Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's ontwikkelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Na mijn allereerste en negatieve ervaring met photo.com heb ik besloten van dit bedrijf in geen enkel geval meer gebruik te maken.
    Een week na mijn eerste bestelling zit ik met een gedeeltelijk verkeerde levering en een beloofde gratis herdruk waarvan ik wel de factuur (!) heb ontvangen maar nog niet de foto's.

    Comment


    • #32
      Heb slechte ervaring met de scherpte van foto.com

      Comment


      • #33
        ik heb enkele van de foto's die ik heb laten afdrukken bij foto.com als test opnieuw laten afdrukken bij hema en spector.

        foto.com <> hema:
        de afdrukken van foto.com zijn meestal scherper, de kleuren vind ik ook beter dan die van hema.

        foto.com <> spector:
        geen zichtbaar verschil in kwaliteit, wél in prijs! slechts 1 foto was bij spector iets scherper (en dat verschil was te verwaarlozen)

        Dit zijn mijn ervaringen met foto.com..positief dus.
        Ik vind het zeer raar dat bij de voorbeeld foto van Igor de kwaliteit zo slecht is, bij mij is dit bij geen enkele foto het geval. Ik heb wel enkel foto's van personen, geen enkele van gebouwen ofzo.. misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

        Ik verkies in elk geval foto.com vanaf nu boven hema & spector, tot hier toe ben ik er heel tevreden over.
        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

        Comment


        • #34
          igor misschien zijn die artefacts te wijten aan de bewerking die je hebt gedaan (resizing naar 10x15 - 300dpi), ik vind het in elk geval raar dat jij de enige bent die op elke foto artefacts hebt..alle andere gebruikers met negatieve commentaar hier hebben enkel een gebrek aan scherpte.
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

          Comment


          • #35
            Originally posted by yannick
            igor misschien zijn die artefacts te wijten aan de bewerking die je hebt gedaan (resizing naar 10x15 - 300dpi), ik vind het in elk geval raar dat jij de enige bent die op elke foto artefacts hebt..alle andere gebruikers met negatieve commentaar hier hebben enkel een gebrek aan scherpte.
            Neen, dat kan niet. Dan zouden ze bij photobox ook een slechte kwaliteit gehad hebben. Dit is gewoon te wijten aan het feit dat fotocom teveel compressie toepast. Mijn fotobestanden zijn in PS7 gewoon geresized naar 10x15 op 300dpi met de laagste compressie (hoogste kwaliteit dus).
            Als je de afdrukken van photobox ernaast legt, val je omver.

            Ludovic
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #36
              Heb begin deze week een zestigtal foto's laten afdrukken bij foto.com.
              Het waren ongeveer 20 verschillende foto's waarvan sommige in dubbel en andere in 5-voud. Maandag avond doorgestuurd en woensdag morgen in de bus. Prima kwaliteit.
              Ik trachte onmiddellijk een zestigtal andere foto's door te sturen. Allemaal verschillende. Onmogelijk. Hun software werkte niet meer.
              Telefonisch heb ik van foto.com vernomen dat het een kwestie van werkgeheugen (ram) van mijn computer is. Hun programma is zeer gulzig en men moet normaal 512 MB ram geheugen hebben. Er is nochtans voor einde van deze (of was het volgende?) maand nieuwe software voorzien dat minder ram gebruikt.
              Groeten van lucalfred.

              Comment


              • #37
                Ik sta op het punt fotos te laten afdrukken bij Photobox.

                Kan je bij photobox te files in het origineel formaat doorsturen of raden jullie me aan te "resizen"?

                mvg
                Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                Comment


                • #38
                  ik stuur ze gewoon door in origineel formaat. Zo geef je het maximum aan detail door...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #39
                    Kan je bij Photobox foto's laten afdrukken met een wit randje ?
                    mijn website

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Powaqqatsi
                      Kan je bij Photobox foto's laten afdrukken met een wit randje ?
                      Ja, dit kan perfect ik heb 't al verschillende malen laten doen.
                      Als je alle foto's in je winkelmandje hebt (Basket) kan je bovenaan aanklikken mat of glos (blinkend)
                      Wel, daar kan je kiezen voor Glos border of mat border. Dus blinkend met rand of mat met een rand.
                      Deze rand is altijd wit.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by satpet
                        Ik sta op het punt fotos te laten afdrukken bij Photobox.

                        Kan je bij photobox te files in het origineel formaat doorsturen of raden jullie me aan te "resizen"?

                        mvg
                        Niet resizen.. Gewoon zo doorsturen .. Betse resultaat idd.
                        En met de huidige breedband, Telenet en ADSL mag dit geen probleem vormen...

                        Comment


                        • #42
                          Ik heb de Foto.com software ook geïnstalleerd en overweeg ook (voor de eerste sinds het jaar dat ik mijn digicam heb) om foto's te versturen. Het programma zou een compressie toepassen op de foto's om ze sneller te kunnen doorsturen. Is het dan nog wel nodig om zelf de foto's in PS te verkleinen? Of is het toch een beetje gek om een 4 megapixel foto (2272 x 1704 Pixels, toch snel een 2 MB in superfine jpeg als ie 'vers' van m'n Canon G3 komt) ongewijzigd door te sturen?

                          't Is maar: hoe meer handelingen je dient uit te voeren (resizen en terug saven als jpeg in PS), hoe nefaster voor de kwaliteit, niet? Allez, ik heb nog maar weinig ervaring met fotobewerking hoor, maar 'k wou toch eens weten wat er nu eigenlijk aangewezen is? Voor zover ik weet staat er op de Foto.com website niks vermeld over de aangewezen resolutie voor hun afdrukformaten.

                          Comment

                          Working...
                          X