Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    ik snap het probleem niet

    1 de optische staat van een lens beoordeel je door de foto's die ermee genomen worden, niet door hoe de lens eruit ziet.

    2 de verkoper zit misschien in hetzelfde schuitje en heeft dan zijn geld ook snel nodig om ander materiaal te kunnen betalen.
    optisch
    1. met betrekking tot de manier waarop iets zich aan het gezichtsorgaan vertoont 2. met betrekking tot de werking van lichtstralen


    1. Ik denk dat wij alle 2 wel weten dat TS het woord optisch hier gebruikte in de eerste en niet in de 2de betekenis van hierboven. Maar het is natuurlijk leuk om TS op die manier eens op z'n plaats te proberen zetten...

    2. Ook al zit die verkoper in hetzelfde schuitje, dan nog is het een kleine moeite om 1 of meerdere foto's van het objectief door te mailen dacht ik? Wanneer een verkoper dat vraagt, dan doe je dat. Als blijkt dat de potentiële koper het objectief niet wil, omwille van hoe het er op het eerste zicht uitziet, dan kan je als verkoper direct verder met andere eventuele kopers. Simple comme bonjour, non? Je verliest mijn inziens weinig tot geen tijd met het doorsturen van een fotootje.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #17
      Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

      Ik heb hier enkel goeie 2e handsverkopers ontmoet ...

      Toen ik mijn 1D III wou kopen, paste het moment dat de verkoper voorstelde, me niet omdat ik toen moest werken. Dan heeft hij een paar weken moeten wachten, maar verkocht zijn toestel toch niet aan iemand anders.

      Idem voor mezelf toen ik een extender en een 135 mm f2 wou verkopen.

      Iemand die veel dingen verkoopt is ms louche, maar iemand die hier maar 1 post heeft gedaan en hier enkel zit om 1 lens te verkopen, ms ook.

      Uiteindelijk gaat het om duur gerief en wil je toch wel zekerheid ivm de staat van het materiaal.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        optisch
        1. met betrekking tot de manier waarop iets zich aan het gezichtsorgaan vertoont 2. met betrekking tot de werking van lichtstralen

        1 Dat zou ik als 'uiterlijke staat' omschrijven. Optisch heeft betrekking op het 'zien' -bij lenzen in het bijzonder over lichtbreking, sferische en chromatische aberaties en dergelijke meer- en niet op het 'eruit zien'. Als iemand mij vraagt om een bewijs van goede optische staat te leveren, mail ik een foto gemaakt met de lens. In het fotografie-jargon zou ik er nooit op komen dat iemand met optische staat het uiterlijk zou bedoelen.

        Wat jij daar bij 1 gevonden hebt gaat trouwen ook niet over uiterlijk, maar over het gebruik van optisch in uitdrukkingen als optisch bedrog, een optische illusie, een goede plaatsing van de meubelen en goed kleurgebruik vergroot de kamer optisch, als ik mijn tegels even scheef hang als het plafond is, is het optisch recht. Dat bedoelt men met '1. met betrekking tot de manier waarop iets zich aan het gezichtsorgaan vertoont'. Ofwel vertoont zich iets aan ons gezichtsorgaan zoals het is, ofwel anders dan het is door gebruik van 'optische' trucs. Deze jas is optisch in goede staat (als je bedoelt dat hij nog nieuw is) is toch niet helemaal juist als uitdrukking.

        2 ik vind dat om te beginnen geen kleine moeite en wie zal bewijzen dat het om de lens gaat die te koop is?
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

          Bij een vraag naar een foto van een te koop aangeboden produkt lijkt het mij wel logisch te zijn dat het gaat over een foto van de te verkopen lens en niet over foto's die gemaakt zijn met die lens.
          Het valt mij ook op dat er hier op BD slechts weinigen zijn die een foto van het te verkopen artikel (lens, camera, statief...) posten bij hun zoekertje. En dit op een fotografieforum!
          Soms staat er zelfs niet bij voor welk merk het artikel geschikt is (vb. Sigma lens, maar de vatting wordt niet vermeld).


          Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
          zijn laatste antwoord:
          Ik heb al kopers die onmiddellijk kunnen betalen.

          Wat is dit voor zever.
          Dat vraag ik mij ook af. Dan is het artikel toch minstens gereserveerd.

          Comment


          • #20
            Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

            Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
            ...Dan is het artikel toch minstens gereserveerd.
            Ook dat "vergeet" de verkoper vaak te vermelden in zijn topic.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

              Wat een gezaag..'

              Ik heb hier een tijdje en koelkast te koop gehad.
              3 keer kopers die afspreken en niet komen opdagen of ter plaatse komen en ineens maar de helft willen betalen.
              Ik reserveer niks meer, tenzij voor een paar uur, en ik ben daar ook duidelijk over.

              Het staat iedereen vrij iets te verkopen, als de methode je niet aanstaat heb jij vooral het recht om niet te kopen en verder te zoeken.
              Als je de (ver)koper niet vertrouwt, zoek dan gewoon een andere.

              Comment


              • #22
                Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Wat een gezaag..'

                Ik heb hier een tijdje en koelkast te koop gehad.
                3 keer kopers die afspreken en niet komen opdagen of ter plaatse komen en ineens maar de helft willen betalen.
                Ik reserveer niks meer, tenzij voor een paar uur, en ik ben daar ook duidelijk over.

                Het staat iedereen vrij iets te verkopen, als de methode je niet aanstaat heb jij vooral het recht om niet te kopen en verder te zoeken.
                Als je de (ver)koper niet vertrouwt, zoek dan gewoon een andere.
                Je hebt als eventuele koper wel recht op duidelijke informatie dacht ik...
                En mocht alles wat hier staat onzin zijn, dan had jij toch ook geen problemen met reserveren, en vermeldde je toch ook niet jouw slechte ervaringen?
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #23
                  Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Wat een gezaag..'
                  Het staat iedereen vrij iets te verkopen, als de methode je niet aanstaat heb jij vooral het recht om niet te kopen en verder te zoeken.
                  Op de meeste fora voert men regeltjes i.v.m. de methode in om niet te evolueren tot een tweedehandssite met de bijbehorende problemen.
                  Last edited by go4it; 3 december 2011, 13:14.

                  Comment


                  • #24
                    Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                    Over methodes om vermeende handelaars uit te sluiten is hier al veel over geschreven. Als er een failsafe methode zou bestaan, zou BD ze wel invoeren denk ik. Toch kan je zelf al wat filteren om de kans van zaken te doen met een handelaar te verminderen. Kijk eens na wat voor postprofiel de verkoper in kwestie heeft. Geen enkele post of commentaar, geen foto's maar toch veel koopjes? Dan gaat bij mij een belletje rinkelen. Dan is het een kwestie van afwegen hoe graag je het item in het zoekertje wenst aan te schaffen. Is het een uitzonderlijke lens, zelden te vinden en/of echt een koopje? Dan zullen veel potentiële kopers hun trots om niet te kopen van een "handelaar" snel inslikken en toch kopen.
                    Ook van de BD-VZW leden (die met hun groene bol voor de nickname) kan je wat geruster kopen. Daar zijn immers alle identiteitsgegevens van bekend. Zo zal je niet snel opgelicht worden, maar dit is geen garantie op een aankoop zonder fouten of defecten.

                    Overigens is een foto van het aangeboden fotospul weinig zinvol. Je moet er al haast met een vrachtwagen overreden hebben om schade te kunnen vaststellen. Ik heb hier zelf een kandidaat-koper over de vloer gehad voor een vorig toestel die de term "in nieuwstaat" wel héél letterlijk nam.

                    Kort samengevat: denk goed na over de aankoop en wees selectief. BD kan die keuze niet voor jou maken.


                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #25
                      Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                      Ik volg ook...
                      Ik ben hier nog niet zo lang als vele anderen, maar heb al redelijk wat tijd doorgebracht in de rubriek aangeboden, en gemergt dat er daar een aantal mensen zitten van wie het aantal posts juist even hoog is dan het aantal artikelen dat ze al te koop hebben aangeboden.
                      Straf dat sommige mensen blijkbaar een aantal keren dezelfde miskoop doen en dan telkens dezelfde lens "als nieuw" moeten verkopen.
                      Mensen die blijkbaar enkel fotomateriaal aanbieden daar koop ik zeker niet van.( aantal posts gelijk aan aantal anbiedingen)

                      Comment


                      • #26
                        Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Mensen die blijkbaar enkel fotomateriaal aanbieden daar koop ik zeker niet van.( aantal posts gelijk aan aantal anbiedingen)
                        Wel, zo simpel kan het zijn. Ik heb hier al meer dan eens melding gemaakt van personen die enkel in de rubriek Aangeboden posten. Wanneer daar melding van wordt gemaakt, dan kan een Mod dat heel eenvoudig checken, en desbetreffend lid gewoon bannen. Of dat gedaan wordt, daar heb ik geen zicht op. Gewoon nu en dan een steekproef doen onder de personen die in die rubriek posten kan ook al iets opleveren. Niemand beweert dat men die praktijken volledig kan laten ophouden en dat een mod zich nog enkel daar hoeft mee bezig te houden. Maar er kan denk ik wel al flink gesnoeid worden in dat soort leden, zonder daar echt moeite voor te doen.
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #27
                          Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                          Ik heb de laatste jaren een aantal lenzen gekocht en verkocht via Marktplaats en ook recentelijk nog aangekocht via BD. Ik denk dat ik nu de twee mooie lenzen heb die ik wilde hebben.
                          Waar ik eigenlijk het meest op let is de toon en stijl van de mailtjes. Al vrij snel krijg je daar een goed gevoel over of juist niet.
                          En ik heb zowel de lenzen die ik kocht opgehaald of laten opsturen als de afstand mij te groot was en bij mijn verkopen idem dito.

                          Ik vind het een pracht wijze van aan- en verkopen.
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                            Ik heb de laatste jaren een aantal lenzen gekocht en verkocht via Marktplaats en ook recentelijk nog aangekocht via BD. Ik denk dat ik nu de twee mooie lenzen heb die ik wilde hebben.
                            Waar ik eigenlijk het meest op let is de toon en stijl van de mailtjes. Al vrij snel krijg je daar een goed gevoel over of juist niet.
                            En ik heb zowel de lenzen die ik kocht opgehaald of laten opsturen als de afstand mij te groot was en bij mijn verkopen idem dito.

                            Ik vind het een pracht wijze van aan- en verkopen.
                            Heel mooi verhaaltje, maar niet de essentie van de discussie...
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #29
                              Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Heel mooi verhaaltje, maar niet de essentie van de discussie...
                              Vind je? Ik heb het over de toon en aard van een te voeren emailwisseling met betrekking tot de aan- of verkoop van bijvoorbeeld lenzen en als ik het bericht van de TS goed gelezen heb denk ik dat als ik de TS geweest zou zijn geweest dan zou ik uit de stroef lopende email wisseling en het onbeantwoord blijven van relevante vragen genoeg info opgemaakt hebben om van de aankoop af te zien.
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                                Heel mooi verhaaltje, maar niet de essentie van de discussie...
                                mij leek het net te gaan over hoe de conversaties tussen koper en verkoper verlopen.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X