Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
    Hoe zag die verkoper eruit? Hollander met brilleke, lang en smal? In de 50?
    Kan wel.
    Ik heb hem nog eens als verkoper gehad en toen was hij poeslief.
    Dat was dan wel voor een lens van 1000€ te kopen.
    Dus misschien hangt het wat af van de hoeveelheid geld die je uitgeeft, dan behandelen ze je naargelang. Onder de 500€ ben je maar een lastige klant

En over de reactie dat hij al heel z'n leven met fotografie bezig is, dan nog hoeft hij niet tegen klanten te zeggen wat ze moeten kopen en hoe ze het moeten gebruiken.

Als ik naar de Hubo ga en koop daar enkel behangpapier omdat ik veronderstel dat ik geen behanglijm nodig ga hebben hoeft er ook geen verkoper af te komen en te zeggen dat ik dat WEL MOET kopen. Ik zal het dan achteraf wel ondervinden he.

Zo ook met die honeygrid die hij me voorstelde, ik heb daar nog altijd geen behoefte aan en de beautydish werkt perfect voor wat ik hem gebruik. Als ik al grids zou gaan halen is het voor m'n softboxen

En als het gewoon is omdat hij een slechte dag had, dan moet hij ergens in een fabriek aan de band gaan staan, daar mag je mokken en lastig doen, dan regelt je baas dat wel even met je, als verkoper kan dat gewoon niet.

/einde schop tegen de schenen van konijn.
    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

[MOD]Laten we het rustig houden!!

@Leentje: al goed en wel dat je je beklag doet op het forum (wie doet dit niet ), maar heb je dit al eens doorgespeeld aan Konijnenberg zelf?
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
        Je hebt mensen die dit alleen maar durven denken : "Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)" maar anderen ook met het karakter dit te zeggen of te schrijven.
        Jij vindt dit kennelijk iets positiefs, maar ik- en ik denk met mij vele anderen- kan hier hier eerlijk gezegd geen waardering voor opbrengen. Maar smaken verschillen natuurlijk ...

Oorspronkelijk geplaatst door xippix Bekijk bericht
        Kan wel.
        Ik heb hem nog eens als verkoper gehad en toen was hij poeslief.
        Dat was dan wel voor een lens van 1000€ te kopen.
        Dus misschien hangt het wat af van de hoeveelheid geld die je uitgeeft, dan behandelen ze je naargelang. Onder de 500€ ben je maar een lastige klant
        /einde schop tegen de schenen van konijn.
        Olie op het vuur gooien en lekker meedoen met het tegen de schenen schoppen, heerlijk toch .... Ik vind jouw opmerking over fabrieksarbeiders ook erg denigrerend.

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        [MOD]Laten we het rustig houden!!

@Leentje: al goed en wel dat je je beklag doet op het forum (wie doet dit niet ), maar heb je dit al eens doorgespeeld aan Konijnenberg zelf?
        Ik verbaas me er over dat mensen die een slechte ervaring hebben meteen hun grieven op internet zetten. Kan je niet beter contact hebben met de betrokken winkel en- liefst als je zelf wat tot bedaren bent gekomen- de zaak proberen uit te spreken?

Comment

[QUOTE=kempen2002;3153321]
          Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht

Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)

Wat een uitdrukking ! een beleefd en opgevoed mens ben je blijkbaar niet hoor
          jongens jongens, was ironisch bedoeld hoor!!!!

IRONIE... (sorry dat anderen dat anders opvatten)

Maar goed...

ik was idd wel van plan een vriendelijk mailtje te sturen naar Konijn. Maar ik wou gewoon ook horen welke ervaringen anderen hadden, want ik had ervoor nooit maar dan nooit een negatieve ervaring in de winkel!

heb de vriendin ermee naartoe genomen omdat ik echt altijd vol lof was over de winkel... dus... jammer dat het gisteren heel anders was...

maar idd, we gaan hier niet met modder gooien!
          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

k snap één ding toch niet goed hoor...

er zijn hier zoveel mensen die het een kl*tewinkel vinden met een slechte service... wat ze hier al vaak aangehaald hebben. BD is het grootste forum van België (en Nederland?) voor digitale fotografie... dus iedereen die een beetje research doet over een (iets grotere aankoop) zou via BD dan ook moeten weten dat het geen goeie zaak is...

Hoe komt dan dat konijn ELKE dag platgelopen wordt???

Blijkbaar zijn ze dan toch niet zooo slecht... of zijn het allemaal loemperikken die er blijven gaan...

Als je ergens niet tevreden bent, blijf er dan weg en laat het daarbij... Ik heb ookal zaken gehad met slechte service. k Heb nog nooit de nood gevoeld om dat van de daken te schreeuwen... 'k steek liever mijn energie in het zoeken naar een goeie zaak
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Jij vindt dit kennelijk iets positiefs, maar ik- en ik denk met mij vele anderen- kan hier hier eerlijk gezegd geen waardering voor opbrengen. Maar smaken verschillen natuurlijk ...
              heiliger dan de paus is het eerste wat mij hier binnenschiet (alhoewel dit niet moeilijk is in deze tijden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                Als dat de verkoper is die je voor de borst heeft gestoten... jammer voor je, kerel weet zeker waarover ie praat. Is al het grootste deel van zijn leven met fotografie bezig en is een wandelende Nikon encyclopedie. Het is een beetje een speciale maar hij weet waarmee ie bezig is.....
                Kan goed zijn, maar die persoon (als we het over dezelfde hebben) is ook de reden waarom ik niet meer bij konijn koop... Iets gewoon vragen kan niet zonder dat hij het in het belachelijke trekt en daarnaast kost wat kost gelijk willen hebben steeds...

Mij niet gelaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                  k snap één ding toch niet goed hoor...

Hoe komt dan dat konijn ELKE dag platgelopen wordt???
                  -Vroeger boden ze betere prijzen aan dan in andere winkels
                  -Ze hebben een overzichtelijke website...
                  -Relatief gunstig gelegen

Hoeveel alternatieve winkels hebben we in België eigenlijk? Bekendheid van een fotozaak is meestal door de prijs en website, niet zozeer door de service...anders zou Grobet ook elke dag platgelopen worden (website hebben ze ondertussen wel, nu de prijs nog )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    In dit land zijn alle deuren gelijk.
                    als je je ogen dicht heb wel misschien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht

Hoeveel alternatieve winkels hebben we in België eigenlijk? Bekendheid van een fotozaak is meestal door de prijs en website, niet zozeer door de service...
                      Dan ben je prijskoper en geen servicekoper... moet je af en toe ook mindere service erbij nemen he
                      some toys 4 big boys
                      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        en wat hier van te denken:

Per slot van rekening is het een mens. Nederlander of turk, dat maakt niks uit?
                        grt,bouk.
                        Soms schrijven Nederlandse Calimero's hun eigen naam met een kleine letter. Dat is erom vragen.

Comment

Ik ben lang verkoper geweest... ( niet in de foto industrie )

Klant is zeker geen koning, en zeker de laatste jaren niet meer, waar ze ( zeker in grote shops à la Konijnenberg ) vanalles komen vragen en proberen en dan online kopen in Engeland omdat de pond toevallig goedkoop staat...

Als je je parlé staat te doen, en er zit daar zo een wijsneus ( hoe goed ie het ook moge weten ) constant zijn haak in te slaan, wisten ze het ook rap. Als je als verkoper ziet dat er een beginneling voor U staat, moet ge daar inderdaad geen 1.4 lens aan proberen te verkopen, de "kenner" die mee is, denkt uiteraard aan niets anders, maar daar is de beginneling toch niets mee...

Ik heb ook al veel gekocht van die ouwere mens, hij is idd écht wat ik noem ( en dat is niet negatief, integendeel ) , een heel assertieve typische Hollander... Ik heb de indruk dat wij Vlamingen liever een kiss-ass verkoper hebben, wat zijt ge daar dan mee... Ik vond hem alleszins dik OK, en ik heb er ook al discussies over lenzen en vanalles mee gehad hoor... ( en vòòr ik daar 1 iets gekocht had, ben ik daar zeker een 4-5 tal keer geweest, dat ik letterlijk zei '" Ik koop vandaag nog NIETS, ik ben op zoektocht", en telkens ben ik goed begeleid geweest en ging ik naar huis met een goed gevoel !

Een winkel wordt idd niet zo groot door de mensen verkeerde dingen te verkopen. Maar net zoals op dit forum, komen daar waarschijnlijk dagdagelijks betweters, en interessanterikken die toch àlles wat een verkoper daar zegt negatief gaan uitleggen...
                          En wees maar zeker, dat die kerels dat direct doorhebben hoor, en er zich er dan ook onmiddellijk naar gaan gedragen.

Comment

ok voor mij is konijn ferm ver! 1 keer geweest!
                            best da ik toen een nummerke krag van iemand die het wachten beu was!
                            voor de drukte alleen al zou ik zeker niet terug gaan!ook al was ik uit de streek.

heb met art & craft in mariakerke (gent) een goede betrouwbare winkel gevonden
                            net al te ver (30min) met vrij goede prijzen en zeer goede service.

dus als alternatief voor konijn best ok hoor
                            nikon stuff

Comment

ach, iedere winkel zal wel zo zijn verkopers hebben zekers.

Zelf ga ik nu toch al zo'n 3 jaar naar Konijnenberg te Turnhout en ben er elke keer vriendelijk en correct behandelt.
                              Maar ook ik doe online research en weet meestal wel wat ik wil als ik daar toekom.

Ohja, dankzij mijn werk kan ik daar op maandagmiddag passeren en dan is het meestal lekker rustig. En zijn de batterijen van de verkopers natuurlijk nog lekker opgeladen.
                              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                              https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                                Ik ben lang verkoper geweest... ( niet in de foto industrie )

Klant is zeker geen koning, en zeker de laatste jaren niet meer, waar ze ( zeker in grote shops à la Konijnenberg ) vanalles komen vragen en proberen en dan online kopen in Engeland omdat de pond toevallig goedkoop staat...

Als je je parlé staat te doen, en er zit daar zo een wijsneus ( hoe goed ie het ook moge weten ) constant zijn haak in te slaan, wisten ze het ook rap. Als je als verkoper ziet dat er een beginneling voor U staat, moet ge daar inderdaad geen 1.4 lens aan proberen te verkopen, de "kenner" die mee is, denkt uiteraard aan niets anders, maar daar is de beginneling toch niets mee...

Ik heb ook al veel gekocht van die ouwere mens, hij is idd écht wat ik noem ( en dat is niet negatief, integendeel ) , een heel assertieve typische Hollander... Ik heb de indruk dat wij Vlamingen liever een kiss-ass verkoper hebben, wat zijt ge daar dan mee... Ik vond hem alleszins dik OK, en ik heb er ook al discussies over lenzen en vanalles mee gehad hoor... ( en vòòr ik daar 1 iets gekocht had, ben ik daar zeker een 4-5 tal keer geweest, dat ik letterlijk zei '" Ik koop vandaag nog NIETS, ik ben op zoektocht", en telkens ben ik goed begeleid geweest en ging ik naar huis met een goed gevoel !

Een winkel wordt idd niet zo groot door de mensen verkeerde dingen te verkopen. Maar net zoals op dit forum, komen daar waarschijnlijk dagdagelijks betweters, en interessanterikken die toch àlles wat een verkoper daar zegt negatief gaan uitleggen...
                                En wees maar zeker, dat die kerels dat direct doorhebben hoor, en er zich er dan ook onmiddellijk naar gaan gedragen.
                                Ok ik snap je betoog. Er zullen idd veel betweters zijn.
                                Ik vind niet van mezelf dat ik betweterig was, ik probeerde gewoon zijn (moeilijke) uitleg soms op een gemakkelijkere manier, met 2 woordjes extra, te verduidelijken aan de vriendin die meewas.

Hij is idd een voorbeeld van een érg assertieve Nederlander. Dat is idd een verschil met de toch wat bedeesdere Belgen.

Maaaarrrr... ook al 'vond' hij dat ik me niet "zou moeten moeien", dan nog niet moet hij mij en de vriendin die meewas over de ganse zaak belachelijk maken. Ik werd letterlijk het zwijgen opgelegd.

Jullie hebben gelijk dat je aan een leek geen 50mm f/1.2 gaat moeten verkopen. Zeer zeker. Maar ik weet wel waar de vriendin naartoe wil. Ze heeft een erg creatieve geest en héél veel ideeën, ik weet gewoon dat ze, eens ze de theorie van een DSLR doorheeft, heel erg mooi en creatief uit de hoek kan komen... Ze wil met haar camera méér doen dan foto's trekken van haar nichtjes of familie...

Juist daarom was ik geen voorstander om een kitlens aan te kopen voor haar. Omdat ze ambities heeft..
                                Ik heb de vriendin alles uitgelegd over de werking van een body en lenzen. Alles.
                                Maar blijkbaar dacht de verkoper het volgende:
                                "Een beginner MOET beginnen met een kitlens"... en die redenering volg ik niet...
                                Voor huis-en keukengebruik, OK, maar niet voor iemand met een zeer creatieve geest en ambities in fotografie...

Helaas Pindakaas. ;-)
                                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Working...
                                X