Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is "Lite " ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat is "Lite " ?

Er is helemaal niks mis met het initiatief

alleen is er enkel op gerekend dat het voor mensen is die de hele dag er kunnen zijn.

dan is het zeer zeker ongetwijfeld de moeite!
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Ik begrijp de organisatoren langs één kant wel, maar het lijkt mij toch niet zo'n strak plan...
      Het aanbod is vele malen minder dan vorige jaren en de prijs ligt een stuk hoger.
      Nee, je mag niet vergelijken maar als deelnemer doe je dat toch (dat noemt dan weer 'de realiteit').

Ik doe een kleine voorspelling :
      Er gaat zo weinig volk op afkomen dat, ondanks de verhoogde ingangsprijs, de kosten amper, maar waarschijnlijk helemaal, niet zullen gedekt zijn.
      Ik hoop van niet, maar ik denk het wel...
      Groeten Dirk
      Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
        Ik begrijp de organisatoren langs één kant wel, maar het lijkt mij toch niet zo'n strak plan...
        Het aanbod is vele malen minder dan vorige jaren en de prijs ligt een stuk hoger.
        Nee, je mag niet vergelijken maar als deelnemer doe je dat toch (dat noemt dan weer 'de realiteit').

Er gaat zo weinig volk op afkomen dat, ondanks de verhoogde ingangsprijs, de kosten amper, maar waarschijnlijk helemaal, niet zullen gedekt zijn.
        Eerlijk gezegd denk ik er ook zo over...
        Ook moeten de organisatoren er aan denken dat der niet alleen hard werkende mensen op af komen.
        Er zijn ook student fotografen en dan is de prijs van het ticket toch redelijk veel vind ik. Het lijkt me als student beter het geld van het ticket te investeren in lenzen...

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        En ik moet 3 sensors laten reinigen...
        Zoals andere als zeiden, tijd dat je het zelf leert denk ik?
        Er zijn genoeg filmpjes online die tonen hoe het moet .
        Het zal je nog is goedkoper uitkomen ook.
        Merci en groetjes
        Insta | Flickr | Facebook

Comment

Mijn vorige 500D heb ik zelf de sensor gereinigd, met als gevolg dat ik een nieuwe kon kopen :-). Dan geef ik liever 20 euro uit.

Op mijn 5D MII en 1D MIII staan geen grote sensorvlekken en je ziet het ook niet echt op de foto's. Enkel een paar stipjes.

Op de 500D staan wel wat meer vlekjes, omdat ik buiten in de natuur al wel eens een lens durf wisselen (van macro naar tele en omgekeerd).

Bij mijn 5D en 1D probeer ik zo weinig mogelijk lenzen te wisselen, naar bv een concert of festival pak ik ze dus ook allebei mee.

Mijn 500D mag afzien en vuil worden, die is niet zo duur.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Dus héél zeker komen hé

jaja

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Dit alles verwondert me helemaal niet.

Na de eerste BD live waren er heel positieve reacties (van de bezoekers) maar waren er ook negatieve reacties van sommige medewerkers/bestuursleden.
              Mijn reactie toen was ook van, heel leuk maar laat het toch wat speciaal houden en, zoals toen voor het 10-jarig bestaan, herhaal dit eens om de 5 jaar of zo.

Maar de positieve reacties waren sommigen van het bestuur een beetje in de bol geslagen en kost wat kost zou er elk jaar een nieuwe, betere BD-live komen... BelguimDigital had een nieuwe core business waarvor alles moest wijken.
              Eén van de redenen waarom ik ook mijn lidgeld niet langer wou betalen.

Zie hier het resultaat... maar ook zonder mij...
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik moet bekennen dat ik naar een soort van BD Live uitkeek omdat ik dan de stands zoals die van De Beukelaer (Lowepro, Pentax, enz) eens kon bezoeken, maar de workshops interesseren me eigenlijk niet ...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Met alle respect Filmar,

maar waar haal jij die prietpraat vandaan?
                  Als jij zelfevaluatie een negatieve reactie heet - en daar mee verwart - dan moet jij eens heel dringend gaan introspecteren en nadenken voor je wat schrijft.

In de bol geslagen?
                  Denk je nu echt dat wij onze vrije tijd aanwenden om activiteiten te organiseren die ons eigen ego strelen?
                  Man man man ... Je weet gewoon niet wat een organisatie als BDLive/Lite allemaal omhelst, laat staan de verantwoordelijkheden die we op ons nemen ...

Ik nodig je dan ook hoogst persoonlijk uit om te komen helpen voorbereiden en daarna op je eigen gouden wolkje te komen zitten om na te genieten van de behaalde eer en glorie, de gelouterde zelfverheerlijking ten top!
                  (tenminste nadat je dan ook hebt helpen opruimen ...)

En dat we het dit jaar anders aanpakken, dat is een bewuste keuze, ingegeven door tijdsgebonden factoren met o.a. een economische achtergrond.
                  Of neen, het is ons weer in onze bol geslagen uiteraard.

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht

... Na de eerste BD live waren er ... maar waren er ook negatieve reacties van sommige medewerkers/bestuursleden ...

Maar de positieve reacties waren sommigen van het bestuur een beetje in de bol geslagen en kost wat kost zou er elk jaar een nieuwe, betere BD-live komen... BelguimDigital had een nieuwe core business waarvor alles moest wijken.
                  Eén van de redenen waarom ik ook mijn lidgeld niet langer wou betalen.

Zie hier het resultaat... maar ook zonder mij...
                  Last edited by jaja; 18 september 2011, 21:09.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

er is IETS
                    en daar hebben mensen voor GEWERKT
                    misschien past het ONS niet helemaal
                    maar de zwijgende massa past het waarschijnlijk wel

Dus laat ons toch ietwat genuanceerder reageren en ook eens zeggen dat we blij zijn dat er mensen zich willen inzetten om met een initiatief naar voor te komen.
                    BDlive was een schot in de roos mijns inziens, maar misschien zijn er inderdaad wel mensen die eens iets anders willen.
                    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                      er is IETS
                      en daar hebben mensen voor GEWERKT
                      misschien past het ONS niet helemaal
                      maar de zwijgende massa past het waarschijnlijk wel

Dus laat ons toch ietwat genuanceerder reageren en ook eens zeggen dat we blij zijn dat er mensen zich willen inzetten om met een initiatief naar voor te komen.
                      BDlive was een schot in de roos mijns inziens, maar misschien zijn er inderdaad wel mensen die eens iets anders willen.
                      Een waarheid als een koe !
                      Zelf ben ik nog nieuw op het forum en ook van fotografie heb ik nog heel wat te leren.
                      Ik ben blij dat er mensen zijn die zo iets organiseren en dat is altijd een kwestie van keuzes maken en je kan nooit voor iedereen goed doen.
                      Ann
                      Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        En dat we het dit jaar anders aanpakken, dat is een bewuste keuze, ingegeven door tijdsgebonden factoren met o.a. een economische achtergrond.
                        Of neen, het is ons weer in onze bol geslagen uiteraard.

Jaja
                        Jaja,
                        Ik heb veel respect voor iedereen die aan het forum bijdraagt, zoals je wel weet.
                        Ik heb wel een bedenking bij BD Lite.
                        Was het niet beter geweest om de toegangsprijs te verlagen, en zo meer leden, en niet leden, te overtuigen om te komen?
                        Nu vallen veel leden uit de boot, enerzijds vanwege de afstand (+toegangsprijs), anderzijds omdat de vrouw/vriend(in) ook mee zouden gaan terwijl een workshop voor hen niet interessant is, maar ze er wel voor betalen als ze meekomen. Niet interessant omdat technische kant van fotografie hen niet interesseert.
                        Mijn vriendin, of vrouw zo je wil want we zijn ondertussen al 15 jaar samen, interesseert zich daar ook niet in, maar is wél mee gegaan naar Stalhille omdat mij dat interesseert, en we altijd samen op stap gaan. Ze heeft ook van de foto's genoten, en heeft er ook haar mening over, maar dat is anders dan als je zelf foto's neemt.
                        Als je dan ook nog meer buitenstaanders door de lagere toegangsprijs kan "binnen halen" (natuurlijk forumleden voorrang geven voor de workshops), zou de omzet wss een stuk hoger zijn, terwijl de BD leden, die nu ontevreden zijn vanwege de hoge toegangsprijs wél tevreden zouden zijn.
                        Just my 2 cents
                        Nikon D5100 + 18-105mm VR
                        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Kijk,

De organisatie van een evenement als BDLive/Lite is een kwesties van keuzes maken, ingegeven door o.a. de tijdsgeest, het moment, de economische situatie en nog een groot aantal factoren (die wij ook niet in de hand hebben).
                          Wij, als bestuur van Belgiumdigital, houden daarbij steeds onze leden voor ogen, en zeker niet onszelf - zoals sommigen durven beweren.
                          De vaste kosten - waar je niet onderuit kunt - dienen minimaal gedekt te zijn en dus maak je op voorhand een kosten/batenanalyse met daarin opgenomen een zo groot mogelijk aantal medebepalende factoren.
                          En dan kom je uit bij een bepaalde formule, en dus ook bij de forumule waar we dit jaar voor gekozen hebben.
                          Het is een bewuste keuze geweest na de vorige twee edities - ook al omdat de vraag naar workshops groot blijft.
                          We hebben nu twee schitterende workshops in de aanbieding met een vervolgprogramma in de namiddag - en dat voor een zeer goede prijs (kijk de prijs van workshops maar eens na).
                          Dat we daarmee de "niet-workshoppers" niet van dienst kunnen zijn dit jaar, dat is jammer, maar voor hen (en iedereen) zijn er weer volgende edities (hopen we ).

We kunnen ons niet steeds maar blijven "verdedigen" voor onze keuze, maar geloof me, het was geen makkelijke keuze dit jaar ...

En ik hoop/denk dat we, ook al vanwege de voorgaande edities, ook dit jaar op krediet en medewerking/deelnames/steun kunnen/mogen rekenen.
                          We organiseren het evenement trouwens voor "jullie" zoals eerder aangehaald, en niet voor onszelf.

Jaja

Comment

Ik had graag gekomen maar in het leven moet je keuzes maken en 50 euro voor een kop koffie en een stukje taart vind ik goed betaald, dan ga ik liever uit eten met mijn vriendin voor dezelfde prijs.
                            Last edited by Dextro; 18 september 2011, 22:22.
                            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                            https://500px.com/marnix_photography

Comment

....
                              We hebben nu twee schitterende workshops in de aanbieding met een vervolgprogramma in de namiddag - en dat voor een zeer goede prijs (kijk de prijs van workshops maar eens na).
                              Dat we daarmee de "niet-workshoppers" niet van dienst kunnen zijn dit jaar, dat is jammer, maar voor hen (en iedereen) zijn er weer volgende edities (hopen we ).
                              Het zijn inderdaad mooie workshops. De mensen die er aan deelnemen gaan ongetwijfeld tevreden zijn.

We kunnen ons niet steeds maar blijven "verdedigen" voor onze keuze, maar geloof me, het was geen makkelijke keuze dit jaar ...
                              Ik heb geen reactie gepost met de bedoeling dat het bestuur zich zou moeten verdedigen. Ik ventileerde enkel mijn mening op een deftige manier (denk ik toch). Dat het geen gemakkelijke keuze is kan ik begrijpen, tegenwoordig is niets dat met centen te maken heeft makkelijk.

En ik hoop/denk dat we, ook al vanwege de voorgaande edities, ook dit jaar op krediet en medewerking/deelnames/steun kunnen/mogen rekenen.
                              Mijn sympathie hebben jullie, maar dat veranderd niets aan het feit dat ik het teveel geld vind.

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                              Ik had graag gekomen maar in het leven moet je keuzes maken en 50 euro voor een kop koffie en een stukje taart vind ik goed betaald, dan ga ik liever uit eten met mijn vriendin voor dezelfde prijs.
                              Een mooie workshop is niet "50 euro voor een kop koffie en een stukje taart". Je mag het dan teveel geld vinden zoals ik, je moet wel een beetje serieus blijven...

Totaal iets anders.
                              Jaja, wil jij je nickname hier even ook toelichten? Indien niet, geen probleem
                              Redelijk wat kijkers maar weinig respons. Misschien dat jij hier verandering kan in brengen.
                              Last edited by CIB; 18 september 2011, 22:40.
                              Nikon D5100 + 18-105mm VR
                              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                                Was het niet beter geweest om de toegangsprijs te verlagen, en zo meer leden, en niet leden, te overtuigen om te komen?
                                .....
                                Als je dan ook nog meer buitenstaanders door de lagere toegangsprijs kan "binnen halen" (natuurlijk forumleden voorrang geven voor de workshops), zou de omzet wss een stuk hoger zijn, terwijl de BD leden, die nu ontevreden zijn vanwege de hoge toegangsprijs wél tevreden zouden zijn.
                                Just my 2 cents
                                Prijsbepaling gebeurt aan de hand van break-even analyses bij het max aantal voorpgestelde deelnemers aan de workshops
                                Bij de organisatie van een evenment van deze schaal is er weinig ruimte voor natte vingerwerk en "zou, mogelijks, als,..." situaties.
                                Je moet voorafgaand je kosten en baten incalculeren en analyses maken naar max, min en geschatte opkomst.

En wees gerust dat er hier rekening is gehouden bij een maximale geschatte opkomst (en niet zoals bij andere organisatoren bij de minimale verwachte opkomst)

Ik vind het bijzonder spijtig dat een intitiatief waar zo veel tijd en energie in gestoken wordt door zo veel mensen enkle maar om de leden van BD iets te bieden, zoveel kritiek en negatieve comentaar te verwerken krijgt.
                                Zijn jullie er echt van overtuigd dat jullie het beter zouden kunnen doen
                                (mensen met een groot organisatorisch talent zijn steeds welkom in de werkgoepen hoor )
                                Last edited by zunoel; 19 september 2011, 09:23.
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                                X