Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Meteen duidelijk voor TS dat je "voldoende" ervaring hebt
    Dankje, al doende leert men he!!!
    Ik verdien zelf ook enorm weinig aan mijn foto's.
    Maar het is tenslotte een passie en om rijk te worden
    moet je geen fotograaf worden vind ik.

    En op optredens krijg ik meestal geen geld. ik krijg wel soms eten en drank gratis+ gratis toegang. En ja als je zoiets graag doet ga je ervoor.
    plus je krijgt naambekendheid. Wat altijd mooi meegenomen is voor in de toekomst!

    Comment


    • #62
      Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

      Hallo,

      ik ben 17 en doe geen KSO omdat ik het te riskant vind maar ben wel gepassioneerd met fotografie en gebruik ook Adobe Photoshop CS5.

      Ik heb ook net een portretlens gekocht (50mm f 1.4) omdat ik gek ben op portretten.

      Ik heb ervaring met communiefoto's en die probeer ik altijd zo min mogelijk cliché te doen. Zo vind ik ook dat sommige trouwfoto's zijn...

      Ik ben (vind ik persoonlijk) wel goed in het 'flatterend' fotograferen van mensen, daarmee houden sommigen geen rekening, omdat ik al veel jongeren heb gefotografeerd en die zijn overijdel dus weet ik wel hoe iemand op een foto wil staan.

      Ik ben nog jong ( en dus ook niet duur) maar zou het een leuke ervaring vinden. Ik heb natuurlijk nog geen trouwfoto's gedaan, maar er moet altijd een eerste keer zijn !

      Proficiat trouwens !

      flickr : (communiefoto's staan er niet op ivm privacy, kan ze eventueel wel doormailen : http://www.flickr.com/photos/fiendeman/ )

      Mvg !

      Comment


      • #63
        Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door volcanoes Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik heb ook net een portretlens gekocht (50mm f 1.4) omdat ik gek ben op portretten.

        Mvg !
        50mm is een standaard lens, geen portretlens.
        Een portretlens is een lens die voor dat doeleinde is gebouwd en wordt daarom ook zo genoemd.

        Wat zijn wel portretlenzen:
        de meest gekende is de 85 mm
        de 135 SF of DC.

        De minst gekende de 105 DC.

        (SF = Soft focus, DC = DeFocus Control)

        De bouw van deze lenzen is geoptimaliseerd voor portretten.
        Ze hebben ook zachtere contrasten voor flaterendere huidsturcturen en het diaframabladen geven een mooie bokeh.

        Je noemt eenl ens geen portrtlens omwille van zijn brandpuntafstand maar omwille van zijn bedoelde functie waarvoor hij ontwikkeld is
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #64
          Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door volcanoes Bekijk bericht
          Hallo,

          ik ben 17 en doe geen KSO omdat ik het te riskant vind maar ben wel gepassioneerd met fotografie en gebruik ook Adobe Photoshop CS5.

          Ik heb ook net een portretlens gekocht (50mm f 1.4) omdat ik gek ben op portretten.

          Ik heb ervaring met communiefoto's en die probeer ik altijd zo min mogelijk cliché te doen. Zo vind ik ook dat sommige trouwfoto's zijn...

          Ik ben (vind ik persoonlijk) wel goed in het 'flatterend' fotograferen van mensen, daarmee houden sommigen geen rekening, omdat ik al veel jongeren heb gefotografeerd en die zijn overijdel dus weet ik wel hoe iemand op een foto wil staan.

          Ik ben nog jong ( en dus ook niet duur) maar zou het een leuke ervaring vinden. Ik heb natuurlijk nog geen trouwfoto's gedaan, maar er moet altijd een eerste keer zijn !

          Proficiat trouwens !

          flickr : (communiefoto's staan er niet op ivm privacy, kan ze eventueel wel doormailen : http://www.flickr.com/photos/fiendeman/ )

          Mvg !
          Dat er een eerste keer moet zijn is volledig begrijpelijk.
          Huwelijksfotografie is wel nog iets meer dan protretfoto's trekken.
          Je hebt eigenlijk alles in het dubbel nodig. Zoals zo vaak gesteld: een defect aan iets van je apparatuur en het is game over.
          Je moet de 'ceremonieprocedures' kennen.
          Je moet snel kunnen werken want een burgerlijke trouw is op nog geen 10 minuten afgehandeld en je moet alles er wel op hebben staan. Alle belangrijke ogenblikken moeten er feilloos op staan.
          Je hebt veel Gb aan kaartjes nodig.
          Toestellen moeten hogere ISO's aankunnen. Is dat niet moet je perfect met de flash kunnen werken. En neen: kapotflitsen is geen optie.
          Je moet je apparatuur feilloos kunnen bedienen. De hele dag op 'AUTO' is geen optie.

          Maar veel succes.
          Patrick
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #65
            Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

            Het komt altijd op hetzelfde neer:

            "If you pay peanuts, you'll get monkeys"

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #66
              Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door frederic de smet Bekijk bericht
              het komt altijd op hetzelfde neer:

              "if you pay peanuts, you'll get monkeys"

              mvg,
              frederic
              recht erop
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment


              • #67
                Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                50mm is een standaard lens, geen portretlens.
                Een portretlens is een lens die voor dat doeleinde is gebouwd en wordt daarom ook zo genoemd.

                Wat zijn wel portretlenzen:
                de meest gekende is de 85 mm
                de 135 SF of DC.

                De minst gekende de 105 DC.

                (SF = Soft focus, DC = DeFocus Control)

                De bouw van deze lenzen is geoptimaliseerd voor portretten.
                Ze hebben ook zachtere contrasten voor flaterendere huidsturcturen en het diaframabladen geven een mooie bokeh.

                Je noemt eenl ens geen portrtlens omwille van zijn brandpuntafstand maar omwille van zijn bedoelde functie waarvoor hij ontwikkeld is
                de 50mm op ne crop is wel nen 80 mm, dus perfect voor portret.
                ( ik heb de 85mm )
                en die 135 ( mooie lens word wel 216mm, niet direct nog een portret lens.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie
                  de 50mm op ne crop is wel nen 80 mm, dus perfect voor portret.
                  ( ik heb de 85mm )
                  en die 135 ( mooie lens word wel 216mm, niet direct nog een portret lens.
                  Maw, de brandpuntsafstand bepaalt wat een portretlens is of niet????? Toch maar een raar idee....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Het komt altijd op hetzelfde neer:

                    "If you pay peanuts, you'll get monkeys"

                    Mvg,
                    Frederic
                    errare humanum est sed perseverare diabolicum est


                    zouden diegenen die vandaag nog veel geld uitgeven aan een huwelijksfotograaf misschien niet de "monkeys" zijn?

                    Comment


                    • #70
                      Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Maw, de brandpuntsafstand bepaalt wat een portretlens is of niet????? Toch maar een raar idee....
                      Eigenlijk wel , als ge een model met ne 35mm ( ik overdrijf natuurlijk ) fotografeert, dan heeft die "flaporen", en met nen 200 is die meer "samengedrukt", ne 85 mm is voor portret het aangewezen brandpunt om geen vervorming te krijgen ( en een mooie onscherpte) en die 50mm wordt nen 80 mm, dus die is op ne cropbody, eigenlijk perfect als portretlens te gebruiken.
                      Alles tussen de 50 en de 135 is ideaal eigenlijk ( niet dat er geen mooie portretten zijn met nen 200 ) maar ge moet wel altijd de cropfactor van den body meetellen.
                      zal de volgende keer als ik in de studio zit, eens een portret fotograferen op 35 op ne fullframe en ene met ne 85, en op ne crop ene met ne 50, der zal weinig verschil tussen zijn. ( zal dezelfde F waarde gebruiken, en even groot inkaderen ).

                      Comment


                      • #71
                        Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                        Grappig toch, een topic over huwelijksfotografie en de immer zo mysterieuze BrendaM komt een zegje doen. Maar wie is Brenda eigenlijk? En wat drijft haar?
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #72
                          Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          Eigenlijk wel , als ge een model met ne 35mm ( ik overdrijf natuurlijk ) fotografeert, dan heeft die "flaporen", en met nen 200 is die meer "samengedrukt", ne 85 mm is voor portret het aangewezen brandpunt om geen vervorming te krijgen ( en een mooie onscherpte) en die 50mm wordt nen 80 mm, dus die is op ne cropbody, eigenlijk perfect als portretlens te gebruiken.
                          Alles tussen de 50 en de 135 is ideaal eigenlijk ( niet dat er geen mooie portretten zijn met nen 200 ) maar ge moet wel altijd de cropfactor van den body meetellen.
                          zal de volgende keer als ik in de studio zit, eens een portret fotograferen op 35 op ne fullframe en ene met ne 85, en op ne crop ene met ne 50, der zal weinig verschil tussen zijn. ( zal dezelfde F waarde gebruiken, en even groot inkaderen ).
                          het eerste nuttige antwoord op de vraag van TS.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #73
                            Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door alain_declippel Bekijk bericht
                            Hallo iedereen, wij trouwen volgend jaar mei en hebben volgende vacature
                            Wie wij wel zoeken:
                            -Een eigenzinnige fotograaf, met kennis van zijn vak, die op een minder alledaagse plek de perfecte foto's kan maken.
                            -Regio Oost-West-Vlaanderen
                            Wie wij niet zoeken:
                            -De fotograaf die voor ons een prijzig boekje samenstelt. Voor ons gaat het om de foto's, waarmee we zelf aan de slag kunnen.
                            Suggesties? Stuur maar door...
                            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            Eigenlijk wel , als ge een model met ne 35mm ( ik overdrijf natuurlijk ) fotografeert, dan heeft die "flaporen", en met nen 200 is die meer "samengedrukt", ne 85 mm is voor portret het aangewezen brandpunt om geen vervorming te krijgen ( en een mooie onscherpte) en die 50mm wordt nen 80 mm, dus die is op ne cropbody, eigenlijk perfect als portretlens te gebruiken.
                            Alles tussen de 50 en de 135 is ideaal eigenlijk ( niet dat er geen mooie portretten zijn met nen 200 ) maar ge moet wel altijd de cropfactor van den body meetellen.
                            zal de volgende keer als ik in de studio zit, eens een portret fotograferen op 35 op ne fullframe en ene met ne 85, en op ne crop ene met ne 50, der zal weinig verschil tussen zijn. ( zal dezelfde F waarde gebruiken, en even groot inkaderen ).
                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            het eerste nuttige antwoord op de vraag van TS.
                            grt,bouk.
                            De TS vroeg naar een huwelijksfotograaf. Wat heeft de focal length daarmee te maken?
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment


                            • #74
                              Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                              De TS vroeg naar een huwelijksfotograaf. Wat heeft de focal length daarmee te maken?
                              juist!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #75
                                Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

                                Het vinden van een huwelijksfotograaf met “klasse” is vandaag een immens probleem.

                                Nu hebben wij weer een opdracht voor een huwelijk waar zo’n 300-tal internationale industriëlen aanwezig zullen zijn.

                                De prijs is totaal van geen belang maar er moet natuurlijk wel iets tegenover staan en dat is vandaag toch wel een heel groot probleem.
                                Last edited by KaroDS; 6 april 2011, 08:12.

                                Comment

                                Working...
                                X