Beste,
Ik wil iemand een (voor mij) grote afdruk cadeau doen voor zijn verjaardag.
Het betreft een foto van de Aurora Borealis oftewel Noorderlicht, die ikzelf op reis in februari genomen heb.
Aangezien ik nog nooit iets heb laten drukken, heb ik geen idee waar of hoe...
De print mag zo groot mogelijk zijn, zolang het betaalbaar blijft. (dwz, liefst niet meer dan 60 euro, ik ben ook maar een student)
Ik wil minstens een afdruk van 80x45 (cm), liefst 100 of 120cm aan de lange zijde.
Deze foto bevat zeer veel donkere tinten (nachtelijk zwart) alsook heel lichte (gifgroen poollicht).
Beide moeten er mooi in uitkomen. Ik wil diepe 'blacks' en heldere 'lights'.
Ik wil bovendien ook een vrij duurzaam materiaal dat niet meteen kleur verliest.
Dibond, plexi-glas, aluminium, daar heb ik allemaal al over gelezen, maar ik vermoed
Maar voor de grote formaten wordt dat al gauw wat duurder.
En dan zit er nog geen kader rond, of een ophangsysteem.
En liever een groter formaat, daar een kleine versie, maar een kleine versie is, weet je wel
Zijn er dus goede alternatieven naast deze 'speciaaltjes'?
Gewoon kwalitatief fotopapier of iets dergelijks?
Kortom, duurzame middelgrote (ca. 100x60cm) afdruk van foto met veel donkere én lichte delen die bovendien nog betaalbaar is (+- €60 in totaal (incl. kader of ophang)).
Ik ken er niks van. Alle tips zijn welkom.
(en liefst snel, want het is al voor binnen 2 weken)
Dank bij voorbaat!
Ik wil iemand een (voor mij) grote afdruk cadeau doen voor zijn verjaardag.
Het betreft een foto van de Aurora Borealis oftewel Noorderlicht, die ikzelf op reis in februari genomen heb.
Aangezien ik nog nooit iets heb laten drukken, heb ik geen idee waar of hoe...
De print mag zo groot mogelijk zijn, zolang het betaalbaar blijft. (dwz, liefst niet meer dan 60 euro, ik ben ook maar een student)
Ik wil minstens een afdruk van 80x45 (cm), liefst 100 of 120cm aan de lange zijde.
Deze foto bevat zeer veel donkere tinten (nachtelijk zwart) alsook heel lichte (gifgroen poollicht).
Beide moeten er mooi in uitkomen. Ik wil diepe 'blacks' en heldere 'lights'.
Ik wil bovendien ook een vrij duurzaam materiaal dat niet meteen kleur verliest.
Dibond, plexi-glas, aluminium, daar heb ik allemaal al over gelezen, maar ik vermoed
Maar voor de grote formaten wordt dat al gauw wat duurder.
En dan zit er nog geen kader rond, of een ophangsysteem.
En liever een groter formaat, daar een kleine versie, maar een kleine versie is, weet je wel
Zijn er dus goede alternatieven naast deze 'speciaaltjes'?
Gewoon kwalitatief fotopapier of iets dergelijks?
Kortom, duurzame middelgrote (ca. 100x60cm) afdruk van foto met veel donkere én lichte delen die bovendien nog betaalbaar is (+- €60 in totaal (incl. kader of ophang)).
Ik ken er niks van. Alle tips zijn welkom.
(en liefst snel, want het is al voor binnen 2 weken)
Dank bij voorbaat!
Comment