Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos in huis, wat mag?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotos in huis, wat mag?

    Maar het is mijn huis, dus ook mijn privesfeer?!
    als iemand inbreekt in mijn huis, en ik pak mijn toestel om een paar fotos te trekken van de inbreker om aan de politie de geven, dan mag dat niet omdat de inbreker waarschijnlijk zijn toestemming niet heeft gegeven?
    Zou dat verschillend zijn dan met een bord op mijn deur, die zegt dat alle mensen die door mijn deur stapt riskeert gefotografeert te worden?(wat eigenlijk waar is, ik neem graag fotos thuis van familie en vrienden)

    Comment


    • #17
      Re: Fotos in huis, wat mag?

      Oorspronkelijk geplaatst door MatzN Bekijk bericht
      Zou dat verschillend zijn dan met een bord op mijn deur, die zegt dat alle mensen die door mijn deur stapt riskeert gefotografeert te worden?(wat eigenlijk waar is, ik neem graag fotos thuis van familie en vrienden)
      Ik dacht dat we het hier hadden over de poetsvrouw/ een werknemer ipv een inbreker? De link die Notex aanhaalt lijkt me vrij duidelijk te zijn.
      Het kan misschien een lastige vraag lijken, maar is het je poetsvrouw die je van zaken verdenkt die het daglicht niet mogen zien?

      Comment


      • #18
        Re: Fotos in huis, wat mag?

        Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
        Ik dacht dat we het hier hadden over de poetsvrouw/ een werknemer ipv een inbreker? De link die Notex aanhaalt lijkt me vrij duidelijk te zijn.
        Het kan misschien een lastige vraag lijken, maar is het je poetsvrouw die je van zaken verdenkt die het daglicht niet mogen zien?
        Er is niks aan de hand met de poetsvrouw, ik wou het gewoon tot een extreme situatie nemen.
        De situatie met de poetsvrouw kan ik vermijden met een betere planning op te stellen, maar ik wil graag in de toekomst geen problemen hebben met fotos die ik mijn huis genomen zijn, en altijd vragen om toestemming wil ik ook niet doen, omdat het zeker ook op papier moet gezet worden om volledig legaal te zijn.
        Kan ik dan alles vermijden met een bord op mijn deur dat zegt dat mensen de risico lopen om gefotografeerd te worden?
        Moet dat dan ook 3-talig zijn, of genoeg met Nederlands? (Ik woon in Zaventem)

        Comment


        • #19
          Re: Fotos in huis, wat mag?

          Oorspronkelijk geplaatst door MatzN Bekijk bericht
          ....
          Kan ik dan alles vermijden met een bord op mijn deur dat zegt dat mensen de risico lopen om gefotografeerd te worden?
          yep.
          er zijn van die bordjes met een camera logo.
          dat is een internationaal begrip.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Fotos in huis, wat mag?

            Als je een waarschuwingsbordje hangt kan je ervanuitgaan dat je bezoekers geïnformeerd hebt dat ze kunnen gefotografeerd worden.
            Maar deze foto's mag je wel niet publiceren zonder opnieuw uitdrukkelijke toestemming.

            (toestemming tot fotograferen houd geen publicatierecht in (is afzonderlijke toestemming).
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: Fotos in huis, wat mag?

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              .......

              (toestemming tot fotograferen houd geen publicatierecht in (is afzonderlijke toestemming).
              OK..maar dat was de vraag van TS niet.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Fotos in huis, wat mag?

                Wat in #15 staat over "fotograferen van iemand in de privésfeer" heeft niets met dit geval te maken. Dat gaat over tersluiks fotograferen, het paparazzi-werk dus. "Thuis" moet je hier dus niet lezen als bij jou (de fotograaf) thuis, maar tersluiks (dus "al spionerend") bij je onderwerp thuis.

                Comment


                • #23
                  Re: Fotos in huis, wat mag?

                  Fotograferen in jouw privésfeer ...?
                  Voor die poetsvrouw is dat wel op haar werkvloer en dat zijn weer helemaal andere regels.
                  Google maar eens camera, werkvloer, aanmelden, ...

                  grts,
                  ¨
                  Patric

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotos in huis, wat mag?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                    Je moet helemaal geen toestemming hebben om iemand te fotograferen, er is geen enkele wet die dat verbiedt. Publiceren is een ander paar mouwen...
                    Dan test dat maar eens uit een werkenemer zonder toestemming ,ik zou je niet willen verdedigen bij en eventuele klacht van de werknemer/werkneemster.
                    Geen enkele wet die dat verbied zeker van lees de wet op de privacy eens door een kleine 700 blz met de nodige voor intepetai geschikte hiaten in?
                    Het is niet zo simpel als sommigen wel denken , als ik langs de kust loop bv en zie dat je een foto van mij maakt heb ik de rechtspraak aan mijn zijde moest je deze niet verzijderen van je toestel .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fotos in huis, wat mag?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Wat in #15 staat over "fotograferen van iemand in de privésfeer" heeft niets met dit geval te maken. Dat gaat over tersluiks fotograferen, het paparazzi-werk dus. "Thuis" moet je hier dus niet lezen als bij jou (de fotograaf) thuis, maar tersluiks (dus "al spionerend") bij je onderwerp thuis.
                      Wat dus niet zomaar kan.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotos in huis, wat mag?

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                        .....
                        .... als ik langs de kust loop bv en zie dat je een foto van mij maakt heb ik de rechtspraak aan mijn zijde moest je deze niet verwijderen van je toestel .
                        denk alleen, als de fotograaf specifiek jou op de wil foto zetten.
                        anders niet hoor.
                        je loopt toch in het openbaar.
                        op je Privé Strand is een ander verhaal.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fotos in huis, wat mag?

                          Wat een gevit hier.

                          Je wil foto's maken in jouw huis, en misschien wordt de kuisvrouw gefotografeerd...

                          Vraag dan aan die kuisvrouw of ze daar problemen mee heeft hé.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotos in huis, wat mag?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Wat een gevit hier.

                            Je wil foto's maken in jouw huis, en misschien wordt de kuisvrouw gefotografeerd...

                            Vraag dan aan die kuisvrouw of ze daar problemen mee heeft hé.
                            Dat had ik al helemaal in het begin van het topic voorgesteld, maar om een of andere reden heb ik toch het gevoel dat er van de zijde van TS toch nog meer achter zit.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fotos in huis, wat mag?

                              Oorspronkelijk geplaatst door MatzN Bekijk bericht
                              OK, dan is het geen probleem, beelden met haar erop zou ik wegsmijten omdat ze in de reeks niet horen.
                              Stel dat ze op de beelden komt te staan, zonder dat ze weet dat ze gefilmd wordt, en terwijl jij die beelden bekijkt (om ze vervolgens te deleten) merk je dat die vrouw dingen doet die je niet aanstaan, zoals diefstal of staan niksen / rookpauze, terwijl ze betaald wordt, of whatever.
                              Dan ben je natuurlijk wel onrechtmatig dingen te weten gekomen die je anders misschien niet wou weten?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fotos in huis, wat mag?

                                Dan zou ik op een goede manier bewijs moeten krijgen in een legale manier om te kunnen vervolgen, of haar gewoon verwangen.
                                Dit was echt niet de bedoeling, ik wou gewoon weten wat mijn eigen rechten zijn in mijn eigen huis, en dat is blijkbaar niet veel, blijkbaar heb ik niet meer recht om fotos te trekken, dan iemand anders in mijn huis...dat is een beetje vreemd.
                                Ik zal iets anders bedenken om mijn reeks fotos te trekken, het is de moeite niet waard.

                                Comment

                                Working...
                                X