Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aangeboden op deze site belachelijk duur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

    Voilà en ik volg Aras om de eenvoudige reden dat onwetenden of beginnelingen verder moeten kijken dan hun neus lang is vooraleer ze met een veel te dure (tweedehands) aankoop naar huis gaan. IK vind deze topic daarom goed.
    Want daar zijn mensen die nooit genoeg kunnen krijgen en dus tot de graaicultuur behoren.
    Groeten Sensor

    Comment


    • #32
      Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

      Overdreven.
      Wie teveel vraagt verkoopt niks, de wet van vraag & aanbod....

      Comment


      • #33
        Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

        Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
        Voilà en ik volg Aras om de eenvoudige reden dat onwetenden of beginnelingen verder moeten kijken dan hun neus lang is vooraleer ze met een veel te dure (tweedehands) aankoop naar huis gaan. IK vind deze topic daarom goed.
        Want daar zijn mensen die nooit genoeg kunnen krijgen en dus tot de graaicultuur behoren.
        Dat is aan twee kanten hé

        De graaicultuur van de mensen die het allemaal maar goedkoper willen, en liefst voor niets ? Die op lens van 1 jaar oud van 1599 euro een bod doen van 450 ?
        of
        De graaicultuur van de mensen die de nieuwprijs willen van hun 2 jaar oude lens ?

        Dat eerste gebeurt meer hoor

        Ik verkoop dikwijls iets omdat ik graag eens iets anders probeer, en om de kerk in het midden te houden met mijn ploegchef hier thuis , je zou eens moeten zien wat voor onozelaars hier op het forum zitten die niets liever doen dan funbieden... Niet omdat ze het wìllen hoor, gewoon om de mensen lastig te vallen omdat ze zich aan het vervelen zijn..

        Comment


        • #34
          Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

          is ook een nadeel dat je niet kan reageren... anders zouden posters met een te hoge vraagprijs commentaar krijgen en zou het overprijzen minder voorkomen....
          www.aeri-photography.be

          Comment


          • #35
            Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

            Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
            is ook een nadeel dat je niet kan reageren... anders zouden posters met een te hoge vraagprijs commentaar krijgen en zou het overprijzen minder voorkomen....
            Dan krijg je daar discussies die de verkoop nog moeilijker maken, dat hebben we vroeger nog gezien.
            Je kan de verkoper zelf contacteren als je dat wil, dat is voldoende.

            En als je vindt dat de prijs echt te hoog is, dan wacht je gewoon tot er nog iemand dezelfde lens verkoopt voor een lagere prijs, of je gaat naar de winkel voor een nieuwe (en dan betaal je zeker de volle pot).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

              [Mod-LesC]Verplaatst van Objectieven naar Algemeen, omdat dit eigenlijk een vraag is over het subforum "Aangeboden", niet zozeer over (de prijs van) één welbepaald objectief.[/Mod]

              Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij (sommige van) de vorige posters. Persoonlijk vind ik de Aangeboden rubriek geschikt om op de hoogte te bijven van de gangbare (tweedehands)prijzen. Voor mij spelen nog andere zaken mee dan enkel de prijs, nl. ook de locatie van de poster, de bekendheid van de poster bij BD (hoeveel posters in aangeboden zijn er niet enkel voor verkoop/koop?), enz.

              Vind je de prijs te hoog, dan heb je een aantal alternatieven:
              - toch maar nieuw kopen;
              - onderhandelen met de verkoper;
              - ander bod afwachten.

              En vind je de discussie op zich niet interessant, dan hoef je ook niet te reageren met een geeuw.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #37
                Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                +1. Beetje onnodige discussie.
                denk dat topicstarter dit ondertussen al door heeft.
                enne......België is een vrij land, je wordt niet gedwongen hier iets te kopen, laat staan verkopen.
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

                Comment


                • #38
                  Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  [Mod-LesC]Verplaatst van Objectieven naar Algemeen, omdat dit eigenlijk een vraag is over het subforum "Aangeboden", niet zozeer over (de prijs van) één welbepaald objectief.[/Mod]

                  Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij (sommige van) de vorige posters. Persoonlijk vind ik de Aangeboden rubriek geschikt om op de hoogte te bijven van de gangbare (tweedehands)prijzen. Voor mij spelen nog andere zaken mee dan enkel de prijs, nl. ook de locatie van de poster, de bekendheid van de poster bij BD (hoeveel posters in aangeboden zijn er niet enkel voor verkoop/koop?), enz.

                  Vind je de prijs te hoog, dan heb je een aantal alternatieven:
                  - toch maar nieuw kopen;
                  - onderhandelen met de verkoper;
                  - ander bod afwachten.

                  En vind je de discussie op zich niet interessant, dan hoef je ook niet te reageren met een geeuw.
                  Ik ben het met deze moderator eens. Jammer dat andere moderators topics door veelverkopers (lees "alleen maar verkopers") in die rubriek een schopje geven, wanneer ik er een opmerking over maak het zoekertje wordt verwijderd en ik een privébericht krijg dat ik zo'n discussie niet moet opstarten...
                  Er zijn er die een voorbeeld mogen nemen aan LesC.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #39
                    Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                    Dank je voor het 'pluimpje', maar opletten met Mods tegen elkaar uit te spelen. Wij hebben allemaal onze eigen geaardheid en manier van reageren maar ook ons humeur is niet altijd constant. Ik heb ook al PBs teruggekregen voor een wat strengere woordkeuze.
                    Wat evenmin kan (waar wij dus zwaar aan tillen) is de beslissing van een Mod publiekelijk bediscussiëren. Privé kan natuurlijk wel.
                    Nu, wat 'het schopje' betreft, die komt er alleen op aanvraag. 't Is niet zo dat een Mod zomaar een post opnieuw omhoog zal schoppen.
                    Persoonlijk heb ik al enkelen een PB gestuurd nadat ik merkte dat zij keer op keer (soms zelfs binnen de week) hun waar opnieuw te koop aanboden, terwijl hun vorige post bij wijze van spreken 'nog warm was'. De meesten kennen niet het gebruik van het schopje en verontschuldigen zich dan ook. Maar d'er zijn er ook die volharden in de boosheid, en als wij dit zien en kunnen ingrijpen, zullen we wel degelijk optreden.

                    Je moet wel beseffen dat wij niet alles gezien hebben, en inderdaad dus rekenen op de medewerking van allemaal. De regels zijn voor iedereen dezelfde, hoor.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #40
                      Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht

                      Ik verkoop dikwijls iets omdat ik graag eens iets anders probeer, en om de kerk in het midden te houden met mijn ploegchef hier thuis , je zou eens moeten zien wat voor onozelaars hier op het forum zitten die niets liever doen dan funbieden... Niet omdat ze het wìllen hoor, gewoon om de mensen lastig te vallen omdat ze zich aan het vervelen zijn..
                      Ik heb nu toch al heel wat verkocht op BD en heb nog nooit een funbieder gehad.
                      Zet gewoon duidelijk uw vraagprijs. Die funbieders weten misschien gewoon de prijs niet. Wie niet waagt niet wint.
                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

                      Comment


                      • #41
                        Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Dank je voor het 'pluimpje', maar opletten met Mods tegen elkaar uit te spelen. Wij hebben allemaal onze eigen geaardheid en manier van reageren maar ook ons humeur is niet altijd constant. Ik heb ook al PBs teruggekregen voor een wat strengere woordkeuze.
                        Wat evenmin kan (waar wij dus zwaar aan tillen) is de beslissing van een Mod publiekelijk bediscussiëren. Privé kan natuurlijk wel.
                        Nu, wat 'het schopje' betreft, die komt er alleen op aanvraag. 't Is niet zo dat een Mod zomaar een post opnieuw omhoog zal schoppen.
                        Persoonlijk heb ik al enkelen een PB gestuurd nadat ik merkte dat zij keer op keer (soms zelfs binnen de week) hun waar opnieuw te koop aanboden, terwijl hun vorige post bij wijze van spreken 'nog warm was'. De meesten kennen niet het gebruik van het schopje en verontschuldigen zich dan ook. Maar d'er zijn er ook die volharden in de boosheid, en als wij dit zien en kunnen ingrijpen, zullen we wel degelijk optreden.

                        Je moet wel beseffen dat wij niet alles gezien hebben, en inderdaad dus rekenen op de medewerking van allemaal. De regels zijn voor iedereen dezelfde, hoor.
                        Het was geenszins de bedoeling om mods tegen mekaar uit te spelen. Het was de bedoeling eens in de verf te zetten hoe het zou moèten zijn.
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment

                        Working...
                        X