Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Is een sunsniper of een blackrapid ook bruikbaar/handig op de fiets?
Voor de één wel, voor een ander weer niet. Op de scooter valt het best mee. Op de fiets
vind ik het niet erg handig, zelfs als je de riem inkort, of zoals ik een tijdje deed: een
extra riem om hem ter plaatse te houden.
Even met de fiets naar hier of ginder is geen probleem, maar bij een echte fietstocht is
het niet de beste oplossing.
Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem
hier in cominatie van de BDstrap met de Op/Tech usa sling strap. Het schouderstuk van de Sun Sniper voelde mij te hard aan. Met de klikconnectoren snel overschakelbaar naar korte lus voor enkel in de hand te houden of naar de traditionele nekstrap.
De bedoeling is toch om met een mountainbike te rijden, en bij stops snel foto's te kunnen nemen. Een draagtasje aan het stuur lijkt mij dan niet zo'n goede oplossing.
Ik heb een 'buikriem' gezien die een camera op je buik moet houden, maar dat lijkt mij helemaal onpraktisch.
Een Sunsniper of BlackRapid zou mij wel in staat stellen snel te fotograferen, maar is er een mogelijkheid om die 'vast' te zetten, tegen schokken?
Iemand ervaring of andere oplossingen?
Dir RS-Sport heb ik gezien, maar ik zie niet in hoe een extra schouderriempje ervoor zou zorgen dat de camera niet meer bengelt terwjil je fietst.
En die publiciteitsfoto van een mountainbiker met een camera is wel mooi, maar wat is de realiteit?
Heeft er iemand zin om met zijn/haar strap op de fiets te springen, en zijn/haar ervaring publiek te maken? Waar zitten hier de sportievelingen?
Dir RS-Sport heb ik gezien, maar ik zie niet in hoe een extra schouderriempje ervoor zou zorgen dat de camera niet meer bengelt terwjil je fietst.
En die publiciteitsfoto van een mountainbiker met een camera is wel mooi, maar wat is de realiteit?
Heeft er iemand zin om met zijn/haar strap op de fiets te springen, en zijn/haar ervaring publiek te maken? Waar zitten hier de sportievelingen?
Ik gebruik de SunSniper zonder extra riempjes ... MAAR, dan gebruik ik wel een doodgewone damesfiets. Daar stap je als het ware in het frame door. Linkervoet op het pedaal en de rechtervoet gaat dan zonder probleem doorheen het Y-vormige frame.
Met een herenfiets daarentegen valt dit serieus tegen. Daar moet je als het ware over het frame van de fiets springen waardoor je voorovergebogen komt te staan op de linkerpedaal. Gevolg, je fototoestel krijgt een impuls en wil zich naar voor bewegen. De wet de traagheid en andere krachten zorgen er voor dat het ding vervelend en vooral vervaarlijk hangt te bengelen, te slingeren ...
Tweede feit is zo dat je op een damesfiets meestal meer rechtop zit dan op een herenfiets. Ook dat is een puntje voor om de SUnSniper te gebruiken zonder extra's en ervoor te zorgen dat je fototoestel stabiel hangt.
Mijn ervaringen met de fiets(en) nopen mij ertoe om steeds weer de damesfiets te gebruiken als ik zinnens ben foto's te nemen en ik dus hetzij de Sun Sniper gebruiker of een gewone tas.
Feitelijk vind ik een herenfiets en het gebruik van een Sun Sniper waarbij je fototoestel naast je komt te hangen NIET veilig.
Tot hier mijn ervaringen, opmerkingen en eventueel aanbevelingen
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een andere riem (bij mij vooral om mijn nek te sparen).
Die riemen waar je toestellen aan hangt te bengelen vind ik zelf ook maar niets.
Toevallig kwam ik op de B-grip uit, je hangt het aan een riem rond je heup en je kan je toestel er eenvoudig in en uit klikken. Ik kan je niet zeggen of het stevig genoeg zal zijn voor wat je het wil gebruiken, maar 't is misschien wel iets om ook eens te bekijken.
Ann
Last edited by Mouseketeer; 11 oktober 2011, 22:16.
Reden: Typo
Comment