Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

op fiets en scooter ok.
    eventueel de riem wat inkorten om schokken te minderen, maar gaat vrij vlot
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SamWitse Bekijk bericht
      Is een sunsniper of een blackrapid ook bruikbaar/handig op de fiets?
      Voor de één wel, voor een ander weer niet. Op de scooter valt het best mee. Op de fiets
      vind ik het niet erg handig, zelfs als je de riem inkort, of zoals ik een tijdje deed: een
      extra riem om hem ter plaatse te houden.
      Even met de fiets naar hier of ginder is geen probleem, maar bij een echte fietstocht is
      het niet de beste oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        pff merendeel weet gewoon niet beter dan de strap die bij de camera zit!
        Ja, en dan?

L.
        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Is een sunsniper of een blackrapid ook bruikbaar/handig op de fiets?
          Ik heb een stuurtas van AGU (Navigator) met een Quick Fix bevestiging: Er past een DSLR met een standaard zoom in (Sigma 18-125)
          Last edited by Pink Floyd fan; 6 oktober 2011, 09:02.
          Comfortably numb with my Pentax

Comment

sunsniper hier. heel content van :-)
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Voor mij ook, maar toch een stuk geruster met de extra, homemade beveiliging.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

hier in cominatie van de BDstrap met de Op/Tech usa sling strap. Het schouderstuk van de Sun Sniper voelde mij te hard aan. Met de klikconnectoren snel overschakelbaar naar korte lus voor enkel in de hand te houden of naar de traditionele nekstrap.
                Last edited by guido1956; 11 oktober 2011, 18:17.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

Comment

De bedoeling is toch om met een mountainbike te rijden, en bij stops snel foto's te kunnen nemen. Een draagtasje aan het stuur lijkt mij dan niet zo'n goede oplossing.
                  Ik heb een 'buikriem' gezien die een camera op je buik moet houden, maar dat lijkt mij helemaal onpraktisch.
                  Een Sunsniper of BlackRapid zou mij wel in staat stellen snel te fotograferen, maar is er een mogelijkheid om die 'vast' te zetten, tegen schokken?
                  Iemand ervaring of andere oplossingen?

Comment

Kijk eens naar de RS-sport:
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Dir RS-Sport heb ik gezien, maar ik zie niet in hoe een extra schouderriempje ervoor zou zorgen dat de camera niet meer bengelt terwjil je fietst.
                      En die publiciteitsfoto van een mountainbiker met een camera is wel mooi, maar wat is de realiteit?
                      Heeft er iemand zin om met zijn/haar strap op de fiets te springen, en zijn/haar ervaring publiek te maken? Waar zitten hier de sportievelingen?

Comment

Dir RS-Sport heb ik gezien, maar ik zie niet in hoe een extra schouderriempje ervoor zou zorgen dat de camera niet meer bengelt terwjil je fietst.
                        En die publiciteitsfoto van een mountainbiker met een camera is wel mooi, maar wat is de realiteit?
                        Heeft er iemand zin om met zijn/haar strap op de fiets te springen, en zijn/haar ervaring publiek te maken? Waar zitten hier de sportievelingen?
                        Ik gebruik de SunSniper zonder extra riempjes ... MAAR, dan gebruik ik wel een doodgewone damesfiets. Daar stap je als het ware in het frame door. Linkervoet op het pedaal en de rechtervoet gaat dan zonder probleem doorheen het Y-vormige frame.
                        Met een herenfiets daarentegen valt dit serieus tegen. Daar moet je als het ware over het frame van de fiets springen waardoor je voorovergebogen komt te staan op de linkerpedaal. Gevolg, je fototoestel krijgt een impuls en wil zich naar voor bewegen. De wet de traagheid en andere krachten zorgen er voor dat het ding vervelend en vooral vervaarlijk hangt te bengelen, te slingeren ...
                        Tweede feit is zo dat je op een damesfiets meestal meer rechtop zit dan op een herenfiets. Ook dat is een puntje voor om de SUnSniper te gebruiken zonder extra's en ervoor te zorgen dat je fototoestel stabiel hangt.
                        Mijn ervaringen met de fiets(en) nopen mij ertoe om steeds weer de damesfiets te gebruiken als ik zinnens ben foto's te nemen en ik dus hetzij de Sun Sniper gebruiker of een gewone tas.
                        Feitelijk vind ik een herenfiets en het gebruik van een Sun Sniper waarbij je fototoestel naast je komt te hangen NIET veilig.

Tot hier mijn ervaringen, opmerkingen en eventueel aanbevelingen
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een andere riem (bij mij vooral om mijn nek te sparen).
                          Die riemen waar je toestellen aan hangt te bengelen vind ik zelf ook maar niets.
                          Toevallig kwam ik op de B-grip uit, je hangt het aan een riem rond je heup en je kan je toestel er eenvoudig in en uit klikken. Ik kan je niet zeggen of het stevig genoeg zal zijn voor wat je het wil gebruiken, maar 't is misschien wel iets om ook eens te bekijken.
                          Ann
                          Last edited by Mouseketeer; 11 oktober 2011, 22:16. Reden: Typo
                          Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Misschien is dit een betere oplossing voor jou:

Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

Comment

Working...
                            X