Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

signatuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Sven

    - het forum maakt geen deel uit van de activiteiten/budget van de vzw
    dan kan je beter je omschrijving van bd.com aanpassen .. hier een quote :
    "Zeer belangrijk hierbij is het Nederlandstalig forum, een ontmoetingsplaats voor iedereen die wat met digitale fotografie te maken heeft ..."

    denk maar eens goed na ... als je het forum niet had zou je bd.com allang mogen deleten hebben

    sven, ik versta wel dat je wilt discussieeren, maar als bestuur van een vzw vind ik zulke uitspraken toch lichtjes ongepast (no hard feeling mijnentwege hoor)
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #17
      Originally posted by tilde
      Op een PHP forum kan het allemaal wel ... zelf je avatar kiezen, snelheid. Tja, het zijn overal PHP forums tegenwoordig. Dat zal toch wel een reden hebben. Ze zijn in elk geval flitsend snel. En een schnitz forum in de lucht houden met max 120 dagen zoekfunctie en archief ? Waarom dan niet koudweg nieuw beginnen met PHP ?
      Verder vind ik het jammer dat het lidgeld niet besteed wordt aan het forum, want ik neem aan dat eenieder hier meer tijd spendeert op het forum dan op de rest van de site. En voor sommigen zal die verhouding werkelijk 90/10 zijn of hoger nog. Kan me het omgekeerde voor een betalend lid niet voorstellen.
      Ja,als dit waar is waarom niet.
      Allé van mij hebben ze niet veel last meer,want ik zeg niet veel meer.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #18
        Originally posted by Sven

        Dan zal ik op dezelfde manier reageren en ik zal dan ook heel duidelijk zijn:
        ofwel haal je je signatuur (zelf) weg, ofwel haal ik uw account volledig weg.

        indeed,

        Toch wel ietske te.... kan gerust op een beleefdere manier duidelijk gemaakt worden.

        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #19
          Originally posted by tilde
          Verder vind ik het jammer dat het lidgeld niet besteed wordt aan het forum, want ik neem aan dat eenieder hier meer tijd spendeert op het forum dan op de rest van de site. En voor sommigen zal die verhouding werkelijk 90/10 zijn of hoger nog. Kan me het omgekeerde voor een betalend lid niet voorstellen.
          Vind ik ook.Ik zit eigenlijk bijna 100 percent op het forum.

          Wat is een PHP-forum eigenlijk?
          Danny's Photosite

          Comment


          • #20
            Een sticky of mededeling van BD was alles wat ik vroeg
            mijn signatuur is al aangepast (es zien of de rest volgt)

            Sven, smijt mij er ni af he makker
            want ik amuseer me ier te goe

            Update:er zijn natuurlijk altijd conflicten of ruziekes
            maar 'k heb toch nog altijd 't gevoel dat 't positieve overheerst zenne
            'k heb hier al veel bijgeleerd en hopelijk leer ik nog veel bij
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #21
              Hallo allemaal,

              Laat ons deze discussie niet laten ontaarden in "wellen/nietes" - daar schiet niemand wat mee op ...
              Constructieve bijdragen worden daarentegen met dank in ontvangst genomen.
              Binnen de crew en het bestuur worden dagelijks de nodige inspanningen geleverd om de site en het forum zo goed mogelijk draaiende te houden en daarvoor werken we met de tijd/energie/middelen die we hebben.
              Naar de toekomst toe zijn er plannen om het forum en de site beter met elkaar te "verweven" maar dat is niet zo eenvoudig en er dient nog heel wat denkwerk verricht te worden (vooral softwarematig).
              En dan moet het denkwerk nog in de praktijk omgezet te worden .
              Dat er hier of daar al eens een woordje "in het verkeerde keelsgat" kan schieten, dat kan nu eenmaal gebeuren - maar dat mag geen afbreuk doen aan datgene waar we allemaal al jaren mee bezig zijn en datgene wat er al die tijd opgebouwd is.
              En tja, we kunnen niet steeds altijd alles in "regeltjes" gaan gieten.
              Dat een forumreglement niet 100% volledig is, dat is dus logisch.

              De crew en het bestuur van de VZW evalueren geregeld "de dingen" en daar waar nodig doen we ook de nodige aanpassingen - maar dat zullen we nooit "plots" doen. We denken daarbij steeds toekomstgericht.

              En voor de rest zijn we ook maar "gewone" mensen ... .

              Euh, en denk eraan, volgende nacht (van 7 op 8 mei) verhuist de forumserver en zal dan ook geruime tijd plat liggen.
              Maar vanaf zaterdagmorgen (08.05) moet alles weer op z'n pootjes staan als Sven "de hele zooi" van Amsterdan naar Brussel verhuisd heeft ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Originally posted by roadrunner
                Wat is een PHP-forum eigenlijk?
                Ik dacht dat het hiervan kwam : http://www.phpbb.com/

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Sven

                  - het forum maakt geen deel uit van de activiteiten/budget van de vzw
                  Sven
                  Dat vind ik persoonlijk heel stom,de meeste BD'ers leven op het forum.
                  Het is daarmee dat ik de VZW wil blijven steunen,omdat het forum zou kunnen verbeteren.
                  Want zoals het nu meestal werkt.....pffft.

                  Originally posted by Sven

                  - ik ben het ****beu om te blijven discussiëren, er zijn nu eenmaal overal regels, zo ook op het forum
                  Sven
                  Daar kan ik mee akkoord gaan Sven,maar niet boos worden hé.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by tilde
                    Originally posted by roadrunner
                    Wat is een PHP-forum eigenlijk?
                    Ik dacht dat het hiervan kwam : http://www.phpbb.com/
                    Bedankt Tilde.Voor mij een beetje te technisch maar nu weet ik er toch iets van
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #25
                      Hallo,

                      Het grote probleem bij het omschakelen naar andere forum-software is dat we dan waarschijnlijk het ganse "archief" kwijt zijn en dus eigenlijk helemaal van voren af aan zouden moeten beginnen ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        hihihi, dan hebben de steeds terugkerende onderwerpen ineens weer zin!

                        Comment


                        • #27
                          Jep, we beginnen terug van voren met alle veelgestelde vragen...
                          Je kan dus niet meer zeggen "deze vraag is al aan 't bod gekomen."

                          Welke digitale camera moet ikke kopen?
                          Hoe plaats ik een foto op het net?
                          Waarom diennen die sterrekes?
                          Wat is een SD ?
                          Welk viaduct...

                          Een archief was toch makkelijker he.
                          Maar 't heeft ook voordelen.
                          Eindelijk mag ik mijn Fanta- en Badges-foto's wissen op m'n server.

                          Comment


                          • #28
                            en we beginnen terug allemaal als newbie zonder sterren en 0 posts

                            en we staan weer allemaal stomverbaast in "camera's en toebehoren" met vondsten zoals een PIN of AC Photo.

                            En Erik Mansvelder en Han moeten weer helemaal van voor af aan de "fotobewerkingshoek" met stomheid doen verbazen

                            en in "Software" bespreken we eerst Photoshop 4, dan Photoshop 5 om tegen de volgende versie het over CS te hebben

                            en ...

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by roadrunner


                              Ik denk dat Natalia hier vooral struikelt over de "manier waarop".En dat wordt dan weer deels gevoed door een algemeen gevoel van onbehagen denk ik.BD is groter geworden,veel nieuwe leden,geen groepsgevoel meer (of toch veel minder).De BD-spirit is soms ver te zoeken en de gezelligheid die zo typerend was voor dit forum ook.Met ons duurder DSLR-gerief zijn we precies wat chagrijniger geworden Ik werp geen steen naar iemand hoor,ik heb ook al meegedaan aan Kanonpesterijen

                              Er worden maar nieuwe topics geopend met steeds dezelfde vraag en soms zie je op 1 page 3 bijna identieke topics over je sensor poetsen.Of men opent een nieuwe topic bij elk "nieuwe gegeven" dat men vindt over z'n 300D,D70 en er is een vloedgolf van nietszeggende topics waar je slechts enkele lezers hebt maar er niemand nog reageert.

                              In het begin vond ik de nieuwe showcase nog te doen daar de foto's wat langer bleven staan maar nu gaat het daar ook al tegen 100 per uur.Heb in de week wat fotookes gepost op DPZ en daar gaat het veel rustiger en m'n foto's staan er nog steeds.Maar de sfeer op dat forum ligt me niet echt maar dit is puur een persoonlijk gevoel.

                              Heb het hier altijd wel plezant gevonden en apprecieer daarom dan ook ten zeerste de inspanningen van al die mensen die BD draaiende houden.Maar 't wordt hier wat te druk voor de "oudere garde" denk ik


                              Ik weet wel dat het niet je bedoeling zal zijn om met stenen te gooien, maar zo komt dit wel een beetje over. Er zijn volgens mij veel mensen die net zoals ik genieten van al die posts in "showcase", op die manier ben ik al heel dikwijls via de persoonlijke links , zoals ook de uwe, verder kunnen gaan om te genieten van prachtige foto's die dat dan op hun eigen site staan, en volgens mij kunnen die daar wel jaren staan zeker
                              In mijn eerste post van een paar dagen geleden kon ik het niet nalaten te zeggen hoe een fantastische site dit was en hoe gezellig het er op het forum aan toegaat. En dan had ik nog niet vermeld hoe leerrijk elk forum wel niet was. Dat er hier dan veel nieuwe mensen op terecht komen is dan ook maar meer dan normaal, en daarvoor dan ook alle lof aan de betrokkenen. En dat al die nieuwe mensen veel vragen stellen lijkt mij ook wel normaal, het fijne hier is dan dat je altijd wordt verder geholpen, en dat je hier geen domme vragen kan stellen!!! Voor de oudere garde " u " is dit blijkbaar moeilijk ... voor anderen leerrijk...
                              groetjes
                              geert
                              Ride to live, live to ride

                              eos 300d

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by jaja
                                Hallo,

                                Het grote probleem bij het omschakelen naar andere forum-software is dat we dan waarschijnlijk het ganse "archief" kwijt zijn en dus eigenlijk helemaal van voren af aan zouden moeten beginnen ...

                                Jaja
                                Daar zou ik mee kunnen leven omdat het archief nu ook helemaal niet nuttig zoekbaar is. Na 120 dagen kan je het vergeten. Dan zou ik kiezen voor korte harde pijn met daarna verzekerd beterschap. Dat archief is zo weer opgebouwd met nuttige kennis. Bovendien is de meerderheid der vragen nu over DSLR. Je kan het oude forum desnoods 120 dagen ReadOnly houden he. Zelfde effect!
                                Na omschakeling kan men dan terug zoeken over alle groepen heen ipv standaard optie "berichten van 1 dag oud in 1 groep" tot "max 120 dagen in 1 groep". Het zoeken in het archief wordt nu eigenlijk kompleet ontmoedigd.

                                Comment

                                Working...
                                X