Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie nog opgelicht door Studio 73???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

    Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
    of werkt het niet zo? ik dacht van wel (of toch tenminste dat heb ik gehoord :S)
    Er zijn 2 soorten schuldeisers deze met een voorrecht en al de andere...
    De curator gaat de inboedel en eigendom van de firma of persoon beheren en verkopen.
    Eerste wat hij met dit geld doet is zichzelf betalen.

    In het burgerlijk wetboek staat de volgorde waarin de schuldeisers met voorrecht worden betaald en wie er recht op heeft.
    Een schuldeiser met voorrecht staat vooraan in de rij wanneer het geld verdeeld wordt.
    In geval van overlijden staat de begrafenisondernemers vooraan. Gevolgd door de curator, de staat, personeel, enz.

    Nadat de schuldeisers met voorrecht zijn betaald wordt de overschot van het geld dat de firma of persoon bezit "ponds-ponds" (in verhouding tot het bedrag) verdeeld onder de "gewone" schuldeisers.
    Meestal (vrijwel altijd) is al het beschikbare geld dan reeds op (ereloon curator, staat, gerechtskosten, personeel...) en krijgt niemand van de schuldeisers een vergoeding.
    Last edited by C. Ruben; 22 mei 2013, 07:18.
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #17
      Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

      Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      .....

      Vind 1898€ een bedrag waar ik desnoods 500 km wil voor gaan rond rijden.
      helemaal mee eens.
      of onder rambours.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

        dinsdag een telefoontje gehad van de zaakvoerder van Studio 73 dat hij dan toch het geld terug gestort had en hij was nogal hevig om het bewijs van terugstorting door te faxen en woensdag stond het op de rekening.
        blijkbaar was de dreiging van een strafklacht wegens oplichting toch genoeg om hem van gedachten te doen veranderen.
        enfin voor mij eind goed al goed en ik hoop van harte dat de andere gedupeerden ook hun centjes terug zien.
        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

        Comment


        • #19
          Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

          Tof dat je de goede afloop ook hier post.

          Veel succes met je aankoop elders dan!

          Comment


          • #20
            Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

            Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
            dinsdag een telefoontje gehad van de zaakvoerder van Studio 73 dat hij dan toch het geld terug gestort had en hij was nogal hevig om het bewijs van terugstorting door te faxen en woensdag stond het op de rekening.
            blijkbaar was de dreiging van een strafklacht wegens oplichting toch genoeg om hem van gedachten te doen veranderen.
            enfin voor mij eind goed al goed en ik hoop van harte dat de andere gedupeerden ook hun centjes terug zien.
            Goed nieuws voor jou, maar ik geef je de raad om alle bewijzen dat het om een terugbetaling van een voorschot gaat goed bij te houden. Zorg dat je afdrukken hebt van zowel de bestelling als van de annulering, zodat het verband tussen de annulering en de terugbetaling duidelijk aantoonbaar is.
            Master the craft, and the art will follow.
            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

            Comment


            • #21
              Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

              Ik heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt. Iets via webshop besteld en betaald, en nooit ontvangen of geld teruggekregen. Toen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en ben ik me gaan bedienen in de winkel, tot ik het bedrag in goederen bijeen gesprokkeld had. Er is toen politie aan te pas gekomen, die me de goederen heeft laten meenemen toen ik mijn betalingsbewijs heb bovengehaald en mijn verhaal gedaan had.

              Gelukkig is het niet zover moeten komen voor jou.

              V.
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

              Comment


              • #22
                Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                Hier zal je je stoute schoenen niet meer moeten aantrekken want de winkel is gesloten en helemaal leeg.
                Ben nl. gisteren in Geel geweest.
                Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                Comment


                • #23
                  Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                  Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                  Ik heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt. Iets via webshop besteld en betaald, en nooit ontvangen of geld teruggekregen. Toen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en ben ik me gaan bedienen in de winkel, tot ik het bedrag in goederen bijeen gesprokkeld had. Er is toen politie aan te pas gekomen, die me de goederen heeft laten meenemen toen ik mijn betalingsbewijs heb bovengehaald en mijn verhaal gedaan had.

                  Gelukkig is het niet zover moeten komen voor jou.

                  V.
                  Dat is idd het achterpoortje waar ik het over had.
                  Je kan zelf beslag leggen op goederen ter waarde van de tegoeden/schulden die er zijn. Dat staat zo in de wet.
                  Ben al blij dat de TS zijn centjes zal terug zien. Hopelijk zijn er geen ander slachtoffers meer.

                  Comment


                  • #24
                    Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                    Een kennis van mij heeft zijn toestel ter reparatie aangeboden in Geel een goede 2 maand geleden. Zoals jullie best kunnen denken zijn we het spoor kwijt van dat toestel met de sluiting van die winkel. Weten jullie soms naar waar de defecte, nog in garantie verkerende, toestellen van Nikon door hen gestuurd worden of werden? Het betreft een compacte camera.
                    Dank bij voorbaat

                    Comment


                    • #25
                      Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Boskeun Bekijk bericht
                      Een kennis van mij heeft zijn toestel ter reparatie aangeboden in Geel een goede 2 maand geleden. Zoals jullie best kunnen denken zijn we het spoor kwijt van dat toestel met de sluiting van die winkel. Weten jullie soms naar waar de defecte, nog in garantie verkerende, toestellen van Nikon door hen gestuurd worden of werden? Het betreft een compacte camera.
                      Dank bij voorbaat
                      normaal gezien Procirep.

                      Comment


                      • #26
                        Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                        Vriendelijk bedankt

                        Comment


                        • #27
                          Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                          Eveneens slachtoffer voor een bedrag van 179 euro. Bestelling geplaatst op 19 mei en sindsdien geen reactie op mails / telefoons.
                          Hoe kan het dat in geval van faling of stopzetting, die webshop nog steeds actief is?
                          Last edited by Stoned Puke Bastard; 3 juni 2013, 17:49.
                          www.festivalnoise.be
                          http://www.timmyhaubrechts.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                            Ook slachtoffer voor een bedrag van 209 euro.
                            Bestelling op 12 mei geplaatst , 14 mei op hun rekening en dan... honderden mail en telefoontje zonder antwoord.
                            Dankzij jullie weet ik nu wat er gebeurt, tof !

                            En ja, Stoned Puke Bastard, de webshop is nog altijd actief!

                            nb: Het is de eerste keer dat ik post, ik ben een Parisien, schrijven is nog altijd een serieus uitdaging.

                            Comment


                            • #29
                              Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                              ik heb vorige week nog een lens besteld via hun webshop
                              nu ik dit lees begin ik ook schrik te krijgen dat ik mijn lens niet zal krijgen
                              ik hoop dat ze ons geld teruggeven

                              Comment


                              • #30
                                Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                                Is er niets dat kan gedaan worden zodat ze hun webshop moeten dichtsmijten?
                                Er gaan nog veel mensen zo in't zak gezet worden denk ik.

                                Het verbaast me toch altijd dat zo van die wanpraktijken hier toch altijd mogelijk zijn.......

                                Comment

                                Working...
                                X