Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Engelstalig artikel over fotobeoordeling op forums

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Ik heb het oorspronkelijke artikel niet gelezen, maar kan aan de postings hier ongeveer wel afleiden waar het over gaat.
    Zie link in de eerste post...

    Comment


    • #32
      Originally posted by Stephan

      Ik zal uitloggen en niet meer terugkomen, ik verpest de sfeer toch maar.
      oei oei stephan, wat is hier nu gebeurd? 'k ben aan dit topic begonnen met dat artikel van die Mike te lezen, en ergens heeft ie wel een punt natuurlijk.

      vb
      I recently spent several hours poking around on a large picture-posting site (I won't name it explicitly, to try to avoid hurting anyone's feelings). For the most part what I looked at are amateur pictures, and not even polished, finished presentations — just a large mass of random pictures that people have taken, and, for some reason, liked. So it wouldn't be proper or fair to criticize too harshly just because what's presented isn't always art.
      dat vind ik wel een beetje te eng bekeken vanuit het standpunt van de professioneel, en komt toch wat betuttelend over. (ook een beetje flauw van hem om het kind niet bij naam te noemen, zogezegd om te vermijden om op zere teentjes te trappen). een oppervlakkige, veralgemendende reactie vond ik dat eigenlijk, vooral omdat ie zelf de zogezegde middelmatigheid van postings op een hobby-forum bekritiseert.

      maar soit: het is dan ook niet verwonderlijk dat daar wat op gereageerd wordt hee, ongeacht het aantal sterretjes van de forummembers; als je daar een allusie op maakt mag je natuurlijk wat tegenwind verwachten. (zo'n eddy vb: 't is ne sloeber )



      @ sonyke:
      (tsja ik kan twee dingen doen : zoals de meesten "oude" leden stilletjes zwijgen en van het forum verdwijnen of er in vliegen. Het is dus voor het laatste dat ik (voorlopig) gekozen heb)
      niet weggaan hee, als het wat te erg wordt: een chocomelkske kan deugd doen. (of een palmke bij noodgevallen )





      Comment


      • #33
        En waarom gene fanta?

        En idd. dit is een forum voor allerlei "niveau's" van fotografen, niet enkel de professionelen. En dat maakt het hier net zo goed. Als het zich weer moet beperken tot de echte "die hards", dan vrees ik dat het heel snel gedaan is met BD.
        Net die goede mix zorgt ervoor dat IEDEREEN wat kan leren. Het artikel kijkt te veel uit het standpunt van de prof, en dat is veels te bekrompen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #34
          Originally posted by CooMa
          En waarom gene fanta?

          En idd. dit is een forum voor allerlei "niveau's" van fotografen, niet enkel de professionelen. En dat maakt het hier net zo goed. Als het zich weer moet beperken tot de echte "die hards", dan vrees ik dat het heel snel gedaan is met BD.
          Net die goede mix zorgt ervoor dat IEDEREEN wat kan leren. Het artikel kijkt te veel uit het standpunt van de prof, en dat is veels te bekrompen...
          Dacht al,mag niet meer mee doen zeker.
          Anders trek ik mijn aandelen terug zelle.
          Voor mij een trappistje van het vat hé.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #35
            Hoofdpijn en verloren tijd, daaaag.....

            Weer een BD'r MET ervaring hier.

            Edit;
            En wat is er in godsnaam verkeerd aan om aan een nieuweling(of niet) te zeggen dat je "zijn/haar foto mooi vind".

            Zeker voor nieuwlingen doed dat deugd en moedigd hen aan om "verder" te doen!

            Toch véél beter dan... niets...

            Alleen, het worden er zo véél(foto's) het laatste jaar, het is nu haast een volle dagtaak...


            Comment


            • #36
              Hallo Stephen,

              Zelf beoordeel ik niet alle foto's die ik hier zie. Wel probeer ik altijd netjes te blijven, zelfs als ik de foto helemaal niets vind. Smaken verschillen. Dus wat ik mooi vind, hoeft een ander helemaal niet mooi te vinden.

              Wat ik wel mis zijn tips en trucs om de foto nog mooier uit te laten komen. Ik probeer ze zelf wel te geven, maar ook mij lukt dat lang niet altijd.

              En wat ook al vermeld is; bd-ers hebben verschillende niveaus. Wat een "beginneling" een knappe foto vind (omdat de foto scherp is, het onderwerp staat er mooi op en dergelijke) hoeft voor een pro helemaal geen knappe foto te zijn. Maar een pro kan wel reageren door te zeggen dat het een scherpe foto is, maar dat het een volgende keer beter kan door "weet ik veel wat" aan te passen.

              Mij gaat het erom (en ik denk dat ik niet de enige ben) dat men met respect elkaars werk beoordeeld. Mocht u vinden dat het beter kan, dan lees ik graag aan welke eisen een foto moet voldoen om geplaatst te worden.

              JLP
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #37
                Teddy! !

                Ik ga me niet inhoudelijk moeien met deze discussie, maar heb toch ook een opmerking te maken.

                Het valt me op - temeer omdat het me zelf al is overkomen - dat vele BD discussies verglijden tot persoonlijk gescheld. Velen hebben het er blijkbaar moeilijk mee dat anderen een andere mening hebben. Nu, tot daaraan toe, maar... weerleg de feiten dan met argumenten. Verdedig je eigen mening, maar speel niet op de man.

                Dit verglijden naar persoonlijke vetes verontrust me. En het lijkt dat het evenredig stijgt met het aantal bezoekers.

                Ik zie het probleem, maar kan zelf ook geen passende oplossing geven. Voor de mods is het onbegonnen werk om te gaan uitpluizen wie wat heeft gezegd, of wie is begonnen, of wie de discussie het meest heeft doen ontaarden, of whatever...

                Misschien is de perfecte oplossing: beseffen dat er geen perfecte oplossing is. Een goed forum begint bij jezelf. Ik heb me voorgenomen in 't vervolg 7 keer na te denken voor ik iets neerpen, en om niet meer te reageren op persoonlijke opmerkingen. En ik hoop dat anderen dat ook gaan doen...
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #38
                  Misschien een idee om het aantal beoordelingen te verhogen én het "kaf van het koren" te scheiden...
                  Een aparte fotobeoordelingsrubriek voor de pro en een rubriek voor de wat minder gevorderde goden (waartoe ik mijzelf nog altijd reken)
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #39
                    Leven aan het beteren Jochen

                    @Stephan: Ik ben even gaan piepen op je site en op vele foto's mag je terecht fier zijn.

                    @iedereen: Is dat nu een nevenwerking van dat warm weer
                    Pfff....... lange tenen , amai

                    Geef mij ook maar een trappist van't vat

                    Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #40
                      [QUOTE] Originally posted by BD Moderator Test
                      Ik zie er maar één goede en dat is zelfdiscipline. Dit om jullie uit te leggen waarom ik jullie totnogtoe maar met 1 of 2 foto's heb vergast/verveeld.
                      @Orval: Is mijn vraag alleen, heb je hier wat van geleerd? Of was het je daar niet om te doen? Ik ga er vanuit dat veel mensen hier posten, omdat ze er toch wat van willen leren. Zeker als zij foto's in 'beoordeel mijn foto' posten.

                      @ Jaja en Moderator Test: Daar hebben jullie natuurlijk een punt: ik klets hier veel meer dan dat ik foto's post
                      De vraag is eigenlijk: Wat geeft de steilste leercurve, heel veel zonsondergangen posten en van anderen bekijken en lezen, ofwel enkel je duizendste zonsondergang posten en mikken op een grondiger commentaar van de beste BD-fotografen? Ik neig naar de 2e optie en vond daarin steun in het artikel van Mike Johnston, waarvan ik vermoed dat weinigen in deze topic het tot het einde gelezen hebben:

                      "When you choose to take a sunset, you have to really engage with sunsets—learn how to look at them, learn how to distinguish among them. What are the best sunset pictures? How to they work? How does yours stack up? Instead of taking one sunset and being satisfied, you ought to take a hundred sunsets and choose one.

                      The real cure is to find something other than scenics to take pictures of. But that's not really mine to suggest. People should take pictures of whatever they want to take pictures of. That's what I always say, at least.

                      But I still think prettiness is a problem. So many people seem to have such a fatal attraction to it. Someday, I'll get around to writing that essay about it. I have to think about it first.

                      Blijkbaar is Mike Johnston er dus zelf nog niet uit.
                      BD0252BE

                      Comment


                      • #41
                        Aan iedereen:

                        Off forum, per mail, hebben Sonyken en ikzelf onze meningsverschillen bijgelegd. Ik heb ook per mail een beoordeling van Sonykens overigens mooie website gegeven. Samen met mijn dochtertje van 10 had ik enkele dagen geleden zijn site bezocht en ben er niet meer echt zeker van dat ik op dat ogenblik effectief commentaar heb gegeven via zijn site.

                        Graag wil ik ook zeggen dat ik, als nieuw forumlid, onmogelijk kan weten wat er in het verleden al besproken is. Dat het onderwerp al tot in den treure besproken is geweest kan ik niet weten.
                        Met het posten van het bewuste artikel wou ik gewoon een bijdrage aan het forum leveren. Het was geenszins mijn bedoeling om mij voor te doen als een betweter, BD als forum aan te vallen of personen te kwetsen.
                        Nieuwe leden op het forum wil trouwens niet zeggen dat je een beginneling op het vlak van fotografie bent.

                        @ JO, dank je voor je commentaar op mijn foto's. Dat doet wel eens deugd te horen.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Jo
                          Leven aan het beteren Jochen

                          Jo(han)
                          Proberen, althans.
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #43
                            @ JO, dank je voor je commentaar op mijn foto's. Dat doet wel eens deugd te horen.
                            stephan ,en zo is dat voor iedereen , ook voor de nieuwelingen die al eens banale foto's doorsturen.daarom is het zo goed op bd dat er een forum showcase is (voor banale foto 's) ,en een forum beoordeel (waarop je een gedetailleerde uitleg vraagt).als je geen banale foto's wil zien ,kijk er dan ook niet naar.

                            groeten yves.

                            Comment


                            • #44
                              @deschutter waar haal je dat nu weer uit. Ik heb absoluut niets tegen banale foto's. Ik breek juist een lans voor het beter beoordelen van beginnerfoto's!

                              Comment

                              Working...
                              X