Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag dit....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mag dit....

Oorspronkelijk geplaatst door kaiman Bekijk bericht
    ... Is er dan niks in deze tijd om je foto zodanig te beveiligen om tegen dit soort kl..... je werk te beschermen.
    1° Ofwel foto's niet op het net plaatsen
    2° Ofwel Indien wel op het net een groot watermerk over de foto's plaatsen

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
      Dit kan inderdaad niet door de beugel.
      Ik kan u de volgende werkwijze aanraden (heb ervaring met copyrightschendingen)
      1. printscreen maken als bewijsmateriaal (adresbalk mee opnemen)
      2. prijslijst raadplegen van Sofam (staat op www.sofam.be)
      3. mail sturen naar copyrightschender met printscreen en minnelijke schikking: 3X adviesprijs van Sofam te betalen binnen de 7 dagen. Bij niet ingaan op voorstel wordt de zaak doorgegeven aan Sofam en zijn alle advocaats- en administratiekosten uiteraard ten laste van de copyrightschender. Als je reeds lid bent van Sofam (aan te raden) ook je lidnummer vermelden.
      4. bij geen reactie, Sofam contacteren.
      5. de briefwisseling kort en kordaat houden en niet teveel uitleg geven. Hou het bij "advocatentaal".

De laatste twee copyrightschendingen (beide in Nederland) brachten elk 445 € in het laatje voor ongeoorloofd gebruik van een foto op hun website. In één geval heb ik Sofam niet hoeven in te schakelen.

Groetjes,
      Philippe
      Dat is dikke zever, de rechtbank zal een bedrag bepalen, maar dat is doorgaans een lachertje in vergelijking met het reële bedrag.
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Dat is dikke zever, de rechtbank zal een bedrag bepalen, maar dat is doorgaans een lachertje in vergelijking met het reële bedrag.
        Beste vriend, de rechtbank komt hier niet tussenbeide. Sofam doet ook een minnelijke schikking, voorgesteld door hun juristen. En in 90% procent van de gevallen wordt hierop ingegaan door de betrokkenen omdat ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan als je bewijzen hebt van hun inbreuk.
        Praat a.u.b. over dingen waar je verstand van hebt

Philippe
        beeldbank www.arterra.be
        persoonlijke site www.wildeyes.be
        Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
          Beste vriend, de rechtbank komt hier niet tussenbeide. Sofam doet ook een minnelijke schikking, voorgesteld door hun juristen. En in 90% procent van de gevallen wordt hierop ingegaan door de betrokkenen omdat ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan als je bewijzen hebt van hun inbreuk.
          Praat a.u.b. over dingen waar je verstand van hebt

Philippe
          Als het zo ver komt zou je zot moeten zijn als je het niet voor de rechtbank laat komen.
          Hetgeen sofam vraagt aan administratie- en gerechtskosten gaan ze nooit halen op de rechtbank....
          Plus dat die minnelijke schikking niet zo minnelijk zal zijn als de uitspraak van de rechtbank.
          En last but not least, een goede advocaat kan dikwijls scheve dingen recht maken...
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

En welke kosten moeten we ons daar bij voorstellen ?
            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            ...En last but not least, een goede advocaat kan dikwijls scheve
            dingen recht maken...
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              "who stole my pictures"
              dat is een add-on voor firefox.
              werkt heel vlotjes.
              rechtsklikken op de foto.
              foto moet natuurlijk wel online staan, niet enkel op je pc thuis.
              ik wou deze add eens installeren maar is jammer genoeg niet compatibel met fire fox 9.0.1
              iemand een alternatief of oplossing?
              groetjes
              renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                ik wou deze add eens installeren maar is jammer genoeg niet compatibel met fire fox 9.0.1
                iemand een alternatief of oplossing?
                Vreemd, hier doet ie het perfect in FF 9.0.1.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Bij mij ook...
                  Er opent wel een nieuwe tab, en gaat er niet van zelf naar toe...
                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Vreemd, hier doet ie het perfect in FF 9.0.1.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Bij mij ook...
                    Er opent wel een nieuwe tab, en gaat er niet van zelf naar toe...
                    haaaaaaaa

is me gelukt
                    de datum van mijn laptop stond verkeerd in gesteld en dat was dus de reden waarom het niet ging.

groetjes
                    renske

Comment

• Re: Mag dit....

Ga deze topic nog eens uppen want het is weer van dit, dan nog met dezelfde oude foto.
                      En het ergste van al... in samenwerking met Belgium digital. Sorry maar dit kan echt niet

Comment

en ik herken een kaartje van hier. Wie herkent dit?
                        nl dit van arthur

Comment

Dat is jouw communiekaartje, door hen zonder toestemming gebruikt? Kunnen ze het via die 'ouders' van die Justine gekregen hebben.
                          Staat ook op hun FB pagina...

En BD involved. aouch.

En als ik het goed zie staan daar nog boel communiekaartjes die ik herken van op het BD-forum....

Oorspronkelijk geplaatst door Sabrina Van Belle Bekijk bericht
                          Ga deze topic nog eens uppen want het is weer van dit, dan nog met dezelfde oude foto.
                          En het ergste van al... in samenwerking met Belgium digital. Sorry maar dit kan echt niet
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Kaartje van Arthur is van Miet, heb ze al een mailtje gestuurd.

Denk niet dat dit via de ouders gegaan is, aangzien ze melding maken van BD.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                              Kaartje van Arthur is van Miet, heb ze al een mailtje gestuurd.

Denk niet dat dit via de ouders gegaan is, aangzien ze melding maken van BD.
                              Ik nam een snapshot, dacht idd dat er van Miet tussen zaten. Goed dat jij al gemaild hebt, dan moet ik dat niet meer doen. Gekke is dat ik die post op FB nu niet meer vind plots...

Ferm affaire...
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Dat van Lana heb ik hier ook gezien. Komen ze misschien allemaal van BD-forum?

BTW: die link van jou die bevat ondertussen ook geen foto's meer. Lijkt alsof ze het gelezen hebben hier en alles snel verwijderd hebben.
                                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                                X