Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aangeboden op deze site belachelijk duur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

    Onderhandelen hé, niet geschoten is nooit raak.
    Groeten Hervé.

    Comment


    • #17
      Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

      Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
      ach, gewoon die verkoper een vriendelijk hint geven via pm. Wordt meestal geapprecieerd. De prijzen worden soms per vergissing fout ingeschat.
      Als de prijs hoger is dan de nieuwprijs: doen.
      Is ie lager, kijk dan naar het gebruik/de leeftijd van de lens.

      Helaas zijn er ook veel afbieders op het forum en moet je een object soms duurder aanduiden omdat ze er toch altijd iets van willen afdoen om zich goed te voelen.
      Inderdaad, bij velen is het gewoon uit onwetendheid dat ze te veel vragen, en anderen calculeren gewoon het afbieden in. Draai en keer het zoals je wil, maar veel mensen denken nog steeds de zaak van hun leven te hebben gedaan als ze hebben kunnen afbieden. Bijvoorbeeld, een lens is nog zo'n 400 euro waard, de verkoper vraagt er 500 en de koper biedt af tot 450. De koper dolgelukkig omdat ie 10% van de prijs afgekregen heeft, en de verkoper blij dat ie nog 50 euro meer kreeg dan voorzien...
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #18
        Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

        Uiteindelijk bepaal je toch zelf wat je wil betalen hé, is de prijs te hoog dan wacht ik af of kijk ergens anders. Ik heb twee weken terug een lens gekocht en de verkoper woonde in Genk, voor mij zo'n 30 km. van huis.
        Dan ga ik toch ook niet klagen dat ik er een eind voor moet rijden.
        Na een mailtje een afspraak gemaakt en op een vriendelijke manier de zaak afgehandeld.
        Iedereen tevreden.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #19
          Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

          Sommige mensen betalen ook gewoon steevast (te) veel. Maar hoe zou je zelf zijn? Hoe meer je ervoor krijgt, hoe beter toch?

          En vraag en aanbod is ook een wet die je nooit mag vergeten...
          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

          Comment


          • #20
            Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

            sommige lenzen (Leica bv) kosten soms nieuw minder dan er op de tweedehandsmarkt wordt voor geboden omdat ze zo moeilijk leverbaar zijn nieuw.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #21
              Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

              Geeuw

              Comment


              • #22
                Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                Misschien goed dit topic. Niet iedereen zit zoals velen hier (en elders) op hun centen en zijn al gemakkelijker te vangen door " de uitleg" wanneer ze iets zien dat ze absoluut zouden willen en door blindheid teveel gaan betalen.
                Last edited by jojoken; 26 juli 2011, 14:02.

                Comment


                • #23
                  Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                  Als ik iets tweedehands wil verkopen vraag ik in eerste instantie ook altijd iets meer dan dat ik er wil voor krijgen omdat potentiële kopers steeds willen afdingen.

                  Het is niet omdat er bvb 300 euro staat dat dit ook voor deze prijs gaat verkocht worden
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                    waar ik wel een gloeiende hekel aan heb is mensen die afbieden of belachelijke biedingen maken als een 'vaste prijs' staat. vast is vast. Het is de schuld van die bieders dat de prijzen soms hoger genoteerd moeten worden.
                    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                    Comment


                    • #25
                      Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                      Als de prijs te hoog is zullen er zeker al een deel kopers afvallen , waaronder ik . Ik ben niet de persoon om af te bieden , vraag gewoon een eerlijke prijs . Is zoals met huizen , is de prijs goed dan is het snel verkocht .Als er op een item een prijsaanpassing is gebeurd dan word ik achterdochtig , is misschien niet waar maar is toch zo.

                      Comment


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy
                        Geeuw
                        +1. Beetje onnodige discussie.

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #27
                          Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Geeuw
                          ..GROTERE geeuw......

                          Comment


                          • #28
                            Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            Als de prijs te hoog is zullen er zeker al een deel kopers afvallen , waaronder ik . Ik ben niet de persoon om af te bieden , vraag gewoon een eerlijke prijs . Is zoals met huizen , is de prijs goed dan is het snel verkocht .Als er op een item een prijsaanpassing is gebeurd dan word ik achterdochtig , is misschien niet waar maar is toch zo.
                            Zelfde gedacht als ik. Ik heb hier bij aangeboden al veel gezien, zeer juiste prijzen en zeker even veel onjuiste. Maar inderdaad, er word vaak afgeboden zoals al wat vaker in dit topic gezegd Ikzelf bied ook wel af indien het mij net wat teveel lijkt, als ik er wat af krijg, waarom niet? Vandaag om 00:12u werd er materiaal te koop gezet, waaronder een canon ef 50mm 1.4 voor € 100, ik dacht; 'zie ik dat wel goed !?'. Ik zag dit vanmorgen rond 10u, en ik was helaas al te laat.. Als er een redelijke prijs word gevraagd, en als je er toch vanaf moet.. word dit zeer snel verkocht, en terecht ook. Maar er zijn ook verkopers die niet inzien dat ze te veel vragen. Maarja kan niemand wat aan doen Te duur voor jou ? = Elders zoeken!

                            Grt
                            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                            Comment


                            • #29
                              Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                              Net als met tweedehands gebeurt het ook met fonkelnieuw materiaal hoor;
                              een dikke maand geleden een nieuwe zoomlens gekocht aan een aannemelijk bedrag,
                              gisteren toevallig eens gaan piepen en op dezelfde webshop staat ie nu plots zo'n dikke
                              €50,- duurder geprijsd.
                              Dus wie te lang wacht heeft soms weleens pech...
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • #30
                                Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                                Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
                                ..GROTERE geeuw......
                                Er staat toch nergens in de regeltjes dat je ieder topic MOET lezen.
                                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                                Comment

                                Working...
                                X