Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

    Als je ziet dat de verkoper met PASSIE over zijn HOBBY spreekt, dat geeft toch ook wel wat.

    Dan zie je dat hij niet enkel iemand is die opkoopt en verkoopt.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #47
      Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      voor zover ik het begrepen heb kan een professioneel fotograaf (een handelaar dus in diensten en/of goederen) materiaal dat hij niet meer gebruikt verkopen in 'aangeboden'...
      waar is dat te lezen in de reglementen, kan het niet zo snel vinden..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        waar is dat te lezen in de reglementen, kan het niet zo snel vinden..?
        grt,bouk.
        BD reglement
        6. Adverteerders en handelaars op Belgiumdigital

        - In de koopjeshoek wensen we geen systematische activiteit van handelaars.
        daaruit maak ik op dat occasionele activiteit van handelaars geen probleem is.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #49
          Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          daaruit maak ik op dat occasionele activiteit van handelaars geen probleem is.
          Euh... was dat nu niet net het punt van zowel bouk als ik? Het gààt ons niet om een fotograaf die zijn 1D Mk III verkoopt omdat ie een Mk IV aangeschaft heeft. Het ging 'm wèl om mensen die ènkel in deze rubriek, met de regelmaat van een klok, zaken gaan aanbieden.
          Het weze toch duidelijk dat men hier niks heeft tegen een zelfstandige die iets verkoopt. Wèl tegen mensen die dit forum enkel gaan gebruiken om een (al dan niet officieel) handeltje te gaan drijven. Wanneer je in 1 maand tijd verschillende body's en meerdere lenzen van verschillende merken gaat aanbieden, dan is er toch iets loos, niet?
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #50
            Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Volledig mee akkoord. Ik heb tot mijn tevredenheid en die van de respectieve kopers en verkopers verschillende lenzen en accessoires verkocht en gekocht.
            Als je goed het aanbod leest en de historiek van de verkoper nagaat en dan nog eens het toestel of de lens summier kunt uitproberen, kom je zelden bedrogen uit.

            En soms is de koper niet meer geinteresseerd (omdat het toestel hem niet bevalt of hij bij nader inzien de prijs toch wat hoog vindt) of heeft de verkoper genoeg aanbiedingen, en wil hij daarom niet echt veel tijd meer investeren.

            Groeten

            Peter
            Zelfs dan is het niet zo moeilijk om dit alsnog op een beleefde manier aan de potentiële koper te laten weten. Of kunnen we het begrip beleefdheid meteen uit ons woordenboek gaan schrappen?
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #51
              Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

              Deze discussie gaat nergens naartoe; steeds maar in het rond. Een paar stellingen:
              • Het is niet verboden om enkel maar in Aangeboden/Gezocht actief te zijn.
              • Wij kunnen enkel maar een handelaar verbieden te posten (of dus zijn posts verwijderen), als zwart op wit kan aangetoond worden dat hij een handelaar is, b.v. een handelsregister heeft. Iemand die enkel maar waren aanbiedt in onze Aangeboden-hoek is nog geen handelaar.
              • Een sluitend systeem is zeer moeilijk, of onmogelijk te vinden. BD houdt de Aangeboden/Gezocht subfora in stand omdat deze populair zijn, in vele gevallen een aantrekking naar het forum bieden, en bovendien als een dienst aan de BD-leden.
              • Als [Mods] houden wij een druk bezocht subforum nog nauwlettender in de gaten dan een minder bezochte, wees daar maar zeker van. Maar kopen en verkopen van tweedehandsmateriaal is een zaak van vertrouwen. In het verleden heb ik al enkele keren mijn "checklist" gegeven of ik al dan niet op een aanbod zal ingaan. Ieder van jullie moet dat voor zichzelf uitmaken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #52
                Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Euh... was dat nu niet net het punt van zowel bouk als ik? Het gààt ons niet om een fotograaf die zijn 1D Mk III verkoopt omdat ie een Mk IV aangeschaft heeft. Het ging 'm wèl om mensen die ènkel in deze rubriek, met de regelmaat van een klok, zaken gaan aanbieden.
                Het weze toch duidelijk dat men hier niks heeft tegen een zelfstandige die iets verkoopt. Wèl tegen mensen die dit forum enkel gaan gebruiken om een (al dan niet officieel) handeltje te gaan drijven. Wanneer je in 1 maand tijd verschillende body's en meerdere lenzen van verschillende merken gaat aanbieden, dan is er toch iets loos, niet?
                wat kan mij t schelen waar t jou om gaat. Bouk vroeg mij om te verduidelijk waar ik vond dat handelaars mogen kopen en verkopen op t forum. Ik heb hem een antwoord gegeven.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #53
                  Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Deze discussie gaat nergens naartoe;....... BD houdt de Aangeboden/Gezocht subfora in stand omdat deze populair zijn, in vele gevallen een aantrekking naar het forum bieden, en bovendien als een dienst aan de BD-leden.
                  juist,,,,zie #34.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #54
                    Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                    Nog een soortgelijke draad, om aan te tonen dat we wat Aangeboden/Gezocht betreft, nog steeds in hetzelfde rondje draaien:
                    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #55
                      Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                      Eigenlijk is er niks echt fout gelopen.
                      Alleen komen de koper en verkoper niet overeen. In dit geval gaat het niet over de prijs of het geleverde goed maar wel om de ganse "dienst" er rond.
                      Waar zit dan het probleem? Dat de koper graag meer info had gehad en toch graag die lens aangeschaft had? Dat de verkoper een potentiële koper misloopt door zijn zeer beperkte "service"?

                      En waarom zou een gepassioneerde (hobby)fotograaf je opeens geen slechte lens kunnen verkopen? Stel dat er een defect aan dat objectief is en de gepassioneerde (hobby)fotograaf zit krap bij kas. Kan het best zijn dat die mooi gaat verzwijgen wat er mis is met dat stuk. Of vraagt die gewoon te veel voor een goed objectief.

                      Net zo goed kan je wel deftig materiaal aanschaffen bij het type verkoper "opkopen en verkopen". Nu zo'n handeltjes moeten op winst draaien, dus is de vraag of de prijs van de verkoper competitief is.

                      Tweedehands zaken kopen houdt altijd een zeker risico in. En hoe groter de bedragen, hoe meer oplichters actief zijn.
                      In dit geval moet je eigenlijk gelukkig zijn dat je zo'n beperkte service kreeg. Dit deed een belletje bij je rinkelen en je blaast de aankoop af. Goed toch? Of had je liever een super enthousiaste verkoper die je een defect objectief had aangesmeerd?
                      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

                      Comment

                      Working...
                      X