Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Inderdaad een mooie reeks met als verhaal, dat niet alle dagen eens zijn, qua
gevoelen, qua kwaliteit, qua inspiratie. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar het
verschil is toch wel erg groot en dat is mooi want zo is het leven nu eenmaal...
Bedankt doudeke... is inderdaad een weerspiegeling van 85 dagen lang :-)
Maar ik heb het project met plezier gedaan, en zoals ik hierboven al aanhaalde ik mis het zelf een beetje.
Groeten
Philip
Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens Mijn foto site
Ik weet hoe moeilijk het is om alle dagen een foto te "produceren", dus chapeau!"
Maar het is wel een leuke stimulans om élke dag bezig te zijn met fotografie.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Had je nou een 10mm fisheye gekocht, was het al na 10 dagen afgelopen
Dan heb je echt wel heel weinig inspiratie of lenskennis of ... Of je nu werkt met een fisheye of met een 600mm doet niets ter zake. Ieder objectief heeft zijn sterke en zijn zwakke punten. Komt erop aan om met de lens die je ter beschikking hebt en met de aangeboden sterke punten sterke foto's te maken, sterke verhalen.
Iets wat je met een fisheye natuurlijk niet kan doen is een vlieg fotograferen op 20 mm afstand. ZOals je met een 600mm geen kamerbrede foto van 170° kan maken.
Zelfs concerctfotografie lukt met een fisheye, lukt zelfs bangelijk goed. 't Is maar dat je je materiaal kent, leert kennen en dan is dergelijk project wel aangewezen en interessant.
Aan de projectuitvoerder. Chapeau. Alleen al het feit dat je inderdaad iedere dag een foto moet nemen, mooi weer, slecht weer, geen goesting, geen fantasie of niet genoeg, geen ... en toch erin slagen iets zinnigs te doen (al was het maar om de lens beter te leren kennen en gebruiken). Je moet het doen.
Comment