Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs van foto in magazine?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Prijs van foto in magazine?

    Als ze de foto's gratis willen hebben met naamsvermelding kies jij toch een paar pakken en jurken voor je vrouw/vriendin met hun naamsvermelding?

    Wel lastig al deze situaties
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #32
      Re: Prijs van foto in magazine?

      Waarom hebben ze u gevraagd: is dat omdat u een goede fotograaf bent of omdat u het gratis doet. In dat laatste geval is het een belediging en is er geen aan te behalen. In het eerste geval zal de opdrachtgever er graag het gebruikelijke bedrag voor betalen.
      Dat (amateur) fotografen daar nog steeds intrappen, voor de eer, belachelijk.
      De uitgever; de opmaker en de drukker doen het ook niet gratis of alleen voor de eer en dan zou de fotograaf zijn eigendom dan maar gratis af moeten staan.
      Daar u geen contract met wie dan ook hebt afgesloten heeft u als enige het: © .

      Comment


      • #33
        Re: Prijs van foto in magazine?

        Geen idee of dit je verder helpt.

        Ik werk veel voor magazines en reclame/promo agentschappen (maken kalenders, fluers). Doorgaans kan ik niet negotieren over de prijs, de meeste mediabedrijven dringen je hun prijs op.

        Mijn klanten betalen tussen 6.5 euro / beeld tot 55 euro per beeld (ex btw).
        Het is niet zo dat de grootste oplage de dikste betaler is.

        Zelfde bij vast omlijnde opdracten (dus een volledige reportage).
        Prijzen gaan van 200 euro tot 875 euro per opdracht (ex btw).

        Als ik prijsvraag krijg van een reclamebureau baseer ik me steeds op geschatte uren x uurtarief (dat moet je zelf bepalen) + geschatte onkosten. Doorgaans kom je dan op vrij grote bedragen. Nog geen opdracht gekregen via die weg, maar goedkoop wil ik niet werken. Liever geen opdracht dan.
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #34
          Re: Prijs van foto in magazine?

          Hallo,

          Misschien kan dit een richtlijn zijn bij het bepalen van een prijs



          Groeten Duroc
          Vriendelijke groet
          Duroc

          Comment

          Working...
          X