Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HoF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: HoF

    Ik vind het gewoon erg dat hier een hoop criticasters op het forum zitten,
    die dan ook graag bij een hoop foto's hun mening zetten (en op welke manier dan vaak ).
    Maar een bijdrage leveren en zelf eens moeten incasseren misschien,
    ho nee, mij niet gezien.
    En ik denk dat een reactie op iets komt door een bepaalde onmacht: "waarom ik niet?"
    (beetje egoïsme eigenlijk )


    Fotografie is nu eenmaal heel subjectief. You like it or you don't!
    En ik denk dat daarmee de kous af is.
    Maak trouwens maar eens een goede selectie tussen al dat moois dat hier voorbij komt.


    Mijn mening. En als je het nu eens bent of niet, ze staat hier.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #77
      Re: HoF

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Yaeh, een brandje stoken en je dan uit de voeten maken.


      Grtz, RF
      Tja, net geen negen jaar lid en welgeteld twee (2) fototopics aangemaakt. Je kan moeilijk stellen dat de topicstarter geen moeite gedaan heeft om ons het "andere" en/of "betere" werk te tonen.
      Wat me vooral verbaast is hoe met één zinnetje de TS weer dezelfde mensen kan wakkerschudden.
      Men wil een andere soort fotografie op BD. Post dan een andere soort fotografie, zou ik zeggen. Het valt me op dat veel voorbeelden van andere forums geplukt zijn. Als dergelijke foto's niet op BD te vinden zijn kunnen ze ook moeilijk in de HoF terecht komen, niet?

      Willy
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #78
        Re: HoF

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Tja, net geen negen jaar lid en welgeteld twee (2) fototopics aangemaakt. Je kan moeilijk stellen dat de topicstarter geen moeite gedaan heeft om ons het "andere" en/of "betere" werk te tonen.
        Wat me vooral verbaast is hoe met één zinnetje de TS weer dezelfde mensen kan wakkerschudden.
        Men wil een andere soort fotografie op BD. Post dan een andere soort fotografie, zou ik zeggen. Het valt me op dat veel voorbeelden van andere forums geplukt zijn. Als dergelijke foto's niet op BD te vinden zijn kunnen ze ook moeilijk in de HoF terecht komen, niet?

        Willy
        Ook al schudt dat ene zinnetje steeds dezelfde mensen wakker,
        het ventileert wel een keer.
        Soms is het nodig om die discussie (steeds weer) te voeren.
        En inderdaad: als men verandering wenst, kan men best zelf de aanzet geven.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #79
          Re: HoF

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Ook al schudt dat ene zinnetje steeds dezelfde mensen wakker,
          het ventileert wel een keer.
          Soms is het nodig om die discussie (steeds weer) te voeren.
          En inderdaad: als men verandering wenst, kan men best zelf de aanzet geven.
          Natuurlijk mag er gediscusieerd worden! Maar van een topicstarter mag toch verwacht worden dat hij zijn stelling tenminste wat toelicht, en mee de discussie voert die hij opgezet heeft.

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #80
            Re: HoF

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            Ook al schudt dat ene zinnetje steeds dezelfde mensen wakker,
            het ventileert wel een keer.
            Soms is het nodig om die discussie (steeds weer) te voeren.
            En inderdaad: als men verandering wenst, kan men best zelf de aanzet geven.
            Wel dat ze dan eerst de aanzet geven en dat ze pas dan ventileren als hun werken de verhoopte commentaren niet halen.

            Grtz, RF
            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #81
              Re: HoF

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Natuurlijk mag er gediscusieerd worden! Maar van een topicstarter mag toch verwacht worden dat hij zijn stelling tenminste wat toelicht, en mee de discussie voert die hij opgezet heeft.

              Willy
              OK, maar hij zal op vakantie zijn
              nee, je hebt een punt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Wel dat ze dan eerst de aanzet geven en dat ze pas dan ventileren als hun werken de verhoopte commentaren niet halen.

              Grtz, RF
              Het komt natuurlijk niet echt over als waardering voor het geleverde werk,
              maar in zo'n grote groep komen die spanningen nogal snel naar boven.
              Ik denk ook dat degene die verandering willen niet veel posten,
              omdat hun werk geen of negatieve commentaar krijgt.
              Zo geraken ze ook niet in de HoF.
              Tjah, Rome is ook niet op 1 dag gesticht.
              Of als het echt om die reden draait: de aanhouder wint.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #82
                Re: HoF

                Hey juppekes

                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht


                Gelukkig zijn de positieve reacties nog steeds in de ruime meerderheid. Alleen wordt daar niet zo vlug een topic aan gewijd dan aan een minpuntje.
                Ik heb ooit eens eentje aangemaakt

                Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


                Maar jammer genoeg zijn daar geen 4 pagina's reactie opgekomen zoals in dit topic
                Bootjes

                Comment


                • #83
                  Re: HoF

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Men wil een andere soort fotografie op BD. Post dan een andere soort fotografie, zou ik zeggen. Het valt me op dat veel voorbeelden van andere forums geplukt zijn. Als dergelijke foto's niet op BD te vinden zijn kunnen ze ook moeilijk in de HoF terecht komen, niet?
                  Bwa, ik denk dat er 2 groepen zijn: zij die een andere soort fotografie wil zien (cfr. Control-Z), en zij die de lat niet hoog genoeg vinden, wat ik persoonlijk vind.

                  De eerste 2-tal jaar vind je de HoF als nieuwkomer geweldig, en is het echt iets om naar op te kijken. Naarmate je zelf meer vordert als fotograaf, zie je op den duur dezelfde foto's gewoon cyclisch terugkomen. En op zich is daar niets mis mee, want meestal zijn het goede foto's, alleen heb ik persoonlijk het gevoel dat er veel gebruikers zijn die vervallen in een routine van (dikwijls matige) foto's dumpen zonder dat ze nog moeite doen om iets origineels te brengen. Eens te meer omdat je op de verschillende showcase fora te maken hebt met het fenomeen van de "commentarencaroussel". Iedereen strooit met smilies, zolang je dat zelf ook doet. Gezellig, toch?

                  Het valt heel hard op hoe, althans in de subfora die ik volg, mensen die een hoger niveau nastreven na verloop van tijd zelden of nooit meer posten, en het is net jammer dat die mensen het forum verlaten, omdat zij een echte meerwaarde kunnen bieden.

                  Dit is trouwens helemaal geen verwijt naar de beheerders/mods toe, want de oorzaak van het probleem ligt grotendeels bij de gebruikers: er is hier quasi niemand die iets negatiefs durft te zeggen over een foto, al zeker niet in showcase.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #85
                    Re: HoF

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Bwa, ik denk dat er 2 groepen zijn: zij die een andere soort fotografie wil zien (cfr. Control-Z), en zij die de lat niet hoog genoeg vinden, wat ik persoonlijk vind.

                    De eerste 2-tal jaar vind je de HoF als nieuwkomer geweldig, en is het echt iets om naar op te kijken. Naarmate je zelf meer vordert als fotograaf, zie je op den duur dezelfde foto's gewoon cyclisch terugkomen. En op zich is daar niets mis mee, want meestal zijn het goede foto's, alleen heb ik persoonlijk het gevoel dat er veel gebruikers zijn die vervallen in een routine van (dikwijls matige) foto's dumpen zonder dat ze nog moeite doen om iets origineels te brengen. Eens te meer omdat je op de verschillende showcase fora te maken hebt met het fenomeen van de "commentarencaroussel". Iedereen strooit met smilies, zolang je dat zelf ook doet. Gezellig, toch?

                    Het valt heel hard op hoe, althans in de subfora die ik volg, mensen die een hoger niveau nastreven na verloop van tijd zelden of nooit meer posten, en het is net jammer dat die mensen het forum verlaten, omdat zij een echte meerwaarde kunnen bieden.

                    Dit is trouwens helemaal geen verwijt naar de beheerders/mods toe, want de oorzaak van het probleem ligt grotendeels bij de gebruikers: er is hier quasi niemand die iets negatiefs durft te zeggen over een foto, al zeker niet in showcase.
                    Eigenlijk is dit wel de beste vergelijking die ik tot nu toe gelezen heb in dit topic.
                    En niemand die op zijn teentjes getrapt wordt, je moet het maar kunnen
                    Last edited by jumpforjoy; 4 juli 2011, 20:50. Reden: paar spelfoutjes
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #86
                      Re: HoF

                      DIT was wel eens leuk om te zien.

                      Uiteraard kan dit niet meer als referentie gebruik worden,
                      want de 'regeltjes' om in de HoF te komen zijn ondertussen al gewijzigd heb ik begrepen.

                      Het zou wel eens leuk zijn om dit voor de huidige HoF nominaties te zien
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #87
                        Re: HoF

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Bwa, ik denk dat er 2 groepen zijn: zij die een andere soort fotografie wil zien (cfr. Control-Z), en zij die de lat niet hoog genoeg vinden, wat ik persoonlijk vind.

                        De eerste 2-tal jaar vind je de HoF als nieuwkomer geweldig, en is het echt iets om naar op te kijken. Naarmate je zelf meer vordert als fotograaf, zie je op den duur dezelfde foto's gewoon cyclisch terugkomen. En op zich is daar niets mis mee, want meestal zijn het goede foto's, alleen heb ik persoonlijk het gevoel dat er veel gebruikers zijn die vervallen in een routine van (dikwijls matige) foto's dumpen zonder dat ze nog moeite doen om iets origineels te brengen. Eens te meer omdat je op de verschillende showcase fora te maken hebt met het fenomeen van de "commentarencaroussel". Iedereen strooit met smilies, zolang je dat zelf ook doet. Gezellig, toch?

                        Het valt heel hard op hoe, althans in de subfora die ik volg, mensen die een hoger niveau nastreven na verloop van tijd zelden of nooit meer posten, en het is net jammer dat die mensen het forum verlaten, omdat zij een echte meerwaarde kunnen bieden.

                        Dit is trouwens helemaal geen verwijt naar de beheerders/mods toe, want de oorzaak van het probleem ligt grotendeels bij de gebruikers: er is hier quasi niemand die iets negatiefs durft te zeggen over een foto, al zeker niet in showcase.
                        Er zit hier inderdaad veel waarheid in, hopelijk kan dit topic nu de goede weg opgaan.


                        Grtz, RF
                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #88
                          Re: HoF

                          Het valt heel hard op hoe, althans in de subfora die ik volg, mensen die een hoger niveau nastreven na verloop van tijd zelden of nooit meer posten, en het is net jammer dat die mensen het forum verlaten, omdat zij een echte meerwaarde kunnen bieden.
                          Heel juist.
                          Dat is me ook al opgevallen, en dat heb ik ook al eerder gezegd.
                          Wat mezelf betreft:
                          Ik heb hier redelijk wat foto's gepost.
                          Negatieve en positieve kritieken gekregen. Evenwichtig verdeeld, schat ik in, ik heb daar dus geen enkel probleem mee.
                          Het is dus niet dat ik hier niet mijn nek heb uitgestoken met mn rare foto's.
                          Mijn persoonlijke reden om nooit meer te posten op BD heeft ook niets met de HoF te maken,
                          maar is het gevolg van tot drie keer toe een autoritaire en fotografisch volstrekt onoordeelkundige verplaatsing van mijn foto's door een bepaalde mod.
                          Alles moet hier immers in het correcte vakje passen. Ook als het daarin niet past!
                          Binnen de lijntjes kleuren dat mag, thinking out of the box, dat wordt afgeremd.
                          Het is net dat laatste wat vernieuwing kan brengen.
                          Nu plaats ik mijn foto's dus op DPZ.
                          Daar krijgen ze ook pos en neg kritiek, geen probleem.
                          Maar wat me hoog zit is dat moderators gaan sollen met je foto en dat ik voor heel die affaire nooit een verontschuldiging heb gekregen.
                          Integendeel, als ik erover begon te klagen werd ik met een ban bedreigd.
                          Zulke dingen gebeuren dus niet op DPZ.
                          Wat niet wegneemt dat ik comments blijf plaatsen op BD.
                          Het is immers een forum met grotere activiteit dan DPZ.
                          Ik leer veel van andermans foto's te bekijken en becommentariëren. En ik hoop dat de posters wat hebben aan mijn comments.
                          = = =
                          edit: excuseer dat ik hier weer over begonnen ben, maar ik denk dat sommigen de indruk hebben dat ik kritiek heb op de HoF omdat ik er zelf niet in sta.
                          daarom even de verduidelijking.
                          Last edited by Control-Z; 5 juli 2011, 07:01. Reden: toevoeging

                          Comment


                          • #89
                            Re: HoF

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            Wat niet wegneemt dat ik comments blijf plaatsen op BD.
                            Het is immers een forum met grotere activiteit dan DPZ.
                            Dat is mogelijk zelfs de kern van de zaak: op DPZ zitten voornamelijk meerwaardezoekers, op BD zit "de grote massa". Het is niet onlogisch dat er minder mensen bereid zijn om in een tijdspanne van één week, een 10-tal beelden kritisch bekijken, dan in diezelfde tijdspanne 100 beelden van een korte "", "" etc. begeleid door max. 3 woorden te voorzien?

                            Ik ben nog steeds voorstander van een alternatief systeem om foto's te posten. Er worden nog steeds te veel foto's "gedumpt". De verandering van 3 naar 1 foto per topic in SC heb ik altijd een beetje vreemd gevonden. Het enige gevolg was dat mensen hun coherente reeksjes moesten gaan opsplitsen waardoor méér topics ontstaan en foto's dus sneller naar pagina 2 zakken. Ik geloof echt dat een andere reglementering kan helpen om het niveau op te krikken (en de goeie fotografen terug te lokken).
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #90
                              Re: HoF

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Dat is mogelijk zelfs de kern van de zaak: op DPZ zitten voornamelijk meerwaardezoekers, op BD zit "de grote massa". Het is niet onlogisch dat er minder mensen bereid zijn om in een tijdspanne van één week, een 10-tal beelden kritisch bekijken, dan in diezelfde tijdspanne 100 beelden van een korte "", "" etc. begeleid door max. 3 woorden te voorzien?

                              Ik ben nog steeds voorstander van een alternatief systeem om foto's te posten. Er worden nog steeds te veel foto's "gedumpt". De verandering van 3 naar 1 foto per topic in SC heb ik altijd een beetje vreemd gevonden. Het enige gevolg was dat mensen hun coherente reeksjes moesten gaan opsplitsen waardoor méér topics ontstaan en foto's dus sneller naar pagina 2 zakken. Ik geloof echt dat een andere reglementering kan helpen om het niveau op te krikken (en de goeie fotografen terug te lokken).
                              Veel prachtige foto's op DPZ maar ook veel onzin. Net als op BD moet je een beetje door het bos heenkijken om prachtexemplaren te ontdekken en je van de rest weinig van aantrekken als "mindere" foto's (wat dat ook mag zijn) of commentaren je storen.
                              Een alternatief systeem om het niveau omhoog te krikken, wel we zijn er al jaren naar op zoek. Als je ideeën hebt op dat vlak, ik hoor ze graag komen!

                              Willy
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X