Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook gezien in de krant gisteren ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ook gezien in de krant gisteren ?

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    die hebben iets gedaan om hun rechten op te bouwen of werken voor hun geld. Bij Albert II volstond het geboren te worden.

Maar pas op, ik ben in mijn afkeer van het vorstenhuis al sterk gemilderd. IPV hen tegen de muur te zetten en af te schieten hou ik het nu bij hen hun onrechtmatige bezittingen afnemen en hen een job te laten zoeken. Degenen die al oud zijn kunnen minimumvoorzieningen voor bejaarden krijgen aangezien geen van heb iets gedaan heeft om pensioenrechten op te bouwen.
    Jij denkt dus dat de leden van het koningshuis 0,0 doen? Het klopt dat ze `geluk' hebben om in deze positie geboren te worden, maar aan de andere kant zijn ze ook gedwongen in deze rol. Koning Albert kan niet zeggen, `Sorry mannen, het is mijn probleem niet dat jullie niet akkoord geraken om een regering te vormen, los het zelf maar op!'. Als burger heb je deze keuze wel en kan je doen wat je wil. Het heeft dus voor en nadelen.

Jij weet niet wat het koningshuis allemaal doet voor dit land. Ze doen handelsmissies, bereiden deze voor, staatsbezoeken, opening van dit, opening van dat, zij beslissen ook over het personeel aan het Hof. Dagelijks krijgt de koning een update van verschillende mensen om op de hoogte te zijn van de actualiteit in verschillende domeinen. De koning zit (bijna) elke avond tot laat aan zijn bureau te werken. Bovendien is deze man al 77, ik wil u nog wel eens zien werken op die leeftijd... Dan ga jij met je beentjes omhoog tv kijken denk ik ipv elke dag vroeg op te staan en te gaan werken!

Kortom, als je er niets vanaf weet, kun je beter zwijgen...
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht

Kortom, als je er niets vanaf weet, kun je beter zwijgen...
      't is net omdat ik hun exploten opvolg dat ik t een bende nutteloze prutsers vind.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

't is net omdat ik hun exploten opvolg dat ik t een bende nutteloze prutsers vind.
        Tja enkel antwoorden op het laatste zinnetje en mijn argumenten volkomen negeren... een beetje flauw als je het mij vraagt.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Tja enkel antwoorden op het laatste zinnetje en mijn argumenten volkomen negeren... een beetje flauw als je het mij vraagt.
          allez dan

om te beginnen weet jij ook (want je doet uitschijnen dat je iets van t koningshuis weet) dat Albert II op elk moment het koningsschap aan zijn zoon kan overdragen. Hij MOET het dus niet doen. Daarnaast getuigt zijn levenswandel ook niet onmiddellijk van een grote interesse in het koningsschap voordat zijn broer plots kwam te overlijden.

Zijn inspanningen en die handelsmissies van onze kroonprins zullen idd wel enige oplettenheid en concentratie vergen. Ik denk toch niet dat ik het kan vergelijken met mijn mijn oma die op haar 14de begon in het suikerfabriek om dan na haar pensioen in t zwart te moeten gaan kuisen om voldoende geld te hebben om naast overleven ook eens een cadeautje voor de kleinkinderen te kunnen kopen.

Ik hoorde Mathilde eens zeggen dat zij zichzelf beschouwt als een werkende mama. Ik viel bijna uit de zetel van t lachen.

Zaken als een parlement, regering en vooral een begroting zijn er altijd geweest om ietwat democratische controle over wat zijne vorstheid allemaal uitfreet. Het is in die democratische geest dat ik zijne fotograafheid wil vragen om ons te tonen wat hij doet met de camera die hij van ons kreeg. Mijn pa vroeg mij soms ook om eens iets te spelen op de gitaar die ik van hem kreeg. Dat is toch niet zo abnormaal.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Jij denkt dus dat de leden van het koningshuis 0,0 doen? Het klopt dat ze `geluk' hebben om in deze positie geboren te worden, maar aan de andere kant zijn ze ook gedwongen in deze rol. Koning Albert kan niet zeggen, `Sorry mannen, het is mijn probleem niet dat jullie niet akkoord geraken om een regering te vormen, los het zelf maar op!'. Als burger heb je deze keuze wel en kan je doen wat je wil. Het heeft dus voor en nadelen....
            Leden van het koninklijk huis hebben deze keuze ook of worden ze in België met een "shotgun wedding" gedwongen? Nadeel het maandelijkse girootje komt waarschijnlijk ook niet meer.......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

allez dan

om te beginnen weet jij ook (want je doet uitschijnen dat je iets van t koningshuis weet) dat Albert II op elk moment het koningsschap aan zijn zoon kan overdragen. Hij MOET het dus niet doen. Daarnaast getuigt zijn levenswandel ook niet onmiddellijk van een grote interesse in het koningsschap voordat zijn broer plots kwam te overlijden.

Zijn inspanningen en die handelsmissies van onze kroonprins zullen idd wel enige oplettenheid en concentratie vergen. Ik denk toch niet dat ik het kan vergelijken met mijn mijn oma die op haar 14de begon in het suikerfabriek om dan na haar pensioen in t zwart te moeten gaan kuisen om voldoende geld te hebben om naast overleven ook eens een cadeautje voor de kleinkinderen te kunnen kopen.

Ik hoorde Mathilde eens zeggen dat zij zichzelf beschouwt als een werkende mama. Ik viel bijna uit de zetel van t lachen.

Zaken als een parlement, regering en vooral een begroting zijn er altijd geweest om ietwat democratische controle over wat zijne vorstheid allemaal uitfreet. Het is in die democratische geest dat ik zijne fotograafheid wil vragen om ons te tonen wat hij doet met de camera die hij van ons kreeg. Mijn pa vroeg mij soms ook om eens iets te spelen op de gitaar die ik van hem kreeg. Dat is toch niet zo abnormaal.
              Tja er zullen er altijd zijn die `pech' hebben zoals blijkbaar je grootmoeder. Of het aan een gebrek aan intelligentie of aan de middelen van haar ouders lag, ga ik mij niet over uitspreken. Je zegt wel luidop dat het in het zwart was... als je zo strikt bent ivm het koningshuis, vind ik dat je dat in elk domein moet doen. Ze was dus eigenlijk nog aan het werk maar kreeg toch een pensioen... Daar schort toch iets aan... Over de hoeveelheid pensioen dat ze kreeg ga ik mij niet over uitspreken, ik weet niet hoeveel ze kreeg. Normaal gezien, als ze een normale loopbaan heeft gehad, zou dit toch genoeg moeten zijn om te overleven. Natuurlijk in een suikerfabriek werken is niet echt een job waar je veel over moet nadenken en goed betaald is, dat weet iedereen en dat is vandaag nog zo. Er zijn genoeg manieren om meer geld te verdienen op een legale manier.
              Dat hij geen interesse had in het koningsschap is normaal, hij verwachtte immers niet dat hij koning ging moeten worden. Hij kan inderdaad het koningsschap doorgeven aan zijn zoon, maar dat hij dat niet doet, siert hem juist in mijn ogen. Je grootmoeder MOEST ook niet stoppen met werken, ze kon even goed legaal kuisen.

Mathilde is idd een werkende moeder, ze bezoekt verschillende instanties, kleuterscholen, tentoonstellingen... Daarnaast is ze ook bijna elke dag op haar bureau te vinden. Ik raad je aan om eens naar een paar afleveringen `Place Royale' te kijken op RTL TVI, dit is wel in het Frans, daar heb je ook iets tegen zeker?

Over Prins Filip zijn handelsmissies. Met alle respect maar dat is dan ook werk van een heel ander kaliber. Hersenloos bandwerk doen of intellectueel werk is iets heel anders. Volgens jouw redenering doet een CEO, een wetenschapper, economist, kortom iedereen die werkt met zijn hersenen ipv zijn handen veel minder dan arbeiders?

Zaken als een parlement, regering en vooral een begroting zijn helemaal niet gemaakt voor het koningshuis :P Dat is om het hele land te regeren er zijn wel meer beslissingen die worden genomen dan enkel de dotaties en rechten van het koningshuis te bepalen :P

Ik wil ook wel graag eens zien welke foto's Koning Albert maakt, maar dat is zijn recht om dat voor zich te houden. Hij heeft deze camera immers niet van ons gekregen, hij heeft dat zelf gekocht met het geld dat hij krijgt voor het werk dat hij doet. Ook al vind jij blijkbaar dat dat werk niet veel voorstelt, dat werk is er toch en moet betaald worden. Je kan een koning geen prutsloontje geven en hem in een rijwoning laten wonen, dat doe je ook niet met een president of een eerste minister.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Leden van het koninklijk huis hebben deze keuze ook of worden ze in België met een "shotgun wedding" gedwongen? Nadeel het maandelijkse girootje komt waarschijnlijk ook niet meer.......
                Bwa, keuze is toch een ruim woord. Ze worden geboren in deze familie, van kleins af aan op die manier opgevoed. Tot voor kort was het ook heel erg ongewoonlijk/ongewenst om met mensen te trouwen die niet van adel waren. Het is dus niet echt een soort van shotgun-dreiging in mijn ogen, maar wel een lichte dwang, die zwaarder wordt als je tegenstribelt. Zie maar naar Laurent, mijn naamgenoot, ik twijfel nog steeds of dit nu een voordeel of een nadeel is :P

Comment

Tja er zullen er altijd zijn die `pech' hebben zoals blijkbaar je grootmoeder. Of het aan een gebrek aan intelligentie of aan de middelen van haar ouders lag, ga ik mij niet over uitspreken. Je zegt wel luidop dat het in het zwart was... als je zo strikt bent ivm het koningshuis, vind ik dat je dat in elk domein moet doen. Ze was dus eigenlijk nog aan het werk maar kreeg toch een pensioen... Daar schort toch iets aan... Over de hoeveelheid pensioen dat ze kreeg ga ik mij niet over uitspreken, ik weet niet hoeveel ze kreeg. Normaal gezien, als ze een normale loopbaan heeft gehad, zou dit toch genoeg moeten zijn om te overleven. Natuurlijk in een suikerfabriek werken is niet echt een job waar je veel over moet nadenken en goed betaald is, dat weet iedereen en dat is vandaag nog zo. Er zijn genoeg manieren om meer geld te verdienen op een legale manier.
                  Dat hij geen interesse had in het koningsschap is normaal, hij verwachtte immers niet dat hij koning ging moeten worden. Hij kan inderdaad het koningsschap doorgeven aan zijn zoon, maar dat hij dat niet doet, siert hem juist in mijn ogen. Je grootmoeder MOEST ook niet stoppen met werken, ze kon even goed legaal kuisen.

Mathilde is idd een werkende moeder, ze bezoekt verschillende instanties, kleuterscholen, tentoonstellingen... Daarnaast is ze ook bijna elke dag op haar bureau te vinden. Ik raad je aan om eens naar een paar afleveringen `Place Royale' te kijken op RTL TVI, dit is wel in het Frans, daar heb je ook iets tegen zeker?

Over Prins Filip zijn handelsmissies. Met alle respect maar dat is dan ook werk van een heel ander kaliber. Hersenloos bandwerk doen of intellectueel werk is iets heel anders. Volgens jouw redenering doet een CEO, een wetenschapper, economist, kortom iedereen die werkt met zijn hersenen ipv zijn handen veel minder dan arbeiders?

Zaken als een parlement, regering en vooral een begroting zijn helemaal niet gemaakt voor het koningshuis :P Dat is om het hele land te regeren er zijn wel meer beslissingen die worden genomen dan enkel de dotaties en rechten van het koningshuis te bepalen :P

Ik wil ook wel graag eens zien welke foto's Koning Albert maakt, maar dat is zijn recht om dat voor zich te houden. Hij heeft deze camera immers niet van ons gekregen, hij heeft dat zelf gekocht met het geld dat hij krijgt voor het werk dat hij doet. Ook al vind jij blijkbaar dat dat werk niet veel voorstelt, dat werk is er toch en moet betaald worden. Je kan een koning geen prutsloontje geven en hem in een rijwoning laten wonen, dat doe je ook niet met een president of een eerste minister.
                  Er werken ook ingenieurs in suikerfabrieken, worden die niet goed betaald ?
                  Iemand aan de band zal inderdaad minder verdienen, en met de contracten van 50 jaar geleden zal het pensioen ook niet al te hoog zijn. Als deze dame dan op pensioen gaat, wie gaat die dame dan nog legaal aannemen om te kuisen ? En geloof mij, deze dame zal niet in het zwart gaan kuisen omdat ze zich anders verveelt ...

Uw opmerking ivm hersenloos bandwerk vind ik laag, zonder deze arbeiders geen (luxe)artikelen aan een redelijke prijs.

Een werkende mens, een minister, een president, allen worden deze beoordeeld op hun prestaties, niet goed, daar is de deur, of niet meer verkozen ...
                  Koningen en aanhang worden vergoed voor bepaalde taken uit te voeren, maar het resultaat heeft geen invloed op de verloning, eg. slecht of goed handjes schudden, in goed of gebrekkig Nederlands een verhaaltje voorlezen, een al of niet goedgekeurde missie (?) naar Congo, alles kan, alles mag, maar een beoordeling, GPA, of hoe je het ook noemt, is er niet. Zonder beoordeling zou ik mij ook niet haasten om 'deftig' Nederlands te leren spreken, de taal van de meerderheid in dit mooie land ...,

Loon naar werken, en sorry, hospitalen bezoeken, helicopter vliegen boven Laken of publicitaire optredens in royaltie-programma's noemt ik niet werken.
                  Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

Over Prins Filip zijn handelsmissies. Met alle respect maar dat is dan ook werk van een heel ander kaliber. Hersenloos bandwerk doen of intellectueel werk is iets heel anders.
                    Wat door insiders bevestigd wordt.

En ja, ik heb het ook niet zo op ons koningshuis, maar een president en zijn aanhang mag ook iets kosten.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
                      Er werken ook ingenieurs in suikerfabrieken, worden die niet goed betaald ?
                      Iemand aan de band zal inderdaad minder verdienen, en met de contracten van 50 jaar geleden zal het pensioen ook niet al te hoog zijn. Als deze dame dan op pensioen gaat, wie gaat die dame dan nog legaal aannemen om te kuisen ? En geloof mij, deze dame zal niet in het zwart gaan kuisen omdat ze zich anders verveelt ...

Uw opmerking ivm hersenloos bandwerk vind ik laag, zonder deze arbeiders geen (luxe)artikelen aan een redelijke prijs.

Een werkende mens, een minister, een president, allen worden deze beoordeeld op hun prestaties, niet goed, daar is de deur, of niet meer verkozen ...
                      Koningen en aanhang worden vergoed voor bepaalde taken uit te voeren, maar het resultaat heeft geen invloed op de verloning, eg. slecht of goed handjes schudden, in goed of gebrekkig Nederlands een verhaaltje voorlezen, een al of niet goedgekeurde missie (?) naar Congo, alles kan, alles mag, maar een beoordeling, GPA, of hoe je het ook noemt, is er niet. Zonder beoordeling zou ik mij ook niet haasten om 'deftig' Nederlands te leren spreken, de taal van de meerderheid in dit mooie land ...,

Loon naar werken, en sorry, hospitalen bezoeken, helicopter vliegen boven Laken of publicitaire optredens in royaltie-programma's noemt ik niet werken.
                      Dat deze dame gaat/ging werken om genoeg te verdienen heb ik zeker respect voor enkel de manier waarop kan ik niet waarderen, illegaal, in het zwart werken om uw pensioen aan te vullen is tegen de wet en valt niet goed te praten. Indien ze te weinig pensioen krijgt, is dit een totaal andere discussie. Als dat te weinig is, dan moet dat mss omhoog? Anyway, het zal wel boven het wettelijke minimum zijn, dan heb je het niet breed, inderdaad, maar daar kan je van leven. Dat weet je zelf ook als je begint als arbeider.

Hersenloos bandwerk, dat is idd nodig, ook al wordt het steeds meer geautomatiseerd en ik heb niet meer of minder respect voor de mensen die dat doen dan voor een universitair. Echter, veel moet je nadenken om bandwerk te doen, vandaar `hersenloos'. Je moet niet nadenken, je moet simpele taken uitvoeren. Dit is handenarbeid en een heel ander type job dan bvb een ingenieur. Welke job zwaarder is, hangt er een beetje vanaf, de de arbeider doet saai, vermoeiend werk, maar de ingenieur werkt wel een heel stuk meer dan 8 uur per dag...

Tja, een beoordeling en zo hun loon afhankelijk maken... Dat kun je doen, maar wie gaat dat dat weer beoordelen? Ga je daar een speciale commissie voor oprichten of bij de federale verkiezingen een extra vakje laten maken?

De taken die het koningshuis lijken soms niet zo diepgaand, maar je mag niet vergeten dat deze mensen daar niet voor gekozen hebben. Het koningshuis heeft de laatste eeuw steeds minder en minder macht gekregen, deze is overgedragen naar het volk. Ze hebben meer een protocolaire functie. Dit is ook nodig, als je naar het buitenland gaat, gaan er veel meer deuren open voor de prins van België dan voor de CEO van Bekaert om een voorbeeld te noemen.

Er zijn ministers die slechter Nederlands spreken dan de leden van het koningshuis... Het moet ook gezegd worden, dat Franstaligen, ook in Frankrijk, gewoon over het algemeen moeite hebben om Germaanse talen te spreken. Fransen die Engels praten klinkt ook niet fantastisch... Bij het koningshuis is het accent er niet, maar het accent van de Vlamingen in het Frans is ook niet altijd perfect.

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Wat door insiders bevestigd wordt.

En ja, ik heb het ook niet zo op ons koningshuis, maar een president en zijn aanhang mag ook iets kosten.
                      Idd, en alle ex-presidenten krijgen ook pensioen. Dat is ook een stuk hoger dan de dotatie van Laurent of Astrid, ik denk dat we dus eigenlijk nog wel geld besparen Ik ben van mening dat een president even goed/beter zou zijn, maar je kan het koningshuis niet van de ene dag op de andere buiten smijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                        Naar 't schijnt was Leopold III ook een fervent fotograaf.
                        Er is ooit een tentoonstelling van geweest.

G
                        http://forum.belgiumdigital.com/f6/o...ml#post3406969

http://www.lannoo.be/content/lannoo/...359&fondsid=10
                        Last edited by Wim.Vanmaele; 19 januari 2012, 20:54.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                        X