Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe computer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe computer

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
    Ik heb Dell gecontacteerd omwille van de belachelijk kleine SATA-schijf. Deze bevat enkel de Windows en alle andere programma's worden op de andere schijf geïnstalleerd.
    Waardeloos dus. Is een techniek dat in de beginperiode van de SATA's werd toegepast. Een SATA van 250 gb kost ocharme 100 euro...

Zij raden het model erboven aan met 256GB SATA én 32 GB ram ipv 16GB RAM.
    Nadeel: doet de kostprijs direct stijgen met 500 euro. Leuke firma hoor, Dell...

Ik ben zelf op zoek naar nieuwe desktop en overal kom ik met deze specs uit op meer dan 1300 euro .
    Maar... ik vind de Dell wel enorm knap en degelijk. Alleen wat schrik voor de service na verkoop. Wat als je de pc eens snel moet binnenbrengen... kan dit zomaar? Of moet er dan altijd een peperdure technieker langskomen?

Persoonlijk ben ik voorstander van een SSD van minimum 256 GB + 1 TB 7200 RPM + 1 TB 7200 RPM. Op deze manier heb 3 fysiek aparte schijven, waar je backups op kan plaatsen. Als er dan één crasht, heb je backup op andere 'fysieke' schijf.
    Ff voor de duidelijkheid, SATA != SSD.

Snel ff bij Alternate iets in elkaar gestoken (maar echt snel), en dan kom 'k uit op €1100 zonder assemblage kosten.
    ProductAantalStukprijsTotaal
    Intel® Core i7-4790, 3,6 GHz (4,0 GHz Turbo Boost), Processor
    FC-LGA4, "Haswell-R", boxed
    Direct leverbaar

1
    € 339,-*
    € 339,-*
    ASUS H81-PLUS, Moederbord
    Gb-LAN, Sound, ATX
    Direct leverbaar

1
    € 78,90*
    € 78,90*
    Chieftec LG-01B-OP, Behuizing
    zwart, USB 3.0
    Binnen 3-5 werkdagen, uitsluitend verzending

1
    € 34,99*
    € 34,99*
    ASUS GTX750-PHOC-1GD5, Grafische kaart
    VGA, DVI, HDMI, Retail
    Direct leverbaar

1
    € 139,90*
    € 139,90*
    Seagate Constellation ES.3, 2 TB Harde schijf
    SATA/600, ST2000NM0033
    Binnen 3-5 werkdagen, uitsluitend verzending

1
    € 142,90*
    € 142,90*
    ADATA Premier Pro SP900, 256 GB SSD
    SATA 600, ASP900S3-256GM-C, MLC, TRIM, Retail
    Direct leverbaar

1
    € 99,90*
    € 99,90*
    Corsair VS Series VS450, Voeding
    Zwart, 2x PCIe
    Direct leverbaar

1
    € 49,99*
    € 49,99*
    Crucial 16 GB DDR3-1600 Kit, Werkgeheugen
    BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU, BX Sport
    Direct leverbaar

1
    € 89,90*
    € 89,90*
    Microsoft Windows 10 Home 64bit, Software
    Nederlands
    Direct leverbaar

1
    € 119,90*
    € 119,90*
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Misschien is het model met 256ssd dan wel beter voor mij ondanks de meerprijs.
      Ik ben echt een leek op computergebied dus zelf nog alle software/drivers installeren zie ik niet echt zitten.
      Van de service van Dell ben ik wel tevreden. Je kan in een Dellpunt altijd je computer eventueel binnen steken.
      50d + 17-55 2.8

Comment

Terwijl we toch bezig zijn. Mijn scherm zal ook wel aan vervanging toe zijn.
        Iemand een idee voor een goed scherm van max 500euro?
        Heeft Dell goede schermen? Ik had zelf aan 24" gedacht.
        50d + 17-55 2.8

Comment

Voor videobewerking zou ik toch eerder naar 27" gaan kijken.

Comment

Als je dan toch 1800€ gaat uitgeven wordt een Mac misschien interessant.
            Zit je alvast met een pak minder kabels op je bureel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Als je dan toch 1800€ gaat uitgeven wordt een Mac misschien interessant.
              Zit je alvast met een pak minder kabels op je bureel.
              Euhm, niet om moeilijk te doen, maar voor €1800 heb je [î]maar[/i] een Core i5, 8GB geheugen, een gewone HDD van 1TB en een 21,5" scherm.

@TS: je pc wordt niet meer door Dell verkocht ... is dat ff pech hebben
              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
                Ik ben echt een leek op computergebied dus zelf nog alle software/drivers installeren zie ik niet echt zitten.
                Ik koop mijn computers altijd helemaal blanco en dan met 2DVDs/CDs is alles geregeld. Eerst windows erop en dan een DVD/CD van de moederbord leverancier erin en dan drivers installeren(oid) kiezen en dan gaat helemaal vanzelf. Meestal zit er ook een update tooltje bij, installeren, draaien en dan gaat dat ook vanzelf.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                  Euhm, niet om moeilijk te doen, maar voor €1800 heb je [î]maar[/i] een Core i5, 8GB geheugen, een gewone HDD van 1TB en een 21,5" scherm.

@TS: je pc wordt niet meer door Dell verkocht ... is dat ff pech hebben
                  Ik zie het nu ook. De versie met 256SSD is weg... Ik zal het eens navragen bij dell
                  50d + 17-55 2.8

Comment

ik laat m'n computer altijd samenstellen bij mijn computerboer,
                    en zoals ik het hier zie is dat ongeveer voor dezelfde prijzen dat jullie hier vernoemen
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

Comment

Ik heb net een nieuwe pc besteld bij alternate en ben in blijde verwachting.
                      Zie post in fotobewerking/pc-configuratie d800 lr6.1 win 10.
                      Wel wat duurder 1600 eur, maar je kan natuurlijk een kleinere ssd zetten (ik ging voor 500 gb) of andere grafische kaart (ik ging voor geforce gtx-970).

Ik baseerde mij op :https://photographylife.com/the-ulti...tography-needs

Groeten

Peter
                      Last edited by Heembeek; 4 oktober 2015, 14:37.

Comment

Ik zal jouw topic eens lezen peter.

Ondertussen loopt bij de dell de xps8700 reeks op zijn einde. Deze wordt vervangen door de 8900 reeks. In amerika staat deze al op de site. Ik zie dat er basis geen SSD in zit? of zie ik dit mis?
                        50d + 17-55 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          ik laat m'n computer altijd samenstellen bij mijn computerboer,
                          en zoals ik het hier zie is dat ongeveer voor dezelfde prijzen dat jullie hier vernoemen
                          Dan heb jij heel goedkope computerboeren. Ik heb al van 5 lokale winkels prijzen gekregen en ze liggen gemiddeld 200 euro hoger dan online configuraties. Hoe die gasten nog kunnen overleven...
                          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                          Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
                            Ik zal jouw topic eens lezen peter.

Ondertussen loopt bij de dell de xps8700 reeks op zijn einde. Deze wordt vervangen door de 8900 reeks. In amerika staat deze al op de site. Ik zie dat er basis geen SSD in zit? of zie ik dit mis?
                            http://www.dell.com/us/p/xps-8900-desktop/pd
                            En met de nieuwe i7 (6de generatie)! De eerste reviews spreken over een snelheidswinst van 10%...
                            Ik denk dat ik nog even ga wachten :-)
                            Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                            Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                              Dan heb jij heel goedkope computerboeren. Ik heb al van 5 lokale winkels prijzen gekregen en ze liggen gemiddeld 200 euro hoger dan online configuraties. Hoe die gasten nog kunnen overleven...
                              tip: je print zo'n online configuratie uit en toont ze aan je pc boer. En vraag of ze het aan die prijs kunnen leveren. Ze zullen het wel kunnen.

Comment

En met de nieuwe i7 (6de generatie)! De eerste reviews spreken over een snelheidswinst van 10%...
                                Ik denk dat ik nog even ga wachten :-)

Ja maar ik mis wel een SSD en ook de configuratie met 32gb ram is er precies niet meer
                                50d + 17-55 2.8

Comment

Working...
                                X