Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex-foto's Ronse halen de krant...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urbex-foto's Ronse halen de krant...

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
    mag je me wel eens uitleggen waarom?
    zolang je niets openbreekt, ben je niet strafbaar.
    Laat jij thuis je deur openstaan en komt er iemand binnen, dan is die persoon ook niet in fout hoor...
    Het is de eigenaar z'n verantwoordelijkheid z'n pand ontoegankelijk te maken.
    U zou misschien beter de wetteksten hier eens over lezen , niet in fout als je prive eigendom betreed omdat de deur niet op slot is ?
    Als je ooit bij de onderzoeksrechter zou moeten verschijnen gelieve bovenstaande tekst te herhalen,die mens kan die dag op zijn minst hartelijk lachen.
    Wat sommigen hier soms durven schrijven hoe de wetgeving in elkaar zit damm was ik maar iets verder gegaan dan jurist als burgelijk advocaat had ik bakken geld verdient om deze te verdedigen.

Comment

mag je me wel eens uitleggen waarom?
      zolang je niets openbreekt, ben je niet strafbaar.
      Laat jij thuis je deur openstaan en komt er iemand binnen, dan is die persoon ook niet in fout hoor...
      Het is de eigenaar z'n verantwoordelijkheid z'n pand ontoegankelijk te maken.
      Dat staat allemaal in het Burgerlijk wetboek.

Comment

hmm, moet me minder laten wijsmaken dan, bedankt!

edit: trouwens ik spreek nergens van een deur die niet op slot is hé, ik spreek over deuren die openstaan.
        Last edited by MoFoPictures; 19 december 2013, 19:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          U zou misschien beter de wetteksten hier eens over lezen , niet in fout als je prive eigendom betreed omdat de deur niet op slot is ?
          Als je ooit bij de onderzoeksrechter zou moeten verschijnen gelieve bovenstaande tekst te herhalen,die mens kan die dag op zijn minst hartelijk lachen.
          Wat sommigen hier soms durven schrijven hoe de wetgeving in elkaar zit damm was ik maar iets verder gegaan dan jurist als burgelijk advocaat had ik bakken geld verdient om deze te verdedigen.
          Was het taalgebruik/de spelling misschien de reden van het feit dat je niet verder bent gegaan ???
          Het spreekwoord zegt : wie wind zaait zal storm oogsten.
          Maar het is niet mijn bedoeling om hier stokebrand te komen spelen.

Maar on-topic : de foto's lijken echt nergens op.
          Last edited by Guest2; 19 december 2013, 17:02.

Comment

nu waarschijnlijk ni meer me diene goeie reklame

Comment

In het geval van het leegstaande vervallen gebouw in Ronse zou je kunnen spreken van kraken hetgeen in België niet strafbaar is, wel illegaal. De eigenaar heeft het recht om je uit het huis te zetten.

Bij iemand binnengaan is huisvredebreuk en strafbaar, zelfs als de deur openstaat. Braak, geen braak, bij nacht, met meerdere personen, met wapen etc maakt wel een verschil bij het bepalen van de strafmaat.

Comment

hmm, moet me minder laten wijsmaken dan, bedankt!

edit: trouwens ik spreek nergens van een deur die niet op slot is hé, ik spreek over deuren die openstaan.
                Zelfs wanneer ik al mijn ramen en deuren laat openstaan, dan nog mag U niet binnenkomen.
                Wanneer U bvb. thuis bent, en U heeft een achterdeur, en die staat open , dan mag ik zomaar bij U binnenkomen ??????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                  In het geval van het leegstaande vervallen gebouw in Ronse zou je kunnen spreken van kraken hetgeen in België niet strafbaar is, wel illegaal. De eigenaar heeft het recht om je uit het huis te zetten.

Bij iemand binnengaan is huisvredebreuk en strafbaar, zelfs als de deur openstaat. Braak, geen braak, bij nacht, met meerdere personen, met wapen etc maakt wel een verschil bij het bepalen van de strafmaat.
                  Toevallig gisteren die reportage op TV gezien ivm krakers. Eén van die sjarels vertelde : wij kraken een pand, wij nemen een brandverzekering, en dan kan de eigenaar beginnen procederen en duurt het zeker drie tot zes maanden tot we er uit moeten.
                  Of dit waar is of niet, maar dat zou straf zijn toch ?

Comment

wees er maar zeker van dat krakers hiervan op de hoogte zijn. Er zijn verschillende wettelijke instellingen die opkomen voor de rechten van de krakers.

je moet wel als kraker kunnen bewijzen dat gebouwen al een hele tijd leegstaan en geen herbestemming hebben.

bv: niet meteen wettelijk, maar komt wel op voor de rechten van de krakers: http://krakengent.squat.net/
                    Last edited by MoFoPictures; 19 december 2013, 22:22.

Comment

Weer een pareltje dat snel weg zal zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk bericht
                        Weer een pareltje dat snel weg zal zijn
                        Idd, de eerste de beste zatlap met een spuitbus en dat was het. Ik heb er al meerdere vb van gezien.
                        De mooiste staaltjes van grafitti die ik ooit zag (samen met Roa).

Voor wie ze niet gezien heeft :

A lot of things here were destructed but strangely enough the vandals did not touch the graffiti. I started with 102 picture...

In de Fonderie zijn er honderden spuitbussen leeggespoten maar het kan er nog niet aan tippen. De werken zijn er veel groter maar vallen bij mij onder het gewone "tagging".
                        Peteone speelt in een categorie apart. Ik heb inmiddels al vragen gekregen van mensen die hem willen leren vragen om bij hun thuis een muur te doen. De identiteit van ROA is inmiddels bekend maar deze ??????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Idd, de eerste de beste zatlap met een spuitbus en dat was het. Ik heb er al meerdere vb van gezien.
                          De mooiste staaltjes van grafitti die ik ooit zag (samen met Roa).

Voor wie ze niet gezien heeft :

A lot of things here were destructed but strangely enough the vandals did not touch the graffiti. I started with 102 picture...

In de Fonderie zijn er honderden spuitbussen leeggespoten maar het kan er nog niet aan tippen. De werken zijn er veel groter maar vallen bij mij onder het gewone "tagging".
                          Peteone speelt in een categorie apart. Ik heb inmiddels al vragen gekregen van mensen die hem willen leren vragen om bij hun thuis een muur te doen. De identiteit van ROA is inmiddels bekend maar deze ??????
                          Oh ja, zelfs zonder die zatlap zullen ze verdwijnen. Het hele handeltje staat te koop en wordt gesloopt na de verkoop.
                          Een bepaalde krant, maakte er na het bezoek van hun eigen fotograaf, zelfs een oud 'ziekenhuis' van......
                          Het staat te koop, en mocht het nog niet verkocht zijn, het is van U voor een 'prijsje', van slechts om en bij de 750.000 euro.

Zouden al die graffitispuiters telefonisch een afspraak gemaakt hebben met de Heer Peyskens ?

Groetjes
                          Last edited by Guest17; 24 december 2013, 09:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Oh ja, zelfs zonder die zatlap zullen ze verdwijnen. Het hele handeltje staat te koop en wordt gesloopt na de verkoop.
                            Een bepaalde krant, maakte er na het bezoek van hun eigen fotograaf, zelfs een oud 'ziekenhuis' van......
                            Het staat te koop, en mocht het nog niet verkocht zijn, het is van U voor een 'prijsje', van slechts om en bij de 750.000 euro.

Zouden al die graffitispuiters telefonisch een afspraak gemaakt hebben met de Heer Peyskens ?

Groetjes
                            Ik weet het ook niet Djivan. Maar ik denk het ook niet.
                            Voor zover ik weet is dit het werk van vele vandalen en dito dieven en één artiest. Brengt me in feite terug tot deze vraag : is de bijdrage van Pete-one als graffiti-artiest in dit extreem gevandaliseerd gebouw een meerwaarde geweest of niet ? Een geval van destructie versus creatie.

Ik vind van wel.

Comment

Inderdaad een pareltje met de grote "K" van kunst ! Grafitti wordt meestal ondergewardeerd.
                              Het eerste boek wat iedereen als jonge snaak las , was zeker een stripverhaal ! Welnu deze prachtige "Grafitti-kunstenaars" doen me terugdenken aan mijn tijd als jonge knaap
                              met een stripverhaal in mijn handen.
                              Deze "KUNST-vorm" zou door iedereen met meer respect moeten behandeld worden.
                              Ik kan alleszins van deze "Grafitti-KUNST" genieten.
                              Hopelijk zal de "oude verpleegsterschool" in Ronse met veel respect afgebroken worden.
                              Alle lof alleszins naar deze Kunstenaar.
                              Wil je meer genieten van grafittikunst, kijk even op deze site: www.georges-friant.be

Comment

Zie mijn reactie op chitchat.

Comment

Working...
                                X