Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
    Jullie hebben gelijk dat je aan een leek geen 50mm f/1.2 gaat moeten verkopen. Zeer zeker. Maar ik weet wel waar de vriendin naartoe wil. Ze heeft een erg creatieve geest en héél veel ideeën, ik weet gewoon dat ze, eens ze de theorie van een DSLR doorheeft, heel erg mooi en creatief uit de hoek kan komen... Ze wil met haar camera méér doen dan foto's trekken van haar nichtjes of familie...

Juist daarom was ik geen voorstander om een kitlens aan te kopen voor haar. Omdat ze ambities heeft..
    Ik heb de vriendin alles uitgelegd over de werking van een body en lenzen. Alles.
    Maar blijkbaar dacht de verkoper het volgende:
    "Een beginner MOET beginnen met een kitlens"... en die redenering volg ik niet...
    Voor huis-en keukengebruik, OK, maar niet voor iemand met een zeer creatieve geest en ambities in fotografie...
    Dan moet uw vriendin beginnen met het begin en U doet haar geen plezier met haar handje vast te houden. Een kit lens zal zeker voldoen zeker voor het creatief fotograferen, de beperkingen zullen haar creativiteit enkel stimuleren. Ken uw plaats vriendin.... en moei U met uw eigen zaken.

Me dunkt dat U gewoon alles wil beter weten, ik begin de verkoper te begrijpen.
    TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

Comment

Uw opmerkingen & suggesties bij fotokonijnenberg.be
      Help ons onze service te verbeteren

Bij Foto Konijnenberg doen we er alles aan om de tevredenheid van onze klanten te waarborgen.
      Heeft u opmerkingen of suggesties om onze service op bepaalde punten nog beter te maken?

Laat het ons weten: stuur een e-mail naar info@foto-konijnenberg.nl, dan hoort u snel van ons.
      En zie wat ze zeggen die Hollanders.
      Je hebt: verkopers en verkopers, klanten en klanten, mensen zijn mensen.
      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Die is goed hoor ... klant is koning hé gasten ...
      Ja die is hilarisch

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
      +1
      Last edited by foto4fun; 12 juni 2011, 08:05. Reden: toevoeging
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Ik ben (heb het bijgehouden) 5 keer bij Konijnenberg geweest. 3 keer om iets te kopen, 2 keer voor wat informatie.
        Alle 5 keren (verschillende verkopers): vriendelijk, professioneel, tijd genoeg, prima uitleg. Kan er geen verkeerd woord over zeggen.
        Probleem met dit soort zaken, waar ontzettend veel volk over de vloer komt, is dat als er eens iets fout gaat (en dat gebeurd overal) het dan meteen breed uitgesmeerd wordt "in de media".
        Mag natuurlijk gezegd worden maar een beetje relativeren is toch wel op zijn plaats.

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Ikzelf heb het ook niet hoog op met die ene persoon bij FK in Turnhout. Te arrogant en betweterig type. Kan misschien in NL wel scoren met zijn gedrag, maar bij mij in ieder geval niet.
          Komt erbij dat de prijzen van FK al lang niet meer bij de beste zijn, integendeel, je vind nog nauwelijks duurdere plaatsen, en dan klopt het ganse plaatje niet meer voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
            .........
            Mag natuurlijk gezegd worden maar een beetje relativeren is toch wel op zijn plaats.
            mee eens, daarom vind ik de topictitel slecht gekozen.
            en dan zeker "slechte verkoper(S)".
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dan moet uw vriendin beginnen met het begin en U doet haar geen plezier met haar handje vast te houden. Een kit lens zal zeker voldoen zeker voor het creatief fotograferen, de beperkingen zullen haar creativiteit enkel stimuleren. Ken uw plaats vriendin.... en moei U met uw eigen zaken.

"Moeten" beginnen met begin? Niet echt mee akkoord zenne!
              Ieder doet, laat wat hij/zij wil maar ik was ook geen voorstander om eerst te "moeten" beginnen met vb. een kitlens!
              het moet natuurlijk duidelijk zijn of het geen bevlieging is die hobby en zoniet geef ik voorkeur aan meteen (als dat binnen het budget valt voor ieder) toch het goede materiaal aan te schaffen.

"De beperkingen zullen haar creativiteit enkel stimuleren"....?
              Volgens mij zullen die beperkingen haar enkel beperkingen opleggen.

Dat enkel mijn mening, voor de rest van dit verhaal kan ik niks zeggen want ik was er niet bij!
              Groetjes, Beauke
              Mijn foto's

Comment

Wereld op zijn kop.
                Ik ga niet beweren dat je met een kitlens niet creatief zal zijn, maar een 17-50 2,8 is nu ook niet meteen de meest exotische lens.
                Hier op het forum is zo'n 17-50 2,8 zowat de meest aangeraden lens aan een beginner die zich voorgenomen heeft om serieus met fotografie bezig te zijn.
                In eerste instantie een canon, maar de Third party lenzen bij krapper budget worden ook geregeld aangeraden. Net zoals men hier bij voldoende budget onmiddellijk naar een 60d verwijst en bijna zelden naar een 1100d.
                Die adviezen komen niet van mij, maar van heel wat ervaren fotografen.
                Dus om nu meteen te zeggen dat ze haar mond moet houden en nederig moet beginnen....(en in mijn ogen is dat dan geen kitlens maar een voor mij nog steeds mooie 50mm 1,8 als je dat argument wil gebruiken) is voor mij een stelling waarbij ik eerder minachting naar de vriendin toe hoor van jouw kant uit, dan een valabel argument tegen een 17-50 2,8 lens.

Ik ga mij verder niet uitspreken wie in de oorspronkelijke discussie gelijk heeft, want ik was er niet bij en er zijn altijd twee kanten. Ik weet wel dat het soms zo kan overkomen. Ik heb het zelf in totaal andere situaties meegemaakt dat ik me achteraf ook zo voelde, dat ik na opzoekwerk een weloverwogen keuze heb gemaakt, nog een laatste vraag heb waar ik niet uitgeraak en de verkoper graag wil laten zien hoeveel hij er wel niet van weet en hoe "goed" geïnformeerd de klant wel niet dacht dat hij was en die illusie graag even wil doorprikken door een mondelijke toets te houden en me begint uit te vragen waarom ik dit of dat wil (maar dan niet op geïnteresseerde wijze maar op denigrerende leraar-student wijze... en ze vooral willen laten zien hoe superieur ze zelf zijn, en dat ik weer het klantje ben dat dacht dat ik het beter wist).
                Probleem is dat ik heel onzeker ben en mondeling blokkeer. Wat ik op zo'n momenten kan antwoorden staat niet in verhouding met mijn werkelijke kennis. Mijn echtgenoot heeft achteraf dikwijls hierop gewezen.

In eerste instantie ben ik dan ook gefrustreerd en krijgt mijn echtgenoot tien keer het verhaal te horen. Maar na een tijd realiseer ik me dat ik kostbare tijd verlies aan iets waar ik toch niets meer aan kan doen.
                Ik trek meestal de conclusie dat het niet werkt tussen mij en die verkoper. Wie uieindelijk gelijk had of ongelijk laat ik in het midden.
                Ik ga gewoon opzoek naar iemand waar het beter mee werkt als ik een bepaalde service wil.

In jouw geval: ik kan begrijpen dat het zo aanvoelde, ook al was het misschien de bedoeling niet. Ben je nu na alles te laten bezinken tot de conclusie gekomen wat jouw argumenten zijn voor een andere lens, ga naar je vriendin, leg het uit, laat haar kiezen, vermits je blijkbaar zeven dagen omruiltijd hebt is dat een mooi extraatje dat niet overal kan en ga specifiek voor een bepaalde lens omruilen.
                Het zou nog stommer zijn om als je de kans krijgt om te ruilen om het niet te doen als de vriendin niet tevreden is.

Comment

Lachwekkende reactie zeg, als er hier op het forum een beginner vraagt met welke apparatuur hij/zij moet beginnen, dan is het beste nog niet goed genoeg, maar als de verkoper in de winkel op een onbeschofte manier een kitlens verkoopt, is het allemaal goed en moet je je plaats weten

Ik zou zelf ook iemand liever een lichtsterke lens aanraden, gewoon omdat je weet dat die langer gebruikt gaat worden
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

ik doe zoals al voordien aangehaald. Gewoon online bestellen, en alst pakje klaar is ophalen. Ik doe sowieso genoeg opzoekingen over lenzen en lees er genoeg over om niets van info te moeten krijgen van de verkopers ginder. Ik weet wat ik wil als ik naar daar ga en ga ook nooit vertrekken zonder het materiaal dat ik wil, en zal nooit vertrekken met iets dat een verkoper me zou aanraden te kopen. Zoals die filters enzo dat ze me altijd proberen aansmeren en een extra verzekering van zoveel jaar... Zul je me nooit zien kopen, als de lens kapot is jah dan is het zo kan na de verzekering ook voorkomen. En me iets anders aanraden dan wat ik wil kopen daar kan ik niet zo goed tegen, vandaar, bestellen, ophalen, finito meer moet dat niet zijn voor mij.

Ik heb daar trouwens altijd die vrouwelijke verkoopster gehad daar. Is een vriendelijke maar ze pushen echt teveel om nog extra zaken te verkopen heb ik gemerkt, dat was vroeger niet zo bij konijn, das dus nu wel spijtig dat ze zo bezig zijn. Och ja, ze moeten winst maken he, en met al dat personeel dat ze daar nu moeten betalen ...
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      mee eens, daarom vind ik de topictitel slecht gekozen.
                      en dan zeker "slechte verkoper(S)".
                      grt,bouk.
                      Ja OK... sorry is waar. jammer genoeg kan ik 'm niet meer veranderen. Gefrustreerd gevoel van het moment.... (en impulsiviteit)

Excuses
                      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Hehe, idd wereld op z'n kop.
                        Meer zeg ik daar niet over. punt.
                        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Jij doet je naam eer aan
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Jij doet je naam eer aan
                            no comment
                            Last edited by LittleLeentje; 12 juni 2011, 10:24.

Comment

Ik heb bij Konijnenberg altijd goede ervaringen en voor ik iets koop heb ik me goed voorbereid zodat ik weet wat ik wil. Mocht ik alsnog advies willen dan laat ik de verkoper zijn verhaal houden: dat is een kwestie van fatsoen. Wanneer u het beter weet stel dan geen onnodige vragen ook al is het om te tonen hoe slim u bent.
                              Overigens, ten Noorden van Turnhout de grens over daar heet het Nederland en niet Holland waar Nederlanders wonen en geen Hollanders. Hetzelfde dat je Belgen tenonrechte als Limburger duidt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                ...........
                                Overigens, ten Noorden van Turnhout de grens over daar heet het Nederland en niet Holland waar Nederlanders wonen en geen Hollanders. Hetzelfde dat je Belgen tenonrechte als Limburger duidt.
                                de echte Hollanders wonen in Zuid en Noord Holland.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X