Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urbex

het laatste woord dat jij in de mond hoort te nemen, Diego, is respect.

Comment

Hallo, dit is misschien een domme vraag... (sorry daarvoor ) maar ik vraag me af of urbexfotografie legaal is ? Het hoort hier misschien helemaal niet thuis maar ik weet niet waar ik deze vraag anders kan stellen.

Alvast bedankt,
      groeten,
      Eline

Comment

als je op een legale wijze binnenkomt is het legaal anders is het het betreden van privé of staatseigendom zonder toestemming en dat mag in principe niet
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Wat bedoel je met 'op een legale wijze binnenkomen'? met diploma?
          Trouwens, nadat ikdeze hele discussie heb gelezen (waar ik toch wel even zoet mee was) moet ik dit toch wel even meedelen: respect PaulM !!!!! Je hebt (wat mij betreft) helemaal gelijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Smoothie- Bekijk bericht
            Wat bedoel je met 'op een legale wijze binnenkomen'?
            Legaal: toestemming van de eigenaar.
            Illegaal:het pand zonder toestemming betreden.(zelfs als ze verlaten zijn)

Meestal komt het erop neer dat met urbex je dergelijke panden op een min of meer "niet zo legale manier" binnen gaat. Das dan ook een van de redenen waarom deze plaatsen een beetje geheim gehouden worden onder urbexers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Smoothie- Bekijk bericht
              Wat bedoel je met 'op een legale wijze binnenkomen'? met diploma?
              Trouwens, nadat ikdeze hele discussie heb gelezen (waar ik toch wel even zoet mee was) moet ik dit toch wel even meedelen: respect PaulM !!!!! Je hebt (wat mij betreft) helemaal gelijk!
              Dank U.
              Nog even dit : verleden jaar heb ik samengewerkt met iemand die een mastersproef criminologie heeft geschreven over Urbex. Ik heb een digitaal exemplaar daarvan gekregen en ik mag hem doorgeven.
              Wie interesse heeft stuurt maar een mailadres, dan stuur ik hem in attach. Zelf heb ik hem nog niet helemaal doorgelezen maar ik heb gezien dat ik er onder een schuilnaam een rol in speel
              Het is een eeuwige discussie waar ik zelf weinig problemen mee heb maar ik ben dan ook van de "Scandinavische Soort" waar ze heel anders met privé-eigendom om gaan (hun allmansrätten is uniek in de wereld).
              Een jaar of 2 geleden zat ik voor een communiefeest aan tafel naast een rechter, ik dacht : het is nu of nooit om dit soort dingen ten berde te brengen. Tot mijn verbazing tilde ze daar niet zwaar aan....
              Maar er zijn vele gradaties van inklimmen tot inbraak, bij dag of bij nacht....
              Nog iets betreft het confisceren van materiaal door de blauwe mannen. Mijn neef is adjunct-commissaris van Brugge geweest en ik heb hem onlangs nog de vraag gesteld. Ze kunnen wel degelijk confisceren maar vervolgens is het de rechter die beslist.
              Als het ooit mocht voorvallen : eis een nauwkeurige beschrijving mét nrs en beschrijving van het materiaal op het moment zelf, je moet maar meemaken dat ze de camera "even willen proberen" en uit hun handen laten vallen. Maak desnoods een selfie als laatste foto.
              Kaarten moeten vegen is geen probleem, er bestaan trucs om de beelden terug te halen.
              Het allerbelangrijkste is nog altijd je eigen veiligheid, al de rest is in mijn ogen bijkomstig, zo om de twee jaar is er een serieus accident, in mijn urbexperiode al 2x dodelijk. Vraag maar eens aan Jos Gruythuysen van het forum wat hij ooit meegemaakt heeft.
              Gaandeweg leer je de trucs wel hoor : nooit met zijn twee op dezelfde vermolmde vloer of trap, bij het binnenkomen de zoldering inspecteren voor als je straks op het eerste verdiep loopt. Het meest beangstigende wat ik ooit heb meegemaakt was bij NLK waar ik niet wist wat er onder de sponsachtige aanvoelende parket zat en bij "the magic mushroom" waar er huiszwam actief was, de helft van de living lag in de kelder.
              Nooit lopen op plaatsen onder een opening in het dak, veel oude huizen hebben roostering als vloer, vraag maar aan degene die laatst mee was met me, ik schrok me rot. Gelukkig stond ze met haar andere voet op een balk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                Legaal: toestemming van de eigenaar.
                Illegaal:het pand zonder toestemming betreden.(zelfs als ze verlaten zijn)

Meestal komt het erop neer dat met urbex je dergelijke panden op een min of meer "niet zo legale manier" binnen gaat. Das dan ook een van de redenen waarom deze plaatsen een beetje geheim gehouden worden onder urbexers.
                Dat is in het kort samengevat idd zo.
                Maar ja, wie is die eigenaar ????

Comment

Working...
                X