Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nicknames

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nicknames

Om dat ik in Stalhille de vraag kreeg wat cib betekend, deze thread.
    Zijn er nog leden met verwarrende of onduidelijke nicknames die hun naam willen verduidelijken?

CIB: Captured In Bits, redelijk duidelijk gezien het (meestal) om digitale fotografie gaat.
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Re: Nicknames

alvast leesvoer :

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
      CIB: Captured In Bits, redelijk duidelijk gezien het (meestal) om digitale fotografie gaat.
      Misschien duidelijk voor uzelf maar stel de vraag aan 100 personen en als er meer dan één direct het antwoord weet moogt ge champagne boven halen.

Ja, nu dat ge het vermeld hebt zullen er wel meer zijn die zeggen dat ze het wisten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Misschien duidelijk voor uzelf maar stel de vraag aan 100 personen en als er meer dan één direct het antwoord weet moogt ge champagne boven halen.

Ja, nu dat ge het vermeld hebt zullen er wel meer zijn die zeggen dat ze het wisten.
        Ik bedoelde dat "Captured In Bits" geen uitleg nodig heeft
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Allez da, vooruit ...

Mijn nickname bestaat uit de eerste twee letters van mijn voor- en familienaam - toevallig dezelfde ...

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
            Ik bedoelde dat "Captured In Bits" geen uitleg nodig heeft
            Dat is al iets anders natuurlijk ... ik had het enkel over de nickname en die is hier voor u toch CIB.

Maar zelfs Captured in Bits zal voor mensen die niet met fotografie bezig zijn niet direct in gedachte komen denk ik.
            En hou ouder de mensen hoe minder, jongeren zijn natuurlijk al wat meer gevorderd in deze termen en maken sneller de link.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Op de lagere school werd ons toen geleerd dat een inwoner van Hasselt een Hasseltenaar werd genoemd. Ondertussen is dat wel Hasselaar geworden en hoor je Hasseltenaar helemaal niet meer. Een meer originele nickname kwam niet in mij op.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Op de lagere school werd ons toen geleerd dat een inwoner van Hasselt een Hasseltenaar werd genoemd. Ondertussen is dat wel Hasselaar geworden en hoor je Hasseltenaar helemaal niet meer. Een meer originele nickname kwam niet in mij op.
                Heeft dat niks met het dialect te maken? Hasseltenaar vind ik gewoon een beetje te stijf klinken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Heeft dat niks met het dialect te maken? Hasseltenaar vind ik gewoon een beetje te stijf klinken.
                  Het zou wel eens te maken kunnen hebben met een eigenwijze onderwijzer.
                  In het plaatselijk dialect is het eerder "Esseleer".
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Het zou wel eens te maken kunnen hebben met een eigenwijze onderwijzer.
                    In het plaatselijk dialect is het eerder "Esseleer".
                    Ik dacht eerder dat "Hasselier" was, zonder nadruk op de H

Comment

En een inwoner van Bree is een Breeërnaar. Maar geen mens die er aan denkt om iets anders te zeggen dan Breeënaar.

Mijn nick is trouwens gewoon mijn voornaam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giedo Bekijk bericht
                        ........

Mijn nick is trouwens gewoon mijn voornaam.
                        +1
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

+1 (en de eerste letter van m'n achternaam)
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik heb m'n nickname gekozen in '96 (en er sindsdien ook mijn eigen domain voor geregistreerd). Het komt van het nummer Groovebird van The Natural Born Grooves, maar ik moest de 'e' laten vallen om 9 letters lang te zijn om te kunnen gebruiken als IRC nickname, waar ik destijds redelijk wat tijd stak.

Ik kreeg er wel wat last mee met geilaards die dachten dat ik een vrouw was.
                            pixelpusher

Comment

Mijn nickname is wel duidelijk veronderstel ik . . . ik heet Francis en ben kine ( sist ). . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X