Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politie en fotograferen en filmen in openbare plaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Politie en fotograferen en filmen in openbare plaatsen

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
    Meer zelfs, je bent NIET verplicht van het filmpje aan de politie te geven. Je kan het wel doen, maar bent niet verplicht.
    Dat klopt
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
      Met het eerste ben ik het eens. Het blijft uiteindelijk een persoonlijke kwestie hoe je de desbetreffende situatie fotografeert. Echter doorgeven aan de politie? Niet in eerste instantie. Foto's van strafbare feiten niet publiek maken? Waarom niet? Dat heeft toch gewoon nieuwswaarde? Open politiek toch? Zo heb ik als simpele fotograaf al meerdere malen in een hennepkwekerij rondgelopen met enkele agenten. Bij aanhoudingen etc. ook. Ik lever wel foto's aan politie etc voor onderzoek, maar dat omdat ze erom vragen, ik ga men niet mailen "ik heb nog foto's voor jullie".
      Zo maar aan de politie geven moet niet echt, wel als ze erom vragen. Maar zo maar op het net plaatsen, zou ik niet doen. Je kan hierdoor belangrijk bewijs materiaal tonen dat het onderzoek kan schaden. Toch met oppassen
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
        Zo maar aan de politie geven moet niet echt, wel als ze erom vragen. Maar zo maar op het net plaatsen, zou ik niet doen. Je kan hierdoor belangrijk bewijs materiaal tonen dat het onderzoek kan schaden. Toch met oppassen
        het onderzoek schaden of bijschaven? Als je de foto's niet bewerkt, in ieder geval niet de situatie op de foto bewerkt, dan is het toch niet het beschadigen van het onderzoek? Je brengt het wellicht in een ander daglicht (maar, als het onderzoek goed is uitgevoerd, komt het overeen met jouw foto's)
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Working...
        X