Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's ontwikkelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    ik ben ook een heel tevreden photobox gebruiker.

    waarom?

    de belangrijkste reden is de CONSTANTE kwaliteit: niet soms goed en soms matig en soms bedroevend .. gewoon altijd goed.

    gaat het dan toch per uitzondering eens verkeerd, dan wordt je bestelling gratis opnieuw afgewerkt en verzonden of je account wordt verhoogd met het bedag van je besteling incl. verzending.

    de klantenservice is heel persoonlijk en altijd correct

    de levering is altijd supersnel, soms op 2 dagen in de bus, meestal op 3 dagen in de bus.

    de kleuren zijn elke keer weer correct. (de callibratiefoto die je bij je eerste levering krijgt garandeert je de mogelijkheid om heel precies te werken)

    het lijkt me (=subjectief!) dat het dynamisch bereik van de foto's breder (tussen wit en zwart lijken er me bij Photoshop meer gradaties te bestaan) is in vergelijking met andere labo's. Dit leek me moeilijk aangezien ze bijna allen dezelfde aparatuur gebruiken, maar blijkbaar is de vakkennis van die mensen toch dat ze meer uit hetzelfde papier weten te halen ..

    natuurlijk als je 250 foto's wilt afdrukken om uit te delen aan mensen die niet zo pietje precies zijn, en je kan ze voor 0,09 € laten ontwikkelen, dan zou ik niet twijfelen, maar de foto's voor mijn eigen album blijven van Photobox komen, of ik zou echt verrast moeten zijn van de kwaliteit van die bradeur.

    Comment


    • #17
      Nog een tevreden klant van Photobox. Deze week en vorige week de hele tijd foto's laten afdrukken. Eerst krijg je 50Mb ruimte en nadat je je eerste bestelling hebt geplaats krijg je 200Mb. Heb je meer nodig, dan kun je dit in een voorlopig album uploaden. Die is onbeperkt maar de inhoud wordt wel verwijderd naar 2 weken. Je kan ook credits kopen. Dan heb je de keuze uit 3 formaten en dan betaal je 0.28€ voor een foto.
      Dit alles gaat heel gemakkelijk.
      Vandaag de tassen en de muismat ontvangen. Gewoonweg prachtig!
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

      Comment


      • #18
        Ik heb enkele malen Photobox gebruikt en was zeer tevreden over de afdrukken. Totdat ik eens een bestelling heb laten uitvoeren door Photoways. De kleuren bleken accurater en de foto's ietsje scherper. De kleuren kwamen meer overeen met wat op mijn scherm te zien is. Sindsdien blijf ik bij Photoways afdrukken bestellen.


        Comment


        • #19
          Laat ik het zo zeggen (voor den 101 ste keer) Ik stuur alleen naar Photobox. en dat heeft zo z'n reden.
          En ja, Photobox is duurder. Maar al was 't tien keer duurder stuurde ik nog mijn foto's naar Photobox !
          Wat heeft 't voor zin een keidure Nikon, Canon of Oly te kopen, Urenlang bezig te zijn om een goede foto te maken daarna urenlang bewerken in PS en ze dan laten afdrukken op een vodje papier waar de kleur heel anders is dan op je monitor, omdat die afdrukcentrale een paar cent minder kost?
          Nee, ik heb er vele getest, Hema, Kruidvat,enz... Er is er maar één waar ik altijd 100% tevreden over ben, Photobox.

          Maar ik neem aan, als 't maar gewone afdrukjes moeten zijn om in de kastlade teleggen... Dan kan je best Hema of Kruidvat kiezen... Je bekijkt die dingen toch nooit meer. En dan is zelfs 10 cent te duur!

          Photobox:

          Perfect papier
          Bij de eerste bestelling krijg je een kleurcalibratiefoto om je monitor perfect af te stellen op hun afdrukcentrale.
          En dan is de kleur en scherpte perfect.
          De kleur is uiterst belangrijk voor mij en ook voor Photobox. Daarom die calibratie. Een foto is eigenlijk toch een gekleurd plaatje.
          Dan de afstelling van de helderheid en contrast ook via die calibratiekaart.
          Want ook de helderheid van de foto is belangrijk.
          Bij Hema had ik roodzeem foto's en bij kruidvat waren al m'n foto's te licht. Toen ik ze een tweedemaal doorstuurde waren ze te donker en onscherp???? Nee danke, dit is echt niet goed voor m'n hart.
          Bij Photobox is de garantie dat je de foto's maximaal op 3 werkdagen in je bus hebt... meestal 2
          Ze zitten verpakt in een waterdichte harde plastiek verpakking, geen gewone enveloppe, geen geplooide of gekreukte foto's.

          Calibratiekaart links op de foto

          Comment


          • #20
            kan je enkel met VISA betalen (Photobox of foto.com) ? Laat ik nou net mijn VISA enkele weken geleden opgezegd hebben, omdat die al maanden niet meer gebruikt is ...

            Comment


            • #21
              foto's besteld bij foto.com..
              vanmorgen aangekomen zoals verwacht.
              ik ben héél héél tevreden over de kwaliteit van de foto's.
              er is 1 foto met een klein krasje op, ik heb contact opgenomen met foto.com en ze gaan die gratis opnieuw afdrukken en gratis opnieuw versturen. Over de service dus ook geen klachten.
              Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

              Comment


              • #22
                ook net een aantal foto's ontvangen van foto.com. Zien er zeker niet slecht uit... verpakking mocht wel iets steviger zijn, voor de rest geen klachten : hun uploadsoftware werkt goed, opvolging mails en bestellingen werkt ook vlot...
                dus : voor de huis-, tuin- en keukenfoto's niet twijfelen... gewoon doen
                Jan
                www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                Comment


                • #23
                  Ter test heb ik bij Foto.com zondag een bestelling geplaatst (zowat 80 foto's). In de regel upload ik foto's zonder formaatverkleining. Maar omdat het uploaden anders wat lang ging duren had ik ze in PS verkleind naar 10x15 cm op 300dpi (EDIT :compressiefactor 12).
                  Oh ja, ook nog zeggen dat ik heel wat problemen ondervond bij het gebruikmaken van die uploadsoftware van foto.com, tot pc crashes aan toe. Blijkbaar had dat te maken met de hoeveelheid aan foto's. Dat uploadprogje slorpt zowat alle systeembronnen op ! En hoe kun je nu zien of je bij het doorgeven van Visa-gegevens een secure verbinding hebt, gezien dat programma het ganse scherm vult, dus geen slotje beneden, noppes.

                  Enfin, deze morgen lagen de foto's in de bus in een soort plastic met karton enveloppe. Alleszins niet bestand tegen nattigheid (gezien ene zijde met karton is afgesloten).
                  En het resultaat: tja, niet zo slecht, kleurrijk alleszins, beetje aan de warme kant (lijkt wel een adobe kleuromgeving ?). Bij de meeste foto's jpg-artifacts te zien (stel je voor : zeer duidelijk bij bv. foto van een antenne, zo van die gehakselde lijnen i.p.v. een rechte lijn). Dit kan niet. Ik vraag mij af of foto.dinges die bestanden nogmaals verkleint ??? En zo ja, dan toch zonder veel kennis van zaken.
                  Ter vergelijking ga ik er een aantal op hetzelfde formaat laten afdrukken bij Photobox. Want op mijn scherm zien ze er goed uit. Ik ben er nu al zeker van dat die kwaliteit stukken, maar dan ook stukken hoger ligt.

                  Leve Photobox.

                  Ludovic
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

                  Comment


                  • #24
                    Normaal gebruik ik de service van mijn fotograaf via Prestoprint, ttz. 28 cent per foto.
                    Maandag heb ik, als test, mijn allereerste zending naar foto.com gedaan. Resultaat: 6 foto's ontbreken maar wel gefactureerd, er zaten 3 foto's bij die niet van mij zijn. Kwaliteit is verder niet slecht.
                    Heb een mail gestuurd met mijn klacht. Ben benieuwd naar het resultaat!

                    Comment


                    • #25
                      Mijn test bij foto.com was niet zo goed... Ja de foto's zijn goed.. Maar net zoals bij Hema en Kruidvat missen ze scherpte.
                      Dit kan je vergelijken als je bv. dezelfde foto bij Foto.com en bij Photobox laat afdrukken. Je legt ze naast elkaar en je ziet gewoon 't verschil. Die van Photobox zijn veel scherper.
                      Tot nu toe heb ik nog geen andere afdrukcentrale gevonden die beter is dan Photobox in kwaliteit. In prijs zijn er veel... want Photobox is niet bebaald de goedkoopste, maar ook niet de duurste.
                      Maar zoals ik al zei, ik geef graag een paar cent meer om m'n hart te sparen.

                      Comment


                      • #26
                        Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden en wil gewoon weten of er zoals ikzelf, nog iemand jpg-artifacts of gehakkelde lijntjes heeft gehad op afdrukken besteld bij foto-com ? (foto's "onder formaat" niet meegerekend natuurlijk)

                        Ludovic
                        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                        BD0118BE

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by igor
                          Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden en wil gewoon weten of er zoals ikzelf, nog iemand jpg-artifacts of gehakkelde lijntjes heeft gehad op afdrukken besteld bij foto-com ? (foto's "onder formaat" niet meegerekend natuurlijk)

                          Ludovic
                          Nee, bij mij niet... enkel mis ik wat scherpte in vergelijking met prints van bv. Pixum... maar voor de rest zeker aanvaardbare kwaliteit voor die prijs.
                          Jan
                          www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Blord
                            Originally posted by tinamar
                            www.foto.com in Belgie is goedkoper sneller en ook goed €0.09 per afdruk.
                            9 cent per afdruk is wel heel goedkoop. Ideaal voor groot aantallen afdrukken.
                            heb zojuist 15 posters van 50x70 laten maken bij HEMA
                            prijs per poster ± 8,25EUR wat goedkoop is
                            perfekte kwaliteit en korrekte levering
                            zeer goede kleurenbalans en scherpte
                            niets op aan te merken
                            snelle levering
                            ik ben tot nu toe een tevreden klant van HEMA

                            wel 'licht' papier van naar ik schat 200gr/m2

                            zou het kunnen dat vooral daarin de verschillende firmas hun voordeel zoeken?

                            Comment


                            • #29
                              Zoals ik al eerder aanhaalde in deze topic zijn er op de afdrukken van fotocom duidelijk jpg-artifacts te zien (en een licht overheersende roodachtige tint). Ik heb identiek dezelfde fotobestanden laten afdrukken bij Photobox en hier zie je een vergelijking :
                              detail uit de afdruk van fotocom : http://users.pandora.be/igor-EOS/EOS-300D/BDlink/antenne%20fotocom%20detail.jpg
                              detail uit de afdruk van photobox : http://users.pandora.be/igor-EOS/EOS-300D/BDlink/antenne%20photobox%20detail.jpg

                              Fotocom is naar mijn mening zelfs niet goed voor huis-,-tuin en keukenfoto's, ook niet aan die superprijsjes.

                              Ludovic
                              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                              BD0118BE

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by mic
                                Bij mij ook Photobox... al honderden foto's laten afdrukken bij Photobox,... Is iets duurder, maar kwaliteit heeft z'n prijs, da's met alles zo.
                                Gisteren een mailtje gekregen van Photobox - ik heb ondertussen al een jaar geleden ook daar besteld.
                                Mits voorafbetaling van blokken van 100 foto's kosten ze nog slechts 0,15£ per foto van 10 op 15 of zelfs 11,5 op 15 cm.
                                23 eurocent voor dergelijke kwaliteit vind ik al niet meer duur.

                                Comment

                                Working...
                                X