Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex-foto's Ronse halen de krant...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Urbex-foto's Ronse halen de krant...

    Ik zou graag eens gaan kijken om foto's gaan nemen. Op welke stand neem je best foto's van deze kunstwerkjes? Ik heb geen statief...

    Comment


    • #32
      Re: Urbex-foto's Ronse halen de krant...

      Oorspronkelijk geplaatst door Testedoene Bekijk bericht
      Ik zou graag eens gaan kijken om foto's gaan nemen. Op welke stand neem je best foto's van deze kunstwerkjes? Ik heb geen statief...
      Ik wel maar ik gebruik het niet.
      Ik gebruik de diafragmavoorkeuze, de sluiter volgt. Afhankelijk van hoe je voor de werken staat ga je moeten bepalen werk diafragma je kiest in functie van de gewenste scherptediepte. Als je er pal voor staat kan dat een behoorlijk open diafragma zijn, enkel in geval van nood draai je hem wijd open. Wat is "nood" ? Dat moet je voor jezelf weten, heb je een stabiele hand ? Voor de meesten is 1/de brandpuntsafstand mooi haalbaar zonder VR, Dus op 50 mm mikken naar 1/50.
      Als je steun hebt kan je tot 1/25 en soms ga ik occasioneel nog lager maar dan enkel met de D3, met de Df speelt het lagere gewicht hier duidelijk in mijn nadeel.
      Ideaal is een licht bewolkte hemel over de middag, de zon staat dan hoog en de lichtinstraling is kort. Slechte moment is op een felle zonnig dag in de late namiddag, aan de hele zuidkant zie je dan lichtbundels op de werken vallen.

      De werken laten je toe om zuiver reproductief te werken, compisities insteken enzo is echt niet vanzelfsprekend.
      Veel plezier, geniet er van. Als je er toe komt ga je het formidabel grote werk van Mat-one zien op de voorgevel, te hoog voor de vandaaltjes. Spectaculair !!!

      Comment


      • #33
        Re: Urbex-foto's Ronse halen de krant...

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ik wel maar ik gebruik het niet.
        Ik gebruik de diafragmavoorkeuze, de sluiter volgt.
        ...
        Veel plezier, geniet er van. Als je er toe komt ga je het formidabel grote werk van Mat-one zien op de voorgevel, te hoog voor de vandaaltjes. Spectaculair !!!
        Hartelijk dank Paul, ik ga mijn best doen

        Comment


        • #34
          Re: Urbex-foto's Ronse halen de krant...

          Oorspronkelijk geplaatst door Geofri Bekijk bericht
          Inderdaad een pareltje met de grote "K" van kunst ! Grafitti wordt meestal ondergewardeerd.
          Het eerste boek wat iedereen als jonge snaak las , was zeker een stripverhaal ! Welnu deze prachtige "Grafitti-kunstenaars" doen me terugdenken aan mijn tijd als jonge knaap
          met een stripverhaal in mijn handen.
          Deze "KUNST-vorm" zou door iedereen met meer respect moeten behandeld worden.
          Ik kan alleszins van deze "Grafitti-KUNST" genieten.
          Hopelijk zal de "oude verpleegsterschool" in Ronse met veel respect afgebroken worden.
          Alle lof alleszins naar deze Kunstenaar.
          Wil je meer genieten van grafittikunst, kijk even op deze site: www.georges-friant.be
          Graffitti is helaas een tijdelijke kunstvorm, maar deze is nog veel vluchtiger maar zeker even geniaal, zoniet meer.
          Enkelen hier kennen hem maar wie deze kerel niet kent zal zich toch even de ogen uitwrijven dacht ik : Julian Beever
          Het meest spectaculair vind ik de gigantische slak.

          Julian Beever is a street artist, known all over the world for his incredible 3D illusions drawn on the pavement of many big cities.


          Hoe er mensen zijn die zoiets kunnen "zien", daar kan mijn verstand niet bij.

          Comment

          Working...
          X