Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: onscherp

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Jij kent wellicht het antwoord, maar daarvoor zou ik op mijn 7D b.v. de instelling AI Servo AF gebruiken.
    ik zou net hetzelfde doen, maar ik wil altijd bijleren

    oh ja en om niet gewoon aan topicvervuiling te doen wil ik graag mijn mening geven over de foto van de TS.
    Naar wat ik begrijp uit je uitleg wil je de kinderen op de foto scherp en niet de rots op de achtergrond.
    Ik vermoed dat je gebruik maakt van het middelste autofocuspunt van de camera en dat je gewoon gericht hebt op de rotspartij in de achtergrond waardoor deze scherp is en niet de kinderen.
    De tip die Scherpie gaf van scherpstellen op de kinderen en daarna te herkadreren is een goeie tip. Let wel dit is enkel goed bij statische onderwerpen.
    Dat je nooit mag gebruik maken van de groene of automatische stand is natuurlijk onzin, wel is het handig dat je begrijpt wat sluitertijd, diafragma en ISO waarde doen met je foto.
    Last edited by EVA; 25 april 2011, 19:34.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

    Comment


    • #17
      Re: onscherp

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Jij kent wellicht het antwoord, maar daarvoor zou ik op mijn 7D b.v. de instelling AI Servo AF gebruiken.
      En eventueel een ander autofoucspunt gebruiken...
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #18
        Re: onscherp

        Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
        Wat doe je dan bij een bewegend onderwerp ?
        Spijtig, maar dat fotografeer ik niet ik zit in het geheel niet in de "bewegende" "snelheid" fotografie
        Bij mij staat alles zelfs heeel stil . Ik kan dus best begrijen dat anderen, niet de one focus gebruiken, maar het groene vierkantje.. dat begrijp ik niet.
        Overlaatst nog ne foto van ene gezien, er staan 2 personen op, op ongeveer ne meter van elkaar tegen elkaar te praten, en die had met het groen getrokken. Piep zei de kamera, ( vermoedelijk en hij was perfect scherp, op het bovenste punt van de scherpstelpunten genomen, ( er zijn programmakes, waar je mee kan zien welk punt hij heeft genomen, dus waar hij heeft op scherp gesteld ) en de muur 5 meter erachter vlijmscherp, maar die personen, niks, dus niemand kan mij overtuigen , van ooit het groene vlakje te nemen. Teveel missers. ik gebruik alleen ( al van sinds ik digitaal fotografeer,) enkel het middenste scherpstelpunt .
        one focus, en zelfs al altijd , one shot. en 99% van mijn fotos zijn op deM stand gefotografeerd.
        ps, en die foto van de kinderen aan de zee..
        Die is in de stand program gefotografeerd, en het toestel heeft 2 scherpstelpunten geselecteerd : op die rots juist boven de zee, die zwarte band knal in het midden, en het 2de punt ligt rechts boven dat jongetje, een tiental meter achter hem in de zee..
        zijn toestel stond in one shot autofocus, program, 200 asa, one shot, en intern heeft hij zijn verscherping op +3 staan, het is ne canon 450D,1/400 sec, f10, is met zijne 55-200 genomen in de stand van 55, jpg fine, en die rots stond op 34 meter van hem ( waar het toestel heeft op scherpgesteld ) flash off, wat moet ge nog weten ??? hij heeft dus gewoon verkeerd scherpgesteld, dus niks van onscherpe lens of....
        Last edited by Guest13; 25 april 2011, 22:48. Reden: ps.

        Comment


        • #19
          Re: onscherp

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          Spijtig, maar dat fotografeer ik niet ik zit in het geheel niet in de "bewegende" "snelheid" fotografie
          Bij mij staat alles zelfs heeel stil . Ik kan dus best begrijen dat anderen, niet de one focus gebruiken, maar het groene vierkantje.. dat begrijp ik niet.
          Overlaatst nog ne foto van ene gezien, er staan 2 personen op, op ongeveer ne meter van elkaar tegen elkaar te praten, en die had met het groen getrokken. Piep zei de kamera, ( vermoedelijk en hij was perfect scherp, op het bovenste punt van de scherpstelpunten genomen, ( er zijn programmakes, waar je mee kan zien welk punt hij heeft genomen, dus waar hij heeft op scherp gesteld ) en de muur 5 meter erachter vlijmscherp, maar die personen, niks, dus niemand kan mij overtuigen , van ooit het groene vlakje te nemen. Teveel missers. ik gebruik alleen ( al van sinds ik digitaal fotografeer,) enkel het middenste scherpstelpunt .
          one focus, en zelfs al altijd , one shot. en 99% van mijn fotos zijn op deM stand gefotografeerd.
          ps, en die foto van de kinderen aan de zee..
          Die is in de stand program gefotografeerd, en het toestel heeft 2 scherpstelpunten geselecteerd : op die rots juist boven de zee, die zwarte band knal in het midden, en het 2de punt ligt rechts boven dat jongetje, een tiental meter achter hem in de zee..
          zijn toestel stond in one shot autofocus, program, 200 asa, one shot, en intern heeft hij zijn verscherping op +3 staan, het is ne canon 450D,1/400 sec, f10, is met zijne 55-200 genomen in de stand van 55, jpg fine, en die rots stond op 34 meter van hem ( waar het toestel heeft op scherpgesteld ) flash off, wat moet ge nog weten ??? hij heeft dus gewoon verkeerd scherpgesteld, dus niks van onscherpe lens of....
          Met welk programmatje haal je deze info er allemaal uit?

          Yannick

          Comment


          • #20
            Re: onscherp

            Lijkt me gewoon een verkeerde focus, niet meer. Niets mis met je lens volgens mij. Er is scherpgesteld op de achtergrond, ipv op de kindjes op de voorgrond.

            Waarschijnlijk komt dit omdat de kindjes zich nogal aan de zijkant van het beeld bevinden. Standaard gaat een camera eerder focussen op wat zich in het midden van een beeld bevindt.

            Simpel op te lossen door zelf een focuspunt te selecteren. Als je niet weet hoe dat moet, raadpleeg dan eventueel je handleiding. Op Canon is het het meest rechtse knopje bovenaan op de achterkant van je camera. Druk op de knop en draai aan je bovenste instelwiel, dan zal je door je zoeker of op de display zien dat het focuspunt verandert.
            www.focusfotografie.be
            www.facebook.com/eviwilmus

            Comment


            • #21
              Re: onscherp

              Bedankt iedereen voor de nuttige tips ik ga deze week verschillende dingen uitproberen die jullie hier vermeld hebben..
              Jullie zijn hier wel massaal opgekomen om hulp te bieden prachtig gewoon
              groeten Jeepney
              Canon EOS 450D

              Lens 18/55 - 55/250

              Comment

              Working...
              X