Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    @maite
    Ik denk niet dat ik de daders hier op BD zal moeten zoeken. Althans nu nog niet, maar misschien bij de nieuwkomers van de volgende maanden, als ze om een handleiding over het apparaat vragen.
    Groetjes,
    Erik

    Comment


    • #47
      Erik

      Ik had de topic in eerste instantie al gezien, maar verder niet meer gevolgd. Ik heb hem ook nu niet helemaal doorgelezen, maar ik wou even inpikken op dat "hangslot" van jou en wat ik in een andere post ook las in verband met vermelden van je locatie/woon plaats.

      Onlangs wist een kennis, die in fotografiemateriaal handelt, mij te vertellen dat hij van enkele klanten had gehoord dat ze relatief kort na hun aankoop bestolen waren of dat men had geprobeerd om bij hen in te breken. De meeste (alle) "slachtoffers" waren ook lid van een of ander forum, waarop ze over hun aankoop hadden gecommuniceerd. Sommigen waren kort voordien ook gecontacteerd in verband met een mogelijke tweedehandsaankoop. (Zo van "Ik ben geïnteresseerd in jouw lens; kan ik morgen langskomen?" "Nee, morgen ben ik niet thuis...")

      Blijkbaar zijn er dus wel mensen die het net afschuimen op zoek naar "dure signatures". Ik heb hier in elk geval mijn signature "aangepast", ook al had ik toen het gevoel dat het een indianenverhaal was. Laten we hopen dat er niet te veel gelijkaardige gevallen meer volgen.

      Succes met je schadeclaim bij de verzekering.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #48
        Kijk, je kunt het natuurlijk nooit 100% onder tafel houden welk merk en model camera je gebruikt. Al was het maar om bij fotos aan te geven met wat voor middel ze gemaakt zijn. Toch vind ik camera outfit (dank voor de term 'glas servies') als signature iets te makkelijk voor heren/dames slechterikken.

        Locatie kan men wel makkelijk ruim stellen.
        Trouwens keuze uit 65 boxen is slechts een kwestie van doorwerken voor boeven. Zelf meegemaakt, dat het nachttuig alle fietsbox sloten de nek om hadden gedraaid, iedereen z'n fiets was weg. Niemand van de 11 direkt omwonende (inclusief ik) had iets gehoord...
        Heftige sloten in straat zicht is ook weer niet de oplossing, want dan weet men al gauw dat er iets kostbaars te halen valt.

        Comment


        • #49
          Originally posted by aqw0
          @maite
          Ik denk niet dat ik de daders hier op BD zal moeten zoeken. Althans nu nog niet, maar misschien bij de nieuwkomers van de volgende maanden, als ze om een handleiding over het apparaat vragen.
          Groetjes,
          Erik
          'k Heb me vandaag als nieuwkomer aangemeld. Vind het niet zo'n leuke suggestie van jou, Erik.

          Gertio

          Comment


          • #50
            @Greito,
            't Was maar een grapje. Of had je de smilie nog niet gezien.
            Ik vraag me steeds af waarom de mensen zich altijd zo geviseerd voelen.

            Groeten,
            Erik

            Comment


            • #51
              Originally posted by aqw0
              @Greito,
              't Was maar een grapje. Of had je de smilie nog niet gezien.
              Ik vraag me steeds af waarom de mensen zich altijd zo geviseerd voelen.

              Groeten,
              Erik
              om met als eerste post een slechte intrede te maken messchien?
              canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

              please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

              Comment


              • #52
                't Is erg, 't is erg.
                Een vriend van mij die in Lint woont moetst in twee jaar tijd twee inbraken verwerken.
                Nooit meer iets van gehoord, natuurlijk.
                Het zou mij echt plezier doen als deze dader bij de kraag gevat zou worden.
                Maar goed, zal wellicht maar wishful thinking zijn.
                Hopelijk win je de lotto of zo.
                http://pieterbie.skynetblogs.be

                Comment


                • #53
                  Hallo
                  Even vraagje tussendoor: welke verzekeringen kunnen gebruikt worden voor fototoestellen. Ben ooit gaan navragen voor mijn Nikon D100 (zo eentje van 3000 euro twee jaar geleden) en toen kon het volgens een hele reeks maatschappijen niet (tenzij bij autoverzekering bij OMOB kon het wel, maar zat dan wel weer juist bij de verkeerde maatschappij). Voor de rest wel nog via bijzondere verzekeringen, maar wel peperduur.
                  Groeten
                  Filip
                  Filip

                  Comment


                  • #54
                    Ben mij gisteren ff gaan informeren bij mijn bank/verzekeringen kantoor (HBK) ivm de toekomstige aankoop van mijn volgend speelgoed (Nikon D70). De prijzen vielen mij nogal mee. Als partikulier kost een all-in voor Europa €40.00 per €1000 (wereldwijd ed. ook mogelijk). Zo zou mijn EOS300D met tas, statief en andere rommel (aankoopprijs ong. €2000) mij jaarlijks €80.00 + taksen hebben gekost. Fu.k, had ik het maar geweten.

                    Groeten,
                    Erik

                    Comment


                    • #55
                      40 euro / 1000... Da's niet zo goedkoop... Dat betekent dat je 1 keer in de 25 jaar bestolen mag worden... van de volledig verzekerde waarde om even duur uit te komen... Is dat een verzekering tegen nieuwwaarde? Of hebben die een waardedalingstabel?

                      Als je natuurlijk vrij snel na aankoop bestolen wordt... dan zeg je makkelijk... had ik het maar verzekerd... Misschien nog niet zo'n slecht idee om de eerste twee of drie jaar zo'n verzekering te nemen... Maar eigenlijk zou het niet mogen moeten...

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Koen_vervoort
                        40 euro / 1000... Da's niet zo goedkoop... Dat betekent dat je 1 keer in de 25 jaar bestolen mag worden... van de volledig verzekerde waarde om even duur uit te komen... Is dat een verzekering tegen nieuwwaarde? Of hebben die een waardedalingstabel?
                        Is dit niet met elke verzekering zo??? Omnium wagen, brandverzekering, hospitalisatie, gewaarborgd inkomen ....

                        Ja, verzekeringen kosten geld. Maar ik betaal ze liever en hoop ze nooit te gebruiken, dan ze niet te hebben en dan binnen een jaar te zeggen : "had ik nu maar zo'n verzekering" ...
                        http://www.vannecke.be
                        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                        Comment


                        • #57
                          Het is met zoals een omiumverzekering. All-in waarborcht alles, dus niet alleen diefstal, maar ook (eigen lompheid )moest het apparaat vallen ed.
                          Het eerste jaar krijg je de 100% waarde terug. De volgende jaren varieert de te betalen premie naargelang de cataloguswaarde van het toestel, en krijg je op die basis je eventuele uitkering.
                          Duur..., ja, als er nooit wat misgaat ja.

                          Groeten,
                          Erik

                          Comment


                          • #58
                            Allen,

                            Deze reactie is voor aqw0 misschien rijkelijk laat, maar desalniettemin is de info wel interessant om weten.

                            Dit weekend zijn wij eventjes bij de bank langs geweest om info te krijgen omtrent verzekeringen tegen dit soort gevallen. Nu blijkt dat er in onze brandverzekering ook een diefstal verzekering is opgenomen a rato de helft van het verzekerde kapitaal (dieven kunnen nu eenmaal niet alles meenemen wat los en vast zit...).
                            Deze diefstal polis omvat onder dergelijke gevallen (er moeten natuurlijk wel sporen van braak van, en een aangifte bij de politie). Deze polis geldt bvb ook als er in je vakantiehuis of in de hotelkamer zou ingebroken worden (zelfde regels: braaksporen, of misschien evt verdenking van personeel?).
                            In je auto en op straat heb je echter wel pech met die verzekering, en ook een diefstalverzekering op je wagen dekt niet de spullen in de wagen (alleen de wagen zelf).

                            Men heeft ons ook verteld dat het interessant is een lijst met de inventaris op te maken (serienummers, aankoopdatum, nieuwwaarde) en deze laten opnemen in je dossier. Dit hoeft niet voor de spullen die iedereen in huis heeft (TV, wasmachine, ...) maar wel voor spullen die buiten het normale liggen (bvb niet voor een gewoon camera met één lensje, maar wel voor meerdere toestellen met dure lenzen bvb.). Het is ook interessant van foto's bij spullenlijsten te voegen. Op die manier is er later met de verzekering niet veel discussie mogelijk, want alles was geregistreerd.
                            Langs de andere kant is er dan weer op een extra plaats geweten wat je allemaal in huis hebt, en mensen zijn soms wel eens loslippig (om nog niet te spreken over een mogelijke inbraak in hun kantoor.... alhoewel men dan wel andere dingen zoekt vermoedelijk)

                            Je moet wel rekening houden met waardedalingen per jaar (5% per jaar voor elektronisch materiaal). Het heeft ook weinig zin van de liegen over de leeftijd, want dan heb je weer problemen als je huis zou afbranden en men onderzoekt toch maar eens de resten...

                            Hopelijk is deze info voor iemand van nut.
                            Het beste is dat je zo weinig mogelijk vrij geeft welke apparatuur je hebt (postings, signatures,...) en zo weinig mogelijk info omtrent je woonplaats, adres, telefoonnr.

                            Misschien een hint aan Christian: beperk de persoonlijke info die zichtbaar is in de memberlist tot het absolute minimum, dus enkel woonplaats, of zelfs dat nog niet...

                            Comment


                            • #59
                              Spacemanbow: wat ook wel een verschil is met een "echte" kostbaarhedenverzekering is dat jij nu alleen voor diefstal bent verzekerd, terwijl bij een kostbaarhedenverzekering vaak ook het beschadigen (laten vallen) van apparatuur is meeverzekerd.
                              www.lowspark.nl

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by aqw0
                                De nacht tussen 2 en 3 maart is er bij ons ingebroken met als gevolg dat mijn toestelletje en toebehoren verdwenen zijn.
                                @aqw0
                                - heb je ondertussen al meer nieuws?
                                - waren er nog andere dingen zoek na die inbraak (ik denk aan bvb juwelen, geld, ed.)? Indien niet is de kans groot dat ze je kenden en dat ze wisten wat er bij jouw te zoeken viel...
                                - ben je naar de verzekering geweest. Brandverzekering moet zoiets normaal dekken. Ten minste, als het een goede verzekering is.
                                - in elk geval, hierbij mijn steun. Mij hebben ze ooit mijne brom gestolen. 'tWas een oud vehikel, maar elke dag te voet naar het werk is ook niet plezant... Ik weet hoe je je moet voelen...
                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X