Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe bewaren jullie je foto's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe bewaren jullie je foto's?

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    nu nog zoiets op de iPad hé, kan ik offline een preview van een site laten zien op de iPad, zou toch ideaal zijn.
    Er zijn wel een aantal Apps voor de iPad waarmee je offline sites kan laten zien, zoiets als Offline Pages bijv.
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
      Tja ik weet niet hoeveel GB's aan foto's je hebt, maar bij mij past het allemaal nog op een 64GB. Voordeel is wel het makkelijk (compact) meenemen en gebruiken en veiliger dan een harde schijf.
      Je hebt ook goedkopere USB sticks, maar die zijn minder snel, maar kan wel als je per keer niet teveel tegelijk wegschrijft
      flash-geheugen is wel verbeterd, maar kan je het echt veiliger dan een harde schijf noemen?
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
        Er zijn wel een aantal Apps voor de iPad waarmee je offline sites kan laten zien, zoiets als Offline Pages bijv.
        Is niet helemaal hetzelfde hé, ik wil op de iPad apache/php/mysql draaien ... niet een online site offline bekijken ... de site is nog niet online hé, die is nog in opmaak.
        Beetje jammer dat Offline pages nu betalend is, vroeger was de standaard versie gratis, nu 3,99 terwijl de pro zelfs 7,99 is.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          flash-geheugen is wel verbeterd, maar kan je het echt veiliger dan een harde schijf noemen?
          Flash-geheugen is wel veiliger dan een harde schijf, laat je harde schijf maar eens goed vallen of stop 'm eens in een wasmachine, zoals ik per ongeluk eens met een USB-Stick heb gedaan.
          De USB-Stick werkt nog perfect, maar een harde schijf zal dit niet overleven denk ik
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Raid is geen backup.

OK, maar als ik nu een NAS-server heb met 4 harde schijven van 500 GB, waarvan ik de eerste 2 gebruik om mijn foto's gestript in te lezen in lightroom, daar te bewerken en vervolgens terug te sturen. Ik gebruik dan de overige 2 harde schijven voor een automatische backup van de eerste 2, heb ik dan geen nagenoeg veilige oplossing (tenzij mijn huis afbrandt, maar zoals een andere respondent reeds zei, heb ik dan vermoedelijk ook andere zorgen).

Ben ik verkeerd in mijn redenering.

Ik zou gaan voor de DROBO of de QNAP.

Groetjes

Peter
            Raid is idd geen backup, het is alleen een beveiliging tegen een disk crash (uitgezonderd Raid 0, want die is zoals eerder vermeld werd, nog gevoeliger).
            Maar een backup moet meer zijn dan alleen maar een beveiliging tegen een disk crash!
            Je zal maar eens per ongeluk een file wissen of je krijgt een virus dat al je foto's verwijderd! Je mag je data dan misschien wel dubbel (in geval van een Raid 1) hebben, maar ze worden dan wel op 2 plaatsen tegelijk gewist!

Dus bij jouw setup hangt het er vanaf wat je onder die automatische backup verstaat.
            Als dit een echte backup is, of een copy in 1 richting, dan is dit prima,
            maar als het een sync is tussen de 2 disk sets, dan kan je alsnog foto's kwijt geraken,
            in geval de foto's op de eerste disk set verwijderd zijn.

Zelf heb ik in mijn kelder mijn vorige desktop-pc staan die nu als server (Fedora) dienst doet.
            Er zit voor 2,5TB aan disken in en op al mijn pc's (1 desktop, 1 laptop & 1 netbook) staat zo goed als geen data, zij gebruiken allen mijn server voor de data opslag.
            Aan die server hangt een externe disk die standaard niet gemount is (geen toegang toe vanaf server) en die ik mount (toegankelijk maak) op het moment dat ik er een backup wil opzetten. Verder ben ik van plan om de belangrijkste data ook op een 2e externe HD te zetten en die op mijn werk te bewaren.
            Canon 7DmkII, Canon 450D, Canon PowerShot S110

Comment

Working...
            X