Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urbex

Ik zit al een tijdje in het milieu en herken veel van deze verhalen. Ik wil toch wel even kwijt dat ik persoonlijk zelfs het gevoel heb dat de meerderheid van de urbexers zich niet meer aan de erecode houdt. Het in scene zetten van iets is niet het werk van vandalen maar wel van urbexers, dit tot in het belachelijke toe. Dat gaat van sleuren met meubels, dekken van tafels en bedden tot het uitstrooien van gekleurde poeders.
    Graffiti stoort me minder, tenminste als ze kwalitatief is. Ik heb fantastische kunstwerken gezien. De taggers maken meer kapot dan goed is.
    Afgunst en paranoia tieren welig....

Ik begin persoonlijk dit wereldje beu te worden

Comment

PaulM, ben het helemaal met je eens.
      Ik zit persoonlijk nog niet zo heel lang in het milieu maar toch wel al een tijdje en begin het zelf ook enkel en alleen maar meer en meer te merken.
      Ben daarstraks eens een kijkje gaan nemen in Hotel Rouge en ik moet toch wel zeggen, prachtige locatie alleen de meubels die er nog stonden waren zo duidelijk in scene gezet.
      Ik persoonlijk vind dat je op een locatie de dingen moet laten staan zoals ze zijn en juist niets mag veranderen! Als je zoals je zegt dingen gaat gaan liggen versleuren en liggen opdekken, sorry maar dan kan je even goed in je eigen woning foto's gaan trekken en hier en daar wat stof er rond leggen, waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Dat is geen urbex meer.
      In Hotel Rouge heb je zelfs op een bepaalde plek krassen in de muur, alsof dat er zogezegd iets vreselijk is gebeurd.. Zo'n dingen vind ik al helemaal jammer.
      Het zijn dan meestal ook nog die urbexers die tegen andere urbexers zeggen van: 'er zijn urbexers die niet weten waar ze mee bezig zijn etc.'
      Grafitti is inderdaad niet erg, als hij een kunst is (bv. in Doel) maar het zijn inderdaad zoals je zegt de taggers die de sfeer en de charme van de locatie weghalen.
      Ach ja.. Vind het gewoon jammer dat de echte betekenis van urbex niet meer is wat het moet zijn. Het is voor sommige denk ik zelfs geen passie meer maar meer een haantje-de-voorste gedrag over wie de mooiste foto heeft gemaakt en bewerkt.

Marjolein
      - Urbex isn't a crime ! -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cupcakesweetness Bekijk bericht
        PaulM, ben het helemaal met je eens.
        Ik zit persoonlijk nog niet zo heel lang in het milieu maar toch wel al een tijdje en begin het zelf ook enkel en alleen maar meer en meer te merken.
        Ben daarstraks eens een kijkje gaan nemen in Hotel Rouge en ik moet toch wel zeggen, prachtige locatie alleen de meubels die er nog stonden waren zo duidelijk in scene gezet.
        Ik persoonlijk vind dat je op een locatie de dingen moet laten staan zoals ze zijn en juist niets mag veranderen! Als je zoals je zegt dingen gaat gaan liggen versleuren en liggen opdekken, sorry maar dan kan je even goed in je eigen woning foto's gaan trekken en hier en daar wat stof er rond leggen, waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Dat is geen urbex meer.
        In Hotel Rouge heb je zelfs op een bepaalde plek krassen in de muur, alsof dat er zogezegd iets vreselijk is gebeurd.. Zo'n dingen vind ik al helemaal jammer.
        Het zijn dan meestal ook nog die urbexers die tegen andere urbexers zeggen van: 'er zijn urbexers die niet weten waar ze mee bezig zijn etc.'
        Grafitti is inderdaad niet erg, als hij een kunst is (bv. in Doel) maar het zijn inderdaad zoals je zegt de taggers die de sfeer en de charme van de locatie weghalen.
        Ach ja.. Vind het gewoon jammer dat de echte betekenis van urbex niet meer is wat het moet zijn. Het is voor sommige denk ik zelfs geen passie meer maar meer een haantje-de-voorste gedrag over wie de mooiste foto heeft gemaakt en bewerkt.

Marjolein
        Marjolein,

Om eerlijk te zijn ken ik bijzonder weinig Urbexfoto's die ik écht goed vind. Ik wil niemand voor het hoofd stoten want over smaken en kleuren kan je niet enz enz.... maar die bewerking in het Urbexgebeuren is er zeer dikwijls zeer ver over. Als ze dan nog eens beginnen met het poseren met gasmaskers haak ik helemaal af.
        Ik ga meer en meer naar natuurlijk licht en helemaal geen bewerking en word daarmee een echte uitzondering in het milieu. Single shot. Niet de meest gemakkelijke oplossing.
        Ik heb wel respect voor iemand die de tijd neemt voor de bewerking maar ik zie al te veel dat er tussen het bezoek en de reportage amper een paar dagen zitten. Dit betekent voor mij dat de foto's gewoon door een defaultinstelling van Photomatix worden gehaald.

PaulM

Comment

PaulM,

Je hebt helemaal gelijk hierover, zo goed als al de urbexfoto's worden inderdaad zeer erg bewerkt, zo erg zelfs dat het lijkt of het gebouw een gewone nieuwbouw is ipv een charmevol verlaten, vervallen woning/fabriek.
          Het poseren met maskers heb ik tot nu toe nog niet gezien of toch niet opgelet maar begrijp volledig dat je afhaakt dan, zelfs op een aantal locaties liggen de gasmakers van die personen gewoon op de grond.
          Ikzelf zal mijn foto's zo goed als niet bewerken, er zit hier en daar wel een zwart-wit foto bij (Ben nog een beetje aan het experimenteren met fotografie ed.) maar voor de rest laat ik ze gewoon zoals ze zijn, zo verliezen ze hun charme teminste niet.
          Ik ben eens een kijkje gaan nemen op je website trouwens en ik moet zeggen, je bent dan misschien wel een uitzondering in het milieu met je foto's onbewerkt te laten maar ik vind ze prachtig! Echt veel beter dan al de foto's dat ik al van andere urbexers heb gezien. Jij brengt de charme van urbex echt naar boven in je foto's, super gewoon!

Groetjes,

Marjolein.
          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Marjolein,

Om eerlijk te zijn ken ik bijzonder weinig Urbexfoto's die ik écht goed vind. Ik wil niemand voor het hoofd stoten want over smaken en kleuren kan je niet enz enz.... maar die bewerking in het Urbexgebeuren is er zeer dikwijls zeer ver over. Als ze dan nog eens beginnen met het poseren met gasmaskers haak ik helemaal af.
          Ik ga meer en meer naar natuurlijk licht en helemaal geen bewerking en word daarmee een echte uitzondering in het milieu. Single shot. Niet de meest gemakkelijke oplossing.
          Ik heb wel respect voor iemand die de tijd neemt voor de bewerking maar ik zie al te veel dat er tussen het bezoek en de reportage amper een paar dagen zitten. Dit betekent voor mij dat de foto's gewoon door een defaultinstelling van Photomatix worden gehaald.

PaulM

Comment

Paul, ik begrijp je vollédig.
            Het hele urbexgebeuren is verziekt, persoonlijk is het zelfs al zo ver gekomen dat ik me er enkel nog analoog en voor mezelf mee bezig houd.

De HDR-hype heeft enorm veel verpest en waarom? Om schilderij-achtige beelden op te leveren?
            Belachelijk.

Comment

@Marjolein en @Ruben
              Ik ben blij dat we al met zijn drieën zijn die daar zo over denken

Maar zoals jullie zeggen : ik heb de wildgroei meegemaakt van HDR, van fora, meegemaakt hoe mensen zich afscheurden van een forum en een ander forum startten, ik heb ook de zure reacties en de betweterigheid op sommige fora meegemaakt, ik heb meegemaakt dat ze me gewoon niet moesten hebben en ik heb meegemaakt dat ik na een laaiend welkom er even snel weer afvloog toen bleek dat ik op een concurrerend forum topstatus heb.
              Momenteel zit ik nog in mijn traditionele winterslaap maar ik ben die geautomatiseerde en zwaar overdreven HDR ook zo kotsbeu dat ik ook al meerdere keren heb overwogen om de F2's weer eens uit de kast de halen.
              Enfin, nu de dagen wat lengen ga ik een nieuwe partner in crime zoeken (Danny heeft momenteel te veel andere dingen aan zijn hoofd) en ga ik terug eens op stap, ik kan de locaties niet meer bijhouden en toch raak ik op achterstand voel ik.
              Hoewel, over dat laatste : ik zie de laatste tijd meer en meer "maison"-reportages die niks meer met urbex te maken hebben, in de zin dat er amper een vervalfactor te zien is. Inbraak is dan het eerste wat er in mijn hoofd op komt.
              Té veel verval en té leeg interesseert me niet maar té intact nog veel minder.

Enfin, we zien wel, ik blijft in ieder geval koppig tegendraads.
              @Marjolein, bedankt voor de comment

Paul

Comment

PaulM,

Het is inderdaad fijn om te horen dat andere mensen daar ook zo over denken, tegenwoordig is iedereen van 'wauw, wat een prachtige reportage' terwijl ze er gewoon onecht uitzien en helemaal niet fijn om naar te kijken, maar die mening mag je natuurlijk niet geven anders bijten ze er zowaar je neus af.
                En wat je zegt over die forums etc. vind ik gewoon helemaal overdreven langs hun kant. Ik ben wel blij dat ik nu een forum heb gevonden waar ze niet aanvallend reageren als je iets vraagt of zegt.
                Vele zijn ook zeer hypocriet vind ik of in ieder geval toch hun reacties/uitspraken naar iets 'nieuwere' urbexers toe, ikzelf krijg vaak het deksel tegen de neus omdat ik nog niet zoveel locaties als hun heb bezocht en dat vind ik jammer, ach ja.
                Je zou wel eens gelijk kunnen hebben over die inbraak, soms denk ik bij mezelf van: 'hier is nog geen enkel stipje verval te zien' vaak lijkt het ook of dat de eigenaar gewoon voor een tijdje weg is en ze daar dan gebruik van maken, maar hopelijk is dit natuurlijk niet zo.

Blijf zeker verder doen zoals je bezig bent, bij jou is de passie van urbex nog zoals hij hoort te zijn.
                En die comment is zeer graag gedaan, ik zeg gewoon mijn mening en wat ik zie.

Groetjes,

Marjolein

Comment

Om eerlijk te zijn ken ik bijzonder weinig Urbexfoto's die ik écht goed vind.
                  Klopt die zijn er ook bijna niet Iedreen denkt zomaar aan urb te kunnen doen door luk raak wat fotos te nemen . Slechts een paar halen het nivo dat interesante fotos opleverd. Ben ze hiet nog niet tegen gekomen Er zijn te veel mensen die denken dat het makkelijk is en als ik eerlijk ben hoor jij daar ook wel een beejte bij hoewel er wel een goede op je site staat . Jammer dat je dat nivo niet in staat bent vast te houden in je andere fotos.

maar ik zie al te veel dat er tussen het bezoek en de reportage amper een paar dagen zitten. Dit betekent voor mij dat de foto's gewoon door een defaultinstelling van Photomatix worden gehaald.
                  wat ben je hier simpel Paul Da kunde toch niet menen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruudbaers Bekijk bericht
                    Klopt die zijn er ook bijna niet Iedreen denkt zomaar aan urb te kunnen doen door luk raak wat fotos te nemen . Slechts een paar halen het nivo dat interesante fotos opleverd. Ben ze hiet nog niet tegen gekomen Er zijn te veel mensen die denken dat het makkelijk is en als ik eerlijk ben hoor jij daar ook wel een beejte bij hoewel er wel een goede op je site staat . Jammer dat je dat nivo niet in staat bent vast te houden in je andere fotos.

Dank U voor deze opbouwende en ondersteunende commentaar
                    Eén goede reeks of één goede foto ?
                    Mag ik misschien ook weten dewelke ?

Dat ik simpel ben kan best wezen, daar leg ik me graag bij neer. Toon me gewoon even hoe het beter kan, meer vraag ik niet.

Comment

Amai, vandaag geregistreerd en als je zijn andere berichten leest dan weet je genoeg Paul.
                      Ik heet ook Ruud maar daar heeft het niets mee te maken hoor.

Ruud
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Laat ons hopen dat jouw foto's beter zijn dan je spelling...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                          Laat ons hopen dat jouw foto's beter zijn dan je spelling...
                          Ruben, ik denk het, jij zegt het
                          Als je dat bovendien koppelt aan iemand die in zijn profiel beweert bedrijfsanalyst te zijn dan moet er meteen een Troll-Alert afgaan.
                          @Rufus1964 : de leukerd die hier zit te trollen heeft volgens mij in de verste verte niet te maken met Ruud als voornaam. Zijn foto's zijn nergens terug te vinden en Ruudbaers is gewestelijk dialect voor roodbaars, een vis.
                          Wie weet hebben beiden ook zowat hetzelfde intellectuele niveau.
                          Een aantal mensen die er hier (terecht) zijn afgegooid hebben misschien nog een paar rekeningen open staan, onder andere bij mij denk ik.
                          @Mods : ik neem aan dat het mogelijk om hier terug in te schrijven onder een andere naam, zelfs eens je hier een definitieve ban hebt gekregen, of wordt dat gecheckt via IP-nr ?
                          In ieder geval blijft er nog altijd een poort open als je vanop een andere provider werkt.
                          Oh ja, ik voorspel dat roodbaars hier geen lang leven beschoren is en voor de rest ga ik hier geen tijd meer aan verspillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Littledino Bekijk bericht
                            In mijn school is urbex dus wel origineel, niemand kent het (:
                            Dan is het hoog tijd dat je een andere school zoekt in plaats van Urbexlocatie's.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oh mijn god zeg!!!

@ruudbaers ge zijt ne paljas jongen, meneerke "ik-ben-gebant-en-kan-het-niet-af-dermee-doe-ik-maar-degoutant-onder-een-andere-nickname" gniffel gniffel gniffel

Klein kind, vent toch niks beters te doen mss...
                              http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

Comment

Ruudbaers,
                                dan zou ik toch wel graag eens jou foto's zien aangezien je zegt dat die van PaulM geen niveau hebben.
                                Trouwens in eerste instantie zou ik toch ook eens leren typen, zo zie je maar hoe hoog jou niv'o'eau is.
                                Wie is er dan de simpele.. Ach ja.

Marjolein

Comment

Working...
                                X