Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huwelijksfotograaf

    Erg hoe ze er hier met z'n alle opvliegen, ma bon...

    Volg Pete hier. Probeer eerst mee te gaan iemand, doe je ogen open en schrijf dingen op die je opvallen en wil onthouden, het is veel de eerste keer maar het went na een tijd. De eerste is met knikkende knieën, na 10 ben je al relax, en na de 20ste is het met 2 vingers in de neus. Maar blijf alert en probeer niet in routine te vallen, een fout is vlug gemaakt en onomkeerbaar, en de pastoor of burgemeester gaat de ceremonie niet voor jou opnieuw doen. Het zijn geen modellen die je flexible in positie zet. Tijdens de reportage verwachten ze van jou dat je ze opstelt en als jij niets zegt gebeurd er niets, neem het van mij aan. Vraag waar ze de reportage foto's willen en ga op voorhand naar de plaats, maak nota's zodat je al op voorhand weet wat je "ongeveer" gaat doen. Voorzie minstens 1u30 voor de reportage en dit is echt het minimum. Voorzie een binnenlocatie in geval van regen. Blijf zoveel mogelijk uit de zon en gebruik indien reflectie panelen. Het is onmogelijk je alles uit te leggen, je zal met schande moeten leren zoals elke fotograaf je dat voor heeft gedaan. Geloof me, elke fotograaf maakt blunders, de goei leren ervan de ander doen het opnieuw. Qua materiaal, in alle reportages die ik al gemaakt heb nog nooit materiaal pech gehad, maar ik ga nooit buiten zonder back-up, zowel body als flash + batterijen,... . Voorzie geheugen voor 1000 foto"s want dat haal je makkelijk. Als je het avondfeest ook fotografeert kom je aan +/-1500 zonder moeite.
    Als jou vrienden het echt willen dat jij het doet zonder enige ervaring, maak hen dan duidelijk dat er dingen fout kunnen gaan en zullen fout gaan en dit jou niet kwalijk nemen. Anders kun je er beter van afstappen...
    http://www.jeanpaulmontuori.com

    Comment


    • #17
      Re: Huwelijksfotograaf

      Wat bedoel je met 'hypocrieten' ?

      Ik heb n cursus huwelijksfotografie gevolgd voor de fun en om beter voorbereid te zijn om foto's te nemen op de trouw van mijn maat (wat ik natuurlijk gratis gedaan heb).

      Ik wil ook geen huwelijkfotografie in bijberoep doen of in t zwart werken of iemands werk afpakken.

      Ik heb er vooral geleerd om met n flash te werken. Ik had er wel eentje, maar het schrikte me wat af.

      Veel succes nog !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: Huwelijksfotograaf

        hallo,

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Niet te snel overreageren Gijs.

        Als je dat echt wil doen en proberen op de dag van het huwelijk van je vriend, wel ga er dan gewoon voor.
        Maar maak vooral zeer duidelijke afspraken met je vriend dat je geen 100% garantie kan bieden op een perfecte afloop.
        Het zou tenslotte jammer zijn dat een goede vriendschap zou eindigen om dergelijke redenen.
        Als hij dan akkoord is om dat risico te nemen, dan kan je met een gerust hart je mooie cadeau aan hem bezorgen.
        En dat op zich zal al een heel goede leerschool zijn.
        Ik kan dit alleen maar beamen. Ik ben geen professioneel fotograaf, maar heb wel een zelfde ervaring gehad. Ik kreeg enkele jaren geleden de vraag van een kennis om hun huwelijk te fotograferen en heb na wat aarzelen toegezegd. Wat uitmondde in een leuke ervaring en zeer tevreden bruid en bruidegom.
        Maak een goede voorbereiding voor jezelf door een spiekbriefje te maken: wat, waar, wanneer, welke foto's je zeker MOET hebben (familiekiekjes ed) , maak een "verkenning" van de plaatsen waar je moet zijn voor bereikbaarheid, parking ed,..... . Een goede voorbereiding is het halve werk. Vraag eventueel iemand mee om je spullen te dragen en aan te geven zodat jij je vooral kan focussen op jou job: foto's schieten.

        Het belangrijkste achteraf is het resultaat als alles verwerkt is een album. Laat je niet afschrikken door de reacties van professionele fotografen. Ik heb in de loop der tijd werk gezien van " amateurkes" waar dat van de professionele fotograaf in het niets verzinkt.

        groetjes

        Comment


        • #19
          Re: Huwelijksfotograaf

          Na enige jaren vechthuwelijk zijn velen blij dat de huwelijksreportage mislukt is: een gat in de markt voor lekenfotografen.

          Comment


          • #20
            Re: Huwelijksfotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Na enige jaren vechthuwelijk zijn velen blij dat de huwelijksreportage mislukt is: een gat in de markt voor lekenfotografen.
            uhh.. vechtscheidingen..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Huwelijksfotograaf

              Misschien een tip voor huwelijksfotografen : scheidingsfeestfotografie :-).

              Dat bestaat nu blijkbaar ook.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Huwelijksfotograaf

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Misschien een tip voor huwelijksfotografen : scheidingsfeestfotografie :-).

                Dat bestaat nu blijkbaar ook.
                Dat klopt: bekende van mij vierde eerst hun 25 jarig huwelijk om de dag er na te gaan scheiden.

                Comment


                • #23
                  Re: Huwelijksfotograaf

                  Het is de huwelijksreportage van een vriend. Je vriend gaat dat niet voor niets aan jou vragen. Maak gewoon de beelden zoals je ze anders zou maken. Op jouw manier. Geniet er ook zelf van, dat ga je in beelden zien dan. Het is niet voor wildvreemden, maar voor bekenden. Maak daar dankbaar gebruik van.
                  Doe gewoon je ding, bereid je voor, bespreek met je vriend de verwachtingen, maak een planning op en maak er jouw ding van en niet dat van 100 andere fotografen.
                  Succes!
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Huwelijksfotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hypnosia Bekijk bericht
                    Hallo daar!

                    Ik ben een student fotografie die onlangs de onvermijdelijke vraag kreeg een huwelijk te fotograferen.
                    Dit lijkt mij voor een student fotografie een leuke manier om een centje bij te verdienen.
                    Maar zelf ken ik niks van huwelijksfotografie en wil daarom niet zomaar ja zeggen tegen mijn vriend. Ik wil hem niet teleurstellen met foto's die op niet veel trekken van zo'n belangrijke dag.

                    Daarom ben ik hier op zoek naar een huwelijksfotograaf waar ik eens een keer (of 2 of 3) mag mee mee gaan als hulpje/draagjongen. Zelf zou ik geen foto's maken omdat ik hier in mijn gevoel nog niet aan toe ben (en het materiaal niet heb).
                    Uiteraard vraag ik hier dan ook geen geld voor.
                    Regio Vlaams-Brabant.
                    Laat maar iets horen!

                    Gijs
                    Het allerbelangrijkste als je huwelijken wilt gaan fotograferen is de motivatie.
                    Huwelijken zijn echt iets speciaals, en zonder andere takken van de fotografie te onderwaarderen is huwelijksfotografie een echte uitdaging.

                    Waarom?

                    Veel verschillende situaties.

                    - Momenten die snel voorbij zijn (bvb. duiven oplaten, confetti, vuurwerk,...)
                    - Verschillende soorten licht: Ochtendlicht, avond, nacht, in 't schoon verdiep, in de tuin van de feestzaal met knallende zon,...
                    - Momenten ook kunnen aanvoelen, opmerken, zien en vastleggen. Wij willen echt spontaniteit op de foto leggen maar dat verschilt ook van fotograaf tot fotograaf.
                    - Natuurlijk zijn er ook de niet spontane momenten, of beter 'de shoot'. Hiermee moet je weten wat je wilt & wat het bruidspaar wilt, coördineren,...
                    - En zo kan ik blijven doorgaan....

                    Het is een heel uitdagende tak en het is heel bevredigend als je zo een dag kan vastleggen.

                    Maar als ik je beginpost lees, zit je motivatie een stuk uit de richting.
                    '... een leuke manier om een centje bij te verdienen.'
                    Laten we natuurlijk niet naïef zijn, geld is altijd leuk te verdienen.
                    Maar als de wil en de interesse er is dan zal het geld volgen.

                    Laat je dus niet 'verleiden' door de centjes. Wij moeten er zeker hard voor werken, en je hebt heel wat verantwoordelijkheid op je schouders liggen.
                    Als het dan vrienden zijn, zou ik als ik van jou was, tegen die vrienden zeggen dat ze echt voor een prof moeten gaan.

                    Je wilt niet na die dag met het rood op je wangen zeggen dat je eigenlijk geen goede foto's hebt.

                    Begin met fotografie op zich en probeer dat helemaal (de sterke basis) onder de knie te krijgen.
                    Volg workshops, en probeer misschien met een fotograaf mee te wandelen maar maak dan ook duidelijke afspraken.
                    Wij hebben één keer een student meegenomen die dat voor een eindwerk moest doen.
                    Dit hebben we ook eerst aan het bruidspaar gevraagd en ze kregen ook zijn deel van de foto's.

                    Dus denk er goed over na. :-)
                    Maar laat je ook niet demotiveren als je het echt wilt doen.
                    EMBLEMATA.BE
                    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                    Comment

                    Working...
                    X