Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD cursus Fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Idd, een zaal met computers is beter dan iedereen een aparte laptop.
    Ten eerste PS werkt lekkerder op een groot toetsenbord. Ten tweede hebben we allemaal dan dezelfde configuratie en versie van software.
    Nu technische scholen bereiken zal moeilijk zijn.... zijn allemaal naar Spanje vertrokken wegens 't rampenweder hier in de lage landen.
    Met andere woorden de scholen zijn dicht.
    Dan is t' beste natuurlijk in 't weekend plannen wegens de werkzaamheden van sommige deelnemers door de week.
    Of... voor mij kan het nog de nacht van donderdag op vrijdag tussen twee uur s'nachts en zes uur s'morgens...

    Comment


    • #47
      @Mic: zelfs die nacht ben ik ook vrij, voor Photoshop7 te leren,natuurlijk hé. Ik wil het zo dolgraag leren, dat ik er zelfs mijn slaap wil voor laten. Ik werk natuurlijk het liefst met CorelDraw11, maar toch wil ik ook die Photoshop7 leren, omdat heel veel leden hier met Photoshop werken, en na elke les, zit ik dan thuis en probeer die les dan te doen met mijn Coreldraw. Heb ik lekker 2 x plezier van de cursus.
      groetjes freya

      Comment


      • #48
        Originally posted by Panoramix
        Ik zou het spijtig vinden moest dit puur een cursus photoshop worden, er zijn duizenden goede en duidelijke photoshop tutorials te vinden op het web via google...

        Mijn persoonlijke interesse:
        * raw foto uit digitale camera (eerder flets)
        * hoe bewerk ik die tot een mooie foto:
        - levels aanpassen: uitleg methode, waarom welke aanpassingen
        - verscherpen: hoeveel
        - contrast
        - hue/saturation
        - ...
        - hoe alles in batch verwerken

        deze uitleg door verschillende personen die elk hun eigen workflow uitleggen

        Misschien met kennis van photoshop (en eigen pc meebrengen) als vereiste om cursus te volgen.

        Of heeft er iemand hier een mooie tutorial over die ik eens kan lezen ?
        Zie zo een workshop ook wel zitten a la Panoramix of Aragon.Heb reeds cursus photoshop achter de rug. Mits natuurlijk computer voor handen is en in weekend .Zie het niet zitten om alles van thuis mee te sleuren.
        Groetjes refibe ..toffe bende..
        [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

        Comment


        • #49
          Ook mij lijkt dit een goed idee! Waar zou het dan gehouden worden?
          Hoor graag meer hierover..

          groetjes

          Comment


          • #50
            geweldig idee! Als ik Mic zo hoor praten dan kan die een hele aardige workshop neerzetten met zijn vlotte babbel, waar ik eens een keer wel geboeid zal zijn.
            Liefst wel met pc's in de ruimte, meeslepen van de mijne zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Bovendien geeft Mic aan dat het makkelijker is.
            Welke dag het is of de tijd maakt me niet zoveel uit, ik werk onregelmatig...desnoods in de nacht he?? geen probleem!!
            De plaats, ja dat maakt me wel wat uit, Brabant of begin belgie zou mij prima uitkomen.
            De prijs, ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen, dus dat is afwachten...zal ik dan wel beslissen..
            Mic: Duidelijk zeggen: Workshop of Cursus. Voor beginners (vanaf nul) of gevorderden. Allen PS of ook digitale fotografie of randgebeuren...
            ok, ik zit te denken aan een workshop die komt, nadat je je al zelf verdiept hebt, via tuts van het net. Het stapje daarna zeg maar. Wat fotografie daarbij geeft een extra dimensie denk ik. Randgebueren?? wat bedoel je daarmee? Een tipje van de sluier van Raw??

            Ik houd het topic in de gaten en ga bedneken of ik nog ruimtes zou kunnen bedenken


            Comment


            • #51
              Ben een van de gelukkigen, die reeds 10 jaren les krijgt van Michel
              en moet zeggen, dat zij tegenwoordig zo een lesgevers als Michel niet meer maken,hij is niet goed maar "heel goed", en dit zeg ik niet om te slijmen of om reklame te maken voor Michel, maar ik zeg steeds olie drijft altijd boven.

              mvg.

              Comment


              • #52
                Ben ook wel sterk geïnteresseerd in een workshop.
                Voor zover toegankelijk voor de niet gevorderde PS-gebruiker mag je mij ook meerekenen (als er nog plaats vrij is).

                Weer eens een prachtig initiatief van de BD'ers .

                Greetz

                Liriuske
                Liriuske

                Wijze raad doet wonderen !

                Comment


                • #53
                  hopelijk groeit dit super idee nu ook nog uit tot iets concreets want zoals ik nu al zie wordt het een grote groep! en software lezen met een groep van 30 personen is noppes ( been there done that)

                  maar ik doe zeker graag mee ... in beperkte groepkes .....

                  Comment


                  • #54
                    Ik heb er gisteren op de Shooting day Stille Waters, toen we s'avonds in 't restaurant zaten, met de BD crew over gehad.
                    Er zijn enkele afspraken gemaakt... Maar er staat nog niets vast.
                    Maar Peter1 gaan eerst eens rondneuzen voor een geschikt lokaal.
                    Daarna zien we wel verder.
                    Als het er komt, ik zeg als, dan zal dus zeer waarschijnlijk een Workshop voor Photoshop beginners worden. Dus voor BDers die niet of nauwelijks iets van Photoshop kennen.
                    We zien wel verder wat de toekomst zal uitwijzen.

                    Comment


                    • #55
                      Ik ben ook kandidaat! Ik ga eens op zoek naar info voor een lokatie: ik weet dat DIGIPOLIS in Antwerpen, volledig uitgeruste lokalen heeft! Heb geen idee van beschikbaarheid en voorwaarden, maar ik ga op zoek!

                      Gr,

                      sailor
                      Lid: BD 0249BE
                      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                      Comment


                      • #56
                        DIGIPOLIS: http://www.digipolis.be/

                        Samenwerkingsverbanden:
                        Samen met andere partners engageert Digipolis zich tot de gezamenlijke uitwerking van projecten. Doel van deze samenwerkingsvorm is een win-win-situatie te creëren voor alle betrokken partners.
                        Interesse om met Digipolis in zee te gaan?
                        Mail naar partners@digipolis.be of bel 03 216 76 03
                        Kan waarschijnlijk eventueel alleen vanuit BD-crew!?

                        Gr,

                        sailor
                        Lid: BD 0249BE
                        D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                        Comment


                        • #57
                          Ook gevonden: http://www.ufsia.ac.be/diensten/di/reglement/

                          Verhuur computerleslokalen
                          [Uittreksel uit beslissing Raad van Beheer - RB/747Z/4.B.1 d.d. 13/03/2000 - prijzen aangepast 31/01/2001]

                          Categorie B = regeling derden
                          Voor het huren van de computerklassen in Prinsstraat 10 door categorie B worden volgende huurprijzen voorgesteld :

                          Lokaal Huurprijs per ½ dag 2001
                          P010 (30 PC's) 230 Euro
                          P115 (13 PC's) 123 Euro
                          P117 (21 PC's) 230 Euro
                          P201 (30 PC's) 230 Euro

                          Huurprijs per dag 2001
                          P010 (30 PC's) 384 Euro
                          P115 (13 PC's) 205 Euro
                          P117 (21 PC's) 384 Euro
                          P201 (30 PC's) 384 Euro
                          P112 en P114 : PC's voor vrij gebruik door studenten
                          Geen verhuring tenzij op zaterdag tussen 8.30 en 17.00u, 230 Euro (1/2 dag)
                          Geen verhuring tenzij op zaterdag tussen 8.30 en 17.00u, 384 Euro (per dag)


                          Indien extra programma's door de Dienst Informatica moeten worden geïnstalleerd, wordt er per lokaal en per uur 51 Euro extra aangerekend. Enkel het personeel van de Dienst Informatica is bevoegd om extra programma's te installeren, hierbij kan enkel de directeur Informatica uitzonderingen toestaan. Een aanvraag tot installatie van extra programma's dient ten minste vijf dagen op voorhand bij de directeur Informatica te worden ingediend. Op zaterdag wordt de huurprijs vermeerderd met 381 Euro om de personeelskosten voor de permanentie op te vangen.

                          Categorie C = Universiteit Antwerpen waarbij UFSIA geen betrokken partij is
                          Voor het huren van de computerklassen in Prinsstraat 10 dient categorie C de personeelskosten zoals die gelden voor categorie A en als huurprijs 50% van de huurprijs voor categorie B te betalen.

                          De vergaderzaal in Prinsstraat 10 wordt in principe niet verhuurd aan categorie B, tenzij in combinatie met een andere activiteit. Voor het huren van de vergaderzaal wordt een huurprijs van 102 Euro per dag voorgesteld. Men betaalt steeds een volledige dag.


                          Gr,

                          sailor
                          Lid: BD 0249BE
                          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                          Comment


                          • #58
                            @ Mod,
                            Kan iedere geïnteresseerde uitkijken naar een geschikte zaal?
                            Deze posting om het item voorop te brengen in de reeks postings.
                            Mod kan hiervan geen sticky gemaakt worden zodat het onderwerp niet in de vergetelheid geraakt?
                            Dank U
                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #59
                              De BD crew is hiermee "bezig".
                              Tuurlijk mag iedereen een zaal naar voren brengen.
                              Ze zijn opzoek naar een "goedkope" zaal met PC's.
                              Na het verlof "schoolvakantie" in september zal hier wel meer over geschreven worden.

                              Comment


                              • #60
                                ben ook wel geinteresseerd in photoshop voor beginners
                                kan ook laptop meebrengen

                                mark

                                Comment

                                Working...
                                X