Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jouw laatste aanwinst?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
    Ook niet kunnen weerstaan aan de verleiding en dan maar een Fujifilm X-T2 met VPB-XT2 Vertical Power Booster Grip in huis gehaald
    daar ga je heel veel plezier aan beleven. Succes
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

      Dankzij de hulp op dit forum uiteindelijk gekozen voor de Godox AD600B studio accu flitser met X1T trigger. Nu een maandje in bezit en heb er al veel plezier aan beleefd!

      Groetjes Marchristan.

      Comment


      • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

        Tweedehands een nooit gebruikte F-Stop Loka rugzak(Mountain versie) op de kop kunnen tikken met een small ICU aan een spotprijsje

        Comment


        • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

          Nieuwste speeltje;

          NIKON AF-S 70-200MM F/2.8G ED VR II
          My photo's

          Comment


          • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

            Een PROFOTO AIR Remote TTL-C (voor canon) die ik nu dus dubbel heb liggen (nog verpakt).
            Dus als iemand interesse heeft!!!!

            Comment


            • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

              Oorspronkelijk geplaatst door 515 Bekijk bericht
              Nieuwste speeltje;

              NIKON AF-S 70-200MM F/2.8G ED VR II
              Ga je nog veel plezier aan beleven.

              Comment


              • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                Mag ik dit topic stoef topic vinden Want sommige hier roepen ik heb hier een x gekocht (lens/camera van paar 1000 euro). Terwijl andere erg blij zijn met hun eerste telelensje van paar honderd euro. Want hij/zij heeft niet zoveel geld dat hij/zij 1500 of nog meer voor een enkele foto object kan uitgeven. Daarom heb ik eigenlijk wel moeite met dit topic en ik zal hier dan ook niet snel posten mochten dat ik een of andere lens/camera zou hebben gekocht.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Mag ik dit topic stoef topic vinden Want sommige hier roepen ik heb hier een x gekocht (lens/camera van paar 1000 euro). Terwijl andere erg blij zijn met hun eerste telelensje van paar honderd euro. Want hij/zij heeft niet zoveel geld dat hij/zij 1500 of nog meer voor een enkele foto object kan uitgeven. Daarom heb ik eigenlijk wel moeite met dit topic en ik zal hier dan ook niet snel posten mochten dat ik een of andere lens/camera zou hebben gekocht.
                  Je mag dat zeker, maar je vindt het wel verkeerd dan imo.
                  Dat sommige mensen geen dure dingen willen/kunnen kopen is normaal. Het zou erg zijn moest iedereen gelijk zijn en zijn centen aan dezelfde dingen spenderen.
                  Wij gaan heel graag op reis en besteden daar duizenden euro's aan, anderen voor wie hun achtertuin al ver genoeg is vinden dan dat wij geld door ramen en deuren gooien met die reizen.

                  Wij vinden dan weer dat mensen die een auto kopen van 50.000 euro om een beetje rond de deur te gaan rijden weer geldverspilling.
                  Maar als zij dat graag doen, so what ?

                  Zo hecht eenieder belang aan iets anders.
                  En als er dan iemand bereid is duizenden euro's aan z'n hobby (bvb fotografie) te spenderen, en/of er bovendien de financiële mogelijkheden toe heeft, dan is dat zijn/haar goed recht om daar veel geld aan uit te geven.

                  Toen wij 20-25 jaar waren, sprongen wij ook een gat in de lucht toen we één keer per jaar een kort (en liefst zo goedkoop mogelijk) reisje konden maken. Nu is het, na 40 jaar met twee hard werken (waarvan 10 jaar allebei twee jobs !!) anders geworden.

                  Dus laat iedereen kopen wat zij graag kopen of kunnen kopen, en wanneer ze fier zijn op een aankoop en dat hier melden, dan is dat voor mij OK.
                  Daar is niks stoef aan.

                  Comment


                  • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                    Iedereen mag inderdaad geld uitgeven aan wat hij wil. Maar als ik kijk naar een familie lid van mij. Oh wat was die blij met de ook toen al oude 400D + kitlens, simpele tele, simpele groothoek die ze kreeg uit een erfenis van de buurman. Ze wou hem zelfs afgeven aan de dochter van de buurman, maar ze wouden perse dat zij hem kreeg. Ze kan zelf gewoon geen dslr veroorloven. Ze heeft van de dochter een netbook gehad. Hier werkt ze dan ook mee. De tablet die ze kreeg gaf ze ook weer af en een handiger notebook liet ze ook aan haar voorbij gaan, omdat ze vond dat haar zoon die beter kon gebruiken. Dus ik zie ook wel dat in mijn directe omgeving die iedere Frank 10x moet omdraaien bij wijze van spreken. Dit maakt misschien ook wel dat ik er meer moeite mee heeft.

                    Verschillende jaren terug had ik een 30D met battery pack gekocht, kon ook gaan voor een 400D. En hierna gaf ik de voorkeur voor een 50mm F1.4 in plaats van de 1.8. Dus zelf heb ik ook echt niet het goedkoopste van het goedkoopste. Maar hoeveel geld ik aan de hobby spendeer, laat ik liever in het midden.

                    Laten we het zo zeggen, prijs je gelukkige met de situatie dat je in de omstandigheid bent dat je kan kopen wat je hartje begeerd
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      .....................................

                      Laten we het zo zeggen, prijs je gelukkige met de situatie dat je in de omstandigheid bent dat je kan kopen wat je hartje begeerd
                      Dat is 100 % waar. Maar het is ook zo dat velen van die mensen die financieel zwak(ker) staan het voor een groot deel aan zichzelf te danken hebben.
                      Dat was vroeger zo, dat is nu zo, en dat zal altijd zo blijven.
                      En ik weet dat het niet voor iedereen geldt.

                      Ik geef maar één voorbeeld : er zijn er die dag in dag uit leven als god in Frankrijk en er geen rekening mee houden dat ze wel eens met een tegenslag kunnen te maken hebben.
                      Het overkomt toch alleen maar een ander.
                      Een appeltje voor de dorst kennen ze niet.
                      Maar wanneer ze dan eens een financiële tegenslag hebben, staan ze met een pruillip... en dan kunnen ze zich plots dat leven als god in Frankrijk niet meer permitteren.

                      En dat we kunnen kopen wat ons hartje begeert... wij hebben zelf voor die mogelijkheid gezorgd door hard werken, en daar trachten we nu een beetje de vruchten van te plukken .

                      Comment


                      • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                        Ik zou het ook eerder geen stoef noemen maar na lang sparen eindelijk eens kunnen kopen wat je hartje begeert, eens niet omdat het nodig is maar om jezelf, je hobby
                        Als dat een tweedhands 30d is of bvb eindelijk die nieuwe fullframe backup camera, het is voor ieder zijn eigen geluk en dat hier eens delen goh ja, het is hier geen opbod hé, en de hobby is zo duur of jouw portemonnee het toelaat

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          Ik zou het ook eerder geen stoef noemen maar na lang sparen eindelijk eens kunnen kopen wat je hartje begeert, eens niet omdat het nodig is maar om jezelf, je hobby
                          Als dat een tweedhands 30d is of bvb eindelijk die nieuwe fullframe backup camera, het is voor ieder zijn eigen geluk en dat hier eens delen goh ja, het is hier geen opbod hé, en de hobby is zo duur of jouw portemonnee het toelaat

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          Klopt, het is geen stoef of geen opbod, maar gewoon fierheid.
                          Ik hoop toch dat men eens fier mag zijn op iets !?

                          Comment


                          • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Mag ik dit topic stoef topic vinden Want sommige hier roepen ik heb hier een x gekocht (lens/camera van paar 1000 euro). Terwijl andere erg blij zijn met hun eerste telelensje van paar honderd euro. Want hij/zij heeft niet zoveel geld dat hij/zij 1500 of nog meer voor een enkele foto object kan uitgeven. Daarom heb ik eigenlijk wel moeite met dit topic en ik zal hier dan ook niet snel posten mochten dat ik een of andere lens/camera zou hebben gekocht.
                            Jezus, wat een bekrompen opmerking is me dit.
                            Dit gaat over wat je laatste aanwinst is ten opzichte van fotografie.
                            Niemand is hier aan het opscheppen. En sorry, maar vele mensen dat hier zitten moeten vast ook sparen voor hetgeen ze hebben gekocht.
                            Ik zie hier trouwens ook heel veel dingen verschijnen die geen 100 of 1000den euros hebben gekocht.

                            En zoals eerder gezegd: De ene geeft zijn geld aan dit uit, en de andere aan een dikke reis.
                            En ja, van die dikke reis zal je het ook horen, en foto's zien verschijnen.
                            Een andere koopt daar een oldtimer mee, en die zal je ook zien rondrijden. En hij zal ook ergens op een forum plaatsen dat hij die heeft gekocht.
                            Maar man... sorry, dit gaat mij over hoofd.

                            Comment


                            • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                              Ik ben eerder gezond jaloers op sommige foto's hier dan op het materiaal dat men heeft.
                              En soms zijn die foto's mogelijk door een dure setup, maar meestal is het enkel de bekwaamheid van de fotograaf.

                              Comment


                              • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                                Een D3 met 7500 clicks, gewoon nog nagelnieuw...me happy :-)
                                D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

                                Comment

                                Working...
                                X