Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kopen jullie je materiaal?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Waar kopen jullie je materiaal?

    Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
    Ik heb al een aantal spullen on-line gekocht bij kamera-express en steeds tevreden over de correcte levering.
    Dus vorige zaterdag even gekeken of zij in hun winkel in Wilrijk sensors reinigden en ja hoor zonder afspraak ook op zaterdag. Dus ik eventjes naar Wilrijk.
    Daar aangekomen verbaasde me het dat er geen klanten in de winkel waren (ik kom wel vaker bij Konijnenberg en daar is dat toch even anders), wel drie verkopers achter de toonbank.
    Toen ik hen zei dat ik langs kwam voor een sensor cleaning wisten ze me te vertellen dat het nu redelijk druk was en ze geen tijd hadden voor dinsdag. Ik heb hen daarop vriendelijk bedankt en ben buiten gegaan in de vaste overtuiging om in de toekomst mijn spullen wel elders te bestellen, zei het dan misschien een paar euro's duurder.
    Ik wou hier toch even op reageren. Niet omdat ik de winkel ken, maar wel de situatie.

    Waarschijnlijk heeft deze winkel maar 1 iemand die sensor cleaning's doet, en die zal ook waarschijnlijk niet in de winkel hebben gestaan, maar druk bezig zijn geweest met een hele reeks camera's die al waren binnen gebracht.

    In de computer winkel waar ik heb gewerkt was dat ook soms. De verkopers stonden in de winkel een leuk praatje te maken, met misschien een klant die wat ik de rekken zat te neuzen, terwijl er op mijn werkbank 5 PC's stonden waar ik zat aan te werken terwijl er iemand aan de balie van de technische dienst kwam vragen of ik ook even snel naar zijne PC kon kijken. Tja, op die momenten moet je dan melden dat het heel druk is. Hij kijkt dan in de winkel en ziet geen enkele klant en enkel verkopers die daar maar wat staan te staan.

    Of, hoe het beeld in een winkel niet de werkelijke toestand van de technische dienst weergeeft.

    Maar ik kan je frustratie wel begrijpen, zeker als ze op de website zetten dat je geen afspraak hoeft te maken. Dat is vragen om problemen. Bij ons moest je de technische dienst, mij dus, altijd eerst bellen om een afspraak te maken. Zij die kwamen binnenlopen, afhankelijk van het aangehaald probleem, werden in mijn afspraken boek genoteerd.


    OT: ik koop nog altijd bij coolblue.be.
    Last edited by Rudy Mas; 7 april 2013, 12:23. Reden: Typo
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #62
      Re: Waar kopen jullie je materiaal?

      Konijnenberg of Studio73 en Belgiumdigital

      Comment


      • #63
        Re: Waar kopen jullie je materiaal?

        Vreemd dat niemand Fotokar in Leuven vermeld, daar krijg ik steevast de beste service.

        Stralende man die altijd klaar staat om (gratis) uren diepgaande technische uitleg én advies te geven over zijn producten, nooit uitwijdend over politiek incorrecte thema's.
        - maakt nooit een probleem als je nadien zegt "dat je het toch maar bij de FNAC gaat halen om de hoek".
        - heeft trouwens ook zijn eigen omkeerringen van het merk 'Rakotof', zeker eens vermelden bij je aankoop dat je er fan van bent om korting af te dingen, helpt altijd.

        Beste moment om langs te gaan is 5 minuten voor sluitingstijd, om dan een vage vraag te stellen over je twijfels tussen verschillende toestellen van verschillende merken. Vooral analoge compacttoestellen proberen vergelijken met digitale reflexen, en proberen te weten te komen of er voor digitale reflextoestellen ook zwart-wit filmpjes bestaan.

        Beleef jouw moment, bij Fotokar

        Comment


        • #64
          Re: Waar kopen jullie je materiaal?

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Vreemd dat niemand Fotokar in Leuven vermeld, daar krijg ik steevast de beste service.

          Stralende man die altijd klaar staat om (gratis) uren diepgaande technische uitleg én advies te geven over zijn producten, nooit uitwijdend over politiek incorrecte thema's.
          - maakt nooit een probleem als je nadien zegt "dat je het toch maar bij de FNAC gaat halen om de hoek".
          - heeft trouwens ook zijn eigen omkeerringen van het merk 'Rakotof', zeker eens vermelden bij je aankoop dat je er fan van bent om korting af te dingen, helpt altijd.

          Beste moment om langs te gaan is 5 minuten voor sluitingstijd, om dan een vage vraag te stellen over je twijfels tussen verschillende toestellen van verschillende merken. Vooral analoge compacttoestellen proberen vergelijken met digitale reflexen, en proberen te weten te komen of er voor digitale reflextoestellen ook zwart-wit filmpjes bestaan.

          Beleef jouw moment, bij Fotokar



          Ja hallo. Dezelfde lens, meer dan 300 euro duurder bij Fotokar...

          Comment


          • #65
            Re: Waar kopen jullie je materiaal?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
            Ja hallo. Dezelfde lens, meer dan 300 euro duurder bij Fotokar...
            Ik heb toch niets over de prijs gezegd. Enkel de service

            Comment


            • #66
              Re: Waar kopen jullie je materiaal?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Ik heb toch niets over de prijs gezegd. Enkel de service
              Sadist!
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #67
                Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Ik heb toch niets over de prijs gezegd. Enkel de service
                Ik stel alleen maar vast dat de mensen eigenlijk nogal durven

                Comment


                • #68
                  Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                  Ik stel alleen maar vast dat de mensen eigenlijk nogal durven
                  Ja die prijzen, ik denk dat dat minder "durven" is en meer van moeten. Ik weet dat je als zelfstandige fotograaf die lenzen niet kan kopen aan de prijzen dat Konijn of studio 73 bieden. En daar moeten zij van leven hè en tis niet dat wij allemaal onze spullen bij de lokale vakman gaan halen, dus om te overleven moeten zij hun winstmarges steeds hoger leggen om in business te blijven.

                  Neemt niet weg dat je dan wel de service zou moeten bieden die bij de prijzen past. ;-)
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #69
                    Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                    Art&Craft in Mariakerke vind ik goed.
                    Je moet er geen half uur om uitleg vragen maar het lukt wel wanneer je je voorbereid hebt. Kennis genoeg in huis.
                    Hun prijzen zijn ook meer dan behoorlijk.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                      Foto Robeyns in Sint-Truiden (Top zaak altijd goed geholpen), en Cameranu.nl (meest overzichtelijke site, goeie service, !prijs!)
                      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                      Comment


                      • #71
                        Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                        brood bij de bakker
                        bier bij de brouwer
                        vlees bij de beenhouwer
                        ........
                        Dat vind ik in de ALDI waar een Renmans is aangekoppeld

                        Kamera expres NL nu maar denk dat ik de rest naar Wilrijk laat komen in plaats van daar om te rijden was een trip van anderhalf uur enkel.
                        Voorheen Konijntje en online shops (Ebay-amazone-enz...)

                        Comment


                        • #72
                          Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                          Bij Art&Craft in Mariakerke ben ik een tevreden klant maar ook bij PHOTO CINE HOUSE, Zuidlaan 154, 1000 Brussel, niet te ver van het Zuidstation, koop ik af en toe. Daar hebben ze werkelijk alles ondanks dat het een kleine winkel is. Altijd veel volk maar om te zeggen Nederlands onkundig, al doen ze hun best.....

                          Comment


                          • #73
                            Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                            maar ook bij PHOTO CINE HOUSE, Zuidlaan 154, 1000 Brussel, niet te ver van het Zuidstation, koop ik af en toe. Daar hebben ze werkelijk alles ondanks dat het een kleine winkel is. Altijd veel volk maar om te zeggen Nederlands onkundig, al doen ze hun best.....
                            Toffe winkel. Heel behulpzaam. De prijs is niet supergoedkoop, maar ze hebben ook veel tweedehands waar je een deal aan kan doen.
                            En qua Nederlands is het handig om er je Frans eens te oefenen ;-)

                            Comment


                            • #74
                              Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Toffe winkel. Heel behulpzaam. De prijs is niet supergoedkoop, maar ze hebben ook veel tweedehands waar je een deal aan kan doen.
                              En qua Nederlands is het handig om er je Frans eens te oefenen ;-)
                              Als de baas van de zaak er is moet je proberen een procentje af te dingen... (Lidmaatschap fotoclub, zeggen dat je van ver komt (ik werk in de buurt...) Ik zie nu ook dat de zaak daarna al een tijdje gesloten is. Ik weet niet of het definitief is. Dat zal de prijzen niet doen dalen omdat de concurrentie daalt.

                              Inzake de aankoop van fotomateriaal moet je toch altijd 2 zaken goed in het oog houden : dat is garantie en hoever moet je rijden om je garantie in te roepen.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Waar kopen jullie je materiaal?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                                Ik zie nu ook dat de zaak daarna al een tijdje gesloten is. Ik weet niet of het definitief is. Dat zal de prijzen niet doen dalen omdat de concurrentie daalt.
                                Dat wel... maar langs de andere kant is er wel een gitaarzaak bijgekomen een tijd terug.
                                Keuze aan gitaarwinkels zat in die buurt
                                Ik zie er al meteen 5 in een 10 minuten wandelen van elkaar liggen.

                                Misschien tijd om van hobby te veranderen

                                Comment

                                Working...
                                X