Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by teddy-bear
    idd.

    'ts-ja.. dromen zijn bedrog...

    Ieder zijn mening, maar soms zakt mij de moed in mijn schoenen om nog te replayen op een ernstige topic en staat het wenen mij meer nabij dan lachen...
    Je hebt gelijk ; het is om de moed te verliezen soms...
    Om je een idee te geven van hoe onze huidige maatschappij reageert ..
    Stond paar weken geleden model te fotograferen in string en bloesje..
    Dat was reden genoeg om 2 politiecombi's op mijn dak te krijgen na een anoniem telefoontje van toevallige kijker op afstand ..

    Comment


    • #32
      Originally posted by awacs457
      Originally posted by teddy-bear
      idd.

      'ts-ja.. dromen zijn bedrog...

      Ieder zijn mening, maar soms zakt mij de moed in mijn schoenen om nog te replayen op een ernstige topic en staat het wenen mij meer nabij dan lachen...
      Je hebt gelijk ; het is om de moed te verliezen soms...
      Om je een idee te geven van hoe onze huidige maatschappij reageert ..
      Stond paar weken geleden model te fotograferen in string en bloesje..
      Dat was reden genoeg om 2 politiecombi's op mijn dak te krijgen na een anoniem telefoontje van toevallige kijker op afstand ..
      En hebben ze u daarvoor opgepakt of wordt je vervolgd ? heel waarschijnlijk niet ...
      Die mannen doen hun job en daar blijft het bij ... (als je niets verkeerd deed natuurlijk)
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Originally posted by VerSeg
        Die mannen doen hun job en daar blijft het bij ... (als je niets verkeerd deed natuurlijk)
        ...zucht en terug naar 't begin....zucht

        Comment


        • #34
          Originally posted by VerSeg
          Originally posted by awacs457
          Originally posted by teddy-bear
          idd.

          'ts-ja.. dromen zijn bedrog...

          Ieder zijn mening, maar soms zakt mij de moed in mijn schoenen om nog te replayen op een ernstige topic en staat het wenen mij meer nabij dan lachen...
          Je hebt gelijk ; het is om de moed te verliezen soms...
          Om je een idee te geven van hoe onze huidige maatschappij reageert ..
          Stond paar weken geleden model te fotograferen in string en bloesje..
          Dat was reden genoeg om 2 politiecombi's op mijn dak te krijgen na een anoniem telefoontje van toevallige kijker op afstand ..
          En hebben ze u daarvoor opgepakt of wordt je vervolgd ? heel waarschijnlijk niet ...
          Die mannen doen hun job en daar blijft het bij ... (als je niets verkeerd deed natuurlijk)
          Neen, vervolgd of opgepakt niet maar de sfeer was er wel behoorlijk door gebroken als je het achteraf bekijkt.

          Comment


          • #35



            Moeder, in wat voor land leven wij?



            Comment


            • #36
              in een land waar het goed leven is maar ook niet alles ideaal is

              Comment


              • #37
                Ik vind het een beetje hypocriet! Sinds Dutroux meent iedereen maar dat er vuur is als er zelfs geen rook is...Ik weet het, ge kunt nie voorzichtig genoeg zijn...maar toch.
                Ik wou hier nog iets schrijven over de Amerikanen maar dat ga ik niet doen...

                Leve Bush! (NOT!)

                Comment


                • #38
                  Originally posted by geertjebeertje



                  Moeder, in wat voor land leven wij?



                  In een met HEEEL Veel trieste mensen (en heel is hier niet roepen maar wenen)
                  Hier en daar nog een half miljoentje normale maar heel veel verziekte mensen.
                  Maar ja het is hier zo goed hé.
                  Alleen wordt er regelmatig met messen gestoken.
                  In de oorlog van 40-45 dan was er ook zo'n klimaat dat iedereen iedereen verrade, aan de witte of aan de zwarte maar ge had het zitten.
                  Mijn schoonvader zaliger had die tijd meegemaakt in volle realiteit. opgeeist in Duitsland. Die zei altijd "doe wel en zie niet om"...
                  Alsge nu niet omziet zit er een mes in je rug.
                  Gelukkig gaat dat niet via t'net of ik had er al van

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

                    Jongens, jongens, jongens, ..... en meisjes toch.
                    Soms denk je dus echt dat sommige mensen niets anders te doen hebben dan dingen uit te pluizen.

                    Om toch even kort mijn mening te geven ( ik kon het nie laten ).

                    Inderdaad waar dat minderjarigen ( -18 ) geen toestemming kunnen geven
                    voor een fotoshoot doordat deze nog niet gerechtigd zijn om te tekenen,
                    en dus geen enkele bewijskracht hebben. Ouders kunnen daarintegen wel tekenen, maar ook niet voor het kind ( verplichting , ...... ).

                    Maar dit links liggend, het is als fotograaf je taak ergens de ernst van de zaak in te schatten en te zien met wie je te maken hebt.

                    Dus ik zou zeggen , ga ervoor Laurent , zolang je een handtekening hebt van één van de ouders en ook de toestemming hebt van de 2 15-jarige modellen , zit je volgens mij behoorlijk safe !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

                      Shoot4life

                      Wordt een WAKKER manneke ....
                      Post is 2 jaar oud ....
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

                        Als ik met jonge kinderen werk, dan vraag ik steeds dat minstens een van de ouders aanwezig is. Bij wat ouders modellen (15-16) sta ik erop dat ze steeds minstens met twee zijn, of hun vriend meebrengen. En uiteraard zorg ik steeds voor ouderlijke toestemming en een MRF.

                        Dat neemt niet weg dat Sandra (én haar ouders) nog onlangs bij de gerechtelijke politie mocht komen uitleggen dat de shoot "mishandeling bij kinderen" (zowat een jaar geleden) echt in alle eer en deugd is verlopen, dat ze zich niet heeft moeten ontkleden en dat haar oudere zus er de ganse tijd bij was. Tevens moest ze stellen dat ze niet écht was mishandeld. En dat de opnamen met toestemming van de ouders waren gebeurd. Daarop werd de zaak geseponeerd.

                        Er was inderdaad een klacht neergelegd door iemand van dit forum. Ik meen nu zelfs te weten wie het was. Je kan je in mensen vergissen. En dus hoop ik dat deze persoon door de grond zinkt van schaamte. Of hij ook het fatsoen zal hebben zijn excuses aan te bieden, betwijfel ik zeer. Mij komt dit soort handelen over als het toppunt van lafheid.

                        Blijkbaar had deze man zijn eigen agenda.

                        Fullator
                        Last edited by Fullator; 5 juli 2006, 20:34.
                        Fullator
                        Fotostudio Candela Zone
                        website: http://www.chronax.be
                        website: http://www.marquisemodels.eu

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

                          totaal offtopic: er zijn mensen gebanned op BD?

                          zeg maar wat moet je doen om 2 jaar oude threads te zien? heel het archief afschuimen?!?
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

                            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                            totaal offtopic: er zijn mensen gebanned op BD?

                            zeg maar wat moet je doen om 2 jaar oude threads te zien? heel het archief afschuimen?!?
                            Exact de twee vragen die ik me ook net stelde ...
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

                              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                              totaal offtopic: er zijn mensen gebanned op BD?

                              zeg maar wat moet je doen om 2 jaar oude threads te zien? heel het archief afschuimen?!?
                              Ach, misschien is dat nét de reden waarom deze topic na twee jaar terug komt bovendrijven, who knows?
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wetgeving en zo rond modelfotografie - -18jarigen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                                Ach, misschien is dat nét de reden waarom deze topic na twee jaar terug komt bovendrijven, who knows?

                                even ter verduidelijking:
                                Waarom Roland opnieuw gebanned is weet ik ook niet, dit daar hij zondag ontband was, en daarna heeft hijtotaal geen posts meer gedaan ....en nu is hij opnieuw geband
                                Wat betreft de reply van Fullator wil ik jullie alleen meedelen dat Roland zeker niks te maken heeft met een klacht indienen.Het is niet omdat hij niet akkoord was met Fullator dat hij daarom een klacht zou indienen, dit ter verduidelijking naar aanleiding van deze drie voorgaande posts .
                                In mijn ogen lijkt dit naar Roland te verwijzen en dit verdient deze zeker niet.
                                Groetjes Dolly echtgenote van Roland

                                Comment

                                Working...
                                X