Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotogenieke plekken op Texel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fotogenieke plekken op Texel?

    Veel zal afhangen van het vervoermiddel waarvan je gebruik wil maken. Zie kaart van Texel.
    http://www.texeltoer.nl/panoramas/e/...&help=0&f=80.0
    Als je in het Noorden bent aan de overzet en je wil vandaar uit naar Oudeschild om met de boot mee te varen kom je er niet met stappen alleen. Er zijn bussen die je kan gebruiken om je van de ene plaats naar de andere te brengen mits wat stappen naar de bushalten die je best op voorhand even kan opzoeken. Ook fietsverhuur is mogelijk, maar steeds veel wind waar je rekening moet mee houden.
    De plaats waar de veerboot aankomt ligt in de dichtste nabijheid van de Mokbaai wat je misschien wel te voet kan bereiken. Voor alle andere plaatsen vrees ik dat je aan vervoer moet zien te komen. Ik dacht van Zuid naar Noord dat we hier spreken over een 30 km. Van Oost naar West dacht ik een 9km ongeveer.
    Een dag is echt te weinig om Texel te ontdekken, je kan beter vertrekken met 1 doel en een volgende keer een ander doel nemen. Wat de zeehonden betreft op zee kom je meestal mm. te kort om ze dichtbij te hebben. Ik heb zowel vanaf de boot als in Ecomare de zeehonden gefotografeerd, geen enkel beeld voldoet echt aan mijn verwachtingen.
    Oei, ik zie na het posten dat Brombeer "zijn" eiland even groot is maar de meningen over mm. niet hetzelfde zijn.
    Last edited by Anaisje; 23 oktober 2011, 18:47.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #32
      Re: Fotogenieke plekken op Texel?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      nou......?
      aan èèn kant hoor, aan de andere kant gaat het er net zo hard weer af.
      grt,bouk.
      Potvolblomme Bouk...hebben die Tesselaars me weer blazen wijsgemaakt...??? Mijn vader zei het me vroeger altijd al...als nen "Ollander" u niet gekl**t heeft is het omdat hij het vergeten is

      StePicture: hierbij enkele sfeerbeeldjes (niet ter beoordeling...)

      -Kerkje Den Hoorn (Juist...de kerk staat schuin en volgend jaar bijten de lantaarnpalen in het gras )
      -Sfeerbeeldje Oudeschild
      -Ook dit is Texel (Kokmeeuw met jongen)
      -Dorstig weer (Vuurtoren)
      -Robben zien en bezoek aan marinehaven Den Helder
      -Garnalensleper die ook de robbenbanken aandoet
      -Uiteraard de hoofdrolspelers
      -The Dutch version of Man of Honnor....

      Misschien toch zoals Anaisje zegt...of meerdere keren gaan of een langer verblijf...
      En nu geef ik het echt op hoor....

      groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #33
        Wederom hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.
        Ik denk et inderdaad over om het op te splitsen in meerdere dagen. Want anders gaat het veel te gehaast en dat is zonde.

        Bedankt ook voor de foto's! Mooi ook, en inspirerend ook!

        Ik denk dat ik een rondvaart en een bezoekje aan de vuurtoren in een dag wil stoppen, en het natuurgebied een andere keer zal gaan doen.

        Groetjes,

        Verzonden met Tapatalk op Samsung Galaxy S II
        Mijn portfolio website:

        Comment


        • #34
          Re: Fotogenieke plekken op Texel?

          Oorspronkelijk geplaatst door StePicture Bekijk bericht
          Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn, die ervaring hebben met deze boottocht:
          Bij Zeehonden Texel bieden we de leukste Zeehondentocht op Texel, met zeehonden garantie! Ga mee zeehonden kijken op Texel met Het Sop Zeehondentochten


          Is er een grote kans dat je inderdaad zeehonden ziet?
          Want hoelang loop je in Ecomare gemiddeld? Is dat een uur, dat je alles gezien hebt, of 2 uur... iemand een schatting?
          Je moet gaan als het eb is, anders is er geen zeehond te zien. Die zandbank waar ze op
          komen zonnebaden en zo, die staat bij vloed grotendeels onder water. Ze zeggen dan
          wel daar en daar zie je ze zwemmen, kijk. Kijk goed. Kijk heel goed. Met veel geduld
          en nog meer geluk zie je dan een zeehondenkop boven water komen.

          Comment


          • #35
            Re: Fotogenieke plekken op Texel?

            Nou, heb gebeld met alle twee de boottochten. De Tx35 gaat niet door, want volgens de man die ik aan de telefoon had, was het een fout op de website, dat er zondag een boot ging.

            De mensen achter 'het sop' zijn precies met vakantie, stond ineens van de week op de website.
            Ik denk dus dat ik een bezoek ga brengen aan Ecomare. Daarna ga ik door naar de Cocksdorp. En ga ik fotograferen rond de vuurtoren. Mocht ik nog wat tijd over hebben, bekijk ik dan wel wat ik wil gaan bezoeken. IK wil in ieder geval het in twee verschillende dagen verdelen, waarvan dag 1 dus zondag plaatsvindt. Ik ben erg benieuwd, en zal na mijn bezoek de link met foto's zeker delen!

            gr. Stefan
            Mijn portfolio website:

            Comment


            • #36
              Re: Fotogenieke plekken op Texel?

              Nou, afgelopen zondag was het zover...mijn dagje Texel...
              Het was helaas geen super weer, maar ja, dat weerhield me er niet van om flink te gaan schieten. Ik had in totaal 499 foto's geschoten om precies te zijn, en daarvan zijn er nu zo'n 150 over gebleven. Van die 150 foto's heb ik er zo'n 55 op internet gezet....

              Ik zou het erg tof vinden als jullie feedback zouden willen geven, want daar kan ik weer veel van leren!

              Zie hier de foto's:


              Groetjes,
              Stefan
              Mijn portfolio website:

              Comment


              • #37
                Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                Oorspronkelijk geplaatst door StePicture Bekijk bericht
                Nou, afgelopen zondag was het zover...mijn dagje Texel...
                Ik had in totaal 499 foto's geschoten om precies te zijn..

                Zie hier de foto's:
                (499) schiet ik geen eens in een heel jaar.
                maar als je maar genoten hebt.
                zitten mooie opnamen tussen op die link.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                  Ik zie inderdaad dat je het weer blijkbaar niet mee had. Jammer.
                  Je hebt de zeehonden in ecomare tamelijk mooi in beeld gebracht...zodat het niet te danig veel opvalt dat ze in een bassin zitten.
                  Ik zie zelfs dat je nog een oude bekende van me tegen gekomen bent
                  Als je beoordelingen wenst ga je ze toch hier op BD moeten posten hoor.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                    Hahaa, die zwaan komt me inderdaad bekend voor!
                    Ja, goed idee. Ik zal er een paar posten op het forum.

                    En inderdaad, klopt ... was van te voren wel bang dat het tegen zou vallen omdat ze in een bassin zitten, maar gelukkig is dat niet echt bij allemaal te zien!
                    Mijn portfolio website:

                    Comment

                    Working...
                    X