Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Showcase filteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Showcase filteren

    Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
    Sssst, straks ga je nog beschuldigd worden van jaloezie

    Beestjes doen het als vanouds weer goed in de HoF
    Wees gerust, ik kan tegen een stoot
    Het valt me gewoon enorm op. Ik wist al op voorhand welke er in de hof gingen staan, en niet op basis van dat ik er achterover van viel
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

    Comment


    • #47
      Re: Showcase filteren

      Weet je wat er nog méér voorspelbaar is dan de HoF selectie? Het eeuwige gemekker erover. Het is een weekselectie gekozen door een klein groepje mensen, get over it.

      PS: Tini; je maakt écht mooie foto's. Beknot je talenten niet door teveel op dit forum rond te hangen. Veel heb je hier imho niet te leren
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #48
        Re: Showcase filteren

        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Weet je wat er nog méér voorspelbaar is dan de HoF selectie? Het eeuwige gemekker erover. Het is een weekselectie gekozen door een klein groepje mensen, get over it.
        Laat ons dan nog maar even verder mekkeren.
        Het is altijd mijn bedoeling geweest om de fotografie op dit forum tesamen met alle andere forumbezoekers en mods op een hoger niveau te helpen.
        Daarom dat ik me zo vastbijt in de heilige HoF.
        Meermaals vroeg ik me af wat nu eigenlijk de criteria zijn om in de HoF te belanden.
        Want daar begint de kwaliteit mee, met criteria.
        En dan bedoel ik niet exclusief technische criteria zoals in de openingspost aangehaald.
        Kreeg ik als antwoord van een (ondertussen voormalige) mod:
        "simpelweg prachtige, verrassende, originele foto's posten met aandacht voor de diverse fotografische categorieën (sport,model, macro, highkey/lowkey, hdr, abstract, journalistiek, product,..."
        Nou moe, met andere woorden: criteria die elke fotografische onderbouwing missen, en aanleiding geven tot natte-vinger-werk.
        Een fotografieforum dat zichzelf aux serieux neemt, mag toch al eens beginnen nadenken, samen met de leden, over fotografische kwaliteitscriteria.
        Mijn idee.
        dezelfde mod zei ook:
        "bovendien is de hof_samenstelling recent naar methodologie vernieuwd"
        Mogen we dan iets meer weten over deze geheimzinnige methodologie?

        Comment


        • #49
          Re: Showcase filteren

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Want daar begint de kwaliteit mee, met criteria.
          Kwaliteit begint met zelf-bevraging, praktisch gaat het nog altijd om technische eigenschappen, criteria zijn echter evengoed subjectief als objectief, je blijft dus overgeleverd aan een oordeel van een groep mensen. Daar is echt niets mis mee zolang je je daar vrijwillig aan onderwerpt. De anderen plaatsen geen foto's (meer).

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht

          Mogen we dan iets meer weten over deze geheimzinnige methodologie?
          Waarom zouden ze dat vrijgeven, er is geen recept of de HOF heeft meer hectaren dan het vlaams grondgebied nodig.

          Comment


          • #50
            Re: Showcase filteren

            Smaken en meningen verschillen nu eenmaal

            Maar ik geloof dat er steeds plaats is voor medewerkers die willen meehelpen om keuzes te maken voor de "Hof". Dus als je denkt, mijn keuze staat er nooit bij, neem eens contact op met de medewerkers voor de hof en kijk of je niet mee kan helpen een keuze te maken

            Comment


            • #51
              Re: Showcase filteren

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Waarom zouden ze dat vrijgeven, ...
              Ik weet graag op welke criteria ik beoordeeld word.

              ---

              Fotografen die wél met inhoudelijke beelden bezig zijn (het soort dat we graag vaker in de HoF zouden zien) vertonen zich gewoon minder op fora, en op dit forum in het bijzonder. Die weten waarmee ze bezig zijn en zoeken hun publiek elders. En hun critici ook.

              Comment


              • #52
                Re: Showcase filteren

                Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                (het soort dat we graag vaker in de HoF zouden zien)
                Het soort dat jij graag vaker in de HoF zou zien.

                Punt is dat het altijd wel voor iemand niet goed gaat zijn.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #53
                  Re: Showcase filteren

                  Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht

                  Fotografen die wél met inhoudelijke beelden bezig zijn (het soort dat we graag vaker in de HoF zouden zien) vertonen zich gewoon minder op fora, en op dit forum in het bijzonder. Die weten waarmee ze bezig zijn en zoeken hun publiek elders. En hun critici ook.
                  De HOF wordt blijkbaar meer toegemeten dan zijn ambitie groot is "In dit afgesloten forumonderdeel worden wekelijks enkele van de betere foto's onder de aandacht geplaatst". Dat lijk mij duidelijk genoeg.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Showcase filteren

                    Enkel afgaand op de titel van het onderwerp: waar begint het filteren en waar eindigt het dan?

                    De kwaliteit zal altijd afgemeten worden aan de "minste" beelden en er zullen altijd mensen zijn die zich "ergeren" aan diegenen die het minder goed doen.

                    Kritiek moet kunnen en moet kunnen geïncasseerd worden.

                    Er zijn fora waar streng gefilterd wordt en de kwaliteit primeert. Gebeurt dat steeds zonder discussie of ergernis?

                    Mvg
                    Gert
                    Feedback is the breakfast of the champion

                    website

                    Comment

                    Working...
                    X