Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede avondschool fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goede avondschool fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
    'k Zie het nu pas... Topic gestart in 2004... Ze zal al wel ver gediplomeerd zijn zeker ondertussen?

Zij wel, anderen niet hé. En via google zit je al snel in deze topic.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

bijna alle CVO's bieden dergelijke cursussen aan als je geen "diploma fotografie" beoogt. cursussen die in delen van 16 weken zijn opgevat: beginnerscursussen en gevorderde cursussen. Ik ben tevreden van http://www.cvohageland.be
      Last edited by momentopname; 28 maart 2008, 10:24.

Comment

CVO Leuven is zeker een aanrader.

De cursussen daar gegeven zijn van hoge kwaliteit.

(bij sommige centra's zit Digitale fotografie binnen de computerlessen, maar bij CVO Leuven hebben ze deze bij de grafische vormgeving ondergebracht zodat ze meer mogelijkheden qua invulling van de lessen).
        De cursus omvat 3 delen (elk een semester).

In deel twee leer je werken in de studio en met Photoshop.

En voor de limburgers: ze hebben ook een filiaal in Landen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Hoi,

Als je alle CVO van heel het land bekijkt, dan zal je daar overal hetzelfde lesprogramma terugvinden. Het programma is namelijk nationaal bepaald. Enkel de lesgevers kunnen dus verschillen, maar de cursussen zouden moeten hetzelfde zijn. Dus als je al goede commentaar gehad hebt over CVO, dan zoek je best gewoon het dichtstbijzijnde centrum en schrijf je je in. In Gent is dat bijvoorbeeld in oudenaarde, en ikzelf begin binnenkort in Turnhout omdat dat de dichtstbijzijnde is voor mij.

Groetjes,
          Evy

Comment

één adres: www.wordwatjewil.be
            veel succes
            2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen

Comment

Dat zou goed zij indien die web site werkt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evy Bekijk bericht
                Hoi,

Als je alle CVO van heel het land bekijkt, dan zal je daar overal hetzelfde lesprogramma terugvinden. Het programma is namelijk nationaal bepaald. Enkel de lesgevers kunnen dus verschillen, maar de cursussen zouden moeten hetzelfde zijn. Dus als je al goede commentaar gehad hebt over CVO, dan zoek je best gewoon het dichtstbijzijnde centrum en schrijf je je in. In Gent is dat bijvoorbeeld in oudenaarde, en ikzelf begin binnenkort in Turnhout omdat dat de dichtstbijzijnde is voor mij.

Groetjes,
                Evy
                Teoretisch kan dit kloppen maar practisch is iets anders

CVO Hageland = 2 delen
                CVO Leuven = 3 delen.

Nationaal zijn bvb wel de eindtermen bepaald maar inhoudelijk verschild het toch naargelang welke centrum en zelfs naargelang docent
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Door verder te zoekn kom ik ook op verschillende opleidingen terecht.
                  Dat gaat van modules die apart gevolgd kunnen worden via DKO (deeltijds kunstonderwijs met 2 keer 4 u/week) tot TSO (+diploma).
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Ik ben zelf student in avondschool. Ik heb mijn lessen gevolgd bij Syntra, in Antwerpen. Dit is een drie-jarige opleiding, met elke week een vaste dag en 1 keer per maand op zaterdag. Ze hebben in Antwerpen een eigen oefenstudio (en een doka, maar die ligt er de laatste tijd verlaten bij). De opleiding is sinds dit schooljaar volledig digitaal (vroeger begon je nog met analoog, dus ook ontwikkelen en afdrukken). Er wordt ook aan foto-verwerking in PS gedacht, uiteraard.

Je kan nu overigens ook een dagopleiding volgen, denk ik.

Comment

De beste avondschool in West-Vlaanderen is natuurlijk De Avondschool Oostende. Dat ikzelf daar de lessen digitale fotografie, deel 1 en 2 geef, is gewoon toeval .

Maar eerlijk gezegd: er zijn geen goede of slechte avondscholen. Alles hangt af van de leerkracht, of die luistert naar de cursisten of niet, de kennis op een vlotte manier en vooral begrijpbaar kan uitleggen, met voldoende voorbeelden werkt, kan spreken uit eigen ervaring enzovoort.

Er zijn helaas veel avondscholen waar een leerkracht informatica 'en passant' ook de cursus digitale fotografie geeft, met misschien veel kennis over Photoshop, maar zonder echt over de nodige fotografische ervaring te beschikken.
                      Auteur van handboeken over digitale fotografie.

website: dfonline.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evy Bekijk bericht
                        Hoi,

Groetjes,
                        Evy
                        Helaas, niet is minder waar. Het programma digitale fotografie bestaat officieel niet (althans niet in het GO in België). Wat wel bestaat is de cursus Multimedia. Onder die noemer wordt Digitale Fotografie ingericht. Het programma wordt dus eigenlijk door de leerkracht bepaald.
                        Auteur van handboeken over digitale fotografie.

website: dfonline.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                          weet echt niemand een antwoord hierop.

ik zou dit ook willen ;-)
                          bij mij mag het regio Gent zijn
                          Kisp... http://www.kisp.be/index.lasso?m=cur...oep=Fotografie

Comment

regio gent:

opleidingen "fotografie" (technisch benaderd):
                            kisp
                            syntra
                            (tik "fotografie" bij "zoek opleiding")
                            opleidingen "fotokunst" (artistiek benaderd):

die laatste volg ik ...
                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katrijn Bekijk bericht
                              Ik ben op zoek naar een goeie opleiding fotografie in avondschool.
                              Welke zijn de beste scholen en waarom? Of wie kan mij meer informatie daarover geven?

Hartelijk dank
                              Katrijn
                              neems een kijkje bij www.tqphoto.be

Avondles fotografie www.tqphoto.be
                              Leer alles over digitale fotografie, Voor jong en oud, op eigen tempo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quartiertom Bekijk bericht
                                neems een kijkje bij www.tqphoto.be
                                Ik denk niet dat Katrijn hier nog veel aan zal hebben, aangezien ze sinds 4 Augustus 2004 niet meer op dit forum geweest is

Anderzijds is dit wel een interessant topic

Comment

Working...
                                X