Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Ik hoop dat wij/jullie eruit geraken, en dat iemand hier een stap-bij-stap procedure kan posten hoe je bij One.com je foto's kunt linken.
    Het is niet de eerste host die de techniek verandert zonder daar zijn klanten van in te lichten. Dat is ook bij Dropbox gebeurd (en dat was/is niet-betalend); andere hosts (zoals Photobucket) durven andere dingen uithalen met de door hen gehoste foto's. Daarom vertrouw ik daaraan mijn foto's niet meer toe (enkel mijn screenshots).
    Een andere betalende host hield van de ene dag op de andere gewoon op te bestaan, iets als Fotopic als ik me niet vergis. Ik geloof dat BlackB@ndit en Vicky daar het slachtoffer van waren.
    Dus te betalen of gratis... eigenlijk kun je er nooit op vertrouwen dat ze achter je rug beginnen te 'sjoemelen'.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Stap voor stap:

Ga naar de Filemanager van One.com. Bovenin het kader zie je achter het woordje Home jouw domeinnaam staan en die heb je straks nodig.
      Upload een foto via de Filemanager.

De link wordt nu htttp://www.jouwdomeinnaam/fotonaam.jpg

Dat is alles
      http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        ... Deze morgen werkte dat niet en nu vanavond mits het verwijderen van de afmetingen blijkbaar wel. Dus...wij blijven in blijde verwachting...
        Groetjes
        Marc
        Ik moet mij excuseren omtrent de quote hierboven. Ik dacht er in geslaagd te zijn een foto op te laden maar niets is minder waar.

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Stap voor stap:

Ga naar de Filemanager van One.com. Bovenin het kader zie je achter het woordje Home jouw domeinnaam staan en die heb je straks nodig.
        Upload een foto via de Filemanager.

De link wordt nu htttp://www.jouwdomeinnaam/fotonaam.jpg

Dat is alles
        Dat lijkt inderdaad eenvoudig olivetti.
        Je kan natuurlijk alles zo ingewikkeld maken als je zelf wilt maar...doordat wij met twee gebruikers zijn en actief op verschillende fora worden sommige url:

[XXXurl]http://jouwdomeinnaam.be/gebruiker/forum/jaartal/xxx.jpg[XXX/url]

De www die u vermeld is al voorbijgestreefd. Vergeet alstublieft de .be - .com - .omhetevenwat of de %20 bij een spatie niet...

Mocht je dat dan nog willen opsplitsen in de categorieën die gehanteerd worden op een forum (natuur, landschap, vogels, enz...wat gelukkig niet zo is)dan gaat je url uiteraard nog groeien.
        Als je dan de mappenstructuur gaat bekijken waarin opgenomen werden verschillende galerijen, albums, website, blog, invulformulieren met bijhorende php-toestanden, enz... (sommige daarvan ook per gebruiker, publiek of enkel voor familie bestemd...) tja...dan moet je toch al iets meer uitkijken.

Het is zo een beetje als een portefeuille. Ik weet niet wat in jouw portefeuille steekt en het zijn uiteraard ook mijn zaken niet, maar omgekeerd weet u dat ook niet.
        Feit is dat we bij een eventuele opzeg en uitwijken naar andere "host" met een blanco lei zullen moeten herbeginnen...

Hoe dan ook, alhoewel we ons weinig illusies maken, is onze brief deze morgen vertrokken. Het antwoord daarop of uitblijven daarvan zal u meegedeeld worden.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Hallo,

Ik ben ook nog even op zoek gegaan naar de "oude" manier die ik vroeger bij one.com gebruikte - en die nu nog steeds werkt.

Als ftp-programma gebruik ik Filezilla.
          Als ik via FTP inlog op mijn one.com webspace, en dan naar de afbeeldingen ga die ik op BD wil tonen en rechts op die afbeelding klik kan ik de URL van die afbeelding naar het klembord kopiëren.
          Die ziet er dan zo uit: [ftp://jajarietje.be@ftp.jajarietje.b...w_hasselt.jpg] - maar dat werkt uiteraard niet (zonder inloggen).
          Als ik dan alles voor de laatste "jajarietje" vervang door "http://www", dan werkt het dus wel:

We zoeken nog verder ...
          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

ik ga gewoon op de foto staan, en vraag de eigenschappen, en die plaats ik tussen img... en ik zie toch geen probleem... ????

Comment

Scherpie,

Je bedoelt vanuit een foto-album?
              Dat klopt, maar je bestand wordt dan ongeveer maar half zo groot - met vaak - zichtbaar kwaliteitsverschil ...
              Of bedoel je nog wat anders?

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht

ik ga gewoon op de foto staan, en vraag de eigenschappen, en die plaats ik tussen img... en ik zie toch geen probleem... ????
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

De www die u vermeld is al voorbijgestreefd. Vergeet alstublieft de .be - .com - .omhetevenwat of de %20 bij een spatie niet...
                Hangt van de configuratie van de server af.

Vergeet alstublieft de .be - .com - .omhetevenwat of de %20 bij een spatie niet...
                Bad practice: spaties in file/directorynamen. Je maakt er best een gewoonte van om deze te vervangen door "_" (een underscore dus), zo zit je safe op alle OS/configs.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

de foto die ik hier link is 687kb, en de foto op de originele site ( one.com ) is 687 kb
                  dus zie ik niet waar het probleem zit, foto is evengroot in pixels, scherpte, en geen kwaliteitsverschil..
                  zie de originele foto hier en vergelijk maar :
                  http://www.brouwketel.be/nieuwe%20pag/Menu.html

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Scherpie,
                  Je bedoelt vanuit een foto-album?
                  Dat klopt, maar je bestand wordt dan ongeveer maar half zo groot - met vaak - zichtbaar kwaliteitsverschil ...
                  Of bedoel je nog wat anders?
                  Jaja

Comment

Scherpie,

Dat is uiteraard heel eenvoudig als je foto al zichtbaar online staat (in een html-webpagina is opgenomen) ...
                    In dit topic gaat het erom hoe je het makkelijkst een foto kan linken naar BD die nog niet online staat - dus rechtstreeks vanaf je one.com webruimte.
                    Als die al online staat, dan is het uiteraard heel eenvoudig via het opvragen van de link en die dan te plakken.
                    Dat gaat zo ook héél eenvoudig vanuit een foto-album bij one.com - maar daar wordt de bestandgrootte erg verkleind - met zichtbaar kwaliteitsverschil in een aantal gevallen.

Bedankt voor de input, maar we blijven verder zoeken ...
                    Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                    de foto die ik hier link is 687kb, en de foto op de originele site ( one.com ) is 687 kb
                    dus zie ik niet waar het probleem zit, foto is evengroot in pixels, scherpte, en geen kwaliteitsverschil..
                    zie de originele foto hier en vergelijk maar :
                    http://www.brouwketel.be/nieuwe%20pag/Menu.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      ...
                      Bad practice: spaties in file/directorynamen. Je maakt er best een gewoonte van om deze te vervangen door "_" (een underscore dus), zo zit je safe op alle OS/configs.
                      Uiteraard heeft u gelijk on4bam. Anaisje heeft dit trouwens al aangehaald in #7 in dit topic.
                      De vet en groter gedrukte tekst in het citaat is hier volgens mij doorslaggevend.
                      Het zijn de knappe bollen, de mensen die er verstand van hebben, die destijds kwamen melden dat je bestandsnaam groter kon en mocht zijn dan het door DOS gebruikte 8.3 systeem. Naargelang het aantal bits per systeem 16-32-64 toenam mocht je bestandsnaam groter dan 8 karakters zijn. Ook spaties waren geen probleem meer. Bepaalde leestekens waren en blijven off limit.
                      Dat is inderdaad ondertussen een gewoonte geworden. Misschien een slechte maar daarom niet makkelijker af te leren.
                      Kijk maar ééns op het forum hier naar de mensen hun links. (Zelf beperk ik me steeds tot het door de camera meegegeven nummer al dan niet met een "a" of "b" aangevuld.)

Maar toch denk ik dat dit niet de essentie is maar het feit dat plots een makkelijk te hanteren "tool" op one.com wegvalt. Een tool die geen problemen had met lange bestandsnamen met spaties.
                      Hoe "slecht" die gewoonte wel of niet is/was wordt pas duidelijk met de doorgevoerde wijzigingen. Trouwens in mijn opinie zou een "end-user" daar niet wakker moeten van liggen.
                      Huis-tuin en keukengebruikers zoals Anaisje en mezelf hebben leren werken met hetgeen voor een bepaalde prijs aangeboden werd. Dit plots wijzigen, in een minder gebruiksvriendelijke vorm dan, ligt niet bij ons.

Misschien wordt het wel tijd ons een hengel en aas te gaan kopen ;-)

Normaliter zouden we binnen 24 uren antwoord krijgen van one.com. Tot dan ga ik het even laten rusten en we houden jullie zeker op de hoogte.
                      Misschien toch nog even herhalen dat het linken, in de kwaliteit die je wenst, nog steeds lukt maar dat de url manueel moet samengesteld worden hier op BD.

Groetjes
                      Marc

Comment

@ Marc en uiteraard alle anderen die One.com gebruiken om hun foto's te delen.

Gisteren namiddag eens een mailtje gestuurd rechtstreeks naar One.com, uiteraard kreeg ik eerst het antwoord dat ik een fotogalerij moest aanmaken.
                        Ik terug gemaild met het feit dat de opnames niet in originele grootte en formaat kunnen gelinkt worden vanuit de fotogalerij.
                        Tevens erbij vermeld dat ik graag zelf zou beslissen wat ik deed met mijn aangekochte webruimte.
                        Toen bleef het even stil .....

Deze namiddag kreeg ik onderstaande terug gestuurd ;

Als dat voor u om andere redenen geen oplossing is, dan kunt u ook in de filemanager een rechtstreekse link naar een bestand opvragen.
                        Op dit moment is die functie niet beschikbaar, maar tijdens een hernieuwde release zal er in de sidebar in de filemanager een knop 'Bekijk' komen.
                        Daar ziet u dan een link, die u via de rechter-muisknop > link kopiëren kunt opvragen.
                        Blijkbaar hebben ze dus hun fout ingezien en hopelijk komt het dan toch nog in orde.

grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 6 januari 2015, 15:18.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bedankt Siegfried.
                          De uitsnede :"Op dit moment is die functie niet beschikbaar..." klinkt dan toch hoopvol.
                          Ondertussen heeft de Nederlandstalige helpdesk van mij een uitgebreid gedocumenteerd schrijven ontvangen met dezelfde verzuchtingen. Hoop dus inderdaad dat het in orde komt.

Nogmaals bedankt,

Groetjes
                          Marc

Comment

Laat ons hopen Siegfried dat we bij dezelfde one.com klant zijn ;-)

Recente en geplande wijzigingen in File manager 2/2
                            Toegevoegd 6 januari 2015 16:12
                            Uw beoordeling: Niet beoordeeld

Support - jew
                            Beste Marc, Dank u voor uw schrijven. Er staan heel wat verbeteringen in de wachtrij voor de galerij de komende maanden. Ik kan u hieromtrent momenteel echter geen verdere details over geven. Wat de File Manager betreft, ik wacht momenteel op feedback van een ontwikkelaar hieromtrent en hoop u vanavond nog of morgen van meer informatie te voorzien. Als u nog vragen heeft, kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen.
                            Met vriendelijke groet Jens One.com
                            Groetjes
                            Marc

Comment

Allez,

Bedankt en we zullen dus maar afwachten ...

Jaja

Comment

Awel, ook ik heb hun helpdesk gecontacteerd en kreeg het volgende:

/***************
                                Beste Marc, Dank u voor uw schrijven.
                                Er is inderdaad een minimaal kwaliteitsverlies bij de compressie, zoals u zelf merkt in uw voorbeelden is deze nauwelijks merkbaar.
                                Dit is helaas een vaste instelling en kan niet aangepast worden bij het gebruik van de galerij.
                                ***************/

Daarop gereageerd dat hun excuus van "vaste instelling" b......t is

Aan de andere kant als iemand zonder jouw toestemming een foto uit de one.com gallerij wil gebruiken dan is die kwalitatief niet goed genoeg om er veel mee te doen.

Afwachten is dus de boodschap.

mvg
                                Marc
                                Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                                M.v.g. Marc

Comment

Working...
                                X