Hoi,
Volgens mij moet het op de ene of andere manier mogelijk zijn om een iPad als een soort groot preview scherm te gebruiken wanneer je aan het shooten bent.
Ik gebruikte tot nu toe mijn laptop om tethered op te shooten:
- de camera verbonden met een usb verlengkabel met de laptop
- eos utility om de beelden van de camera naar de computer te verplaatsen
- lightroom met auto-import om een grote preview van de foto te krijgen
Maar nu heb ik een iPad 2, wel enkel wifi, geen 3G, en ik zat te denken dat het handiger zou zijn om de iPad te gebruiken. Laptop is relatief groot en minder handelbaar. En ik vind dat het scherm van de iPad beter is buiten dan de laptop.
Heb al wat zitten googlen hoe dit eventueel mogelijk zou kunnen zijn, maar nog niets gevonden. Zijn hier bepaalde apps voor? Heb je hier 3G voor nodig? Of bepaalde accessoires?
Please enlighten me!
Volgens mij moet het op de ene of andere manier mogelijk zijn om een iPad als een soort groot preview scherm te gebruiken wanneer je aan het shooten bent.
Ik gebruikte tot nu toe mijn laptop om tethered op te shooten:
- de camera verbonden met een usb verlengkabel met de laptop
- eos utility om de beelden van de camera naar de computer te verplaatsen
- lightroom met auto-import om een grote preview van de foto te krijgen
Maar nu heb ik een iPad 2, wel enkel wifi, geen 3G, en ik zat te denken dat het handiger zou zijn om de iPad te gebruiken. Laptop is relatief groot en minder handelbaar. En ik vind dat het scherm van de iPad beter is buiten dan de laptop.
Heb al wat zitten googlen hoe dit eventueel mogelijk zou kunnen zijn, maar nog niets gevonden. Zijn hier bepaalde apps voor? Heb je hier 3G voor nodig? Of bepaalde accessoires?
Please enlighten me!
Comment