Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HoF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HoF

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Veel prachtige foto's op DPZ maar ook veel onzin.
    Maar op die onzin wordt er dan wel met terechte en harde kritieken gereageerd of de "onzin foto's" worden zelfs achter een linkje geplaatst door het mod-team ipv al de love smileys die hier worden gepost.
    De eerlijkheid van de personen die reageren, doen een forum aan kwaliteit winnen.
    Van de "ons kent ons love smileys" leert er niemand. In tegendeel.
    Pas op, ik heb me er destijds ook aan bezondigd. Gelukkig zag ik tijdig het licht.

Wat foto's posten betreft, ga je automatisch andere oorden opzoeken wanneer je groeit in de fotografie.
    Bijleren stopt hier op een bepaald moment. Vaak door het ontbreken van eerlijke kritieken.
    Ergens is dat niet meer dan normaal, want BD wil zich profileren als een forum voor de beginnende (amateur)fotograaf.

Het ontbreken van eerlijke kritieken is trouwens geen fenomeen dat zich alleen op BD voordoet, maar op eender welk forum waar men bang is om op eigen foto's slechte kritiek te krijgen.
    Je ziet dat ook in het blogwereldje.
    Mvg Tim

Comment

Allez, ik vind het wel fijn dat dit besproken kan worden!

Willy, ik wil zeker niet beweren dat het niveau met enkele eenvoudige ingrepen verbeterd kan worden. Zoals Tim aanhaalt moet er een andere mentaliteit komen, kritiek moet aangemoedigd worden! De reglementen zouden fotografen moeten aansporen om (zelf) hun beste werk te selecteren.

Als ik carte blanche kreeg, veranderde hier het volgende:

* Geen showcase/beoordeling meer, alles in hetzelfde forum (evt. met prefixes werken).

* Max één eigen topic per week, met max 10 foto's, maar ze moeten een coherente reeks vormen (bijv. hoogtepunten van een reisverslag, een concert, een dauwtripje, ...).

* Losse foto's kunnen thematisch in een verzameltopic (max 3 per post), waardoor iedereen aan bod komt. Omdat alle foto's onder elkaar staan, is er een "sociale druk" om enkel foto's te becommentariëren voor je zelf een foto plaatst. Het wordt zo ook moeilijker om foto's te "spammen" omdat het harder opvalt dat je meer foto's plaatst.

Dit alles natuurlijk geheel vrijblijvend
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Allez, ik vind het wel fijn dat dit besproken kan worden!

Als ik carte blanche kreeg, veranderde hier het volgende:

* Geen showcase/beoordeling meer, alles in hetzelfde forum (evt. met prefixes werken).

* Max één eigen topic per week, met max 10 foto's, maar ze moeten een coherente reeks vormen (bijv. hoogtepunten van een reisverslag, een concert, een dauwtripje, ...).

* Losse foto's kunnen thematisch in een verzameltopic (max 3 per post), waardoor iedereen aan bod komt. Omdat alle foto's onder elkaar staan, is er een "sociale druk" om enkel foto's te becommentariëren voor je zelf een foto plaatst. Het wordt zo ook moeilijker om foto's te "spammen" omdat het harder opvalt dat je meer foto's plaatst.

Dit alles natuurlijk geheel vrijblijvend
        deze carte blanche gaat dan weer niet op voor modelfotografie .........
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Waarom zou dat niet lukken?

Eén verzameltopic voor losse modelfoto's waarin vrij kan gepost worden. Losstaande foto's kunnen perfect op die manier. En daarnaast kun je nog eens 1x per week een serie van een shoot plaatsen. Als je met één of meerdere modellen gaat fotograferen, dan werk je toch dikwijls volgens een concept? En dan kun je toch perfect een mooie reeks maken met de beste beelden?

Oké, voor mensen die elke dag een handjevol foto's maken wordt het wat aanpassen. Maar tegelijkertijd worden ze ook gestimuleerd om de beste foto's te kiezen.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ergens is dat niet meer dan normaal, want BD wil zich profileren als een forum voor de beginnende (amateur)fotograaf.
            Nee hoor, dit is een misvatting.
            BD wil zich profileren als het forum van, en voor iedereen.
            Iedereen mag hier vrij zijn foto's posten.

Maar de discussie gaat de goede richting uit en het wordt steeds interessanter.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
              Juist. Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
              Mvg Tim

Comment

Grtz, RF
                Nu is deze discussie eens toegestaan door de Mods, dat is positief.
                Het wil dus ook zeggen dat zij open staan voor kritiek.
                En men kan hier wel punten aanhalen die misschien interessant lijken,
                maar daarom zijn ze nog steeds niet van kracht.

Ook al ontaard zo'n discussie wel eens in vonken en vuur,
                soms moet dit toch wel kunnen en moeten we allemaal eens open staan voor elkanders mening

voor de Mods ivm hun houding ten opzichte van dit topic.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Wij staan zeker open voor nieuwe ideeën, het zou er nog aan mankeren mocht dit niet zo zou zijn.
                  Maar steeds met een beschuldigende vinger naar ons wijzen aanvaarden we niet.
                  Wij kiezen de foto's voor het HOF maar maken ze niet, allez meestal niet hé.
                  Als nieuwe ideeën het niveau van BD omhoog kan tillen zou het nogal dom zijn dit niet te bespreken, niet?
                  Maar verwacht niet dat dit in 1 – 2 – 3 te verwezenlijken is, het moet ergens rijpen, zoals goede wijn.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Een aantal foto's kiezen om in de HoF te plaatsen zal altijd een subjectief iets blijven, daar dit gebeurt op basis van meningen en smaken. En meningen en smaken verschillen altijd.
                    In een sport zoals wielrennen of voetbal wint de snelste of de ploeg die de meeste doelpunten maakt. Bij foto's "wint" de foto die in de smaak valt van de personen die selecteren.
                    En er zijn hevige discussies in de sport of de winnaar al dan niet verdiend heeft gewonnen, terwijl daar naar cijfers wordt gekeken die simpelweg bepalend zijn. En het is om 1 of andere reden nooit de winnaar die klaagt. Voor de verliezer was het weer slecht, was het terrein onbespeelbaar, was de rit te zwaar, ect. Terwijl deze factoren voor iedereen hetzelfde zijn (ok, bij een tijdrit kan de ene iets voordeel hebben, dus daaromtrent geen reacties a.u.b.)
                    Dus ik kan mij niet voorstellen dat bij het er bij de HoF ooit anders aan toe zal gaan, aangezien je daar te maken hebt met de "willekeur" (niet slecht bedoeld) van een "jury"...

Ik ga er gewoon vanuit dat de heren (en/of dames) die bepalen welke foto's de HoF halen, dit in alle eerlijkheid en naar eer en geweten doen. Er zullen altijd wel foto's bijzitten waarvan sommigen onder ons zich de vraag stellen wat ze in de HoF doen, maar dat is dan maar zo. Ik lig er niet wakker van. Net zo min als dat ik er wakker zou van liggen omdat ik niet en een ander wèl in de HoF komt.
                    Kom je erin, wees blij en streef ernaar om op hetzelfde elan verder te doen. Kom je er niet in, dan weet je dat je nog net iets harder je best moet gaan doen...

En da's mijn bescheiden mening in deze.

mvg,
                    Bart
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

• Re: HoF

Wij staan zeker open voor nieuwe ideeën, het zou er nog aan mankeren mocht dit niet zo zou zijn.
                      Maar steeds met een beschuldigende vinger naar ons wijzen aanvaarden we niet.
                      Wij kiezen de foto's voor het HOF maar maken ze niet, allez meestal niet hé.
                      Als nieuwe ideeën het niveau van BD omhoog kan tillen zou het nogal dom zijn dit niet te bespreken, niet?
                      Maar verwacht niet dat dit in 1 – 2 – 3 te verwezenlijken is, het moet ergens rijpen, zoals goede wijn.

Grtz, RF

Het was zeker niet slecht bedoelt hoor, maar dikwijls wordt een discussie over de HoF onmiddelijk dichtgezwierd. Vandaar mijn reactie.
                      En dat met beschuldigende vinger: Vele vergeten denk ik dat jullie dat op vrijwillige basis doen. Een hobby misschien, maar die vaak meer vraagt dan wat hobbyen.
                      Een verandering op 1-2-3 is ook niet nodig, het evolueert vanzelf wel.

Comment

Vandaag in De Standaard een artikel over “Beyond the Document”.
                        Voor wie zich in conceptuele fotografie interesseert.
                        Sommigen zullen het “snel gemaakte snapshots, en dikwijls nog slechte ook” vinden.
                        Maar zoals het artikel eindigt:
                        Hier hangen geen hapklare beelden. Maar wie zijn tijd neemt, komt met een attentere, kritischer blik voor beelden buiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Vandaag in De Standaard een artikel over “Beyond the Document”.
                          Voor wie zich in conceptuele fotografie interesseert.
                          Sommigen zullen het “snel gemaakte snapshots, en dikwijls nog slechte ook” vinden.
                          Maar zoals het artikel eindigt:
                          Hier hangen geen hapklare beelden. Maar wie zijn tijd neemt, komt met een attentere, kritischer blik voor beelden buiten.
                          Ik heb het artikel snel gelezen, maar de getoonde beelden doen me toch al meer dan wat de meesten hier onder conceptuele fotografie verstaan.
                          Men zegt ook dat deze beelden best in een reeks getoond worden.
                          In mijn ogen kan BD hier niet aan voldoen in zijn subfora.
                          (Omdat er, behalve bij fotoverhalen, maar maximum 3 foto's mogen getoond worden)

Ik sta open voor alles, maar dan moeten daar ook de mogelijkheden toe zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Ik heb het artikel snel gelezen, maar de getoonde beelden doen me toch al meer dan wat de meesten hier onder conceptuele fotografie verstaan.
                            Men zegt ook dat deze beelden best in een reeks getoond worden.
                            In mijn ogen kan BD hier niet aan voldoen in zijn subfora.
                            (Omdat er, behalve bij fotoverhalen, maar maximum 3 foto's mogen getoond worden)

Ik sta open voor alles, maar dan moeten daar ook de mogelijkheden toe zijn.
                            Kijk, dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Fotoreeksen conceptuele fotografie kunnen perfect in het subforum "fotoverhalen". Als blijkt dat daar nood aan is, zal BD wel de eerste zijn om voor dat soort fotografie een subforum aan te maken. Zo is dat in het verleden steeds geweest. Je kan moeilijk voor elk specifiek onderdeel(-tje ) van fotografie een subforum gaan aanmaken omdat er misschien ooit wel eens iemand een foto zal in posten.

Het beperken tot één foto per post is destijds er gekomen om het niveau op te krikken omdat blijkbaar heel wat forumleden toch drie foto's wilden posten gewoon omdat het kon, niet omdat alle drie foto's van showcase-niveau waren.

IMHO

Willy
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Kijk, dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Fotoreeksen conceptuele fotografie kunnen perfect in het subforum "fotoverhalen". Als blijkt dat daar nood aan is, zal BD wel de eerste zijn om voor dat soort fotografie een subforum aan te maken. Zo is dat in het verleden steeds geweest. Je kan moeilijk voor elk specifiek onderdeel(-tje ) van fotografie een subforum gaan aanmaken omdat er misschien ooit wel eens iemand een foto zal in posten.

Het beperken tot één foto per post is destijds er gekomen om het niveau op te krikken omdat blijkbaar heel wat forumleden toch drie foto's wilden posten gewoon omdat het kon, niet omdat alle drie foto's van showcase-niveau waren.

IMHO

Willy
                              Ja maar dan zou je telkens in 'fotoverhalen' moeten gaan posten ook al vertelt je concept weinig verhaal.
                              En bij al de rest kan je er max 3 plaatsen en dat is dan te weinig om je concept als concept te beschouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                                Het verbindingsprobleem bestaat nog steeds... mss. deze trol gelijk bannen, laatste posts was toch niks anders dan bashen op Canon, Konijnenberg, HoF,...
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X