Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colorvision Spider

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Z900
    okee, thanks NoName

Nog een vraag:

Ik heb nog steeds sterke printercalibratie (Canon S900) problemen.....gun me de tijd eigenlijk ook niet (is behoorlijk karweitje)

Is dit misschien een oplossing (heb nu mijn monitor in orde met de Color Spyder):

mvg,
    http://www.colorvision.com/sup_dl-upgrades.shtml
    ProfilerPLUS 2.3
    Profiler Pro 2.3
    U kunt deze software downloaden maar u heeft een code nodig voor het te doen werken (serial nummer)

Met een goede scanner kunt u deze software gebruiken dit is zonder meer beter
    Want die Printfix is maar een goedkoop scannertje dat steeds scheefloopt, en altijd dat geknip van het papier
    Nee, dit is niks, en u bent ook weer gebonden aan die PrintFix 660 wat de software betreft.
    De werk wijze is praktisch het zelfde als met ProfilerPLus of profiler Pro 2.3 enkel de rezults zijn beter.
    1) U monitor moet perfect gekalibreerd zijn.
    2) U printer moet in orde zijn dus geen banding of dergelijke dingen.
    3) U maakt een keuze van u papier (Foto papier) dat u wilt gaan gebruiken.
    4) U print een sheet die in het programma weer gegeven word af op het papier en resolutie waar voor u een kalibratie wilt maken (icc profiel)
    5) U scant deze print in adobe photoshop (maakt niet uit welke versie) 300 of 400 dpi, u kunt de scan opslaan voor latere correcties aan te brengen.
    6) U maakt nu een icc profiel aan die u een eigen naam geeft.
    7) U sluit Photoshop af en start het terug op selecteer u icc profiel dit staat goed beschreven in de pdf hand leiding u kunt nu een foto printen en het beoordelen is deze foto niet naar u wens dan kunt u scan terug ophalen en wat correcties aan brengen dit valt eigenlijk ook wel mee.
    8) Als u dit een maal door heeft van de correcties en handelingen dan kunt makkelijk voor ander papier soorten icc profielen maken.

Wat werkt niet, als u ander inkten gaat gebruiken of ander papiersoorten voor een type icc profiel.

Mep
    http://users.skynet.be/mep
    No colors, no business!
    “Our Inks Are Service”

Comment

Originally posted by Z900
      okee, thanks NoName

Nog een vraag:

Ik heb nog steeds sterke printercalibratie (Canon S900) problemen.....gun me de tijd eigenlijk ook niet (is behoorlijk karweitje)

Is dit misschien een oplossing (heb nu mijn monitor in orde met de Color Spyder):

mvg,
      ik heb totaal geen idee, maar als ik het verhaal lees van Mep lijkt dit geen goede oplossing,zal wel prettig zijn om een goede calibratie en snelle te kunnen doen

groetjes NoName
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

Dag Noname,

Het kan ook gelijk Phille (www.Profoto.be), en dit werkt ook zeer goed u moet het hem eens vragen.
        In ieder geval zijn prints zijn perfect.
        U kunt bij www.praxisoft.com WiziWYG downloaden is gratis, en daar bij besteld u de reference chart bij het moet zo rond de 80$ kosten dit gebruikt u ook via de scanner.

Mep
        http://users.skynet.be/mep
        No colors, no business!
        “Our Inks Are Service”

Comment

Re: Colorvision Spider

Vraagje:
          Waar kan je deze kopen rondom het Antwerpse?
          De eyeone interesseert me ook wel...

Mvg
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik heb nog een spyderPro (=de spyder 1 met de betere software, zowel voor CRT als LCD) tweedehands te koop. Stuur me maar een Pm als je interesse hebt.
            Is nieuw aan te schaffen op volgende site: http://users.pandora.be/colorsystemsmarketing/index.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rover
              Ik heb nog een spyderPro (=de spyder 1 met de betere software, zowel voor CRT als LCD) tweedehands te koop. Stuur me maar een Pm als je interesse hebt.
              Is nieuw aan te schaffen op volgende site: http://users.pandora.be/colorsystemsmarketing/index.htm
              Vriendelijk bedankt maar heb gelezen dat de spyder2 sterk verbeterd is tov de 1....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                Vriendelijk bedankt maar heb gelezen dat de spyder2 sterk verbeterd is tov de 1....
                Hallo,

De originele post dateert reeds van 13 februari 2004, toen was er nog geen sprake van de spyder 2 ... de spyder 2 zou helemaal niets meer hebben van de 1 ... zie hier voor een uitvoerige bespreking http://www.drycreekphoto.com/Learn/m...tion_tools.htm ...

Groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                  Uiteraard is de nieuwe spyder een verbeterde versie. Het hangt allemaal een beetje af van wat je er wil aan besteden. maar zowel voor de spyder 1 als 2 is het noodzakelijk dat je begint met een goed scherm. Ik heb ze allebei (beiden de PRO versie) en alleen een goed scherm is goed te calibreren. Zo een spyder is geen wondermiddel om een slecht scherm op te lappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rover
                    Uiteraard is de nieuwe spyder een verbeterde versie. Het hangt allemaal een beetje af van wat je er wil aan besteden. maar zowel voor de spyder 1 als 2 is het noodzakelijk dat je begint met een goed scherm. Ik heb ze allebei (beiden de PRO versie) en alleen een goed scherm is goed te calibreren. Zo een spyder is geen wondermiddel om een slecht scherm op te lappen.

Om de hoeveel tijd moet je opnieuw calibreren?
                    Of moet dat ding de hele tijd op je scherm blijven staan? )
                    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                      Of moet dat ding de hele tijd op je scherm blijven staan? )
                      Yep, je moet er gewoon een beetje omheen kijken

De software geeft een melding om de 2 weken dacht ik. Druk de melding altijd weg en calibreer wanneer ik eens zin heb
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                        Yep, je moet er gewoon een beetje omheen kijken

De software geeft een melding om de 2 weken dacht ik. Druk de melding altijd weg en calibreer wanneer ik eens zin heb
                        dus maar als je calibeert en alles is ok. En je haalt dat ding ervanaf, dan blijft normaal de kleur toch een week of 2 goed niet?

Waarom moet hij daarop blijven staan? Het is toch niet zo dat na 4 uur uw monitor zijn preset al kwijt is!
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Zelf gebruik ik een TFT scherm. Deze veranderen nauwelijks of niet van kleur voor zover mij bekend. CRT schermen "slijten" wel. Door het gebruik veranderd de kleurweergave. Daardoor moet je wat vaker calibreren.

Voor hobby gebruik hoef je het naar mijn mening echter niet te overdrijven en ben je al zeer serieus bezig als je hardwarematig calibreert.
                          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                          X