Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te veel manipulatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Te veel manipulatie?

    Er werd gemanipuleerd, maar op een heel ander niveau. Het extreme daarin werd ook bij de meeste fotografen niet met gejuich ontvangen.
    Het zijn 2 verschillende werelden, de fotograaf die enkel hetgene vastlegd met de omstandigheden die er zijn en de fotodigitaliseerder die met behulp van een computer van meerdere composities of bewerkingen er 1 afbeelding van maakt.

    Fotografie is het met behulp van bestaand licht en andere vormen van straling vervaardigen van afbeeldingen van voorwerpen en verschijnselen.

    Comment


    • #32
      Re: Te veel manipulatie?

      Dit is pas fotograferen!

      Fotograaf Dana Allen (50) heeft er drie dagen op moeten wachten, maar het zijn dan ook schitterende beelden die hij gemaakt heeft in de Zuid-Afrikaanse False Bay, bij Kaapstad.


      1 seconde de tijd....

      Comment


      • #33
        Re: Te veel manipulatie?

        Dat is de haai manipuleren......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #34
          Re: Te veel manipulatie?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotoderoodt Bekijk bericht
          Ik stoor me al lange tijd aan het manipuleren van foto's. Het is geen eerlijke concurentie. Je bent pas fotograaf als je vast kan leggen wat je ziet en daar iets moois van te maken, zonder wolkjes of andere onzin aan toe te voegen of weg te laten!

          Vind persoonlijk dat je de titel fotograaf niet waard ben als je photoshopt. Zelfs zware licht correcties zijn onnodig als je gelijk je werk goed had gedaan, bewijst dat je niet beschikt over de kennis om de juiste instellingen te maken.

          Vroeger had je een rolletje vol geschoten en ja er mislukte wel eens iets, maar nu schiet er maar op los en er zal wel iets tussen zitten. Dat is niet fotograferen.

          Een stofje verwijderen zoals vroeger of ietsje meer of minder belichten en dan moet het stoppen!

          Deze foto zit er te gelikt uit ik geloof dat er wel iets meer mee gedaan is dan wat hij beweedr.

          Naar mijn mening ga je wat kort door de bocht.... Dat je zelf een fotograaf bent die recht aan toe foto's wilt en kan maken of dat je het liefst zulke fotografie ziet, daar kan ik nog inkomen.
          Maar fotografie is tegenwoordig zo een breed gegeven en zoals alles is er ook binnen deze kunstvorm een evolutie. Dit kan technisch zijn maar kan ook de vooruitgang en samenkomst zijn van meerder kunstvormen.
          Ik vind het geweldig dat je de dag van vandaag een beeld dat je in je hoofd hebt kan creëren tot in de puntjes zonder grenzen te hebben. Dat is toch wat kunst een stuk moet zijn... grenzeloos.

          Let: ik betwist niet dat als je het reglement niet naleeft je daarom gelijk moet krijgen. Maar een fotograaf kan evengoed een digitale kunstenaar zijn die zijn object vervormd naar het beeld dat hij/zij voor ogen heeft.

          En je opmerking over het maar erop los schieten klopt al helemaal niet volgens mij. Of je die mogelijkheid nu hebt of niet.... een fotograaf zal altijd het nodig denkwerk verrichten voor, tijdens of zelfs na het fotograferen. Ik denk dat je nog altijd 'ver' moet zoeken naar goede fotografen die er maar gewoon op los schieten. In mijn mening een erg grove uitspraak.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • #35
            Re: Te veel manipulatie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotoderoodt Bekijk bericht
            Dit is pas fotograferen!

            Fotograaf Dana Allen (50) heeft er drie dagen op moeten wachten, maar het zijn dan ook schitterende beelden die hij gemaakt heeft in de Zuid-Afrikaanse False Bay, bij Kaapstad.


            1 seconde de tijd....


            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Re: Te veel manipulatie?

              Ongeacht de artistieke aspiraties van de "fotograaf" blijkt andermaal dat de bulk van de bezitters van een digicam, niet weten hoe hun toestel werkt ...

              read and weep ...

              ao http://www.luminous-landscape.com/fo...hp?topic=20081

              en zeker een vergelijkende studie ..

              http://www.maxmax.com/nikon_d200hr.htm

              quote "..The Nikon D200HR has a custom piece of an IR Cut Filter (ICF) that replaces the stock cameras Anti-Aliasing (AA) and ICF assembly. ..."

              Comment


              • #37
                Re: Te veel manipulatie?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ongeacht de artistieke aspiraties van de "fotograaf" blijkt andermaal dat de bulk van de bezitters van een digicam, niet weten hoe hun toestel werkt ...
                Waarom zou ik moeten weten hoe een camera werkt? Ik weet niet hoe een computer, auto, magnetron, televisie werken, maar weet wat ze doen en hoe je ze moet gebruiken en bedienen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #38
                  Re: Te veel manipulatie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Waarom zou ik moeten weten hoe een camera werkt? Ik weet niet hoe een computer, auto, magnetron, televisie werken, maar weet wat ze doen en hoe je ze moet gebruiken en bedienen.
                  Omdat je dan tenminste zou begrijpen dat men minstens een verscherpingsstap moet toepassen op een beeld uit een digicam ... maar dat zal voor al die high-brow "fotografen" hier, al méér dan één technische brug te ver zijn denk ik ... maar ja, men lult zich liever eindeloos een weg door een hoop pietluttigheden, da's toch zoveel interessanter .. meten is nog altijd weten, helaas voor JMDP ..

                  Comment


                  • #39
                    Re: Te veel manipulatie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Omdat je dan tenminste zou begrijpen dat men minstens een verscherpingsstap moet toepassen op een beeld uit een digicam ...
                    Dat kun je ook begrijpen door te kijken.....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Te veel manipulatie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Waarom zou ik moeten weten hoe een camera werkt? Ik weet niet hoe een computer, auto, magnetron, televisie werken, maar weet wat ze doen en hoe je ze moet gebruiken en bedienen.
                      Hangt er vanaf wat men ermee wil doen hé.
                      Als je met die computer enkel de aan- en uitknop, of eenvoudige functies wil kunnen bedienen, is het niet moeilijk.
                      Maar wil je zelf een programma gaan schrijven en programmeren op die computer, dan moet je wel weten waarmee je bezig bent. Het hangt er dus gewoon vanaf hoe vér je wil gaan met dat toestel. En dus ook met een fototoestel.
                      Er zijn mensen die enkel een point-en-shoot camera willen en zich verder niets aantrekken.

                      En een toestel dat automatisch onscherpe beelden levert, waarbij achteraf je 1 stap op de pc moet verscherpen, vind ik toch niet kunnen in deze tijd waarbij de technologie al zo ver staat. Men kan in die digicam toch een software automatiseren die het beeld dan wél met 1 stap verder verscherpt aflevert?
                      Last edited by anonymous; 6 december 2012, 08:07.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Te veel manipulatie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Omdat je dan tenminste zou begrijpen dat men minstens een verscherpingsstap moet toepassen op een beeld uit een digicam ... maar dat zal voor al die high-brow "fotografen" hier, al méér dan één technische brug te ver zijn denk ik ... maar ja, men lult zich liever eindeloos een weg door een hoop pietluttigheden, da's toch zoveel interessanter .. meten is nog altijd weten, helaas voor JMDP ..

                        Euhhh...enige zin voor nuancering past hier wel hé, anders zou je kunnen leren zwemmen door er een boek over te lezen


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #42
                          Re: Te veel manipulatie?

                          Veel opmerkingen die me toch voor de borst stoten. Alles hangt er vanaf wat je wilt doen. Je camera is een verlengde van jezelf en een tool/hulpmiddel. Als iemand mooie/interessante beelden weet op te leveren met minder kennis dan een ander dan lijkt me dat voldoende. Maar zo is ook software tegenwoordig een verlengde van vele fotografen/kunstenaars/artistiek intelligente mensen. En dat is alles behalve fout. En het is gewoon wat je wilt verkrijgen.
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment

                          Working...
                          X