Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

    Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Prima, dan weten ze ineens dat het om een onbezoldigde en zuiver vrijwillige deelname gaat . Probleem opgelost
    inderdaad, stél dat we controle krijgen en ze zouden alle mensen op een huwelijksfeest die daar rondlopen met een fototoestel, al dan niet als gratis second shooter van de hoofdfotograaf, moeten ondervragen, kunnen we met z'n alle verwijzen naar deze thread in het forum dat de mensen van de belastingen toch allemaal al zouden volgen....

    er wordt hier redelijk veel met de haren gesleurd denk ik.

    maar bon, ik zal deze thread afprinten en bij mijn adminstratie steken, bij mijn btw-inkoop, btw-verkoopboek, contracten en facturen.


    nog een vraagje voor jullie taxkenners en wetboekkenners: m'n zus, die m'n werk volgt en ook creatieve inbreng heeft, gaat ook vaak mee als assistent. dat zal ook zwart werk zijn zeker hahahahaha...
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #47
      Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

      Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
      ....nog een vraagje voor jullie taxkenners en wetboekkenners: m'n zus, die m'n werk volgt en ook creatieve inbreng heeft, gaat ook vaak mee als assistent. dat zal ook zwart werk zijn zeker hahahahaha...
      Toch maar mee opletten hoor, zwart werk kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden door RVA perssonlijk ken ik iemand die na meer dan 35 jaar in hetzelfde bedrijf gewerkt te hebben één dag technisch werkloos was, 's morgens om 8 uur al controle op zwartwerk door RVA want echtgenoot was zelfstandige en misschien hielp ze wel in de zaak..... dus altijd opletten zelfs met zus ofzo.
      En nee ik wil je geen schrik aanjagen ofzo, enkel erop wijzen hoe onvoorspelbaar de controles kunnen zijn.

      Comment


      • #48
        Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Uiteraard weet jij dat je geen vergoeding krijgt, maar gelooft de fiscus dat?
        de bekende nagel.

        zij moeten niet bewijzen dat je betaald werd. Jij moet kunnen bewijzen dat dit niet zo was..........De oplossing...........een btw nr en je doet maar op....
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #49
          Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

          Iedereen die in't park vogelkes gaat fotograferen. Die moeten ook beginnen oppassen. Want als meneer de brave fiscus toevallig in't park aan't wandelen is en die ziet u vogels fotograferen. Wie weet verkoopt ge die beelden online. Bewijs maar eens dat ge niet aan't werken zijt.

          Sommige moet echt stoppen met overdrijven.

          Het gaat hier om een beroepsfotografe die een BTW-nummer heeft. Mensen die vrijwillig een handje toesteken is geen enkel probleem. Als ge straks het gras gaat maaien van uw grootmoeder gaat ge ook mogen oppassen. Wie weet woont er toevallig in de buurt een fiscus die u dat ziet doet: ZWARTWERKER!!
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #50
            Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

            Ik heb een extra verzekering afgesloten voor assistenten die onbezoldigd komen helpen, deze dekt ook de medische kosten indien mijn assistent tijdens een shooting zou vallen etc ...
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #51
              Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

              Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
              Toch maar mee opletten hoor, zwart werk kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden door RVA perssonlijk ken ik iemand die na meer dan 35 jaar in hetzelfde bedrijf gewerkt te hebben één dag technisch werkloos was, 's morgens om 8 uur al controle op zwartwerk door RVA want echtgenoot was zelfstandige en misschien hielp ze wel in de zaak..... dus altijd opletten zelfs met zus ofzo.
              En nee ik wil je geen schrik aanjagen ofzo, enkel erop wijzen hoe onvoorspelbaar de controles kunnen zijn.
              Er is een groot verschil tussen helpen en helpen als je op den dop staat.
              Als je op den dop staat (werkloos of technisch werkloos) mag je zelfs niet aan je eigen huis werken zonder het aan te geven (bij het zetten van een nieuwbouw)
              Als je niet op den dop staat mag je helpen bij familie, ook bv in de zaak van je vrouw tenzij ze een nv of bvba heeft (dan help je de nv of bvba, niet je vrouw)
              Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

              Comment


              • #52
                Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                Oorspronkelijk geplaatst door Niki VK Bekijk bericht
                Er is een groot verschil tussen helpen en helpen als je op den dop staat.
                Als je op den dop staat (werkloos of technisch werkloos) mag je zelfs niet aan je eigen huis werken zonder het aan te geven (bij het zetten van een nieuwbouw)
                Als je niet op den dop staat mag je helpen bij familie, ook bv in de zaak van je vrouw tenzij ze een nv of bvba heeft (dan help je de nv of bvba, niet je vrouw)
                Ja ik weet wel het verschil hoor en het ging mij daar niet om het ging er mij om dat controles onvoorspelbaar zijn. De ene zal nooit controle krijgen en de andere heeft de eerste dag al prijs, je zal maar geluk hebben of ongeluk...

                Comment


                • #53
                  Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                  Iedereen die in't park vogelkes gaat fotograferen. Die moeten ook beginnen oppassen. Want als meneer de brave fiscus toevallig in't park aan't wandelen is en die ziet u vogels fotograferen. Wie weet verkoopt ge die beelden online. Bewijs maar eens dat ge niet aan't werken zijt.

                  Sommige moet echt stoppen met overdrijven.

                  Het gaat hier om een beroepsfotografe die een BTW-nummer heeft. Mensen die vrijwillig een handje toesteken is geen enkel probleem. Als ge straks het gras gaat maaien van uw grootmoeder gaat ge ook mogen oppassen. Wie weet woont er toevallig in de buurt een fiscus die u dat ziet doet: ZWARTWERKER!!
                  'k Denk dat dit meer onder " Groenwerken " valt.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                    Vandag in het laatste nieuws : 200 avocaten willen gratis werken voor Ronald Janssen "gratis en met veel toewijding in de hoop naambekendheid te krijgen".
                    Allemaal zwartwerkers,( pakken ook de "pree" af van die het voor geld doen). Den Rva op hun kot Want die mogen dat wel ?????? En op het eerste blad dan nog, dus den RVA moet niet zeggen, dat wist ik niet . Moeten die niet bewijzen dat ze gratis werken ?? Maar ja als den RVA die "zou"pakken, die kan zijn eigen verdedigen.

                    Comment


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie
                      Vandag in het laatste nieuws : 200 avocaten willen gratis werken voor Ronald Janssen "gratis en met veel toewijding in de hoop naambekendheid te krijgen".
                      Allemaal zwartwerkers,( pakken ook de "pree" af van die het voor geld doen). Den Rva op hun kot Want die mogen dat wel ?????? En op het eerste blad dan nog, dus den RVA moet niet zeggen, dat wist ik niet . Moeten die niet bewijzen dat ze gratis werken ?? Maar ja als den RVA die "zou"pakken, die kan zijn eigen verdedigen.
                      In België is het bij wet verboden dat een advocaat zichzelf verdedigd. Een ander persoon mag dat wel, maar een advocaat niet.

                      Het is gewoon een feit dat, als je pech hebt toevallig de uitverkorene te zijn voor een controle, je het héél goed zal moeten kunnen uitleggen en bewijzen. En als je niet in orde bent, dan zou 't nog wel eens een dure zaak kunnen worden.
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #56
                        Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        Vandag in het laatste nieuws : 200 avocaten willen gratis werken voor Ronald Janssen "gratis en met veel toewijding in de hoop naambekendheid te krijgen".
                        Allemaal zwartwerkers,( pakken ook de "pree" af van die het voor geld doen). Den Rva op hun kot Want die mogen dat wel ?????? En op het eerste blad dan nog, dus den RVA moet niet zeggen, dat wist ik niet . Moeten die niet bewijzen dat ze gratis werken ?? Maar ja als den RVA die "zou"pakken, die kan zijn eigen verdedigen.

                        Het hierboven vermelde is totaal niet vergelijkbaar met de vraag van de TS.

                        Een inspectie die controle doet, doet dat om het zwartwerk tegen te gaan. In de meest gevallen is dit bv. in de HORECA omdat er "werknemers" bezig zijn die in het zwart werken. (ik neem HORECA maar als een illustratief voorbeeld hé). Zij gaan er dan van uit dat er een gezagsband is tussen werkgever en werknemer. Dus moet er en inschrijving zijn in het DIMONA-register, RSZ betaald worden e.d.

                        Als Leentje iemand meeneemt en van mij mag ze dat gerust doen, net zoals mr. Hung. Dan zou het kunnen zijn dat een inspectie hun ziet als een 'werkgever'. Met de bovenstaande gevolgen. Is het altijd prijs? Neen. Hangt van de goodwill af van de Inspectie. Strikt juridisch mogen ze sanctioneren. Heb je veel kans dat je gepakt kan worden? Neen.
                        1) Hetzij toevallig een controleactie voor een sector; bv. feestzalen.
                        Dan wordt het HORECA-personeel bekeken, maar ook een DJ en de fotograaf, videograaf e.d. Die mensen zien veelal het verschil tussen een gelegenheidsfotograaf en een professioneel. Daarvoor dient het verhoor natuurlijk.

                        2) Hetzij je overgedragen bent door iemand.



                        Mag je familie inschakelen. Hangt van verschillende factoren af en de graad van bloedverwantschap. Een achterachterachterachterneef zal niet getolereerd worden tov een vader, zoon, zus of broer. Is die persoon dan werkloos of krijgt een vervangingsuitkering, is er een probleem. Maar dat hangt van de situatie af.

                        Kortom, hier worden verschillende situaties aangehaald en vooral veel dingen door elkaar gehaald. Ik ga de hele wetgeving niet uitleggen, want dan ben ik een boek aan het schrijven.

                        Voor de rest ga ik dit topic aan mij nu laten voorbijgaan, want sommigen zijn bepaalde waarschuwingen volledig in het belachelijke trekken.

                        Voor de rest bestaat er een PB op dit forum.


                        Patrick
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                          Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                          de bekende nagel.
                          zij moeten niet bewijzen dat je betaald werd. Jij moet kunnen bewijzen dat dit niet zo was
                          Mijn antwoord was hierop. die advokaten zeggen allemaal "gratis" , maar gratis kan niet .
                          Hoe gaan die advokaten bewijzen dat zij gratis waren ??

                          Comment


                          • #58
                            Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                            Het hierboven vermelde is totaal niet vergelijkbaar met de vraag van de TS.
                            Patrick
                            TS vraagt iemand die gratis ... en dat mag niet : want gratis bestaat niet, en dan haal ik dat aan van die advokaten en dan is dat niet vergelijkbaar ?
                            gratis een huis zetten, of gratis advokaten , of gratis fotograVen,.. wat verschil is daartussen ?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              TS vraagt iemand die gratis ... en dat mag niet : want gratis bestaat niet, en dan haal ik dat aan van die advokaten en dan is dat niet vergelijkbaar ?
                              gratis een huis zetten, of gratis advokaten , of gratis fotograVen,.. wat verschil is daartussen ?
                              Omdat in de advocatuur zoiets bestaat als PRO DEO.
                              Daar zijn wettelijke regeltjes rond. En als je mijn tekst leest gaat het niet over het zelfstandig statuut maar over een mogelijk werkgever-werknemerdienstverband.
                              Daar controleert de inspectie over en eventueel schijnzelfstandigheid. Maar daar gaat we het zeker niet over hebben. I rest my case.

                              ps
                              enne het is fotografen en niet fotograven. (no offence hoor)
                              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                                Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                                Omdat in de advocatuur zoiets bestaat als PRO DEO.
                                Daar zijn wettelijke regeltjes rond. En als je mijn tekst leest gaat het niet over het zelfstandig statuut maar over een mogelijk werkgever-werknemerdienstverband.
                                Daar controleert de inspectie over en eventueel schijnzelfstandigheid. Maar daar gaat we het zeker niet over hebben. I rest my case.

                                ps
                                enne het is fotografen en niet fotograven. (no offence hoor)
                                Als je niet ziet dat ik die V in een hoofdletter hebt staan ?? want ten grave zullen ze ons dragen. Zij mogen doen wat zij willen, dan noemt men dat pro deo, is er een pro deo fotograaf statuut ? NEEN, de kleine vis ,die moet ge in Belgie rippen, en in de boeien slaan en hem 1000den euro boete laten betalen, maar die grote mannen , smijten tegen alles nen advokaat aan en winnen het dan nog omdat ge als "sukkelaar"het niet meer kan betalen. Die doen wat ze willen, doen het dan pro deo, verdienen er naam bekendheid me, en dan kunnen ze nadien "doorvragen".
                                T's vroeg iemand als second shooter, wel ik denk dat ge dat in Belgie niet gaat ( legaal ) klaar krijgen, zonder dat het u, zij /hij het GELD gaat kosten.
                                Ik zou heel graag meegaan gratis om het te leren, maar als ik riskeer van bv.: 2500 euro boete te moeten betalen, dan is het me dat niet waard.

                                Comment

                                Working...
                                X