Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsland weer niet gehaald

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ijsland weer niet gehaald

    Dat ze die motor nu willen laten vervangen door een officiële dealer is wel te begrijpen.
    Niet omdat jouw garagist dat niet goed zou doen, maar wel omdat ze het daar kunnen laten doen tegen een lagere kostprijs (waarschijnlijk zal daar de factuur voor Landrover lager zijn dan voor een gewone klant).

    Ze zullen wel naar de oorzaak zoeken voor zover dat mogelijk is zonder nog veel meer kosten te maken (als ze de motor daarvoor tot de laatste schroef moeten uit elkaar halen, dan zullen de onderzoekskosten te hoog worden).
    Als ze weten wat er misgelopen is, dan kunnen ze proberen om dat soort problemen in de toekomst te vermijden.
    Of jij zelf te horen krijgt wat de oorzaak van de problemen was, dat is een andere zaak...

    (Op het werk hebben wij onlangs ook een koelcompressor open geslepen om de oorzaak van het defect te bepalen, daardoor kunnen we in de toekomst voorzorgen nemen zodat hetzelfde probleem niet meer kan voorkomen met soortgelijke koelmodules).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #47
      Re: Ijsland weer niet gehaald

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      ...................
      Ze zullen wel naar de oorzaak zoeken voor zover dat mogelijk is zonder nog veel meer kosten te maken (als ze de motor daarvoor tot de laatste schroef moeten uit elkaar halen, dan zullen de onderzoekskosten te hoog worden).
      Als ze weten wat er misgelopen is, dan kunnen ze proberen om dat soort problemen in de toekomst te vermijden. ...................
      In mijn jonge jaren heb ik nog zo'n nieuwe 6 cyl. diesel van een gekend vrachtwagenmerk gehad die te veel olie verbruikte.
      Eerst de klant gesust dat het wel zal overgaan na de inrijperiode. Niet waar dus.
      De motor is bijna helemaal uit elkaar gehaald in aanwezigheid van een expert van het merk. We hebben gevonden dat de 6 (zes) schraapveren onderste boven gemonteerd waren. Zodat ze de olie naar boven pompten. Die ringen waren taps.
      Grote paniek want het zou een systematische fout kunnen zijn, dus voorkomende bij een hele reeks motoren.
      Het bleek naderhand dat het een éénmalige "vergissing" was van een jobstudent die toen in de motorenfabriek een jobke deed.

      De motor van The Digital Hunter kan ook zo een "domme" fout hebben. Maar je zal het maar meemaken.
      De klant die recht in zijn schoenen staat mag bij zo'n zaken nooit toegeven.
      Last edited by Skitch; 31 augustus 2013, 23:45.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #48
        Re: Ijsland weer niet gehaald

        Sinds jaar en dag rijd ik met een Landrover 4x4
        Ondertussen ben ik aan mijn 4de voertuig.

        De eerste rage rover was een V8 benzine bj. 1986 omgebouwd met een 120L gastank. Na 250 000 km gaf deze de geest, werd omgebouwd
        en gerestaureerd + diezelmotor en rijd nog altijd rond ergens in Nederland.
        De tweede was een Landrover discovery waar ik 432 000 km mee heb gereden, is afgebroken voor wisselstukken.
        De derde was een Landrover discovery waar ik 437 000 km mee heb gereden, verkocht en zou gebruikt worden als taxi in Polen.
        En nu de vierde is een Landrover discovery waar reeds 168 000 km op staan.
        Alle voertuigen werden omgebouwd tot lichte vracht omdat het voor mij werkpaarden zijn.

        Mijn ervaring : Het zijn heel goede wagens als je ze op de juiste manier laat onderhouden en behandeld.
        Voor mij worden ze gebruikt om mee te werken. 95% van de tijd hangt er een aanhangwagen aan van iets meer dan 1000 kg leeg en
        geladen tot 3500 kg. In het voertuig zit veelal tot 300 kg aan materiaal.

        Ondertussen ken ik dus ook heel veel over de interne keuken van Landrover en weet dat ze heel streng zijn betreffende hun garanties.
        Een auto dat je aankoopt bij bvb Cardoen heeft een ander chasis nummer tov eentje dat je aankoopt bij een officiële dealer.
        Ga je dan voor herstel naar een erkende garage, dan weten ze onmiddellijk dat het voertuig niet gekocht is bij een erkende Landrover dealer.
        Ik laat enkel maar onderhoud en herstellingen doen bij een erkende Landrover dealer anders vervalt in de meeste gevallen de garantie.
        Landrover houd logboeken bij van de voertuigen die onderhouden worden bij erkende dealers.

        Bij Landrover is het zo dat als je bvb een nieuwe motor laat plaatsen in een niet erkende Landrover garage
        je geen garantie krijgt van Landrover, maar dat de plaatser je die garantie moet geven. (zie kontrakt van Landrover bij aankoop voertuig)

        Het beste wat jij had kunnen doen was een inspecteur van Landrover zelf ter plaatse laten komen en dan onderhandelen
        tot een oplossing. Een inspecteur van Landrover staat boven de garagist, dat weet ik uit ervaring met een probleem die ik ervaren heb
        door slechte brandstof te tanken waar White spirit in vermengd zat met alle gevolgen van dien voor de motor.

        Nog een advies : Als je op een open terrein zit en je rijd vast en je hebt een winch (dit heb ik niet) en werk dan ook anders om mij los te rijden,
        gebruik dan een zware metalen staaf van enkele kg om schuin in de grond te slaat met een zware hamer met lange steel en leg daar je kabel
        rond van je winch. Wel goed opletten dat je het chassis van je voertuig niet vervormd. Je zou niet de eerste zijn die dit meemaakt.
        Alle info daarover wat je wel en niet mag doen vraag je best aan een erkende Landrovergarage.

        Veel succes en ik hoop dat het in orde komt zonder al te grote kosten voor jou.

        Comment


        • #49
          Re: Ijsland weer niet gehaald

          Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
          .......
          Nog een advies : Als je op een open terrein zit en je rijd vast en je hebt een winch (dit heb ik niet) en werk dan ook anders om mij los te rijden,
          gebruik dan een zware metalen staaf van enkele kg om schuin in de grond te slaat met een zware hamer met lange steel en leg daar je kabel
          rond van je winch. Wel goed opletten dat je het chassis van je voertuig niet vervormd. Je zou niet de eerste zijn die dit meemaakt.
          .
          zie #36.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #50
            Re: Ijsland weer niet gehaald

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            zie #36.
            grt,bouk.
            ok bouk, dit is handig als je ergens zit op een plaats zoals wij allemaal wonen, in een grond zonder rotsen dus, maar zit je op een
            rotsachtige bodem, dan denk ik niet dat je die spiraal in de grond gedraaid krijgt. En met een hamer erop slaan
            kan en mag je niet. En belangrijk is dat die spiraal de krachten van de winch aankan. (zie trekkracht van de winch)

            Vandaar dat ik dit gebruik en voorstel : http://www.kwaliteits-tuingereedscha...5m-x-28mm.html
            In een lossere grond kan je deze in de grond duwen zonder erop te slaan, in een rotsachtige grond mag je er bovenaan op slaan
            met een zware hamer met lange steel zoals deze :

            Ja, de steel is van groot belang, zo'n fiber steel kan (normaal) niet breken, een houten steel wel, en daar sta je dan midden in het veld.

            grtjes, Dirk

            Comment


            • #51
              Re: Ijsland weer niet gehaald

              Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
              .

              Een auto dat je aankoopt bij bvb Cardoen heeft een ander chasis nummer tov eentje dat je aankoopt bij een officiële dealer.Ga je dan voor herstel naar een erkende garage, dan weten ze onmiddellijk dat het voertuig niet gekocht is bij een erkende Landrover dealer.
              Ik laat enkel maar onderhoud en herstellingen doen bij een erkende Landrover dealer anders vervalt in de meeste gevallen de garantie.
              Landrover houd logboeken bij van de voertuigen die onderhouden worden bij erkende dealers.
              Nogal logisch dat een auto die je bij Cardoen koopt, een ander chassisnummer heeft tegenover één die je bij een officiële dealer koopt.
              Ieder chassisnummer is uniek en wordt slechts één keer uitgereikt.
              Cardoen koopt zijn auto's niet rechtstreeks bij de fabriek. Hij koopt overstocks aan bij importeurs in heel Europa. In de fabriek weten ze niet op voorhand dat hun auto's bij Cardoen gaan belanden. In de fabriek gaan ze dus geen speciaal chassisnummer geven omdat die auto door Cardoen zal verkocht worden.
              Ikzelf heb de afgelopen 6 maanden 2 auto's gekocht die gemaakt zijn in Engeland, verzonden naar de importeur in Polen (waar ze 1 dag zijn geweest) en dan in België zijn ingevoerd. Desondanks behoud ik dezelfde garantie dan wanneer ik deze auto bij een Belgische merkdealer had gekocht. Ik ga voor onderhoud zelfs naar een Belgische merkdealer die netjes mijn onderhoudsboekje afstempelt, alhoewel ik de auto's niet bij hem heb gekocht.

              Comment


              • #52
                Re: Ijsland weer niet gehaald

                Tof dat jullie allemaal 'meedenken' en jullie ervaringen met garantieproblemen laten horen
                Een mens kan er altijd wel iets van op steken en vooral een verwittigt man/vrouw is er twee waard,hé.

                Fotosdirk, mag ik eens vragen ,of en hoe je die stalen pin achteraf ook weer terug uit de grond krijgt?
                Want, als de pin stevig genoeg in de grond zit om de Landrover los te trekken wil dat toch ook zeggen dat hij ze er zelf ook niet meer uit kan trekken of is daar een speciale manier voor dan ?
                Bijvoorbeeld omdat ze schuin zal zitten, ze van uit een andere hoek er proberen uit te trekken,maar ik vermoed dat je ze ook gaat 'krom' trekken ,niet?
                Het voordeel is wel dat ze heel weinig plaats inneemt en de kostprijs bij eventueel niet terug uit de grond krijgen niet opweegt tegen een dure depannage.
                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                Comment


                • #53
                  Re: Ijsland weer niet gehaald

                  [QUOTE=The digital hunter;3960709]

                  ... hoe je die stalen pin achteraf ook weer terug uit de grond krijgt?

                  Probeer NOOIT die pin er terug uit te trekken met je auto, dit zou wel eens een heel gevaarlijk projectiel
                  kunnen zijn als hij er ineens uitvliegt uit de grond.

                  Veelal heb ik een kraan staan om deze er terug eruit te trekken, maar dit heb je natuurlijk niet als je in het veld staat.
                  Ja, zo'n pin kan muurvast komen te zitten in de grond en dan is er wel even werk en mankracht nodig om deze er terug
                  uit te trekken.
                  Op de plaats waar de pin de grond ingaat (net boven het grondoppervlak) sla je met je zware hamer tegen de zijkant van de pin langs
                  alle zijden. Zo komt er wat speling tussen de pin en de grond en kan je hem zo terug loswrikken.
                  Als het goed gaat, gaat dit vlotjes, maar als hij heel vast zit bvb tussen stenen zal je langer werk hebben.
                  Ik heb zo'n pin in zowel ronde vorm als in vierkante vorm. De vierkante vorm zit in de meeste gevallen vaster in de grond, maar
                  is er ook moeilijker uit te krijgen.
                  Er zijn ook diverse uitvoeringen van punten aan die pinnen. Ik adviseer in jouw geval deze met een ronde kegelvorm
                  als je hem voornamelijk gebruikt in rotsige grond.

                  Bij ons wordt dat vooral gebruikt voor :
                  - Het verankeren van bomen bij rooiwerken.
                  - Als we geen machinale grondboring kunnen doen om houten palen in de grond te slaan. (BVB waar veel stenen in de grond zitten)
                  - ....

                  Die pinnen blijven ook niet meegaan, er komt metaalmoeheid op en dan beginnen ze te plooien tijdens gebruik.

                  grtjes

                  Dirk

                  Wat die reactie betreft van Notex over het chassisnummer, daar reageer ik niet op. Vraag het na aan een erkende dealer en hij zal
                  je het misschien willen uitleggen. (interne keuken van het merk)
                  Ik weet ook wel dat iedere auto een specifiek chassisnummer heeft, is maar logisch.

                  Comment

                  Working...
                  X