Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D 70 roadshow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik heb me ingeschreven in hasselt op 9/08 om 13 h

    W@nnes

    Comment


    • #17
      Ben net terug van de eerste sessie in de Kinepolis Gent 13u00...

      Al bij al gemengde gevoelens wat deze sessie betreft. Echt de basisdingen van digitale fotografie uitgelegd krijgen waar menig BD'r zeker niets meer aan heeft...

      Maar de praktijk achteraf was wel 'tamelijk' leuk. Ze hadden wel enkel D70 staan met 50 1.8 lenzen, dus echt om de D70 te promoten...

      Wat ze niet verwacht hadden was de 90% al een D70 heeft en eerder de mogelijkheden van het toestel had willen zien en dat vele lenzen en accessoires uitproberen.

      De verantwoordelijke (ik veronderstel De Heer De Beukelaar) dan even aangesproken en deze heeft toch nog een 70-200 VR en een 17-55 DX uit zijn mouw weten te schudden om het een beetje te compenseren.

      Wel een paar BD'rs tegengekomen, ik denk dat 50% van de bezoekers daar bij nikon van bij BD kwamen.

      Dus spreek mekaar zeker eens aan, BelgiumDigital heeft meer leden dan je zou denken.

      Conclusie:

      Theorie deel van Nikon de moeite niet waard.

      Praktische gedeelte iets beter, maar ik had echt meer lenzen, flitsers en misschien zelfs een volledige doka-studio verwacht...

      Allé,

      zal nog eens mailen naar De Beukelaar of ze dit toch voor de volgende sessies eens willen bekijken. Ga dan misschien nog eens ergens binnenspringen zonder het theoretische te volgen.
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #18
        Originally posted by wannes
        Ik heb me ingeschreven in hasselt op 9/08 om 13 h


        See you there

        Comment


        • #19
          Infernoken,

          Jij bent mij iets te vlug af geweest.
          Dacht hier een topic te starten maar zal dus maar verder op dit ingaan.
          Zoals je al aanhaalde,een beetje teveel basis. Denk dat ze bij de inschrijvingen beter al hadden gevraagd wie een Nikon (D70?) bezat en hun aandacht daarop hadden toegespitst. Had ook wél wat meer verwacht van het "practische" deel, maar daar bleken de aanwezige BD'ers het toestel soms beter te kennen dan de medewerkers(zéker geen verwijt naar Nikon toe) enkel een beetje verkeerd ingeschat denk ik.
          Wél leuk om een paar BD'ers persoonlijk te ontmoeten !!!
          Zou daarom aan de organisatoren van BD vragen of het niet mogelijk is om eens "iets" te organiseren in de streek van Gent (Aalst).
          Weet wél dat jullie "roots" ergens anders ligt, maar een beetje publiciteit in een andere provincie kan zéker nooit kwaad....
          Als blijk van waardering aan dit forum laat ik mij bij deze ook effectief lid maken...
          Een SD in onze provicie zou waarschijnlijk vele BD'ers bevallen!!!
          De mensen eens van nabij leren kennen op zo'n dag moet zéker voldoening schenken...
          In naam van alle oostvlaamse (westvlaamse) vrienden zien we er al naar uit...

          Groeten,
          Aquarius

          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

          Comment


          • #20
            Originally posted by Aragorn
            ingeschreven voor 30/07 in antwerpen metropolis, 16u !

            @Sam Jae, is het de bedoeling je eigen toestel mee te brengen?
            Ben zopas geweest in Gent en toestel niet noodzakelijk nodig.Waren met een 50 tal aanwezig de eerste sessie.Na 1 u videomontage met wat uitleg over toestel, kleur, en mogelijkheden van toestel,+ tips en trucs kan je nadien in ander zaal een 10 tal toestellen uitproberen en vragen stellen, en eten en drinken.
            Ja gaat met een Nikon (papieren)zakje en met wat gadgets toch enigzins als (gelukkig?) man of vrouw naar huis of ....?Maar je bent wel enkele uren van je vakantie kwijt..
            Groetjes refibe..toffe bende..
            Groetjes
            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

            Comment


            • #21
              Ik ben de volgende om te antwoorden
              Mocht ik de D70 nog niet gehad hebben dan zou ik na het volgen van de theorie wel erg veel zin gekregen hebben om naar de winkel te stappen. De jongens van Nikon hebben daar dus echt wel hun best gedaan om de d70 te promoten. Da's ook wel wat te verwachten natuurlijk.

              In het praktische deel vond ik het dan weer vreemd dat er geen toestel was met een 18-70 lens als demo terwijl de 18-70 DX zo'n beetje bij de D70 hoort. Allemaal 50mm denk ik op die twee uitzonderingen na de 70-200 vr en de 17-55.

              Ik weet nu wel wat het verschil is met een DX lens en een gewone lens.
              Ik zal in de toekomst als ik een foto gemaakt heb het histogram even bekijken.

              Dus ook een paar BD'ers ontmoet.
              Ik zie er ook al naar uit als Oost-Vlaming om eens ook in deze provincie of het West-Vlaamse iets te organiseren want ik vermoed dat je van elkaar toch nog het meeste leert. En als je op een D70 roadshow in Gent al zo'n aantal BD'ers tegenkomt zijn er toch wel wat die daar rondlopen denk ik.

              Wat was dat merk van compact flash kaart nu weer Infernoken dat je gebruikt? Was echt wel snel. Teveel informatie moeten verwerken, ben het vergeten
              Nikon D70

              Comment


              • #22
                Net terug van de 19u sessie in Kinepolis.
                Voortreffelijk dat er een gratis parkeerticket was voorzien.
                Veel basic talk maar toch enkele nuttige tips.
                Ook nog een 16mm fisheye gezien.
                m'n toestel ook eens aan de Epson printer gehangen met
                Pictbridge werk voortreffelijk met een meer dan behoorlijke
                kwaliteit zelf op de laagste resolutie doch wel effe wachten
                alvorens het plaatje is geprint.

                Var!ant
                NIKON D70 | AF-S NIKKOR 18-70 G ED |SIGMA 70-300 APO |1 GB SANDISK ULTRA II

                Comment


                • #23
                  Originally posted by RolandH
                  Originally posted by wannes
                  Ik heb me ingeschreven in hasselt op 9/08 om 13 h


                  See you there
                  jep ik ben er dan ook

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Variant
                    Net terug van de 19u sessie in Kinepolis.
                    Ik was er ook.

                    Comment


                    • #25
                      Hallo Aquarius,

                      Er zijn in Gent al 2 SD's georganiseerd hoor .
                      En het merendeel van de BD-crew komt zelfs uit Gent (Peter, Wim en Sven).
                      De "roots" van de VZW liggen zelfs te Gent.
                      't Is enkel de "start" die in het verre Liiiiiiimbuuuuurg gegeven werd.
                      Je ziet het, we vergeten jullie daar niet hoor ...

                      Jaja

                      Originally posted by Aquarius
                      Infernoken,

                      Jij bent mij iets te vlug af geweest.
                      Dacht hier een topic te starten maar zal dus maar verder op dit ingaan.
                      Zoals je al aanhaalde,een beetje teveel basis. Denk dat ze bij de inschrijvingen beter al hadden gevraagd wie een Nikon (D70?) bezat en hun aandacht daarop hadden toegespitst. Had ook wél wat meer verwacht van het "practische" deel, maar daar bleken de aanwezige BD'ers het toestel soms beter te kennen dan de medewerkers(zéker geen verwijt naar Nikon toe) enkel een beetje verkeerd ingeschat denk ik.
                      Wél leuk om een paar BD'ers persoonlijk te ontmoeten !!!
                      Zou daarom aan de organisatoren van BD vragen of het niet mogelijk is om eens "iets" te organiseren in de streek van Gent (Aalst).
                      Weet wél dat jullie "roots" ergens anders ligt, maar een beetje publiciteit in een andere provincie kan zéker nooit kwaad....
                      Als blijk van waardering aan dit forum laat ik mij bij deze ook effectief lid maken...
                      Een SD in onze provicie zou waarschijnlijk vele BD'ers bevallen!!!
                      De mensen eens van nabij leren kennen op zo'n dag moet zéker voldoening schenken...
                      In naam van alle oostvlaamse (westvlaamse) vrienden zien we er al naar uit...

                      Groeten,
                      Aquarius


                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        Jaja,

                        Misschien al een tijdje geleden toen ik van het bestaan van BD nog niet afwist.
                        Zal dit dus wél blijven volgen en hopelijk kan ik dan binnenkort eens kennis maken met de " BD-familie".
                        Heb als blijk van waardering van dit forum al een berichtje gestuurd om effectief lid te worden.
                        Groeten,
                        Aquarius
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Pondlib
                          Wat was dat merk van compact flash kaart nu weer Infernoken dat je gebruikt? Was echt wel snel. Teveel informatie moeten verwerken, ben het vergeten
                          Was een Ridata hé, komt van bij PIN...

                          Zie maar eens op http://www.powerinnumbers.com.au/
                          Nikon D300 & een beetje glas...
                          Iets kleiners als carry everywhere

                          Comment


                          • #28
                            Thanks Infernoken.
                            Nikon D70

                            Comment


                            • #29
                              'K BEN ER OOK OM 19U.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment


                              • #30
                                En wie gaat er naar Hasselt vandaag om 19.00u?
                                Is het echt de bedoeling om je eigen toestel mee te nemen?

                                Hans
                                Nikon D70 & kitlens, Tamron 70 - 300

                                <hansvdz>

                                Comment

                                Working...
                                X