Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

signatuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Sven, en de rest van de crew sterkte met de "verhuizing", en dat alles soepel mag verlopen.

    Groetjes, JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #32
      Originally posted by tilde
      Originally posted by jaja
      Hallo,

      Het grote probleem bij het omschakelen naar andere forum-software is dat we dan waarschijnlijk het ganse "archief" kwijt zijn en dus eigenlijk helemaal van voren af aan zouden moeten beginnen ...

      Jaja
      Daar zou ik mee kunnen leven omdat het archief nu ook helemaal niet nuttig zoekbaar is. Na 120 dagen kan je het vergeten. Dan zou ik kiezen voor korte harde pijn met daarna verzekerd beterschap. Dat archief is zo weer opgebouwd met nuttige kennis. Bovendien is de meerderheid der vragen nu over DSLR. Je kan het oude forum desnoods 120 dagen ReadOnly houden he. Zelfde effect!
      Na omschakeling kan men dan terug zoeken over alle groepen heen ipv standaard optie "berichten van 1 dag oud in 1 groep" tot "max 120 dagen in 1 groep". Het zoeken in het archief wordt nu eigenlijk kompleet ontmoedigd.

      De meeste elementen uit het forum kunnen inderdaad wel vrij snel terug opgebouwd worden, en de zoekengine kan misschien wel ietsjes fijner gemaakt worden (dit is geenszins negatieve commentaar op wat er is, ik heb schrijf ook genoeg scripts en spullen om te weten wat een pijnlijk proces dat meestal wel is).
      Maar de forums zoals "Ter Zake", "Fotobewerking" en "Tips en Trucs" gaan heel wat trager vooruit en bevatten een onschatbare hoeveelheid informatie. En het zou heel jammer zijn om deze te verliezen.

      Ik moet zeggen dat ik dit forum op gebied van structuur en werking een supergoed forum vind. Veel forums zijn de dag van vandaag php-based, met de standaard structuur die je kan downloaden bij http://www.phpbb.com/.
      Ik ben echter verre van tevreden met de meeste forums die hieruit voort vloeien (laat staan van de klant-en-klaar soep die je aangereikt wordt). Die standaard werkwijze is inderdaad handig en geeft je heel snel een resultaat, maar geeft je ook soms meer of minder dan wat je voor ogen had.

      Het forum hier werkt snel, intuitief, en is goed gestructureerd. De zoekfunctie kan beter, maar dat is niet zo heel eenvoudig op 1,2,3 aangepast. En er zijn vermoedelijk andere dingen die dringender zijn.

      Het enige dat het forum een beetje tegen heeft op dit moment is de vertraging in de database accesses. Eens zal de webmaster er wel eens achterkomen wat er eigenlijk op dat moment aan de hand is en dan raakt dat wel opgelost.

      Hierbij zeg ik tegen iedereen van het IT-team en organisatie: "Keep up the good work!"
      En aan alle anderen: "De regels die opgesteld worden zijn er om het leven hier voor iedereen plezant te houden, laat ons daar rekening mee houden"

      En vergeet niet dat je nog altijd met vrijwilligers bezig bent die een groot gedeelte van hun tijd opofferen om anderen te laten delen in hun ervaringen.

      Kudos BD!

      Dit gezegd zijnde, haal ik nu mijn groenige oren terug van tussen deze discussie.

      Comment


      • #33
        Originally posted by G.A.

        En dat al die nieuwe mensen veel vragen stellen lijkt mij ook wel normaal, het fijne hier is dan dat je altijd wordt verder geholpen, en dat je hier geen domme vragen kan stellen!!! Voor de oudere garde " u " is dit blijkbaar moeilijk ... voor anderen leerrijk...
        groetjes
        geert
        Ok....maar wat let de nieuwe mensen om de stickies goed te lezen en even moeite te nemen via de 'search' te kijken of de vraag al aan bod is geweest?
        Maar het is wel iets van deze tijd......mensen krijgen nl alles graag makkelijk gepresenteerd. Waarom eerst de manual lezen? Waarom een 'search' uitvoeren?
        Tuurlijk is hier iedereen altijd bereid te helpen maar als je zelf eerst inspanningen hebt gedaan wordt dat des te meer geapprecieerd en kan je veel ook gerichtere vragen stellen.


        ***Canon 300D * kitlens * ...

        Comment


        • #34
          Hallo,

          We spelen al een tijdje met het idee om de meest gestelde vragen te bundelen zodat ze makkelijk geraadpleegd kunnen worden.
          Als iemand een suggestie heeft naar software die dit heel eenvoudig maakt (ik heb eens ooit een héél goed "FAQ-maker" gehad, maar ben hem kwijt), laat maar komen dus ...

          Jaja

          Originally posted by Annetje
          Originally posted by G.A.

          En dat al die nieuwe mensen veel vragen stellen lijkt mij ook wel normaal, het fijne hier is dan dat je altijd wordt verder geholpen, en dat je hier geen domme vragen kan stellen!!! Voor de oudere garde " u " is dit blijkbaar moeilijk ... voor anderen leerrijk...
          groetjes
          geert
          Ok....maar wat let de nieuwe mensen om de stickies goed te lezen en even moeite te nemen via de 'search' te kijken of de vraag al aan bod is geweest?
          Maar het is wel iets van deze tijd......mensen krijgen nl alles graag makkelijk gepresenteerd. Waarom eerst de manual lezen? Waarom een 'search' uitvoeren?
          Tuurlijk is hier iedereen altijd bereid te helpen maar als je zelf eerst inspanningen hebt gedaan wordt dat des te meer geapprecieerd en kan je veel ook gerichtere vragen stellen.



          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #35
            De verhuis van de servers had anders ook een ideale SD geweest, zo hadden we er nog mooie herinneringen aan binnen 50 jaar .
            Het avondmaal hadden we kunnen veranderen in het ontbijt, tesamen met de Sven !
            Veel sterkte gewenst in elk geval Sven !

            Gerrit
            BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

            Comment


            • #36
              enne Mic, laat uw Fantabadges nog maar wat staan op uwe server.
              Als ik mij depri voel ga ik terug de topics van uw mega badges nog eens herlezen en voel mij ineens veel beter
              BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

              Comment


              • #37
                Ja de fanta en badges foto s zijn klassiekers en moeten blijven hoor !!!!! Al zou het alleen maar zijn om kids die hier op bezoek komen bezig te houden

                Comment


                • #38
                  +

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Gerrit Lammens
                    enne Mic, laat uw Fantabadges nog maar wat staan op uwe server.
                    Als ik mij depri voel ga ik terug de topics van uw mega badges nog eens herlezen en voel mij ineens veel beter
                    Ik ben blij dat het minstens 120 dagen geleden was dat je dus depri was of heb je de URL van die topic bij je favorieten gezet ?
                    Met de zoekfunctie geraak ik niet meer aan die topic, en bij all NON-archived postings van Mic geraak ik er precies ook niet aan. Wellicht heeft niemand nog die topic gewijzigd sinds 120 dagen of ik heb erover gekeken.

                    Tja. Weg is ie dus en TAL van andere topics ...

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Sven
                      Dan zal ik op dezelfde manier reageren en ik zal dan ook heel duidelijk zijn:
                      ofwel haal je je signatuur (zelf) weg, ofwel haal ik uw account volledig weg.

                      Grafische signatures zijn nooit toegestaan geweest, hooguit is er niet altijd even consequent tegen opgetreden. Als je na een beleefde vraag de signatuur niet wil verwijderen, dan is dat uw probleem.
                      Oops... Ik had dit nog in mijn signature staan...


                      Ik dacht dat het mocht, maar nu is ie ook weg...


                      Jörg
                      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                      Comment


                      • #41
                        Hallo Tilde,

                        Euh ....
                        Er is nog zoiets als het Belgiumdigital archief hé ... .
                        Daar staan niet enkel de POTD's tot 1 jaar geleden maar ook bijvoorbeeld ... al de foto's van het "de crazy BD badge story" ...
                        Te bereiken via de homepage van de site ...

                        Jaja


                        Originally posted by tilde
                        Originally posted by Gerrit Lammens
                        enne Mic, laat uw Fantabadges nog maar wat staan op uwe server.
                        Als ik mij depri voel ga ik terug de topics van uw mega badges nog eens herlezen en voel mij ineens veel beter
                        Ik ben blij dat het minstens 120 dagen geleden was dat je dus depri was of heb je de URL van die topic bij je favorieten gezet ?
                        Met de zoekfunctie geraak ik niet meer aan die topic, en bij all NON-archived postings van Mic geraak ik er precies ook niet aan. Wellicht heeft niemand nog die topic gewijzigd sinds 120 dagen of ik heb erover gekeken.

                        Tja. Weg is ie dus en TAL van andere topics ...

                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #42
                          Jaja, ik dacht dat we het hier over het forum hadden, je weet wel, het archief van het forum met zoveel kennis en antwoorden, zodat de anciens zich kunnen beperken tot een wie zoekt die vindt - antwoord voor de nieuwelingen.
                          Zijn we't dan over eens dat dat archief en al die waardevol opgebouwde kennis niet langer toegankelijk meer is sinds de verminking van de zoekfunctie ?
                          PS Fijn dat het werk van Mic tenminste gevrijwaard is. Maar wat dan met de ringen topic van RR en het 1000-dingen doekje. Die mag eigenlijk toch ook niet kwijt voor het nageslacht! Of wel ?

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by G.A.

                            Ik weet wel dat het niet je bedoeling zal zijn om met stenen te gooien, maar zo komt dit wel een beetje over. Er zijn volgens mij veel mensen die net zoals ik genieten van al die posts in "showcase", op die manier ben ik al heel dikwijls via de persoonlijke links , zoals ook de uwe, verder kunnen gaan om te genieten van prachtige foto's die dat dan op hun eigen site staan, en volgens mij kunnen die daar wel jaren staan zeker
                            In mijn eerste post van een paar dagen geleden kon ik het niet nalaten te zeggen hoe een fantastische site dit was en hoe gezellig het er op het forum aan toegaat. En dan had ik nog niet vermeld hoe leerrijk elk forum wel niet was. Dat er hier dan veel nieuwe mensen op terecht komen is dan ook maar meer dan normaal, en daarvoor dan ook alle lof aan de betrokkenen. En dat al die nieuwe mensen veel vragen stellen lijkt mij ook wel normaal, het fijne hier is dan dat je altijd wordt verder geholpen, en dat je hier geen domme vragen kan stellen!!! Voor de oudere garde " u " is dit blijkbaar moeilijk ... voor anderen leerrijk...
                            groetjes
                            geert
                            Ik denk dat je me totaal verkeerd begrijpt.Je moet eens goed lezen wat ik schrijf.Ik ben helemaal niet tegen posts in de showcase,integendeel,maar het gaat allemaal veel te vlug en als er iemand een mooie foto post en je gaat na enkele uren kijken zie je hem al niet meer.Je moet al 1 of 2 blz teruggaan en dat is niet altijd te doen.Het is echt niet plezant meer.

                            En dat nieuwe mensen veel vragen stellen lijkt me nogal wiedes en dat er geen domme vragen zijn weet ik ook wel.Maar je moet niet om de haverklap voor elk onderwerp weer een nieuwe topic opstarten,daar gaat over.Zeker niet als op dezelfde page deze vraag al beantwoord wordt.Sluit je dan aan in diezelfde topic.Anders wordt het een vloedgolf van topics en is het niet leefbaar meer.

                            Een gevolg daarvan is net dat nieuwe mensen niet zo goed en vlug meer geholpen als pakweg een jaar geleden.

                            Tuurlijk is het hier een fijn forum.En vooral ook een sociaal forum dat openstaat voor iedereen.Mijn opmerkingen werden ingegeven daar ik vaker en vaker hoor dat BD minder leefbaar aan het worden is naarmate het groter wordt.Die mensen zeggen dat gewoon uit bekommernis met BD.Meer moet je er niet achter zoeken hoor.
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #44
                              Een regenachtige dag, de eerste hier, dus weinig kunnen doen in de tuin; dus binnen geklust en dat weinig succesvol (onverwacht en onverhoopt lekkende radiator, dus ook nat binnen), dus klote; maar ja straks tbv moederdag even een "staatsieportret" dus weer leuk! Dus even op BD en stuit op deze topic, want ja ook ik heb een signatuur: mag die wel of ook ....? Maar even los daarvan, in mijn geheugen staat dat de VZW met name is opgericht om de kosten van dit forum in de hand te houden (trafiek ed). Of heb ik het dan in het geheel niet begrepen??

                              "Maar we zien ons ook genoodzaakt om een VZW op te richten om de organsiatie op een beetje ordentelijke manier te kunnen runnen en ook om de kosten van deze site voor onszelf een beetje aanvaardbaar te houden.
                              Tot op heden heeft de crew steeds alle onkosten met eigen middelen betaald en dat wordt de laatste tijd erg zwaar gezien de voortdurende uitbreidingen die we hebben moeten realiseren om alles vlot te laten draaien."
                              (voor totale context deze quote zie topic: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=27454&whichpage=1&SearchTerms=, vzw )

                              mvg,
                              Jan
                              You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                              Comment


                              • #45
                                Mijn gedacht is dat mensen die lidgeld betalen toch een signatuur zouden mogen posten, dat is toch makkelijk te doen zeker.....
                                .....Dyslexie.......

                                Comment

                                Working...
                                X