Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotogenieke plekken op Texel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotogenieke plekken op Texel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
    Enfin, te veel om op te noemen Texel is rondom rond heel mooi...Het enige wat je echt nodig hebt is een streepje zon.


    en dat is heel vaak hoor..
    Texel heeft de meeste zonuren van Nederland.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Fotogenieke plekken op Texel?

      Heel mooi om pastorale plaatjes en zonsop- en ondergangen te fotograferen, maar in het
      geheel vond ik het behoorlijk saai. Al zal dat wel aan mij liggen.

      Comment


      • #18
        Re: Fotogenieke plekken op Texel?

        Wederom bedankt voor jullie antwoorden.

        Het is jammer dat ik maar een dagje heb ivm werk en school... maar in die dag wil ik graag zoveel mogelijk van het eiland zien. Het is wel zo, dat ik echter pas 10:50 op het eiland sta. Omdat ik met de trein enzo zit. Wellicht dat ik om kwart over vier 's nachts al de trein pak, en dan ben ik er rond 09:50. Die kans is er zeker.

        Ik zag net ook, dat de wintertijd precies ingaat, wat dus inhoudt, dat evt zondag 30 oktober, waar mijn voorkeur naar uit gaat, de zon precies een uur eerder ondergaat, waardoor ik dus iets korter te tijd heb. Beetje jammer.

        Waar kan je op Texel het beste zeehonden fotograferen, en waar heb je de meeste kans om ze te zien? Is dan zo'n boottocht een aanrader, of is de kans dat je niets ziet vrij groot? Want dat Ecomare lijkt mij minder om te gaan fotograferen, omdat je dan het verblijf bijvoorbeeld ook hebt op de foto, is toch minder natuurlijk. Of heb ik er een verkeerd beeld van?

        Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
        Mijn portfolio website:

        Comment


        • #19
          Re: Fotogenieke plekken op Texel?

          Als jer zo graag zeehondjes wilt fotograferen, ga dan naar Pieterburen toe.
          En anders op het wad he, onder begeleiding van een gids. Trek er dan maar een week voor uit
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

          Comment


          • #20
            Re: Fotogenieke plekken op Texel?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Militair Oefen Kamp.
            grt,bouk.
            Wel een schuttersputje graven dan
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

            Comment


            • #21
              Re: Fotogenieke plekken op Texel?

              Jij bent moeilijk tevreden te stellen hé

              Twee soorten tochten vanuit Oudeschild.
              Ofwel ga je garnalen slepen ofwel bezoek je de marinehaven van Den Helder van op het water. Beide rondvaarten passeren de natuurlijke habitat van de Zeehonden. Met wat geluk liggen ze op een zandbank te zonnen...
              Doe je dat met een garnalensleper krijg je van de vissers er nog een paar "krachttermen" erbij omdat ze door hun bescherming en groot aantal de Waddenzee leeg eten...(TX10 Emmie) (Best zoomlensje meenemen)
              In ecomare zitten ze inderdaad in een totaal nieuw basin.(In mei nog volop in opbouw)

              Terwijl we toch bezig zijn...je moet zeker eens met een sportvliegtuigje het eiland overvliegen (opstijgen van de grasmat in Eierland)...
              je kunt natuurlijk ook uit zo'n vliegtuigje springen...maar als dat geen tandemsprong is krijg je wel eerst drie dagen opleiding....

              En neen, prijzen ken ik niet meer En ja nu is m'n reisbrochure leeg
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #22
                Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                En anders Harderwijk ...
                Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                Comment


                • #23
                  Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                  Haha,
                  Bedankt voor jullie antwoorden.
                  Nja,ik wil gewoon zoveel mogelijk leuke dingen doen in toch wel een krappe tijd. Dus moet een beetje weten wat en hoe, uit eigen ervaringen.
                  Ik moet nog even kijken hoe en wat ik het ga doen, ga sowieso naar de opstapplaats van de veerboot van Texel-Vlieland, Daar is zo'n mooie opstapplaats ideaal voor foto's. Van daar uit wil ik naar de vuurtoren lopen en dan door naar een natuurgebied met de duinen. De zeehonden moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen.

                  Mochten jullie nog meer suggesties hebben, hoor ik het graag!
                  Mijn portfolio website:

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Heel mooi om pastorale plaatjes en zonsop- en ondergangen te fotograferen, maar in het
                    geheel vond ik het behoorlijk saai. Al zal dat wel aan mij liggen.
                    Waarom verraadt u dan in welke richting op Texel de de zon opkomt en ondergaat?
                    Ik hebt het ook niet op die standdaard plaatjes en de enige zonsopgang die ik ooit gefotografeerd heb was een jaar geleden tijdens een zonsverduistering in oostenlijke richting.

                    Wat, Texel betreft, let hier ook op: https://picasaweb.google.com/1124899...90262433061330
                    Last edited by Binnenuit; 23 oktober 2011, 09:13.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Waarom verraadt u dan in welke richting op Texel de de zon opkomt en ondergaat?
                      ?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Waarom verraadt u dan in welke richting op Texel de de zon opkomt en ondergaat?
                        Eerlijk gezegd weet ik niet waar op Texel de zon op- of ondergaat? Dus die tip kan niet
                        van mij komen. Van Bouk misschien. Die is op de hoogte van zo'n dingen. Ik weet dat
                        niet eens van Brugge.
                        En o ja, Texel is best wel mooi, landelijk, pastoraal. Je hebt er bovendien een paar leuke
                        dorpjes. Aardige mensen. Heerlijke fietspaden. Je kunt er zelfs met een oude boot naar de
                        zeehondjes gaan kijken die daar op hun rug liggen te liggen en kuieren en wandelen tot je
                        door je beste schoenen heen zit.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                          Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn, die ervaring hebben met deze boottocht:
                          Bij Zeehonden Texel bieden we de leukste Zeehondentocht op Texel, met zeehonden garantie! Ga mee zeehonden kijken op Texel met Het Sop Zeehondentochten


                          Is er een grote kans dat je inderdaad zeehonden ziet?
                          Want hoelang loop je in Ecomare gemiddeld? Is dat een uur, dat je alles gezien hebt, of 2 uur... iemand een schatting?

                          Voor mijn dagje Texel, heb ik een 70-300 mm lens kunnen lenen van iemand. Verder heb ik mijn 18-105 mm lens tot beschikking. Dat is dus best wel nice.

                          Thnx.

                          Groetjes,
                          Mijn portfolio website:

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door StePicture Bekijk bericht
                            ........

                            Is er een grote kans dat je inderdaad zeehonden ziet?
                            99%.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              99%.
                              grt,bouk.
                              +1

                              Als je in ecomare alle presentaties wilt volgen kun je daar je dag vullen...je kunt ook op 1 uurtje buiten zijn...wat je er zelf wil van maken...Er is zelfs een restaurant aan...dus jij bepaalt zelf hoeveel tijd je er wil spenderen. Grote menu...kleine menu
                              Wil je levende roggen strelen ? Of eet je ze liever op ? Wil de je zeehonden van onder water in hun basin zien ? Enz...
                              De 300mm moet volstaan voor de zeehonden in de Waddenzee.
                              Heb geen ervaring met de genoemde robbentocht...zoals voordien gesteld er zijn verschillende opties...En verschillende aanbieders. Je mag rekenen op ongeveer anderhalf tot twee u(u)r(en) varen...
                              Texel is grof gerekend 30 X 9 km met 120 km van de rijbaan gescheiden fietspad...
                              Je gaat wel zelf je keuze's moeten maken....Het eiland groeit nog ieder jaar...(verzanding)

                              Ik weet het ik ben onbetaalbaar

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                                ...
                                ....Het eiland groeit nog ieder jaar...(verzanding)
                                nou......?
                                aan èèn kant hoor, aan de andere kant gaat het er net zo hard weer af.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X